Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Motosiklet eğitimi hk.

    REKLAM ALANI
  1. #1
    HRider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Şubat 2019
    Şehir
    Sydney, Australia
    Motosikleti
    Hyosung GD 250R'dı Artık pert :(
    Arkadaşlar, son açtığım kaza yaptım yeniden adlı konudan sonra fikirlerinizi dikkate aldım, ve araştırıp şöyle bir şey söylemek istiyorum..
    Öncelikle şu linki bırakayım size;
    http://www.yamaharidingacademy.com/s...rus-gelistirme

    Yaptığım 4.Talihsizlik üzerine şöyle açıklayayım teker teker.

    1.Yayaya çarpmak; Daha henüz çok acemiyken başıma gelen bir durum. Yaya geçitli kırmızı ışıkta durdum, ışığı bekledim ve kalktıktan 15 metre sonra araçların arasından önüme hızla bir yaya fırladı. Ben ise yayaya çarpmamak için manevra yapıp sakince frenlerken ve tam durmamışken henüz, yaya bana çarpıp beni devirdi. (İşlek caddelerde böyle bir riski asla almamıştım).. Dikkatli olmam gerekirdi.

    2. Yokuş aşağı 2'ye atarken yanlışlıkla boşa atmak. Evet, çok dik bir yokuşta yanlışlıkla boşa atıp, bunu motor aniden ivmelenince farketmek çok geç oluyor değil mi? Hepimizin başına gelebilecek talihsiz bir durum.. Dediğim gibi insanlık hali olabilir? Hangimiz 2 yerine boşa atmadık ki?, motor durmayınca hiç panik yapmadan ön fren kullandım, baktım duramıyorum 2-3 kere arka freni sıkıp kaydıktan sonra, yavaşlayabileceğim en düşük süratte 7-8km hızda motoru altımdan attım, kimseye zarar vermemek için. Dediğim gibi hepimizin başına gelebilir. Eğitimlerde bana vites atmayı öğretmeyecekler.


    3. E5'te araca arkadan çarpmak (Tamamen benim öküzlüğümden kaynaklanan durumdur aksi de ispatlanamaz.)
    Yarım debriyajla giderken sağ tarafımdan gelen HÖYT sesinin duyulması ve sağa bakmam sonucu öndeki aracın durduğunu farketmemem; Sonucunda hafif dokundurmam. Burada hatalıyım, fakat teknikle ilgili hâlâ bir sıkıntım yok.. Yine dikkatsizlik ve dalgınlık..

    4.E5 yanyolda trafik sırası beklerken aniden darbe almak...
    Adamın sinyalsiz ve ani manevrası sonucu yere düşüyorum durduğum yerde ve kabahat yine bende oluyor? Kaldıramadığım nokta bu. Manevra yapsaydın vs diyenler, mesafe bırakıcaksın diyenler vs.. Arkadaşlar hepimiz biliyoruz ki öndeki araçla aramızda 1 metre mesafe bıraksak bile arkadaki bizi taciz ediyor. Önümde boşluk olsa bile yarım saniyelik boşlukta nasıl bir kaçış uygulayabilirim ki? adam direksiyonu çok ani kırıyor..




    Size farkettiyseniz şunları söylemek istiyorum. Benim, duramamakla ilgili dönüşlerle ilgili manevralarla ilgili bir sıkıntım yok gerçekten. Kaçış manevrasıyla atlattığım bir kazayı da şöyle aktarmak isterim sizlere.. Yine ana caddede 40-45 km hızlarla seyrediyorum. Vites düşürdüm devir 9binlerde duracağım diyerekten motor freni yaptırıyorum.. Fakat sağdan soldan gelen olur diye de korna çaldım, ayağım frende. Ve beklenilen oldu. Davarın biri aniden girdi caddeye. Gayet temiz bir şekilde frenlememi yaptım ve motorun yanlamasına aldırış etmeden, yanladığı an freni bırakıp hafif gaz verdim high side yememek için ve motor zaten yön değiştirdiği için önünden geçtim. Bu gibi durumlarda frene asılmanın tehlikeli olduğunu biliyorum zaten. Herkes biliyor arkadaşlar.. Önemli olan soğukkanlılık ve bunu pratiğe dökebilmek.

