Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Motosiklet aküsü dolmuyor

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    05 Ekim 2018
    Merhabalar

    Yeni akü takılmış motosiklette akü bir türlü dolmuyor.
    Motor her stop ettiğinde tekrar çalışmıyor. Arabadan kablo çekip aküyü bir iki dakika doldurduktan sonra çalışıyor ama eğer motoru kapatırsak/stop ederse yine aynı sorun ortaya çıkıyor.
    Akü yeni olduğu için onda sorun olacağı sanmam, çünkü bu sorun daha önce olduğu için, 3 yıllık aküden şüphelenip yenisiyle değiştirdim (aynı marka model). Motoru bu sorununu bilerek ucuza aldım.
    Şüphelendiğim şey ise akünün çok az dolması, çünkü sonuçta arabadan kablo çekince doluyor ve motor çalışıyor.
    Kaçak olma ihtimali sanırım yok, çünkü kaçak olsa bile şarj edilmiş ve en az 10-20 dakika çalışmış motorun aküsünü, motor stop edince hemen boşalmaz diye tahmin ediyorum ama emin de değilim
    Akuyu dolduran parçanın adı ne işe sanırım sorun onda gibi.
    Bir şekilde bunu demenin bir yolu olmalı.

    Yamaha XJ600s 1999

    Yardımlar için teşekkürler


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    04 Eylül 2012
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda CB125F
    hocam bildiğim kadarıyla avometre olması lazım adı onunla motor çalışır vaziyette ölçüm yaptırmanız gerekiyor. Oto elektrikçide filan yaptırabilirsiniz kolay bir işlem. Büyük ihtimalle probleminiz konjektörden kaynaklanıyodur.
    UzunYolAdami bunu beğendi.

  3. #3

    Üyelik
    05 Ekim 2018
    cevap icin sagol
    motoru tamirciye göturmek gibi bir imkanim suan icin ne yazik ki.
    dedidign parcaya bakayim uygun fiyatli ise belki kendim hallederim!
    dedigin parcanin ingilizcesini biliyor musun?
    Regulator Rectifier

  4. #4

    Üyelik
    04 Eylül 2012
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda CB125F
    Alıntı UzunYolAdami adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    motoru tamirciye göturmek gibi bir imkanim suan icin ne yazik ki.
    dedidign parcaya bakayim uygun fiyatli ise belki kendim hallederim!
    dedigin parcanin ingilizcesini biliyor musun?
    ucuz bi alet her yerde satılıyo hocam 20 30 tl.ye işinizi görecek bir şey alabilirsiniz.
    UzunYolAdami bunu beğendi.

  5. #5

    Üyelik
    05 Ekim 2018
    tesekkurler
    ilk firsatta denerim!

  6. #6
    hisvarlar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ekim 2012
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW K1600GTL Exclusive
    Akü sarj edildikten sonra bir daha marş basmıyorsa kaçak olma ihtimali çok yüksek.
    Ancak yine de sırası ile statör ve konjektörün ölçülmesi gerekli.
    Konjektör ve akü çıkışı 13.8-14.5 DC V arası olması.
    Statör çıkışı marka modele göre değişir. Servis klavuzundan kaç AC V çıkış vermesi gerektiğine bakıp ölçebilirsiniz.

    Genel hatları ile zamanında birşeyler karalamıştım, işinize yarar.

    https://www.enduroist.com/showthread.php?11224-BMW-F-650-GS-Konjekt%C3%B6r-De%C4%9Fi%C5%9Fimi
    UzunYolAdami ve aggressive bunu beğendiler.

  7. #7

    Üyelik
    05 Ekim 2018
    tesekkurler
    birde statör cikti basimiza simdi
    akü sarj edilince mars basiyor ama eger motor stop ederse ozaman mars basmiyor.
    mesela gecen gun aküyü sarj ettik, 20km yol yaptik 20-80km arasi hizlarla, sonra parkedip motor kapattiktan sonra tekrar mars basmadi.
    yazdiklarina göz gezdiriyorum hemen ama diger arkadaslarin dedigi gibi konjektör okadar ucuz ise alip denemekte fayda var.

  8. #8
    sey_47 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mart 2007
    Şehir
    Ege
    Motosikleti
    BWS 100
    adamın avometre dediği sırf voltajı ölçmek için.

    Motor çalışıyorken voltajı bir ölçün hocam. 13-14 volt gibi bir değer gelmesi lazım.
    Eğer gelmiyorsa.
    konjektör, regülatör, statör gibi parçalardan biri arızalıdır.

