aksam eve gidince gerekli ölcumleri yaparim
Motor calisirken aküden ölcum yapmak tamam ama regülatörden yapabilecegimi sanmiyorum
cunku asagida ki gibi birsey, ve regulatöru bagladigimda ölcum yapabilecek acikta bir yer kalmiyor
https://images.wemoto.com/full/REGUL...o-10070742.jpg
---------- Mesajlar birleştirildi - 09:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:18 ----------
yeni bir gün ve yeni bilinmezlikler
Aldığım notlara göre akünün son durumu aşağıdaki gibi;
- Şarjdan önce 11.2
- 8 saatlik şarjdan sonra, sarj aletinin ekrani 13.6
- 8 saatlik şarjdan çıkartıktan sonra multimetre 13.2
- 8 saatlik şarjdan sonra motora takılı ilk çalıştırma 14.2
- 16 saat sonra motora takılı ve motor çalışmıyorken 13.2
- 30 saat sonra motora takılı ve motor çalışıyorken 14.2
14.2 çalışırken gösterdiği değer, motor çalıştıktan yaklaşık 30 saniye sonra ölüyor 14.19-14-2 arası değişiyor.
Bu arada tüm çalıştırmalarda kadran ve far ışıkları kapalıydı.
Şimdi ilginçliklere gelelim
- Daha önce şarj edilgidi halde (arabadan kablo cekerek) ve motor ile 20-30 km yol yapılmasına rağmen, motor stop ettiğinde akü boşalmış oluyordu
- Şimdi ise akü şarj edildikten sonra defalarca motor çalıştı (ilk birkaç defa marş basınca çalışmayıp kırmızı motor lambası yandı, ama son birkac defadır yanmıyor)
- Akü verileri iyi görünüyor
- Birkaç gün daha bu şekilde devam ettikten sonra tekrar kontrol edeceğim
- İlerdeki denemelerde ışıkları açıp birde öyle bakmak gerekiyor
Hala sorunun başka yerde olduğuna inanıyorum ve şimdilik motorun aküsünün boşalmadan çalışmasının sebebinin iyi şarj olması olduğunu düşünüyorum.
Sanırım 1-2 güne yine eski haline döner ve çalışmaz motor, ozamnan yine burdayım