Dişli değiştirdik motorun hızı düştü.
Reklamlar
-
26 Haziran 2019, 15:20
#1
Selamlar Kuba Superlight 200 motorumuzun dişlisinin kötü durumda olduğunu söyleyen ustamızın isteği üzerine dişlileri değiştirdik. Ön arka dişli değişimi yapıldıktan sonra motorun zinciri de aynı şekilde değişti. Motorun orjinal dişlileri yerine yanılmıyorsam ön dişli büyütüp arka dişliyi küçülttü ustamız. Buraya kadar her şey gayet normal. Motoru hidrolikten indirmesiyle beraber boştayken katır kutur sesler gelmeye başladı burası da galiba normal. Şu an motorun orjinal dişlisiyle yaptığı hız 110kmh iken şu an motor 100 ü geçmiyor. Hızlanmasına gelince eski agresifliği yok motorun. Hayvan gibi de titreşim mevcut motorda üst devirlerde çok fazla zırıltı ve metal sesi mevcut. Bu kadar bilgilendirmeden sonra asıl meseleye gelecek olursak bu zırıltı ve küçülen dişliye rağmen 100kmh hızı geçmeme sebebi nedir?
Düz yolda denendi
Dişli boyutunu güzel ustamız bana söylemedi.
Dişlilerin orjinaliyle değişenini sadece arka dişlide net olarak gördüm orjinalden küçük.
Ön dişli büyük ihtimalle daha büyük. Ustamız kötü bir usta değil. Sadece konuşmuyor.
Motorun arka lastiğinin tutuşu da bi anormal oldu aynı şekilde. Sebebi nedir bu motorun bu kadar birden kötüleşmesi.
Reklamlar
-
26 Haziran 2019, 15:23
#2
Yazmışsın ya neden olduğunu :D cevap soruda gizli :D İnternetten bak orijinal dişlilerin ne ona göre değiştir dişlileri.
-
26 Haziran 2019, 15:26
#3
basad4242 adlı üyeden alıntı
Ustamız kötü bir usta değil. Sadece konuşmuyor.
Sebebi nedir bu motorun bu kadar birden kötüleşmesi.
sesli güldüm allah affetsin :D
ustanızla motorunuz arasında bir yasak aşk yaşanmış olabiler.
Motosikletimin üstü açık..
https://www.youtube.com/channel/UCp4K0dvqaCd6YAr_beEsudA/featured?view_as=subscriber
-
26 Haziran 2019, 15:28
#4
Sevgili abim orjinal dişliler yerine bazı kullanıcıların top speed artması için önü büyültüp arkayı küçülttüğünü ve güzel sonuçlar elde ettiğini gördüm. Bunun üstüne bu olaydan bahsettim.
-
26 Haziran 2019, 15:35
#5
basad4242 adlı üyeden alıntı
Sevgili abim orjinal dişliler yerine bazı kullanıcıların top speed artması için önü büyültüp arkayı küçülttüğünü ve güzel sonuçlar elde ettiğini gördüm. Bunun üstüne bu olaydan bahsettim.
Gördün de motor ne Allah aşkına :D dişli büyütmek öyle kafaya göre yapıcak şey değil neyse dişli seti motora ağır geliyor orijinale döndürürsen hız meselesi düzelir ama katur kutur sesler bana normal gelmedi.
-
26 Haziran 2019, 15:53
#6
basad4242 adlı üyeden alıntı
Sevgili abim orjinal dişliler yerine bazı kullanıcıların top speed artması için önü büyültüp arkayı küçülttüğünü ve güzel sonuçlar elde ettiğini gördüm. Bunun üstüne bu olaydan bahsettim.
ustan iyi bi usta olsaydı dişlilerle oynarken motorun torkunu da hesap ederdi, son vitesinin bir hükmü kalmamış.
orijinal boyutlara geri dönmen gerekecek. bunla ilgili bi hesap kitap olayı vardı canım kardeşim bak şu.
https://www.gearingcommander.com
kolay gelsin
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:48 ----------
bu da var bak.
https://sprocketcalculator.com/
Motosikletimin üstü açık..
https://www.youtube.com/channel/UCp4K0dvqaCd6YAr_beEsudA/featured?view_as=subscriber
-
26 Haziran 2019, 16:18
#7
evet işte asıl problem burda dişli değişiminden sonra motor berbat şekilde sesler çıkarmaya başladı.
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:04 ----------
Herhalde bizim usta 13-40 yaptı dişlileri. Hissiyatta bi tork artışı yok. Cebimizde para olmadığı için de gidemiyoruz adamın yanına. Gururu bırakıp birkaç saate gidicez durumu anlatmaya.
-
26 Haziran 2019, 16:22
#8
basad4242 adlı üyeden alıntı
Gururu bırakıp birkaç saate gidicez durumu anlatmaya.
