buralar karışmış "KIPS" nedir ya biz ben en çok ona takıldım
hahahaha bu işler adamı şişler
bu arada millet dicek bu konu ne alaka ilk sayfaya gitmeye üşenen arkadaşlar için bu videodan dolayı konu patladı.
https://www.youtube.com/watch?v=aIts1r_CcEM
Ha buraya dursun nabaaayusun
Eğer fake değil ve troll yapmıyorsa tam bir yıkık. Yıkık kelimesinin sözlük anlamı. Karşısına fotoğrafını koymal lazım bu bebenin ajfkahlfshd
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:08 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:01 ----------
Dizdir lan dizdirmezsen 1. Derece yakın akrabalarının meslekleri hakkında konuşcam. Delikanlıysan 1 tane sıfır exc al 10 tane değil. 1 tane al kapımın önüne koy. Klavye delühanlısı seni. Ulan yeni nesil de böyle. Eline klavye alınca kendilerini şovalye sanıyor. Türkiyenin en büyük iş adamının oğluymuş ama geliyo burda ikinci el tenere konuşuyo aglfgslf ulan daha para nası harcanır onu bilmiyosun kalkıp rol mü kescen bi de ahahah bebeye bak yaa kıps ahflshsl farkındaysan taşşak oğlanı oldun burda hala konuşuyosun kıps ahdkagdlsh
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:09 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:08 ----------
Gelecek nickli arkadaş abisinin ismini yazcakmış ahşfahşdagdş
Toprağı hatmeden asfalta hükmeder
Twitter/instagram @ywitcan
Yiğit Can
Toprağı hatmeden asfalta hükmeder
Twitter/instagram @ywitcan
Yiğit Can
dişli lastik aslfatta daha iyi yol tutuyor, fizik kanunu olarakta 3 tane diş daha çok basınç uygular daha iyi yol tutar nedir Allah aşkına Kimse de dememişki aga bu nedir. Milletin canına kastınız mı var anlamadım.
adventure motorun gittiği yerden R1'de gider, ona çantanı takıp gezeceksin kısmıda baya ilginç. AT'ler, MultiStradalar, 1190'lar falan goldwing muamelesi görmüş. Elbetteki arazide 100kg sık motor kadar kabiliyetli ve kolay kullanılabilir değildir ama stabilize yolda gitmek için, onun gittiği yerden racinglede gidersin nedir
Racing düz yolda hızlı gider, virajlarda SM motor geçer nedir? SM pistinde racing giremez bile kadar ilginç bir dayanakta göremedim SM yapılmış pistte bir zahmet SM geçip gitsin. Arazi motorundan devşirme bir motosikletin, sadece pist için tasarlanmış bir motosikletten daha hızlı dönebilmesi sizce mantıklı mı?
Yani SM elbetteki çok zevklidir ama keşke başka motosikletlere sallamadan ifade etseydiniz bunu.
1-Kıvraklık viraj kabiliyeti sm her zaman daha iyidir
2-dişli lastik evet asfaltta daha iyi tutar. Virajda tehlikelidir lastiğe zarar verir belirtiliyor. Ama asfaltta hepsinden daha iyi tutar. Keşke varsayımlarla değil tecrübelerle sallayabilsen sen de
3-300kg motorla enduro olmaz. Enduro dediğin şey apayrı bişeydir. Soft enduro yapıyoruz diyen adam bile gerçek manada soft enduro yapmıyor. Asfalta dökülmüş kum görüp de ayağa kalkmak değil enduro.
