Merhaba, motorlarda kilometre konusunda ne gibi yorumlarınız var? Kastım şu kilometreden sonra bu motor alınmaz falan.. Yada yeni motor yapılıyor bazılarına sakıncaları vs var mı?
50.000km de olan bir motor alınır mı?
Merhaba, motorlarda kilometre konusunda ne gibi yorumlarınız var? Kastım şu kilometreden sonra bu motor alınmaz falan.. Yada yeni motor yapılıyor bazılarına sakıncaları vs var mı?
50.000km de olan bir motor alınır mı?
Ne tür motosiklet alacağına bağlı. Mesela racing motorda 30 bin kmden sonra biraz dikkatli olmak lazım. Ama touring tarzı motorlarda 60-70 bin km de bile sağlam bulunabiliyor. Bu aslında km den çok kaç kişinin nasıl kullandığına bağlı.
Temiz kullanılmışsa,100 bin km üzeri gider hiç bişeyde olmaz ama bizim ülkemizde km takıntısı var sıkıntı o,50 bin km nin üzerinde satmak zor oluyor yoksa düzgün kullanılan bi motor için 50 binde 100 binde motor biter diye bişey yok,mesela gir internet e bak 2005 model motorda 45-50 bin km de 2015 modelde 45-50 bin km de niye : km düşürüyor namussuzlar ,kimiside motorun anasını belliyor motor 40-50 bin km de iniyor gibi gibi ...
Dostum bak yabancı gruplarda dolaşıyorum
Motorum 80 bin de adamlar neden gezmiyorsun diyor 2005 model ya motor f650gs hiç motor yaptırmadan grupda 400 bin yaptığını iddia edenler var çok gerçek bir örnek istersen de ankara bir polis abim de f650gs 2003 model ve 2009 dan beri onda olduğunu söylüyor ve şu sn 260 bin de diyor kendisi polis
İngiltere de Suzuki Vstrom kullanan biri vardı , bakımlarını kendi yaptığı ve çok gezdiği için takip ederdim yıllar önce , 350bin km de ki motoruna güvenerek uzun yollara çıkıyordu , belki kilometreden ziyade bakımlarını düzgün yapmak yada agresif kullanmamak daha etkilidir..
Bir motorun km'si bu motorun ömrü hakkında kesin bilgi vermez. Sadece fikir verir. Motor ömürleri km ile değil çevirdiği toplam devir sayısıyla ölçülür. Bir motor genelde redline da kullanılıyorsa sakin kullanılan bir motorla aynı kilometrede iken motor aşınması iki katı(kabaca) olacaktır.
beinm makina 57 binde aldım şu an 68 binde bakımlı tıkır tıkır çalışıyor aslında km değilde bakımlı olması önemli bence
100 bin getiricem bunu bu sene :D
---------- Mesajlar birleştirildi - 07:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 07:09 ----------
birde şöyle bir bilgi var motor açıldıysa alınmaz arkadaşın xmax 40 binde açıldı şu an 100 km yi geçti hala çok düzgün hala çok güzel, biraz kulaktan dolma laf salatası
ayrıca motor yaptırmak derken bir silindi üst kapak 1-2 parça daha değişiyormuş yani sıfırdan motor yapmak diye birşey yokmuş zaten....
Nerede bakım yapıldığı belli olmayan 20,30 bin kmnin üzerinde ki motor kesinlikle alınmaz. Yetkili servisinde bakım kaydı olan, temiz binilmis bir motosiklet her kmde alınabilir. Kilometreden çok bakım önemlidir. İkinci el alırken mutlaka servis kaydı olmasına özen gösteririm. Ne olduğu belli olur motorun. Merdiven altı tamirci dükkanlarında yapılan bakım kesinlikle yetkili servisin yerini tutmaz. Yetkili serviste koydukları yağ bellidir, uygulanan prosedür bellidir o yüzden yetkili servis bakımlı olduktan sonra her motor her kmde alınır. Geçenlerde sahibindende 2013 model 38 binde r6 vardı. ilk sahibinden adam 38 bine kadar bütün bakımlarını yetkili serviste yaptırmış bu motor kaçmaz mesela
bu bizim milletteki km takintisindan dolayı bazen km indirenlere hak veriyorum bu millete reva çünkü. 50 bin km ye "ooo bitmis o abi alınmaz " diyenlere çaksınlar o motorları
8 yasında 73 bınde bır motorum var km sayacı sıkıntı degıl baktıkdan sonra devam bır sıkıntısı olmaz
Km meselesinde teknik olarak olay şudur ;
a) Yüksek km kompresyon oranı yüksek ( sıkıştırma oranı yüksek motorlarda ) sakıncalıdır. Çünkü motor performans ve yüksek verim için yapılmıştır.