  9. #9

    Üyelik
    05 Ekim 2018
    sagol
    aslinda mantikli olani sanirim motoru calistirip bu parcalari tek tek ölcmek.
    bir ölcum cihazi almak gerekiyor önce

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 09:13 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:16 ----------

    Alıntı sey_47 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    adamın avometre dediği sırf voltajı ölçmek için.

    Motor çalışıyorken voltajı bir ölçün hocam. 13-14 volt gibi bir değer gelmesi lazım.
    Eğer gelmiyorsa.
    konjektör, regülatör, statör gibi parçalardan biri arızalıdır.

    Alıntı hisvarlar adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Akü sarj edildikten sonra bir daha marş basmıyorsa kaçak olma ihtimali çok yüksek.
    Ancak yine de sırası ile statör ve konjektörün ölçülmesi gerekli.
    Konjektör ve akü çıkışı 13.8-14.5 DC V arası olması.
    Statör çıkışı marka modele göre değişir. Servis klavuzundan kaç AC V çıkış vermesi gerektiğine bakıp ölçebilirsiniz.

    Genel hatları ile zamanında birşeyler karalamıştım, işinize yarar.

    https://www.enduroist.com/showthread...4%9Fi%C5%9Fimi
    Alıntı fthykn adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ucuz bi alet her yerde satılıyo hocam 20 30 tl.ye işinizi görecek bir şey alabilirsiniz.
    beyler cevaplar icin tesekkurler, asagidaki gibi birseyler yapiyorum
    nasil olsa herzaman lazim olur diye, dun ölcum cihazi ve aku sarj aleti aldim.
    ölcum cihazi akuyu (12V 9AH GEL) 11.6 gibi bir rakam gösterdi, sulfatlasma olusmus sanirim, (bu arada aku yeni alindi, 2 aylik ama alindiktan sonra hic sarj edilmedi). 12 saat dolmasi icin sarj aletine bagladim, 8 saat sonra baktigimda 13.8 gibi bir rakam gösteriyordu ve sarj aleti yesil isigini yakmisti.
    12 saat sonra cikarip ölcum yapip ( sanirim 14e yakin birsey cikmasi lazim en azindan), aku takili degilken bir 12 saat daha bekleyip tekrar ölcum yapacagim (12.7 altinda cikmamasi lazim)
    sonra olarak motora takip calistirip 5000 devir altinda (13 kusur cikmasi lazim) ve ustunde ölcum yapacagim (14 ustunde cikmasi lazim).
    yukaridaki degerler arstirmalarim sonucu bulduklarim.

    Regulatör/konjektör ölcumude yaptim tum arti ve eksi uclari degistirerek ölcum yaptim ve hepsi birbirine yakin degerler verdi, yani saglam gibi.
    Aku icin yukarida ki islemleri yaptiktan sonra sorun verirse yeni aku ile deneyecegim aksi halde, statör ve diger parcalari ölcmem gerekecek ama bu az bilgi ile pekte kolay isler degilmis

    sonucu buraya yazarim, varsa bilginiz paylasirsaniz sevinirim...

  10. #10
    arndiol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2018
    7 bin devir ve 15 dk kullanım sonrası sarj olmaya baslıyor diye duymustum; belki uygun kullanmadıgınız için sarj olmuyordur

  11. #11
    Alisilin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Şubat 2013
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Ybr 125 06- Cygnus L 14
    Alıntı arndiol adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    7 bin devir ve 15 dk kullanım sonrası sarj olmaya baslıyor diye duymustum; belki uygun kullanmadıgınız için sarj olmuyordur

    Yanlış duymuşsunuz, rolantide bile şarj eder dinamo.
    UzunYolAdami bunu beğendi.

  12. #12

    Üyelik
    05 Ekim 2018
    olabilir!
    ama sonucta sarj cihazi ile sarj ediyorum su anda ve 12 saat sonrasinda denedigimde en azindan motoru sorunsuz birkac defa calistirabilmem lazim dolu aku ile. bu dedigim olursa senin dedigini de deneyebiliriz.
    aku sorunlu degilse, sarj dinamosundan da suphelenmeye basladim...

  13. #13
    arndiol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2018
    Alıntı Alisilin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yanlış duymuşsunuz, rolantide bile şarj eder dinamo.
    bunu öğrendiğim iyi oldu ; teşekkürler
    Anger clouds judgement and it makes us do things that we end up regretting. Things we can never take back.