    Bilmiyorum dışarıdan sizlere nasıl bir izlenim verdim ama, her yaya geçidine yaklaşınca hızımı çok düşürürüm. Her kavşağa yaklaşınca hızımı düşürürüm, bekleyen araba varsa durup yol veririm. Duramayacağım hızlardaysam korna çalıp geldiğimi belli ederim. Sıkıştırmaya maruz kaldığımda dönüş manevramı kullanır sakince yoluma devam ederim. Hiç bir dönüşte düşmedim. Hiç bir fren hatası yapmadım henüz.

    Yamaha'nın eğitim seanslarına baktım, içeriğine de baktım. Fakat ben haftanın 4-5 günü trafiğe kapalı alanda en az 30 dakika yaptığım antremanlar bunlar. Ben gelişmek adına kendime bir şeyler katmaya devam ediyorum. Umarım herkes böyledir, başka birine zarar vermemek adına başka kimsenin malına zarar vermemek adına... Örneğin vites küçülterek fren yapma.. Üstte de yazdığım gibi genelde vites küçülterek fren yaparım, ki herkesin bunu uygulaması en doğrusudur arkadaşlar. Motosikleti yatırma, üstte atlattığım kazada söylediğim gibi yanladığım sırada motorun yatık olması ve bu pozisyonu koruyup devam etmek. Boş alanlarda da sürekli yaptığım antremanlardır arkadaşlar. Motoru gereksiz yere yatırmaktan çok, ani durumlarda ve gerektiği durumlarda motosikleti yatırmak daha makbuldur. Yayaya çarpmamak için manevra yaptığımda da motor yatık olduğu için yayanın dokunuşuyla devrildim, çünkü hala koşmaya devam ediyordu. Frenleme; Bahsettiğim boş alanda sürekli yaptığım antremandır. Ve benden önce motosiklet kullanmaya başlayıp daha tecrübeli bireylere (Arkadaşlarım) göre, daha kısa mesafede durabiliyorum.. Sürekli denemeler yapıyorum şöyle olursa nolur şöyle yaparsak ne olur? Ya ön tekerlek kitlerse ne yapmalıyım? Arka kitlerse yanlarsa ne yaparım gibi çalışmalar yapıyorum. Arkadaşlarıma bazen video çektirip orada yaptığım yanlışları bulmaya çalışıyorum. 250CC ABS'li motordan daha iyi durabiliyorum (Kaydırmadan). Manevra kabiliyetimin çok yüksek olduğunu iddia etmiyorum fakat hala kendimi geliştirdiğimi, bunları zaten uyguladığımı söylemek istiyorum arkadaşlar. Bakın ben daha 4 aylık sürücüyüm, bana 4 yıllık sürücü gibi muamele yapıyorsunuz. Eğitim Al fikirleri için demiyorum bunlar benim için gerçekten değerli. Ama gelip zehir atan sürücüler var. "Bırak öleceksin", "Işığı görmeden Vazgeç" "Bu sana işaret sat motoru" gibi ifadeler insanın canını sıkmıyor değil. Sanki bunların hepsi 0 kaza ile ömrünün sonuna kadar devam edecek olan bireyler. Adam konyada yaşıyor, istanbulu sadece haberlerden duymuş biri, bana diyor ki "Bırak bu işleri ölüceksin yakında". Lütfen insanların cesaretini kırmaya yönelik değil, yapıcı yorumlar yapmaya dikkat edelim. Sırf biliyor gibi görünmek için değil de, gerçekten karşımızdakine bişeyler katabilecek yorumlar yapalım arkadaşlar.

    Saygılarımla, yapıcı yorumların ve eleştirenlerin hepsine teker teker teşekkür ediyorum.
    Çocukluğumdan beri dikkat eksikliğim var, eğitim yerine bunu tedavi ettirmek istiyorum












    (İSTANBULDA YAŞAMAYANLARIN YORUMLARINA ASLA KULAK ASMAYACAĞIM)


