Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Dişli değiştirdik motorun hızı düştü.

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    30 Eylül 2014
    Selamlar Kuba Superlight 200 motorumuzun dişlisinin kötü durumda olduğunu söyleyen ustamızın isteği üzerine dişlileri değiştirdik. Ön arka dişli değişimi yapıldıktan sonra motorun zinciri de aynı şekilde değişti. Motorun orjinal dişlileri yerine yanılmıyorsam ön dişli büyütüp arka dişliyi küçülttü ustamız. Buraya kadar her şey gayet normal. Motoru hidrolikten indirmesiyle beraber boştayken katır kutur sesler gelmeye başladı burası da galiba normal. Şu an motorun orjinal dişlisiyle yaptığı hız 110kmh iken şu an motor 100 ü geçmiyor. Hızlanmasına gelince eski agresifliği yok motorun. Hayvan gibi de titreşim mevcut motorda üst devirlerde çok fazla zırıltı ve metal sesi mevcut. Bu kadar bilgilendirmeden sonra asıl meseleye gelecek olursak bu zırıltı ve küçülen dişliye rağmen 100kmh hızı geçmeme sebebi nedir?

    Düz yolda denendi
    Dişli boyutunu güzel ustamız bana söylemedi.
    Dişlilerin orjinaliyle değişenini sadece arka dişlide net olarak gördüm orjinalden küçük.
    Ön dişli büyük ihtimalle daha büyük. Ustamız kötü bir usta değil. Sadece konuşmuyor.

    Motorun arka lastiğinin tutuşu da bi anormal oldu aynı şekilde. Sebebi nedir bu motorun bu kadar birden kötüleşmesi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    oldcockroach - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Haziran 2018
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    2014 HONDA CBR 125R
    Yazmışsın ya neden olduğunu :D cevap soruda gizli :D İnternetten bak orijinal dişlilerin ne ona göre değiştir dişlileri.

  3. #3
    abeciMotoru - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Ağustos 2013
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Cb125E-SymWolf-Inazuma-XJ6 F
    Alıntı basad4242 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ustamız kötü bir usta değil. Sadece konuşmuyor.
    Sebebi nedir bu motorun bu kadar birden kötüleşmesi.
    sesli güldüm allah affetsin :D

    ustanızla motorunuz arasında bir yasak aşk yaşanmış olabiler.
    efendy06 bunu beğendi.
    Motosikletimin üstü açık..
    https://www.youtube.com/channel/UCp4K0dvqaCd6YAr_beEsudA/featured?view_as=subscriber

  4. #4

    Üyelik
    30 Eylül 2014
    Sevgili abim orjinal dişliler yerine bazı kullanıcıların top speed artması için önü büyültüp arkayı küçülttüğünü ve güzel sonuçlar elde ettiğini gördüm. Bunun üstüne bu olaydan bahsettim.

  5. #5
    oldcockroach - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Haziran 2018
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    2014 HONDA CBR 125R
    Alıntı basad4242 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sevgili abim orjinal dişliler yerine bazı kullanıcıların top speed artması için önü büyültüp arkayı küçülttüğünü ve güzel sonuçlar elde ettiğini gördüm. Bunun üstüne bu olaydan bahsettim.
    Gördün de motor ne Allah aşkına :D dişli büyütmek öyle kafaya göre yapıcak şey değil neyse dişli seti motora ağır geliyor orijinale döndürürsen hız meselesi düzelir ama katur kutur sesler bana normal gelmedi.

  6. #6
    abeciMotoru - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Ağustos 2013
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Cb125E-SymWolf-Inazuma-XJ6 F
    Alıntı basad4242 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sevgili abim orjinal dişliler yerine bazı kullanıcıların top speed artması için önü büyültüp arkayı küçülttüğünü ve güzel sonuçlar elde ettiğini gördüm. Bunun üstüne bu olaydan bahsettim.
    ustan iyi bi usta olsaydı dişlilerle oynarken motorun torkunu da hesap ederdi, son vitesinin bir hükmü kalmamış.
    orijinal boyutlara geri dönmen gerekecek. bunla ilgili bi hesap kitap olayı vardı canım kardeşim bak şu.

    https://www.gearingcommander.com

    kolay gelsin

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:48 ----------

    bu da var bak.

    https://sprocketcalculator.com/
    Motosikletimin üstü açık..
    https://www.youtube.com/channel/UCp4K0dvqaCd6YAr_beEsudA/featured?view_as=subscriber

  7. #7

    Üyelik
    30 Eylül 2014
    evet işte asıl problem burda dişli değişiminden sonra motor berbat şekilde sesler çıkarmaya başladı.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 16:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:04 ----------

    Herhalde bizim usta 13-40 yaptı dişlileri. Hissiyatta bi tork artışı yok. Cebimizde para olmadığı için de gidemiyoruz adamın yanına. Gururu bırakıp birkaç saate gidicez durumu anlatmaya.