Bence ona açılmalısın
-
26 Haziran 2019, 16:25
#9
basad4242 adlı üyeden alıntı
Selamlar Kuba Superlight 200 motorumuzun dişlisinin kötü durumda olduğunu söyleyen ustamızın isteği üzerine dişlileri değiştirdik. Ön arka dişli değişimi yapıldıktan sonra motorun zinciri de aynı şekilde değişti. Motorun orjinal dişlileri yerine yanılmıyorsam ön dişli büyütüp arka dişliyi küçülttü ustamız. Buraya kadar her şey gayet normal. Motoru hidrolikten indirmesiyle beraber boştayken katır kutur sesler gelmeye başladı burası da galiba normal. Şu an motorun orjinal dişlisiyle yaptığı hız 110kmh iken şu an motor 100 ü geçmiyor. Hızlanmasına gelince eski agresifliği yok motorun. Hayvan gibi de titreşim mevcut motorda üst devirlerde çok fazla zırıltı ve metal sesi mevcut. Bu kadar bilgilendirmeden sonra asıl meseleye gelecek olursak bu zırıltı ve küçülen dişliye rağmen 100kmh hızı geçmeme sebebi nedir?
Düz yolda denendi
Dişli boyutunu güzel ustamız bana söylemedi.
Dişlilerin orjinaliyle değişenini sadece arka dişlide net olarak gördüm orjinalden küçük.
Ön dişli büyük ihtimalle daha büyük. Ustamız kötü bir usta değil. Sadece konuşmuyor.
Motorun arka lastiğinin tutuşu da bi anormal oldu aynı şekilde. Sebebi nedir bu motorun bu kadar birden kötüleşmesi.
son hızınız artıyor ancak gösterge eski ayarda olduğu için o şekilde görüyor olabilir misiniz? bir de navigasyon üzerinden hız ölçümü yapın düz bir yolda derim ben..
-
26 Haziran 2019, 16:32
#10
foxtrot adlı üyeden alıntı
son hızınız artıyor ancak gösterge eski ayarda olduğu için o şekilde görüyor olabilir misiniz? bir de navigasyon üzerinden hız ölçümü yapın düz bir yolda derim ben..
Olamaz hızı ön tekerden ölçüyor o motor
-
26 Haziran 2019, 16:52
#11
Son hızı motorun gücü belirler.
Otomobiller dahil pek çok araç en büyük viteste max. devri göremez.
Çünkü motorun gücü yetmiyordur.
Eğer dişlileri değiştirmeden önce zaten motosikletiniz max. devre ulaşmıyorsa yaptığınız tamamen anlamsız.
Hatta motosikletiniz eskiden max. devirden oldukça uzak ise, ön dişliyi küçültüp, arka dişliyi büyütmenin son hıza pozitif katkısı olabilir.
Ya da 4.viteste max hızı bir deneyin.
-
26 Haziran 2019, 17:05
#12
figoksel adlı üyeden alıntı
Son hızı motorun gücü belirler.
Otomobiller dahil pek çok araç en büyük viteste max. devri göremez.
Çünkü motorun gücü yetmiyordur.
Eğer dişlileri değiştirmeden önce zaten motosikletiniz max. devre ulaşmıyorsa yaptığınız tamamen anlamsız.
Hatta motosikletiniz eskiden max. devirden oldukça uzak ise, ön dişliyi küçültüp, arka dişliyi büyütmenin son hıza pozitif katkısı olabilir.
Ya da 4.viteste max hızı bir deneyin.
katılıyorum.
bisikletten örnek vermek gerekirse
ön dişlü ortada olsun - arka dişli de büyük dişlilerde olsun -
bisiklette kadans olayı vardır.(motosiklette devir - bisiklette kadans)
bisikleti yüksek kadansta sürerken 40 km hıza ulaştın diyelim.
şimdi ön dişliyi büyüğe arka dişliyi ortalarda birine getirdin
40 km ye ulaşamayabilirsin.
rüzgar ve güç oluşumu bunu karşılamayabilir.
aynı mevzu beygiri az olan motosikletler içinde geçerli.
dişli değiştiği için devir alamıyor ve yüksek hıza çıkamıyor olabilir.
ama artı yönden bakmak gerekirse
benzin sarfiyatın oldukça düşecektir.
-
26 Haziran 2019, 17:34
#13
Guncelleme yapayim ustamiz ön disliyi 11 arkayı da 38 yapmış motoru mükemmel yapmış (!) orijinal dislilerine geri çevirdik paramızdan olduk. Şahsen bir daha gelmem bu ustaya. Arka disliyi 38 yapması onu sabit tutması yetermiş. Bilinçsiz dişli değişimi.
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:34 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:19 ----------
Düzeltme ön 13 arka 38
-
26 Haziran 2019, 17:36
#14
önü 16 yapınca hızı daha iyi oluyor bilgin olsun bu arada ama yokuşlarda sıkıntı.
gecmiş olsun; her ustaya guven olmuyor işte.
-
26 Haziran 2019, 18:40
#15
uzun bir iniş bul , merak ediyorsan dene bak motorun en az 140 görecek , demekki motorun son hızı düşmemiş tam tersine yaptığınız değişikliklerle son hızınız arttı , peki neden düzde göremiyorum dersen , yokuş aşağı ihtiyaç duymadığın tork yok motorunda , zaten az olan tork eski dişlilerle yetiyordu şimdi daha çok torka ihtiyacın oldu..
-
26 Haziran 2019, 22:59
#16
Orj dişliler kaçtı, ustan kaç yaptı çok karışık yazmışsın
-
27 Haziran 2019, 11:32
#17
Usta motoru tekrar götürmen için özel dokunuşlar yapmış olabilir
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)