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İzmir, Pornova
    Motosikleti
    Ülkedeki en yüksek km.li Kawasaki Er6F (2008)
    Sevgili kardeşim 4 kazan için de geçmiş olsun, inşallah 5.si bir daha olmaz. Yamaha ya da X bir kuruluşun kapalı alan eğitimlerini "ben zaten bunları uyguluyorum" diye kestirip atma, nice tecrübeli sürücüler bile bu eğitimleri her sene tekrarlıyor. Senin de hem kapalı alan hem yol eğitimi alman sana zarar vermez, inan sadece 1 şey bile öğrensen seni trafikte hayatta tutabilir. Kendimden örnek göstereyim; kapalı alan eğitiminde aldığım engelden kaçış eğitimi beni 2 potansiyel kazadan kurtarmıştı. Ha eğitimli sürücü kaza yapmıyor? Elbette yapıyor. İmkan yaratabiliyorsan bu eğitimlerden faydalanmaya bak. Senin kapalı alanlarda yaptığın çalışmalar çok faydalı ama bazı antrenmanları eksik, yanlış yapıyor da olabilirsin veya henüz 4 aylık sürücü olduğun için o antrenmanlarda yaptıkların henüz sende refleks haline gelmemiş de olabilir. Bu da doğru bir temelin üzerine inşa edildiğinde zamanla, km artışıyla gerçekleşecek bir durum. Dikkat eksikliğinin düzeltilmesi konusunda bilimsel anlamda ne yapılabilir bilemiyorum ama trafikte her olasılığı hesaplayarak sürmeyi tavsiye etmekten başka birşey gelmiyor aklıma. Örneğin; yandaki araba beni görmeyip üstüme kırabilir mi? Kırarsa ne yapabilirim? İleride yol boşken trafik durmuş, neden durmuş olabilir? 2 araç önümdeki taksi yavaş gidiyor, acaba aniden sağda durup yolcu alabilir mi? 20 m ilerideki üst geçitten aşağı bir cisim düşebilir mi? İleride kaza olmuş, acaba yola yağ,mazot vs dökülmüş olabilir mi? vs vs örnekler sonsuz.

  3. #3

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 DL650A
    Dikkat eksikliği veya dağınıklığı varsa gerçekten, motosiklet kullanmayı bu sorunun çözümü / kontrol altına alınması sonrasına bırakabilirsin; motosiklet sürmek çok konsantrasyon isteyen bir iş, aman ha...

  4. #4
    YZFR25 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Eylül 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Burgman 200 Abs
    İster motosiklet kullanın, ister araba kullanın. Trafiği okuyamıyorsanız İstanbul gibi bir şehirde çok kaza yaparsınız. Maalesef İstanbul'da araç kullanmayı bilen bilmeyen herkes trafikte. Eğitim deyip geçmeyin. Mutlaka işe yarar. 2 tane şey bile öğrenseniz sizin kârınıza. Yamaha seviye 1 ve 2 yi aldım ben. Yamaha'da şöyle bir sıkıntı var öğle saatine kadar teorik eğitim var bu yüzden seviye 3 eğitimi alırsam yamahadan almayacağım. Aynı sunumu 3. kez izlemek istemiyorum

    Eğitimde öğrendiğiniz şeyleri günlük hayatta sürekli tekrarlamanız gerek işe yaraması için. Şunu da unutmayın sadece siz kaza yapmıyorsunuz herkesin başına gelebilir. Moralinizi bozmayın.

    Ben motosiklet üstünde sağ şeritte iken, bir sapağın veya yol ayrımının yanından geçiyorsam o sapağı geçene kadar solumdaki arabayı geçmiyorum çünkü aniden sapağı kaçırdığını fark edip sizi altına alabilir.
    Arabaların kör noktasında kalmamaya özen gösteriyorum. (Bir çok motosikletli buna dikkat etmiyor)
    Arabalarla asla dalaşmıyorum.
    Trafiğin olmadığı durumlarda bir araba veya başka bir araç yolda durmuşsa mutlaka bende hızımı düşürürüm duran taşıtın önünden aniden bir yaya, bir hayvan önüme çıkabilir. Duran araç bu yüzden durmuş olabilir.
    Arkamdaki araba çok dibine giriyorsa ya şerit değiştiriyorum ya da beni bir şekilde geçmesini sağlıyorum. Bunu yaparken sürekli arkamı kontrol ediyorum. Arkamı kontrol ederken bunu mümkün olduğu kadar kısa sürede yapmaya çalışıyorum çünkü önümde giden araç aniden durabiliyor. İster gidiyor olun ister duruyor olun sürekli çevrenizi kontrol edin.