  8. #8

    Üyelik
    02 Mayıs 2018
    Alıntı basad4242 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Gururu bırakıp birkaç saate gidicez durumu anlatmaya.
    Bence ona açılmalısın

  9. #9

    Üyelik
    16 Ekim 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    NC750X
    Alıntı basad4242 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Selamlar Kuba Superlight 200 motorumuzun dişlisinin kötü durumda olduğunu söyleyen ustamızın isteği üzerine dişlileri değiştirdik. Ön arka dişli değişimi yapıldıktan sonra motorun zinciri de aynı şekilde değişti. Motorun orjinal dişlileri yerine yanılmıyorsam ön dişli büyütüp arka dişliyi küçülttü ustamız. Buraya kadar her şey gayet normal. Motoru hidrolikten indirmesiyle beraber boştayken katır kutur sesler gelmeye başladı burası da galiba normal. Şu an motorun orjinal dişlisiyle yaptığı hız 110kmh iken şu an motor 100 ü geçmiyor. Hızlanmasına gelince eski agresifliği yok motorun. Hayvan gibi de titreşim mevcut motorda üst devirlerde çok fazla zırıltı ve metal sesi mevcut. Bu kadar bilgilendirmeden sonra asıl meseleye gelecek olursak bu zırıltı ve küçülen dişliye rağmen 100kmh hızı geçmeme sebebi nedir?

    Düz yolda denendi
    Dişli boyutunu güzel ustamız bana söylemedi.
    Dişlilerin orjinaliyle değişenini sadece arka dişlide net olarak gördüm orjinalden küçük.
    Ön dişli büyük ihtimalle daha büyük. Ustamız kötü bir usta değil. Sadece konuşmuyor.

    Motorun arka lastiğinin tutuşu da bi anormal oldu aynı şekilde. Sebebi nedir bu motorun bu kadar birden kötüleşmesi.
    son hızınız artıyor ancak gösterge eski ayarda olduğu için o şekilde görüyor olabilir misiniz? bir de navigasyon üzerinden hız ölçümü yapın düz bir yolda derim ben..

  10. #10
    oldcockroach - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Haziran 2018
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    2014 HONDA CBR 125R
    Alıntı foxtrot adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    son hızınız artıyor ancak gösterge eski ayarda olduğu için o şekilde görüyor olabilir misiniz? bir de navigasyon üzerinden hız ölçümü yapın düz bir yolda derim ben..
    Olamaz hızı ön tekerden ölçüyor o motor

  11. #11

    Üyelik
    19 Ekim 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    F 650 GS (2005)
    Son hızı motorun gücü belirler.
    Otomobiller dahil pek çok araç en büyük viteste max. devri göremez.
    Çünkü motorun gücü yetmiyordur.

    Eğer dişlileri değiştirmeden önce zaten motosikletiniz max. devre ulaşmıyorsa yaptığınız tamamen anlamsız.
    Hatta motosikletiniz eskiden max. devirden oldukça uzak ise, ön dişliyi küçültüp, arka dişliyi büyütmenin son hıza pozitif katkısı olabilir.
    Ya da 4.viteste max hızı bir deneyin.

  12. #12
    mavzer-i - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Kasım 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    hypermotard 796 / vulcan s / versys 650
    Alıntı figoksel adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Son hızı motorun gücü belirler.
    Otomobiller dahil pek çok araç en büyük viteste max. devri göremez.
    Çünkü motorun gücü yetmiyordur.

    Eğer dişlileri değiştirmeden önce zaten motosikletiniz max. devre ulaşmıyorsa yaptığınız tamamen anlamsız.
    Hatta motosikletiniz eskiden max. devirden oldukça uzak ise, ön dişliyi küçültüp, arka dişliyi büyütmenin son hıza pozitif katkısı olabilir.
    Ya da 4.viteste max hızı bir deneyin.
    katılıyorum.
    bisikletten örnek vermek gerekirse
    ön dişlü ortada olsun - arka dişli de büyük dişlilerde olsun -
    bisiklette kadans olayı vardır.(motosiklette devir - bisiklette kadans)
    bisikleti yüksek kadansta sürerken 40 km hıza ulaştın diyelim.
    şimdi ön dişliyi büyüğe arka dişliyi ortalarda birine getirdin
    40 km ye ulaşamayabilirsin.
    rüzgar ve güç oluşumu bunu karşılamayabilir.
    aynı mevzu beygiri az olan motosikletler içinde geçerli.
    dişli değiştiği için devir alamıyor ve yüksek hıza çıkamıyor olabilir.
    ama artı yönden bakmak gerekirse
    benzin sarfiyatın oldukça düşecektir.
    since 1987

  13. #13

    Üyelik
    30 Eylül 2014
    Guncelleme yapayim ustamiz ön disliyi 11 arkayı da 38 yapmış motoru mükemmel yapmış (!) orijinal dislilerine geri çevirdik paramızdan olduk. Şahsen bir daha gelmem bu ustaya. Arka disliyi 38 yapması onu sabit tutması yetermiş. Bilinçsiz dişli değişimi.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 17:34 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:19 ----------

    Düzeltme ön 13 arka 38

  14. #14
    arndiol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2018
    önü 16 yapınca hızı daha iyi oluyor bilgin olsun bu arada ama yokuşlarda sıkıntı.

    gecmiş olsun; her ustaya guven olmuyor işte.

  15. #15
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    uzun bir iniş bul , merak ediyorsan dene bak motorun en az 140 görecek , demekki motorun son hızı düşmemiş tam tersine yaptığınız değişikliklerle son hızınız arttı , peki neden düzde göremiyorum dersen , yokuş aşağı ihtiyaç duymadığın tork yok motorunda , zaten az olan tork eski dişlilerle yetiyordu şimdi daha çok torka ihtiyacın oldu..

  16. #16
    leons - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Haziran 2011
    Şehir
    Trabzon
    Motosikleti
    Kawasaki ZX10R 2015
    Orj dişliler kaçtı, ustan kaç yaptı çok karışık yazmışsın

  17. #17

    Üyelik
    28 Ekim 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2013 Suzuki Inazuma - 2013 Honda CB125ACE
    Usta motoru tekrar götürmen için özel dokunuşlar yapmış olabilir


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)