Mamba09 adlı üyeden alıntı
yıllardır motosiklet alıp, satarım; ne zaman ön amortisör yağını değiştireyim desem içinden berbat bir yağ çıkıyor. kimse motosiklette ön amortisörün öneminin farkında değil. bu yüzden bir bilgilendirme yapmak lazım.
amortisör yağınıza ne oluyor ?
kapalı devre bir sistemin içerisindeki yağa ne olabilir ?
arkadaşlar amortisörler teknik olarak , yayda mevcut potansiyel enerjinin yay hareketi ile kinetik enerjiye dönüşmesi ve bu enerjinin yay salınımına neden olmaması için, içerisindeki yağı sıkıştırıp ısı enerjisine çevrilmesi ile salınımı absorbe eden sistemdir.(enerjinin korunumu kanunu)
sürekli basınç ve ısıya maruz kalan yağınız bozulur ve özelliğini kaybeder.
bu nedenle uzun süre bakımı yapılmamış amortisörlerden yağlar simsiyah ve kıvamı değişmiş şekilde çıkıyor .
sadece amortisör yağı değişimi diye birşey yoktur arkadaşlar. amortisör komple sökülüp yıkanıp temizlendikten sonra keçesi ve yağı yenilenip toplanmalıdır. eski yağı döküp yeni yağ doldurmakla amortisör bakımı olmaz lütfen paranızı boşuna harcamayın.
ön amortisör özellikle ön fren kullanımını ciddi derecede etkileyen bir faktördür. amortisör kapanma hızı sizin freni kullanabilme kapasitenizle doğrudan bağlantılıdır.
viraj kabiliyeti ve yol tutuşu bir yana en önemli konu budur bence.
ön lastiğiniz amortisör kapanana kadar kayma ile yada absnin devreye girmesi ile baş edebilir . amortisörün kapandığı yerde kayma yada abs den dolayı kızaklama başlar.
eski yağlarla amortisör kapanma hızları çok artar ve kayma çok daha çabuk başlar. bir kaç metrenin hayatınızı kurtarmanıza yardımcı olduğunu düşünürseniz konunun gerçekten ne kadar ciddi olduğunu anlamanız daha kolay olucaktır.
ve eğer gerçekten frenlere en ihtiyacınız olduğu an, hayatınızın söz konusu olduğu andır...
yağ bakımı motor yağından ibaret değildir.
lütfen amortisör bakımlarınızıda ihmal etmeyin.
amortisör uzmanlık gerektiren bir donanımdır ve maalesef ki motosikletlerimizin ön amortisörlerinden piyasadaki amortisörcüler pek anlamamakta, motosiklet ustalarıda konuya gereken önemi vermemektedir.
zahmetli ve özel tezgah takım aparat gerektiren bir iştir. ayaküstü, yerde, motorun üzerinden sökmeden vs olacak iş değildir.
bakım periyodu motosiklet üretici firmaları 2-3 yıl gibi sürelerden bahsederken, amortisör üretici firmaları yada bu işin bağımsız uzmanları 1 yıldan fazlasını önermiyorlar.
ben motosiklet üretici firmaların işletme ve bakım giderlerini düşük göstermek kaygılarından dolayı sürelerin uzun gösterildiğini düşünüyorum... bu konuda farklı bir bilgisi olan beni de aydınlatabilir.
yarış pistlerinde ve motocross parkurlarında 3 saat sonra yağlar yenilenir. yarışanlar için ideal süre 3 saat olarak kabul edilir. fren hidrolikleri içinde ideal süre 1 saattir.
yani uzun lafın kısası birazda kullanım şartları ile alakalıdır fakat kullanım şartları süreyi uzatmıyor maalesef. 1 yıl yada daha kısa yapıyor .
bu konuda dave moss aktif bir kullanıcının 6 ayda bir mutlaka bakım yapmasını önermişti...
gözünüzü seveyim şu amörtisör yağlarınızı adam akıllı vaktinde değiştirin; illa keçenin patlamasını beklemeyin de, bende şu amörtisör yağ değişimini yaparken eski sahibine sövmeyeyim. küfürbaz oldum sayenizde, gecenin bu saatinde entry girdim. ducati'de alsam bmw'de alsam farketmiyor, 2 senelik motosiklette bile yağ bir kere bile değiştirilmemiş ve iğrenç bir kıvamda oluyor. herif 50 bin tllik motor satıyor, üç kuruşluk bakımını yaptırmıyor. gtüne sokucam amörtisör milini o olacak. neyse sakinim.