    Bu ve buna benzer şeylere her zaman dikkat etmeye çalışıyorum. Eğitimde öğrendiklerimden bir not ekleyeyim. Yukarıda bahsedildiği gibi motosiklet sürmek çok dikkat isteyen bir iş. Kafada başka bir şey olduğu zaman o gün motosiklet kullanmayın. Kafada borç harç, kız arkadaş ve eş ile edilen kavga, kredi taksiti gibi şeyler varsa bunları düşünmeyinceye kadar motosiklet kullanmayın.
    MimTolga, gurcanozturk, HRider ve 1 diğerleri bunu beğendiler..

  5. #5
    HRider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Şubat 2019
    Şehir
    Sydney, Australia
    Motosikleti
    Hyosung GD 250R'dı Artık pert :(
    Alıntı YZFR25 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İster motosiklet kullanın, ister araba kullanın. Trafiği okuyamıyorsanız İstanbul gibi bir şehirde çok kaza yaparsınız. Maalesef İstanbul'da araç kullanmayı bilen bilmeyen herkes trafikte. Eğitim deyip geçmeyin. Mutlaka işe yarar. 2 tane şey bile öğrenseniz sizin kârınıza. Yamaha seviye 1 ve 2 yi aldım ben. Yamaha'da şöyle bir sıkıntı var öğle saatine kadar teorik eğitim var bu yüzden seviye 3 eğitimi alırsam yamahadan almayacağım. Aynı sunumu 3. kez izlemek istemiyorum

    Eğitimde öğrendiğiniz şeyleri günlük hayatta sürekli tekrarlamanız gerek işe yaraması için. Şunu da unutmayın sadece siz kaza yapmıyorsunuz herkesin başına gelebilir. Moralinizi bozmayın.

    Ben motosiklet üstünde sağ şeritte iken, bir sapağın veya yol ayrımının yanından geçiyorsam o sapağı geçene kadar solumdaki arabayı geçmiyorum çünkü aniden sapağı kaçırdığını fark edip sizi altına alabilir.
    Arabaların kör noktasında kalmamaya özen gösteriyorum. (Bir çok motosikletli buna dikkat etmiyor)
    Arabalarla asla dalaşmıyorum.
    Trafiğin olmadığı durumlarda bir araba veya başka bir araç yolda durmuşsa mutlaka bende hızımı düşürürüm duran taşıtın önünden aniden bir yaya, bir hayvan önüme çıkabilir. Duran araç bu yüzden durmuş olabilir.
    Arkamdaki araba çok dibine giriyorsa ya şerit değiştiriyorum ya da beni bir şekilde geçmesini sağlıyorum. Bunu yaparken sürekli arkamı kontrol ediyorum. Arkamı kontrol ederken bunu mümkün olduğu kadar kısa sürede yapmaya çalışıyorum çünkü önümde giden araç aniden durabiliyor. İster gidiyor olun ister duruyor olun sürekli çevrenizi kontrol edin.

    Bu ve buna benzer şeylere her zaman dikkat etmeye çalışıyorum. Eğitimde öğrendiklerimden bir not ekleyeyim. Yukarıda bahsedildiği gibi motosiklet sürmek çok dikkat isteyen bir iş. Kafada başka bir şey olduğu zaman o gün motosiklet kullanmayın. Kafada borç harç, kız arkadaş ve eş ile edilen kavga, kredi taksiti gibi şeyler varsa bunları düşünmeyinceye kadar motosiklet kullanmayın.
    Dediğiniz gibi, gerçekten böyle. Ben aslında bunlara ilk başta değil de. Başıma geldikten sonra dikkat etmeye başladım.. Ve sürekli kontrol halindeyim buna emin olabilirsiniz. Bir motosiklet sürücüsü olarak sürekli paranoya halinde olmamız bizim yararımıza bir durum ben de bunu iyi kullandığımı düşünüyorum. Fakat dikkat eksikliğimi çözebilirsem bunu atlatabileceğimi düşünüyorum.. Çok doğru söylemişsiniz. Yaya olayında kafam çok dalgındı ve kafam çok başka bir yerdeydi. Kafamız doluysa başka bir şeyi düşünüyorsak moralimiz yoksa vb motosiklet kesinlikle kullanmamalıyız. Çok teşekkürler elimden geldiğince en yakın sürede eğitim alacağım. Böyle yorumlar için herkese ayrı ayrı çok teşekkür ederim.

