Arkadaşlar, son açtığım kaza yaptım yeniden adlı konudan sonra fikirlerinizi dikkate aldım, ve araştırıp şöyle bir şey söylemek istiyorum..
Öncelikle şu linki bırakayım size;
http://www.yamaharidingacademy.com/s...rus-gelistirme
Yaptığım 4.Talihsizlik üzerine şöyle açıklayayım teker teker.
1.Yayaya çarpmak; Daha henüz çok acemiyken başıma gelen bir durum. Yaya geçitli kırmızı ışıkta durdum, ışığı bekledim ve kalktıktan 15 metre sonra araçların arasından önüme hızla bir yaya fırladı. Ben ise yayaya çarpmamak için manevra yapıp sakince frenlerken ve tam durmamışken henüz, yaya bana çarpıp beni devirdi. (İşlek caddelerde böyle bir riski asla almamıştım).. Dikkatli olmam gerekirdi.
2. Yokuş aşağı 2'ye atarken yanlışlıkla boşa atmak. Evet, çok dik bir yokuşta yanlışlıkla boşa atıp, bunu motor aniden ivmelenince farketmek çok geç oluyor değil mi? Hepimizin başına gelebilecek talihsiz bir durum.. Dediğim gibi insanlık hali olabilir? Hangimiz 2 yerine boşa atmadık ki?, motor durmayınca hiç panik yapmadan ön fren kullandım, baktım duramıyorum 2-3 kere arka freni sıkıp kaydıktan sonra, yavaşlayabileceğim en düşük süratte 7-8km hızda motoru altımdan attım, kimseye zarar vermemek için. Dediğim gibi hepimizin başına gelebilir. Eğitimlerde bana vites atmayı öğretmeyecekler.
3. E5'te araca arkadan çarpmak (Tamamen benim öküzlüğümden kaynaklanan durumdur aksi de ispatlanamaz.)
Yarım debriyajla giderken sağ tarafımdan gelen HÖYT sesinin duyulması ve sağa bakmam sonucu öndeki aracın durduğunu farketmemem; Sonucunda hafif dokundurmam. Burada hatalıyım, fakat teknikle ilgili hâlâ bir sıkıntım yok.. Yine dikkatsizlik ve dalgınlık..
4.E5 yanyolda trafik sırası beklerken aniden darbe almak...
Adamın sinyalsiz ve ani manevrası sonucu yere düşüyorum durduğum yerde ve kabahat yine bende oluyor? Kaldıramadığım nokta bu. Manevra yapsaydın vs diyenler, mesafe bırakıcaksın diyenler vs.. Arkadaşlar hepimiz biliyoruz ki öndeki araçla aramızda 1 metre mesafe bıraksak bile arkadaki bizi taciz ediyor. Önümde boşluk olsa bile yarım saniyelik boşlukta nasıl bir kaçış uygulayabilirim ki? adam direksiyonu çok ani kırıyor..
Size farkettiyseniz şunları söylemek istiyorum. Benim, duramamakla ilgili dönüşlerle ilgili manevralarla ilgili bir sıkıntım yok gerçekten. Kaçış manevrasıyla atlattığım bir kazayı da şöyle aktarmak isterim sizlere.. Yine ana caddede 40-45 km hızlarla seyrediyorum. Vites düşürdüm devir 9binlerde duracağım diyerekten motor freni yaptırıyorum.. Fakat sağdan soldan gelen olur diye de korna çaldım, ayağım frende. Ve beklenilen oldu. Davarın biri aniden girdi caddeye. Gayet temiz bir şekilde frenlememi yaptım ve motorun yanlamasına aldırış etmeden, yanladığı an freni bırakıp hafif gaz verdim high side yememek için ve motor zaten yön değiştirdiği için önünden geçtim. Bu gibi durumlarda frene asılmanın tehlikeli olduğunu biliyorum zaten. Herkes biliyor arkadaşlar.. Önemli olan soğukkanlılık ve bunu pratiğe dökebilmek.
