Bozuk akü illa durduğu yerde bpşalacak diye bir kaide yoktur haberiniz olsun. Ondan size bir önceli mesajım da yük testine sokun dedim Akünün boştayken okuduğunuz voltaj değerine motor akım denir yani her zaman doğru bilgiyi göstermez bize. akü takılıyken farlarınızı açın ve uzunları yakın o şekilde ölçüm yapın. 12v altına düşüyorsa akü yaşlıdır. Bu sırada motor çalışmayacak bu arada sadece kontak açık olsun.
Öncelikle başka bir aküden de takviye etseniz hiç bir akü bir kaç dakikada şarj olmaz.
Eğer diğer araca bağladığınız takviye kablolarını sökmeden marşa basıyorsanız, diğer aracın aküsünü kullanıyorsunuz.
Üstelik araba aküsünün Ah değeri yüksek olduğu için motosikletiniz muhtemelen çok kolay çalışıyor.
Takviye kablolarını sökmüyorsanız, akünüz şarj olmuyor, ya da şarj tutmuyor.
Yok eğer birkaç dakikalık takviyeden sonra takviye kablolarını söküyorsanız ve buna rağmen motosiklet çalışıyorsa problem çok çok farklı.
Evde şarj ettikten sonra motosiklet kolayca çalışıyorsa ve çok fazla kullanmadıysanız bir kaç gün sonra yine rahat çalışıyorsa, akünüz sağlam ama şarj sistemi sorunlu.
himmm
yeni birsey daha ögrenmis oldum.
takviye kablolari sökmeden calistiriyorduk, birkac dakikalik sarj sonrasinda.
bir iki gun daha sarj edilmis aku ile deneyecegim, calisirsa öyle devam ederim gittigi yere kadar
ama calismazsa dediginiz gibi tum elektirik sistemini gözden gecirmem gerecektir.
sagol
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:32 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:30 ----------
anladim, sagol
kontakt acik ve uzun farlar acik olarak ölcum yapcagim. ve 12v altina (cogu kaynak 12.6 veya 12-7 diyor) altina dusmeyecek.
duserse akuyu hemen degistiririm, yeni aku alip sarj ederek devam ederim, daha fazla aku ile ugrasacak halim yok
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:28 ----------
Güncelleme!
Motoru aküyü şarj ettikten sonra defalarca calistirabildim ama henüz yol gitmedim.
Yola çıkarsam ve sorun olursa, başıma iş almış olurum.
Aşağıdaki değerlere göre aküyü değiştirmeme gerek var mı?
Şarjdan önce 11.2
Şarjdan hemen sonra 13.6
Şarjdan 8 saat sonra 13.2
Şarjdan 8 saat sonra motora takılı, farlar kapalı, motor çalışır halde 14.2
Şarjdan 16 saat sonra motora takılı, kontak ve farlar kapalı 13.2
Şarjdan 16 saat sonra motora takılı farlar kapalı ve motor çalışır halde 14.2
Şarjdan 30 saat sonra motora takılı, kontak açık, uzun farlar açık 12.22
Şarjdan 30 saat sonra, motor çalışıyor, uzun farlar açık 13.8-14 arası
Şarjdan 30 saat sonra motor çalışır halde, kisa farlar açık 14.2
Şarjdan 30 saat sonra motor çalışır halde, farlar kapali 14.20-14.30
Büyük ihtimal ne aküde ne de şarj sisteminde bir problem yok, yeni aldığınız aküyü tam şarj etmeden kullanmaya çalıştınız ve bütün problem oydu.
Akü artık tam şarj oldu ve problem çıkarmayacak inşallah, değerler bunu gösteriyor.
Ya akü bozuktur köprüler
Ya konjektör arızalıdır
Ya da Motoruna göre sargı da olabilir
Akü ölçümü için nasıl bi alet aldınız, ben de almayı düşünüyorum da.
çok zor bir iş değil akü - konjektör - statör sargı döngüsü var önce bi akücüye gidin aküye gelen gücü kontrol etsinler güç sağlamsa yine aldığınız akü bozuk olabilir. Güçte sıkıntı varsa ya konjektör veya sargı yanmış olabilir.
Bu arada konjektörü sakın yan sanayi almayın.
Konu sonuca ulaştıysa yorumumu dikkate almayın
sorun akuyu ilk aldigimizda sarj etmeden kullanmamizdan kaynakli gibi görunuyor!
en azindan simdilik
yada belki de kablolarda yada soketlerde bir temassizlik vardi yerine oturmayan birseyler, bazi seyleri sökup takinca kendine geldi.
yaklasik birkac gun daha kullanip sonucu buraya yazarim
herkese tesekkurler
arkadaslar, motor ile yol yapildi sehirici sehirdisi, defalarca motor stop etti/ettirildi ve her defasinda sorunsuz calisti.
Olcay Avşar ve diger arkadaslarida dedigi uzere sorun buyuk ihtimalle akunun ilk alindigindan beri tam sarj edilmemesi idi.
yardimlari icin herkese tesekkurler.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)