b) Düşük cc km ilişkisi vardır. 150 bin km üzerinde halen revizyon görmemiş motorların büyük bölümü 500 cc ve üzerindedir. istisnalar vardır yani Yamaha nın YBR si vs gibi. Burada da malzeme kalitesi ve düşük sıkıştırma oranı , düşük devir çevirme gibi durumlar sözkonusu..
En uzun km. ye uygun olan motosikletler yüksek cc ve düşük kompresyon / sıkıştırma oranına sahip motorlardır.
Bu iş ağırlıkla motorun malzeme kalitesi ile de ilgili.. Yani Japon ile istisnalar hariç revizyonsuz daha çok km yaparsın.. Çinli hintli ile daha az.. 10 Japondan 1 i yüksek km.de sorun çıkartır.. 10 Hintli veya çinliden 5 i sorun çıkartır.. ( en azından şimdilik böyle )
Bu motor hacmine, silindir sayısına, calıştığı devir aralığına, bakımına ve kullanım şekline göre değişir.
Yüksek hacimli motorlar daha uzun ömürlüdür.
Km oynatmanın da kolay oldugunu unutmamak lazım dikkatli alışverişler
Mesela Yamaha YZF R25'de 40.000 KM üstü ? Veya siz kaç kmden sonrasını dersiniz sıkıntılıdır diye..
400.000 mile yapan vstrom linkini bırakayım
https://www.stromtrooper.com/dl1000-...0-v-strom.html
Bu süreçte değişenler
255 quarts of oil used (64 gallons)
85 oil filter changes
56 tires (23 front, 33 rear)
22 brake pad sets (15 front, 7 rear)
19 chains
10 spark plug changes
9 sprocket sets
8 wheel bearings (4 front, 4 rear)
4 batteries
4 fuel filter changes
Bizim ülkede ne hikmetse motorlar 50 binde sıkışıp kalıyor. Yaş yükseldikçe kilometreler sabitleşiyor.
Tanıdık ve güvenilir biri olmadıkça alınmaz
Benim servis kaydım artık garanti bittiği için kendim yapıyorum. Motul yağ alıp koyuyorum 4750 km ye gelince serviste aynı işi yapıyor bana bir artısı varmış gibi gelmiyor. Yeterki elin anahtar tutsun. Bence kimin yaptığı önemli. 2. Kez yaptım bakımı bir sonraki bakımda buji değişecek bilmiyorum kendim yaparmıyım ama yapmaya çalışacağım
Bence 4 silindir alınmaz. Günümüz şartlarında en dertsiz kullanabileceğin motor tek silindir 660 cc dir. (Aprillia Pegaso 650 , Yamaha Xt-x , Xt-r , Tenere , Mt-03) aklıma gelen bunlar. bu motorları kolay kolay bozamazsın. yağını değiştirmeyi unutup 10 bin km gittim desen inanması zor olmaz. şahsen tam olarak 50 bin km de malum sitede mt-03 için kolları sıvamış bulunmaktayım.
motorun türü, nasıl kullanıldığı ve bakımlarının nasıl yapıldığı çok önemli km tek başına çok bir anlam ifade etmiyor.
Ufak CC performanslı motosikletlerde bence daha dikkatli olmak lazım çünkü sürekli sıkıştırılarak kullanılmış olma ihtimali yüksek. R1'i sürekli sıkıştırarak kullanabilmek imkansıza yakın ama R25le her viteste kesici yaparak gezenlerin sayısı az buz değil mesela. bir de ufak cc motosikletleri genelde yeni öğrenenler ve maddi nedenlerle tercih edenler kullandığından bamkımlarının ihmal edilmiş olma ihtimalide daha yüksek.
cruiser ve touring motorlarda hem kullanıcı profili daha düzgün hem de motorlar performanstan ziyade uzun ömür için tasarlanmış o yüzden onlarda km nin çok bir anlamı yok bence bakımları düzgün yapılmış olduğu sürece tabii.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)