Tekrar belirtmek iaterim ki varsayımlarla değil tecrübeyle söyleniyor bunlar. Varsayımla söylüyor olsaydım, dişli lastik asfaltta tutmaz yeaaa dedikten sonra xmax400 için FİTES GEÇİŞLERİ ÇOK İYİ YEAA HİÇ HİSSETTİRMİYO da derdim shlfhslfhs
Toprağı hatmeden asfalta hükmeder
Twitter/instagram @ywitcan
Yiğit Can
kıvraklık ile viraj kabiliyeti aynı şet değildir. virajı hangisi daha hızlı dönebiliyor, yataydaki yüklere ( lateral-g) hangisi daha fazla dayanabiliyor ona bakılır. R1 ile aynı virajı aynı hızda dönerim diyorsanız tebrik ederim.
dişli lastik daha iyi yol tutar tecrübe konuşuyor nedir. 1000 tane lastik testi varken binlerce kişi tersini söylerken. Ya da neden hiçbir aslfalt yarışında dişli lastik kullanmıyolar madem daha iyi tutuyor da gerizekalı öı adamlar slick/yarı slick lastikler kullanıyolar. Hayır birisi inanıp gidip offroad lastiğiyle kaza yapacak.
300kg adventure bike hangisi bilmiyorum ama bu motorlar öyle sadece stabilize yolda gidebilen çanta takıp tura gitmek için yapılmış motorlar değiller. tabii ki direk arazi motoru değiller ama öyle kumda oynasın motoru da değiller.
bakın usta ellerde neler yapabiliyorlar
https://youtu.be/NpCubYprqFQ
Çünkü dişli lastikle stabil yüksek hız yapamazsınız. Pist slick lastillerine de bi bakın. Yağmur kanalı bile olmaz. Ama gerçekten kullanmadan önce ben de sizler gibi düşünüyordum. Arazi için taktım. Daha önce tecrübe etmiş büyüklerim. Ooo iyi iyi asfaltta da fena tutar ama erken biter çok gezme asfaltta demelerine rağmen ağırlıklı asfaltta kullandım. Evet erken bitiyor. Çok limit ve açılı virajlarda dişlerin dibinsen çatlamalar yapıyor. Ama iyi tutuyor Zıkkım. Yağmurda bile patinajsız teker stoppie.
---------- Mesajlar birleştirildi - 02:23 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:18 ----------
Haşmet abim düzgünce sormuş cevap verdim. Lastik konusunda Alabileceğin cevabı alabilirsin oradan.
R1 konusuna da 200kms hızla döndüğü virajlar bit tabiki sm dönemez zira o hızlara çıkmaz. Fakat yükekliği daha iyi açı yapmasına, aks arası mesafe de daha sert viraja ytırabilmeaine. Hafifliği de daha hızlı yavaşlamasına böylelikle daha geç fren atmasına destek oluyor. Kabiliyeti olan hızları baz alırsak sence hangisi daha avantajlı
Toprağı hatmeden asfalta hükmeder
Twitter/instagram @ywitcan
Yiğit Can
Kullandığınız lastik hamuru çok yumuşak olduğundan size öyle geliyordur. Hiç bir dişli lastik slick lastik kadar tutunma sağlamaz. Sağlayamaz da, yere tutunan alan çok daha fazladır slick lastikler de.
SM motorlar iyidir hoştur ancak SS motorlar da tamamen pist odaklı tasarlanan makineler. Viraj kabiliyetleri diğer motosikletlerin hepsinden üstün. 1G üzeri değerlere dayanıyorlar. Hepsinin klasmanı farklı, düzlükleri uzun yada kısa olsun fark etmez kapasitesi SM'den yüksek.