    Köyünde koyunları güdüp, sadece bakkala ekmek almaya giderken motosiklet kullanan cisimlerden gelen; Öleceksin, ışığı görmeden vazgeç tarzı yorumlardan sonra beni gerçekten bilgi vererek aydınlattığınız için hepinize ayrıca teşekkür ediyorum. Okuyup vakit ayırdığınız için.
    yokon bunu beğendi.

  6. #6

    Üyelik
    02 Mayıs 2018
    Önceki konuda da yazmıştım. Düzgün bir eğitim alana kadar motosiklete ara vermelisin. Şimdi işin içinde sağlık problemi de olduğunu anlıyoruz. Eğitimin yerine sakın tedaviyi koyma. İkisini de yap. Öncelik belirlemek gerekirse, önce tedavi ol sonra eğitim al.

  7. #7

    Üyelik
    12 Şubat 2019
    Yazdıklarında genel olarak motosikleti iyi kullandığını, motosiklete hakim olduğunu iddia ediyorsun. Bunları doğru kabul edip, yaptığın kazaları incelediğimde benim çıkardığım sonuç; trafikte motosiklet kullanma hakkında yeterli bilgiye sahip değilsin. Yamaha'nın eğitiminde bir bölümde de bu konulara değiniliyor. Bence Seviye-2den itibaren eğitimleri almalısın.

  8. #8

    Üyelik
    19 Ekim 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    F 650 GS (2005)
    Geçmiş olsun.
    Bir motosiklet eğitmeni söylemişti.
    Motosiklete başlarken elinizde 2 torba olur.
    Biri şans torbası,
    Dolu torba.
    Diğeri tecrübe torbası.
    Boş torba.
    Tecrübeyi dolduramadan şansı tüketirseniz...
    Geçmiş olsun.

    Tecrübe torbasını hızlıca doldurmak için, kapalı alanda yapılan pratikler, alınan eğitimler, söylenen nasihatler... Vb.

    En tehlikeli savunmalar ise ama ile başlayan savunmalar...
    Ama yaya üstüme çıktı...
    Ama vites boşa düştü...
    Ama arkadan taciz etti...

    Söz konusu olan sizin hayatınız. Hiç bir ama sizi kurtarmadı, kurtarmayacak.

    Özellikle son cümle tam bir kendini beğenmişlik. İstanbul'da yaşamayanlar...

    Son olarak, azıcık tecrübemle... Yokuş ne kadar dik olursa olsun frenlerin durduramayacağı bir yokuş yoktur.
    Arka teker kızaklasa bile motosikletin dengesi bozulmaz. Yeterki siz gidonu düz tutun. Yeterki önceden, arka tekeri kilitleyerek fren antremanları yapmış olun.
    tommygun bunu beğendi.

  9. #9
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    meşhur ABS fetişisti yazmamış ben ekleyivereyim , uğradığınız talihsiz durumları okudum , motorunda abs olsaydı %95 düşmezdin , hele o yokuş aşağı boşta fren sıkma mevzusu varya , abs ile sorunsuz bitirirdin..geçmiş olsun , konsantrasyonu asla düşürme , binbeşyüz saat eğitim al beş dk konsantrasyon kaybı ve fiyasko , maalesef :(
    HRider bunu beğendi.

  10. #10
    HRider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Şubat 2019
    Şehir
    Sydney, Australia
    Motosikleti
    Hyosung GD 250R'dı Artık pert :(
    Alıntı figoksel adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Geçmiş olsun.
    Bir motosiklet eğitmeni söylemişti.
    Motosiklete başlarken elinizde 2 torba olur.
    Biri şans torbası,
    Dolu torba.
    Diğeri tecrübe torbası.
    Boş torba.
    Tecrübeyi dolduramadan şansı tüketirseniz...
    Geçmiş olsun.

    Tecrübe torbasını hızlıca doldurmak için, kapalı alanda yapılan pratikler, alınan eğitimler, söylenen nasihatler... Vb.

    En tehlikeli savunmalar ise ama ile başlayan savunmalar...
    Ama yaya üstüme çıktı...
    Ama vites boşa düştü...
    Ama arkadan taciz etti...

    Söz konusu olan sizin hayatınız. Hiç bir ama sizi kurtarmadı, kurtarmayacak.

    Özellikle son cümle tam bir kendini beğenmişlik. İstanbul'da yaşamayanlar...

