Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 12

Motosiklet aküsü dolmuyor

    REKLAM ALANI
  1. #21

    Üyelik
    05 Ekim 2018
    Alıntı hisvarlar adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motor calısırken 14.2 görüyorsanız sarj sisteminde sorun yok demektir. Akünüzün yeni olduğuna güvenmeyin, bozuk olabilir. Baska bir akü ile deneyin sıfır olmasına gerek yok. Calısan bir motordan alıp test edin.
    dedigim gibi bir iki gun daha denerim
    eger aku bozuksa muhakkak 1-2 gunluk garajda birakma sonrasi bosalmasi gerekiyor
    ozaman hemen akuyu degistiririm

    yakinda sonucu buraya yazarim.

    yardimlar icin tekrar tesekkurler


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    freewill - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mayıs 2011
    Şehir
    Aydın
    Motosikleti
    Suzuki Burgman 400 Youtube: Sucuk Ekmek MotoVlog
    Alıntı UzunYolAdami adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    dedigim gibi bir iki gun daha denerim
    eger aku bozuksa muhakkak 1-2 gunluk garajda birakma sonrasi bosalmasi gerekiyor
    ozaman hemen akuyu degistiririm

    yakinda sonucu buraya yazarim.

    yardimlar icin tekrar tesekkurler
    Bozuk akü illa durduğu yerde bpşalacak diye bir kaide yoktur haberiniz olsun. Ondan size bir önceli mesajım da yük testine sokun dedim Akünün boştayken okuduğunuz voltaj değerine motor akım denir yani her zaman doğru bilgiyi göstermez bize. akü takılıyken farlarınızı açın ve uzunları yakın o şekilde ölçüm yapın. 12v altına düşüyorsa akü yaşlıdır. Bu sırada motor çalışmayacak bu arada sadece kontak açık olsun.

  3. #23

    Üyelik
    19 Ekim 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    F 650 GS (2005)
    Öncelikle başka bir aküden de takviye etseniz hiç bir akü bir kaç dakikada şarj olmaz.
    Eğer diğer araca bağladığınız takviye kablolarını sökmeden marşa basıyorsanız, diğer aracın aküsünü kullanıyorsunuz.
    Üstelik araba aküsünün Ah değeri yüksek olduğu için motosikletiniz muhtemelen çok kolay çalışıyor.
    Takviye kablolarını sökmüyorsanız, akünüz şarj olmuyor, ya da şarj tutmuyor.

    Yok eğer birkaç dakikalık takviyeden sonra takviye kablolarını söküyorsanız ve buna rağmen motosiklet çalışıyorsa problem çok çok farklı.

    Evde şarj ettikten sonra motosiklet kolayca çalışıyorsa ve çok fazla kullanmadıysanız bir kaç gün sonra yine rahat çalışıyorsa, akünüz sağlam ama şarj sistemi sorunlu.
    UzunYolAdami bunu beğendi.

  4. #24

    Üyelik
    05 Ekim 2018
    Alıntı figoksel adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Öncelikle başka bir aküden de takviye etseniz hiç bir akü bir kaç dakikada şarj olmaz.
    Eğer diğer araca bağladığınız takviye kablolarını sökmeden marşa basıyorsanız, diğer aracın aküsünü kullanıyorsunuz.
    Üstelik araba aküsünün Ah değeri yüksek olduğu için motosikletiniz muhtemelen çok kolay çalışıyor.
    Takviye kablolarını sökmüyorsanız, akünüz şarj olmuyor, ya da şarj tutmuyor.

    Yok eğer birkaç dakikalık takviyeden sonra takviye kablolarını söküyorsanız ve buna rağmen motosiklet çalışıyorsa problem çok çok farklı.

    Evde şarj ettikten sonra motosiklet kolayca çalışıyorsa ve çok fazla kullanmadıysanız bir kaç gün sonra yine rahat çalışıyorsa, akünüz sağlam ama şarj sistemi sorunlu.
    himmm
    yeni birsey daha ögrenmis oldum.
    takviye kablolari sökmeden calistiriyorduk, birkac dakikalik sarj sonrasinda.
    bir iki gun daha sarj edilmis aku ile deneyecegim, calisirsa öyle devam ederim gittigi yere kadar
    ama calismazsa dediginiz gibi tum elektirik sistemini gözden gecirmem gerecektir.
    sagol

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 13:32 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:30 ----------

    Alıntı freewill adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bozuk akü illa durduğu yerde bpşalacak diye bir kaide yoktur haberiniz olsun. Ondan size bir önceli mesajım da yük testine sokun dedim Akünün boştayken okuduğunuz voltaj değerine motor akım denir yani her zaman doğru bilgiyi göstermez bize. akü takılıyken farlarınızı açın ve uzunları yakın o şekilde ölçüm yapın. 12v altına düşüyorsa akü yaşlıdır. Bu sırada motor çalışmayacak bu arada sadece kontak açık olsun.
    anladim, sagol
    kontakt acik ve uzun farlar acik olarak ölcum yapcagim. ve 12v altina (cogu kaynak 12.6 veya 12-7 diyor) altina dusmeyecek.
    duserse akuyu hemen degistiririm, yeni aku alip sarj ederek devam ederim, daha fazla aku ile ugrasacak halim yok

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:28 ----------



    Güncelleme!

