Bizim ülkemizde bakım denilince yağ, yağ filtresi, hava filtresi, belki arada buji(o da ölmüşse) değişimi anlaşılıyor, bir de zincir yağlama. Halbuki böyle değil, benim önceki motorumda(pulsar) servis kitapçığına göre 30bin km'de ön+arka lastik rulmanlarının değişimi gerekiyor, bakın "kontrolu" değil "değişimi" gerekiyor. Ama hangi kullanıcı yaptırmıştır şimdiye kadar, hangi servis "bu da yapılmalı" demiştir, dese de sağlam görünen sıkıntısı olmayan rulmanı bizde hangi kullanıcı değiştirmek ister çok merak ediyorum. Sonra da sıkıntı çıkınca "sıkıntılı bu motor yeaaa" oluyor.
Ben ön+arka rulmanları İstanbul'da skf rulman bayisinden ve sökme aparatını aliexpressten kendim alarak önrulmanları değişmiştim 30bin km'de, arka rulmanlara aparat yeterli olamamıştı. 42bin'de sattım 1 hafta kadar önce ve elimdeki arka rulmanları da verdim adama ve " sorunu yok şu anda ama değiştir/değiştirttir serviste" dedim.
Yine belli km'de benzin hortumunun değişimi, hava hortumunun değişimi vs vs gerekiyor, kim hangi servis bunları arıza çıkartmadan yapıyor, yapmak istese de yüzdekaç kullanıcı izin verir ki? Çünkü servis ücretleri zaten el yakıyor, bir de bozulmayan parçayı değiştirmeye kalkarsanız hem fiyat artıyor, hem de servisin ismi kazıkçıya çıkıyor. Servis için bu durum "iki ucu şeyli değnek".
Bu ise hep ayrı bi değişikmiş. Neyin kafası bu acaba?