    Son olarak, azıcık tecrübemle... Yokuş ne kadar dik olursa olsun frenlerin durduramayacağı bir yokuş yoktur.
    Arka teker kızaklasa bile motosikletin dengesi bozulmaz. Yeterki siz gidonu düz tutun. Yeterki önceden, arka tekeri kilitleyerek fren antremanları yapmış olun.
    Bahsettiğim yokuş sağa meyilli yaklaşık 35 derecelik eğimi olan bir yol. Arka freni kitlenip düz kalması mümkün değil

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 16:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:29 ----------

    Alıntı allonsy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yazdıklarında genel olarak motosikleti iyi kullandığını, motosiklete hakim olduğunu iddia ediyorsun. Bunları doğru kabul edip, yaptığın kazaları incelediğimde benim çıkardığım sonuç; trafikte motosiklet kullanma hakkında yeterli bilgiye sahip değilsin. Yamaha'nın eğitiminde bir bölümde de bu konulara değiniliyor. Bence Seviye-2den itibaren eğitimleri almalısın.
    Hayır asla bunu kastetmedim. Sadece kendimi geliştirmek için son derece çabalıyorum

  11. #11

    Üyelik
    19 Ekim 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    F 650 GS (2005)
    Eğitim ile ilgili küçük bir örnek.

    İmkanları var, belki fantezi yapıyor.
    Belki gerçekten gerekliliğine inanıyor.
    Belki gerçekten gerekli.

    Bir doktor.
    Garajında 3 Goldwing var.
    Her 6 ayda bir, seviye 3'e hazırlık eğitimine katılıyormuş.
    Eğitimde tanıştım.
    Çok da mantıksız değildi.

  12. #12
    HRider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Şubat 2019
    Şehir
    Sydney, Australia
    Motosikleti
    Hyosung GD 250R'dı Artık pert :(
    Eğitim alacağım kesin olarak. önümüzdeki 3 ay süre içerisinde bir kazaya karışırsam (Ben ve benden farklı bir aracın karıştığı veya yayanın) Her eğitimi uygulayacağım. Sıfırdan başlayacağım

  13. #13
    okanbagiscan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Eylül 2016
    Şehir
    İstanbul Kartal
    Ben eğitime gittiğimde 100 bini devirmiş biri vardı.Yeni motor almış seviye 1 kapalı alan eğitimine gelmişti.
    Yukarıda uzunca da yazmışsın her olay için kendince açıklamalarda yapmışsın ama bir yerde bir sorun var.
    Bu kadar sık sorun yaşıyorsan bir şeyler yanlış gidiyor demektir.Senin kazaların dışında teklikeli durumlarda yaşıyormusun.

    Örnek ben orta şeritte giderken sol şeritten bir araç normal geçip gidiyor.Ben aracı beni geçerken fark ettiğimde irkiliyorum.Normalde sorun yokmuş gibi görünsede benim için büyük sorun aracı fark etmemek.

  14. #14
    HRider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Şubat 2019
    Şehir
    Sydney, Australia
    Motosikleti
    Hyosung GD 250R'dı Artık pert :(
    Alıntı okanbagiscan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben eğitime gittiğimde 100 bini devirmiş biri vardı.Yeni motor almış seviye 1 kapalı alan eğitimine gelmişti.
    Yukarıda uzunca da yazmışsın her olay için kendince açıklamalarda yapmışsın ama bir yerde bir sorun var.
    Bu kadar sık sorun yaşıyorsan bir şeyler yanlış gidiyor demektir.Senin kazaların dışında teklikeli durumlarda yaşıyormusun.