    Motoru aküyü şarj ettikten sonra defalarca calistirabildim ama henüz yol gitmedim.
    Yola çıkarsam ve sorun olursa, başıma iş almış olurum.

    Aşağıdaki değerlere göre aküyü değiştirmeme gerek var mı?

    Şarjdan önce 11.2
    Şarjdan hemen sonra 13.6
    Şarjdan 8 saat sonra 13.2
    Şarjdan 8 saat sonra motora takılı, farlar kapalı, motor çalışır halde 14.2
    Şarjdan 16 saat sonra motora takılı, kontak ve farlar kapalı 13.2
    Şarjdan 16 saat sonra motora takılı farlar kapalı ve motor çalışır halde 14.2
    Şarjdan 30 saat sonra motora takılı, kontak açık, uzun farlar açık 12.22
    Şarjdan 30 saat sonra, motor çalışıyor, uzun farlar açık 13.8-14 arası
    Şarjdan 30 saat sonra motor çalışır halde, kisa farlar açık 14.2
    Şarjdan 30 saat sonra motor çalışır halde, farlar kapali 14.20-14.30

  5. #25
    Süper Moderatör Olcay Avşar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mayıs 2005
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    Honda NC 750X
    Büyük ihtimal ne aküde ne de şarj sisteminde bir problem yok, yeni aldığınız aküyü tam şarj etmeden kullanmaya çalıştınız ve bütün problem oydu.

    Akü artık tam şarj oldu ve problem çıkarmayacak inşallah, değerler bunu gösteriyor.

  6. #26

    Üyelik
    05 Ekim 2018
    Alıntı Olcay Avşar adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Büyük ihtimal ne aküde ne de şarj sisteminde bir problem yok, yeni aldığınız aküyü tam şarj etmeden kullanmaya çalıştınız ve bütün problem oydu.

    Akü artık tam şarj oldu ve problem çıkarmayacak inşallah, değerler bunu gösteriyor.
    Çok teşekkürler
    Umarım dediğin gibidir )

  7. #27
    telike - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ağustos 2012
    Şehir
    İzmir/Bornova
    Motosikleti
    KTM 450 EXC-F
    Ya akü bozuktur köprüler
    Ya konjektör arızalıdır
    Ya da Motoruna göre sargı da olabilir

  8. #28
    Alisilin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Şubat 2013
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Ybr 125 06- Cygnus L 14
    Akü ölçümü için nasıl bi alet aldınız, ben de almayı düşünüyorum da.

  9. #29

    Üyelik
    05 Ekim 2018
    Alıntı Alisilin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Akü ölçümü için nasıl bi alet aldınız, ben de almayı düşünüyorum da.
    Aldığım ürün bu
    Çok ucuz değil çokta pahalı değil orta karar birşey. 15 Euro
    Multimeter UNI-T UT131B

  10. #30
    MahmutBiner - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ekim 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    1200Z Super Ténéré
    çok zor bir iş değil akü - konjektör - statör sargı döngüsü var önce bi akücüye gidin aküye gelen gücü kontrol etsinler güç sağlamsa yine aldığınız akü bozuk olabilir. Güçte sıkıntı varsa ya konjektör veya sargı yanmış olabilir.

    Bu arada konjektörü sakın yan sanayi almayın.

    Konu sonuca ulaştıysa yorumumu dikkate almayın

  11. #31

    Üyelik
    05 Ekim 2018
    Alıntı MahmutBiner adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    çok zor bir iş değil akü - konjektör - statör sargı döngüsü var önce bi akücüye gidin aküye gelen gücü kontrol etsinler güç sağlamsa yine aldığınız akü bozuk olabilir. Güçte sıkıntı varsa ya konjektör veya sargı yanmış olabilir.

    Bu arada konjektörü sakın yan sanayi almayın.

    Konu sonuca ulaştıysa yorumumu dikkate almayın
    sorun akuyu ilk aldigimizda sarj etmeden kullanmamizdan kaynakli gibi görunuyor!
    en azindan simdilik
    yada belki de kablolarda yada soketlerde bir temassizlik vardi yerine oturmayan birseyler, bazi seyleri sökup takinca kendine geldi.
    yaklasik birkac gun daha kullanip sonucu buraya yazarim

    herkese tesekkurler

  12. #32

    Üyelik
    05 Ekim 2018
    arkadaslar, motor ile yol yapildi sehirici sehirdisi, defalarca motor stop etti/ettirildi ve her defasinda sorunsuz calisti.
    Olcay Avşar ve diger arkadaslarida dedigi uzere sorun buyuk ihtimalle akunun ilk alindigindan beri tam sarj edilmemesi idi.
    yardimlari icin herkese tesekkurler.


2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)