  14. #14

    Üyelik
    15 Şubat 2017
    Motosikleti
    xv250
    büyük ihtimal regulator gitmiş yada yerinden çıkmış felan da olabilir

  15. #15

    Üyelik
    05 Ekim 2018
    sanmiyorum.
    yukarida dedigim gibi regulatörü söktüm ve multimetre ile ölctum.
    Tum uclar arti ve eksi sekilde ayni degerleri verdiler.
    ben parayi sarj dinamosuna basiyorum

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 13:32 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:45 ----------



    guncelleme:
    yaklasik 14 saatlik sarj sonrasin
    Akü sarja takili iken yesil isin yanar halde sarj aleti 13.6 gösterdi
    Sarj aleti sökup multimetre ile yapilan ölcumde 13.4 cikti
    12 saat daha aküyü bosta birakip sonrasinda ölcum yapacagim.
    bazi kaynaklar 13.6 bazilari ise 12.7nin altinda cikmamasi gerektigini söyluyorlar12.7 altina dusmesi halinde aldigim yerden yenisi ie degistirecegim
    aksi halde motora takip birkac defa calistirmayi deneyecegim.

    hic yoktan basima is aldim

  16. #16
    hisvarlar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ekim 2012
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW K1600GTL Exclusive
    Alıntı UzunYolAdami adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sanmiyorum.
    yukarida dedigim gibi regulatörü söktüm ve multimetre ile ölctum.
    Tum uclar arti ve eksi sekilde ayni degerleri verdiler.
    ben parayi sarj dinamosuna basiyorum

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 13:32 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:45 ----------



    guncelleme:
    yaklasik 14 saatlik sarj sonrasin
    Akü sarja takili iken yesil isin yanar halde sarj aleti 13.6 gösterdi
    Sarj aleti sökup multimetre ile yapilan ölcumde 13.4 cikti
    12 saat daha aküyü bosta birakip sonrasinda ölcum yapacagim.
    bazi kaynaklar 13.6 bazilari ise 12.7nin altinda cikmamasi gerektigini söyluyorlar12.7 altina dusmesi halinde aldigim yerden yenisi ie degistirecegim
    aksi halde motora takip birkac defa calistirmayi deneyecegim.

    hic yoktan basima is aldim
    Motor çalışırken,
    Regülatörden ne çıkış(DCV) aldınız ?
    Aküden ne çıkış(DCV) aldınız ?

  17. #17

    Üyelik
    05 Ekim 2018
    aksam eve gidince gerekli ölcumleri yaparim
    Motor calisirken aküden ölcum yapmak tamam ama regülatörden yapabilecegimi sanmiyorum
    cunku asagida ki gibi birsey, ve regulatöru bagladigimda ölcum yapabilecek acikta bir yer kalmiyor


    ---------- Mesajlar birleştirildi - 09:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:18 ----------

    Alıntı hisvarlar adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motor çalışırken,
    Regülatörden ne çıkış(DCV) aldınız ?
    Aküden ne çıkış(DCV) aldınız ?
    yeni bir gün ve yeni bilinmezlikler

    Aldığım notlara göre akünün son durumu aşağıdaki gibi;
    - Şarjdan önce 11.2
    - 8 saatlik şarjdan sonra, sarj aletinin ekrani 13.6
    - 8 saatlik şarjdan çıkartıktan sonra multimetre 13.2
    - 8 saatlik şarjdan sonra motora takılı ilk çalıştırma 14.2
    - 16 saat sonra motora takılı ve motor çalışmıyorken 13.2
    - 30 saat sonra motora takılı ve motor çalışıyorken 14.2

    14.2 çalışırken gösterdiği değer, motor çalıştıktan yaklaşık 30 saniye sonra ölüyor 14.19-14-2 arası değişiyor.

    Bu arada tüm çalıştırmalarda kadran ve far ışıkları kapalıydı.

    Şimdi ilginçliklere gelelim
    - Daha önce şarj edilgidi halde (arabadan kablo cekerek) ve motor ile 20-30 km yol yapılmasına rağmen, motor stop ettiğinde akü boşalmış oluyordu
    - Şimdi ise akü şarj edildikten sonra defalarca motor çalıştı (ilk birkaç defa marş basınca çalışmayıp kırmızı motor lambası yandı, ama son birkac defadır yanmıyor)
    - Akü verileri iyi görünüyor
    - Birkaç gün daha bu şekilde devam ettikten sonra tekrar kontrol edeceğim
    - İlerdeki denemelerde ışıkları açıp birde öyle bakmak gerekiyor

    Hala sorunun başka yerde olduğuna inanıyorum ve şimdilik motorun aküsünün boşalmadan çalışmasının sebebinin iyi şarj olması olduğunu düşünüyorum.
    Sanırım 1-2 güne yine eski haline döner ve çalışmaz motor, ozamnan yine burdayım