Dişli lastik asfaltta tutar denemeden tecrübe etmeden youtubedeki videolardan baz alarak konuşmak doğru olmaz.Daha önce hayatınızda kaç kere dişli lastik ile yol yaptınız ve ne kadar tecrübe ettiğiniz çok merak ediyorum. Slick lastik falan demişşiniz burada bahsettiğimiz sokak kullanımı PİST konusu vs hiç geçmedi sizin mantığınız ile bakarsak slick lastik en iyi tutan lastik ise o zaman herkes slick lastik kullansın ve ilk virajda patlasın. Slick lastik neden ısıtılarak kullanılıyor vs bu konularda bilginiz var mı bilmiyorum ama bir araştırın derim soğuk halde günlük 20 30 km kullanımda ROSSO II kadar ısınmaz o kadar vukavemet sağlamaz yoksa dediğim gibi adamlar sokak için lastik üretmez direk slick basar geçerlerdi. Kaliteli bir dişli lastik alın ve biraz kullanın daha sonnra konuşalım bence
---------- Mesajlar birleştirildi - 09:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:52 ----------
Hocam s1000rr paylaşmışşınız istanbul parkta bide hahahahah evet bu motosikletler yarış için üretiliyor peki SM yarışlarında motorlar ne amaçla üretiliyor fabrikasyon SM çıkışı motosikletlerden bahsediyorum. Sen burada direk s1000rr yarış motoru örneği vermişşin bizim videodaki motora sonradan devşirme demişşin onları kıyaslıyosun. Supermotonun artıları olduğu kadar eksileride vardır. Bir yarış motoru kadar iyi viraj almak için tasarlanmıştır adamların yarışları var bilmiyorum gerçi bu konuda ülkemiz hala çok bakir ama biraz araştırın lütfen. Ayrıca bütün motosiklet MOTOGP sürücüleri kışın antremanlarını SM ve Cross motosiklet ile yaparlar neden acaba ? mesela rossinin sırf bu yüzden kendine ait bir pisti var bunu biliyor musunuz ?
Başka bir örnek marquezin viraja giriş tekniği tamamen SM mantığı ile aynı siz zannediyorsunuz herşey RACİNG KRAAAAL.
sizce böyle dönebilen bir adam sizce racing ile nasıl döner bknz rossi marquez vs
Rossinin pisti:
valentino rossi ranch diye aratırsanız gerekli bilgiye ulaşırsınız. Ve adam açık açık diyor beni geliştiren yer diye. LÜTFEN SM ile SS makinaleri kıyaslarken biraz daha mantık çerçevesinde kıyaslama yapın derim
saygılar
Yeni yetme rayzikçiler ne anlar
O videoyu koymamın sebebi G-Force gösterilmesi. Farklı bir pist olunca viraj kabiliyeti azalıp yada yükselmiyor. G ölçer gayet güzel anlayana açıklar. SM kullanıyor olabilirsiniz ancak karşınızdaki her insanı da salak, cahil yerine de koymayın.
İstediğinize inanmakta özgürsünüz. Viraj kabiliyeti SS motorların daha yüksek. Pilotların bu tip antrenmanlar yapmasındaki en büyük etmen aynı zamanda kondisyon kazanmak.
SM'ler viraj alamıyor demedik. Ancak elma ile armudu karşılaştırmakta saçma. Merak etmeyin ss motor fetişisti değilim.
Hocam kondisyon kazanmak isterse offroad yapar dağa çıkar butün yarışçıların geldiği yer hemen hemen hepsi SM CROSS vs tarzı bu arada ben SM kullanmıyorum racingde kullanmıyorum. Raayzinkte viraj alamıyoruz demiyoruz ama sizin karşılaştırmanızı hiç bilmeyen adam okusa anlıcağı şey SM herhalde viraj yapamıyor gibi anlıcak
Hakiki slick lastigin bir kac "heat cycle"lik omru var. Belli bir sicakliga gelene kadar ki yol tutusu da rezalet. Acikcasi yumusak plastikten ziyade sert bir bal yapisinda. Yapisiyor resmen yola. Ama sadece ideal sicakliga ulastiginda. Dogal olarak yol icin uygun degil. Ancak yol icin kaliteli lastikler de duze yakin. Arabalar icin de oyle. Hatta sadece yagmur sartini saglayacak kadar gostermelik kanala sahip olan slick'e yakin legal lastikler var. Sagolsun telike yazmis, ancak yuksek hiza niye dayanamiyor anlamadim. Bakin bu lastigin speed rating'i W, yani en az 270kph'ye gore dizayn edilmis:
Disleri cok iri olmasa da disli lastik. Lakin bu tip lastikleri yolda kullanan insanlar genelde gomuyorlar. Zaten goruntu maksatli scrambler motosikletlerde kullaniliyor sadece.
Tecrube tabii ki onemli. Lakin burada sizin tecrubenizi okuyorum. Bir de yillardir pistlerde ve yollarda kullanilan lastiklere bakiyorum. Ikisini bir araya koymakta zorlaniyorum.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)