    Örnek ben orta şeritte giderken sol şeritten bir araç normal geçip gidiyor.Ben aracı beni geçerken fark ettiğimde irkiliyorum.Normalde sorun yokmuş gibi görünsede benim için büyük sorun aracı fark etmemek.
    Hayır hiç bir tehlikeli durum yaşamıyorum haricinde. Trafik kurallarına uymaya özen gösteriyorum, 400km kadar uzun yol yapmışlığım var, o yolda hiç bir tehlike dahi yaşamadım. Yayalara çok büyük saygı gösteriyorum Hatta yaya geçitlerinde yolun tam ortasına yanaşıp diğer araçların geçmesini engelliyorum ki yayalar rahatça geçebilsin diye. Onun haricinde Orta şeritte seyrederken yanımdan sıfır geçen araçlardan biraz irkiliyorum açıkçası, bu da her motosiklet sürücüsünün başına gelen şeylerdir. Bu yazdığım şeyler harici hiçbir sakıncalı olay yaşamıyorum. Çeşitli apaçiliklerimi sadece ve sadece trafiğe kapalı alanlarda yapıyorum ve caddede temiz bir şekilde seyrediyorum. Fakat bir yerde gerçekten sorun var. Nazara inanasım gelmiyor ama anlattıklarıma göre var.. BMW M4'ü olan araç, benzinlikte ben lastiklerime hava basarken yanıma yanaşıp motorun ne kadar güzel olduğunu ve çok beğendiğini söyledi. Yaklaşık 2 saat sonra yokuş aşağı düştüm. 4. Kazadan 3 gün önce ise arkadaşlarım frenlerimin çok muazzam şekilde tuttuğunu söyledi ve müthiş şekilde durduğunu söylediler. Ve 4. kazayı yaptıktan sonra arka fren merkezim kırıldı ve ön fren manetim koptu (Onun haricinde tek bir çizik bile yok) Ama dediğim gibi bunlar bahane değil bir yerlerde sorun var. Bunlar haricinde sadece 1 kere kaçış yaptım tehlikeli durumda onda da soğukkanlılıkla yaptım. Daha sonrasında heyecan olduğu için sağa çekip geçmesini bekledim heyecanımın. Budur benim için. Asla uzun yolda mola vermeyi ihmal etmem. Sıkışık trafikte sağda boşluk varsa 15km hızın üzerine asla çıkmam neredeyse. Gibi gibi

    Bu arada yorumun için çok teşekkür ederim

    Ve diğer arkadaşlar; Kesin bir yargıya varmak yerine sorunu birlikte tespit edelim. Benim sizden başka danışacak kimsem yok

  15. #15

    Üyelik
    12 Şubat 2019
    Alıntı HRider adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hayır hiç bir tehlikeli durum yaşamıyorum haricinde. Trafik kurallarına uymaya özen gösteriyorum, 400km kadar uzun yol yapmışlığım var, o yolda hiç bir tehlike dahi yaşamadım. Yayalara çok büyük saygı gösteriyorum Hatta yaya geçitlerinde yolun tam ortasına yanaşıp diğer araçların geçmesini engelliyorum ki yayalar rahatça geçebilsin diye. Onun haricinde Orta şeritte seyrederken yanımdan sıfır geçen araçlardan biraz irkiliyorum açıkçası, bu da her motosiklet sürücüsünün başına gelen şeylerdir. Bu yazdığım şeyler harici hiçbir sakıncalı olay yaşamıyorum. Çeşitli apaçiliklerimi sadece ve sadece trafiğe kapalı alanlarda yapıyorum ve caddede temiz bir şekilde seyrediyorum. Fakat bir yerde gerçekten sorun var. Nazara inanasım gelmiyor ama anlattıklarıma göre var.. BMW M4'ü olan araç, benzinlikte ben lastiklerime hava basarken yanıma yanaşıp motorun ne kadar güzel olduğunu ve çok beğendiğini söyledi. Yaklaşık 2 saat sonra yokuş aşağı düştüm. 4. Kazadan 3 gün önce ise arkadaşlarım frenlerimin çok muazzam şekilde tuttuğunu söyledi ve müthiş şekilde durduğunu söylediler. Ve 4. kazayı yaptıktan sonra arka fren merkezim kırıldı ve ön fren manetim koptu (Onun haricinde tek bir çizik bile yok) Ama dediğim gibi bunlar bahane değil bir yerlerde sorun var. Bunlar haricinde sadece 1 kere kaçış yaptım tehlikeli durumda onda da soğukkanlılıkla yaptım. Daha sonrasında heyecan olduğu için sağa çekip geçmesini bekledim heyecanımın. Budur benim için. Asla uzun yolda mola vermeyi ihmal etmem. Sıkışık trafikte sağda boşluk varsa 15km hızın üzerine asla çıkmam neredeyse. Gibi gibi

    Bu arada yorumun için çok teşekkür ederim

    Ve diğer arkadaşlar; Kesin bir yargıya varmak yerine sorunu birlikte tespit edelim. Benim sizden başka danışacak kimsem yok
    İlk mesajında belirtmiştin ya bu eğitim programında öğretilen şeyleri ben kendim pratik yapıyorum zaten diye. İşte o iş öyle olmuyor, eğitimde her işin inceliklerini, trafikte nasıl güvenli sürüş yapılacağını, motosikletin konumlanmasını vs öğretiyorlar. Eğitim aldıktan sonra trafikte kimse sana sıfır geçemeyecek zaten.