  18. #18
    freewill - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mayıs 2011
    Şehir
    Aydın
    Motosikleti
    Suzuki Burgman 400 Youtube: Sucuk Ekmek MotoVlog
    Akünün şarj olduktan sonra bir süre beklettiğiniz de 12.6 V göstermesi lazım. 12v altı tehlike çanlarının çalmaya başladığı andır. Motosiklete bağlı bir şekilde çalıştırdığınızda 14.2 ile 14.7 V arası bir değer okumanız lazım. Okuyamıyorsanız statör ya da konjektör de arıza vardır. Ya da tam tersine daha yüksek değerler okunuyorsa genel de konjektör arızalı çıkıyor. Fakat siz de bu değerler normal görünüyor. Bence ya elektrik tesisatınızın bir yerinde şase ya da kaçak var. Ya da bir parça da sorun var kısa devre yapıyor. Sigorta kutusunu açın tek tek deneyin en azından nerde sorun olabileceği hakkında fikir sahibi olmuş olursunuz. Bir de ilk başta aküyü yük testine sokmanızda fayda var.

  19. #19

    Üyelik
    05 Ekim 2018
    Alıntı freewill adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Akünün şarj olduktan sonra bir süre beklettiğiniz de 12.6 V göstermesi lazım. 12v altı tehlike çanlarının çalmaya başladığı andır. Motosiklete bağlı bir şekilde çalıştırdığınızda 14.2 ile 14.7 V arası bir değer okumanız lazım. Okuyamıyorsanız statör ya da konjektör de arıza vardır. Ya da tam tersine daha yüksek değerler okunuyorsa genel de konjektör arızalı çıkıyor. Fakat siz de bu değerler normal görünüyor. Bence ya elektrik tesisatınızın bir yerinde şase ya da kaçak var. Ya da bir parça da sorun var kısa devre yapıyor. Sigorta kutusunu açın tek tek deneyin en azından nerde sorun olabileceği hakkında fikir sahibi olmuş olursunuz. Bir de ilk başta aküyü yük testine sokmanızda fayda var.
    cevap icin tesekkurler
    aku dedigin 14.2 gösteriyor, bir sure daha deneyip eger sorun tekrar ortaya cikarsa dediklerinizi yaparim.

  20. #20
    hisvarlar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ekim 2012
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW K1600GTL Exclusive
    Alıntı UzunYolAdami adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    aksam eve gidince gerekli ölcumleri yaparim
    Motor calisirken aküden ölcum yapmak tamam ama regülatörden yapabilecegimi sanmiyorum
    cunku asagida ki gibi birsey, ve regulatöru bagladigimda ölcum yapabilecek acikta bir yer kalmiyor
    https://images.wemoto.com/full/REGUL...o-10070742.jpg

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 09:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:18 ----------



    yeni bir gün ve yeni bilinmezlikler

    Aldığım notlara göre akünün son durumu aşağıdaki gibi;
    - Şarjdan önce 11.2
    - 8 saatlik şarjdan sonra, sarj aletinin ekrani 13.6
    - 8 saatlik şarjdan çıkartıktan sonra multimetre 13.2
    - 8 saatlik şarjdan sonra motora takılı ilk çalıştırma 14.2
    - 16 saat sonra motora takılı ve motor çalışmıyorken 13.2
    - 30 saat sonra motora takılı ve motor çalışıyorken 14.2

    14.2 çalışırken gösterdiği değer, motor çalıştıktan yaklaşık 30 saniye sonra ölüyor 14.19-14-2 arası değişiyor.

    Bu arada tüm çalıştırmalarda kadran ve far ışıkları kapalıydı.

    Şimdi ilginçliklere gelelim
    - Daha önce şarj edilgidi halde (arabadan kablo cekerek) ve motor ile 20-30 km yol yapılmasına rağmen, motor stop ettiğinde akü boşalmış oluyordu
    - Şimdi ise akü şarj edildikten sonra defalarca motor çalıştı (ilk birkaç defa marş basınca çalışmayıp kırmızı motor lambası yandı, ama son birkac defadır yanmıyor)
    - Akü verileri iyi görünüyor
    - Birkaç gün daha bu şekilde devam ettikten sonra tekrar kontrol edeceğim
    - İlerdeki denemelerde ışıkları açıp birde öyle bakmak gerekiyor

    Hala sorunun başka yerde olduğuna inanıyorum ve şimdilik motorun aküsünün boşalmadan çalışmasının sebebinin iyi şarj olması olduğunu düşünüyorum.
    Sanırım 1-2 güne yine eski haline döner ve çalışmaz motor, ozamnan yine burdayım

    Motor calısırken 14.2 görüyorsanız sarj sisteminde sorun yok demektir. Akünüzün yeni olduğuna güvenmeyin, bozuk olabilir. Baska bir akü ile deneyin sıfır olmasına gerek yok. Calısan bir motordan alıp test edin.


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)