Bilmiyorum dışarıdan sizlere nasıl bir izlenim verdim ama, her yaya geçidine yaklaşınca hızımı çok düşürürüm. Her kavşağa yaklaşınca hızımı düşürürüm, bekleyen araba varsa durup yol veririm. Duramayacağım hızlardaysam korna çalıp geldiğimi belli ederim. Sıkıştırmaya maruz kaldığımda dönüş manevramı kullanır sakince yoluma devam ederim. Hiç bir dönüşte düşmedim. Hiç bir fren hatası yapmadım henüz.
Yamaha'nın eğitim seanslarına baktım, içeriğine de baktım. Fakat ben haftanın 4-5 günü trafiğe kapalı alanda en az 30 dakika yaptığım antremanlar bunlar. Ben gelişmek adına kendime bir şeyler katmaya devam ediyorum. Umarım herkes böyledir, başka birine zarar vermemek adına başka kimsenin malına zarar vermemek adına... Örneğin vites küçülterek fren yapma.. Üstte de yazdığım gibi genelde vites küçülterek fren yaparım, ki herkesin bunu uygulaması en doğrusudur arkadaşlar. Motosikleti yatırma, üstte atlattığım kazada söylediğim gibi yanladığım sırada motorun yatık olması ve bu pozisyonu koruyup devam etmek. Boş alanlarda da sürekli yaptığım antremanlardır arkadaşlar. Motoru gereksiz yere yatırmaktan çok, ani durumlarda ve gerektiği durumlarda motosikleti yatırmak daha makbuldur. Yayaya çarpmamak için manevra yaptığımda da motor yatık olduğu için yayanın dokunuşuyla devrildim, çünkü hala koşmaya devam ediyordu. Frenleme; Bahsettiğim boş alanda sürekli yaptığım antremandır. Ve benden önce motosiklet kullanmaya başlayıp daha tecrübeli bireylere (Arkadaşlarım) göre, daha kısa mesafede durabiliyorum.. Sürekli denemeler yapıyorum şöyle olursa nolur şöyle yaparsak ne olur? Ya ön tekerlek kitlerse ne yapmalıyım? Arka kitlerse yanlarsa ne yaparım gibi çalışmalar yapıyorum. Arkadaşlarıma bazen video çektirip orada yaptığım yanlışları bulmaya çalışıyorum. 250CC ABS'li motordan daha iyi durabiliyorum (Kaydırmadan). Manevra kabiliyetimin çok yüksek olduğunu iddia etmiyorum fakat hala kendimi geliştirdiğimi, bunları zaten uyguladığımı söylemek istiyorum arkadaşlar. Bakın ben daha 4 aylık sürücüyüm, bana 4 yıllık sürücü gibi muamele yapıyorsunuz. Eğitim Al fikirleri için demiyorum bunlar benim için gerçekten değerli. Ama gelip zehir atan sürücüler var. "Bırak öleceksin", "Işığı görmeden Vazgeç" "Bu sana işaret sat motoru" gibi ifadeler insanın canını sıkmıyor değil. Sanki bunların hepsi 0 kaza ile ömrünün sonuna kadar devam edecek olan bireyler. Adam konyada yaşıyor, istanbulu sadece haberlerden duymuş biri, bana diyor ki "Bırak bu işleri ölüceksin yakında". Lütfen insanların cesaretini kırmaya yönelik değil, yapıcı yorumlar yapmaya dikkat edelim. Sırf biliyor gibi görünmek için değil de, gerçekten karşımızdakine bişeyler katabilecek yorumlar yapalım arkadaşlar.
Saygılarımla, yapıcı yorumların ve eleştirenlerin hepsine teker teker teşekkür ediyorum.
Çocukluğumdan beri dikkat eksikliğim var, eğitim yerine bunu tedavi ettirmek istiyorum
(İSTANBULDA YAŞAMAYANLARIN YORUMLARINA ASLA KULAK ASMAYACAĞIM)