  16. #16

    Üyelik
    02 Mayıs 2018
    Eğitim aldığında bazı doğru bildiğin şeylerin aslında yanlış olduğunu öğreneceksin.

    Mesela, yayalara yol vermek için yolun ortasında kabak gibi beklemenin aslında çok büyük bir yanlış olduğunu öğreneceksin.

    Bundan önce belki 500 kere yayaya yol vermek için yolun ortasında durmuş olabilirsin ve başına bu yüzden bir şey gelmemiş olabilir. Fakat bazı şeyler insanın başına sadece bir kere gelir.

  17. #17
    linkinpark20 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2013
    Şehir
    bursa
    Motosikleti
    Yamaha XJ6
    eğitime soğuk bakıp nazara inanmak. başka sözüm yok.

  18. #18
    Okan Sinan Ocan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2009
    Şehir
    Hamburg
    Motosikleti
    BMW K1200GT (Helga) BMW S1000XR M Sport
    Sevgili Kardeşim,

    Çok kısa cevap vermeye çalışacağım.

    İnternetten seyrettiğin videolardan , arkadaşlarından duyduğun kulaktan dolma bilgilerden , kendi başına yaptığın antrenmanlardan elde edeceğin bilgi. Bir çuval keçi boynuzu yediğinde elde edeceğin şekerden farksızdır.

    Yamaha Riding Academy de alacağın eğitim sürüşünde eksik olanları tamamlayarak kaza yapma ihtimalini düşürecek basit ve göreceli olarak en masrafsız (motorun tamiri için harcadığın paralara göre) yöntemdir.

    YRA da öğretilenler oradaki eğitmenlerin kişisel tecrübeleri değil motosiklet uzmanlarının yıllarca edindikleri bilgilerin süzgeçten geçirilerek en saf ve yararlı hale getirilmiş bilgilerdir.

    Katılmanı hararet ile tavsiye ederim. Gidersen Metehan hocaya selamlarımı ilet lütfen.

    Sevgilerimle

  19. #19
    HRider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Şubat 2019
    Şehir
    Sydney, Australia
    Motosikleti
    Hyosung GD 250R'dı Artık pert :(
    Çok teşekkürler arkadaşlar. Görüşleriniz benim için çok önemliydi Eğitim kesin alacağım.

    Alıntı linkinpark20 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    eğitime soğuk bakıp nazara inanmak. başka sözüm yok.
    Eğitime soğuk baktığım yok, IQ'nuz doğru okuyup analiz etmeye yetseydi apaçık bunu zaten alacağımı fakat ne gibi eksiklerimi tamamlayacağını öğrenmek istediğim için bunu yazdığımı anlardınız.. Teşekkürler yine de

  20. #20
    linkinpark20 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2013
    Şehir
    bursa
    Motosikleti
    Yamaha XJ6
    şuraya yazdığın ilk yorumdan 1 ay içinde kaza yapar dedim 4 kaza yaptın. Dikkat eksikliğim var diyorsun yaptığın kazalar bariz kendi hatan. Bu da benden olsun iq dan girdiysen o zaman, iq ile ayakkabı numarası ilişkisi vardır bilir misin? Ayrıca hangi dosyaları doğru okuyup nasıl çözüme kavuşturduğumu adliyeye misafirim olursan göstermek isterim 19 yaşındaki genç dostum?

    İş kaza yaptıktan sonra bahane aramakta değil, kazanın oluşmaması için öngörüde bulunmakta. Benim arkadaşım ki sürüşü benden kat kat iyidir, düz yolda gazlarken sırf yanındaki kızlara hava atmak isterken aniden yanlayan aracın yandan vurması üzerine vefat etti. Bana bahaneden bahsetme. Motor kullanıyorsan gözün 14 açık olacak. Hadi selametle
    HRider bunu beğendi.


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)