Alma, bilindik, sorunsuz markalar tamam da, orası kronik sorunlu, burası kronik sorunlu falan derken, tamam yoruldum la satıyım kurtuluyum desen ikinci eli cacık. Hiç gerek yok.
Alma, bilindik, sorunsuz markalar tamam da, orası kronik sorunlu, burası kronik sorunlu falan derken, tamam yoruldum la satıyım kurtuluyum desen ikinci eli cacık. Hiç gerek yok.
Evet hocam 3 ayda hatta 2buçuk ayda 3 motor değiştirdim. İlk kendi motorum kuba cr1 mesajımı görebilirsiniz başlığında. Sonra benim işyeri yoluma yetersiz geldiği için cbr 500r aldım ve gikir değiştirerek küçük ccli bi motorla işe gidip gelip benelli bn251 aldım ve cbr 500r otomobil takasına çıkardım. Onun da ilanını malum sitede görebilirsiniz siyah renk 2018 model 6000kmde ve otomobil takaslı başlığıyla.
Şuan cbr da bn 251 de elimde. Gereksiz artniyet aramanızı hiç anlamadım açıklama yapmak durumda da değildim ama böyle herkesi kendi gibi bellemiş birine delilli ispatlı herşeyi ortaya koyarak belki biraz önyargısını güvensizliğini yıkarak karakter gelişimine katkı sağlamak amacıyla yaptım.
Açtığım davanın tebligatı da bugün elime ulaştı onu da atayım mı?
Kimsenin tercihleri kimseyi alakadar etmez. Durduk yere insanları yaftalamaya kalkışmayın.
Açık açık da söylüyorum yukarda yazmışım. Eğer arkadaşın o kadar çok almaya hevesi varsa sıfır gibi motoru 15binden vericem kendisine. 800 liraya da bi çift korumalı bot alabilir kendisine.
Valla sormadım ne oldu ne bitti Sorgun göletinden Ulus'a kadar çektik motosikleti bide, sırf ben 4 usta aradım biz bakmayız diyor adamlar. Motosikletin sahibi de vento motora gitmek istemedi daha önce problem yaşamış, diğerinin elektirik tesisatı komple yanmış daha önce 2 kez statör yakmış kullanan eleman öyle söylüyordu. Kendi gurubumda 17 yaşında gariban bi çocuk var bn125 midir nedir ondan aldırdılar çocuğa 6 aydır yedek parça bekliyor çocuk motosikletten soğudu.
Kıçı kırık mt25 var bi tane Ayaş'ta 137 bin km dir yürüyor en azından. Benim bineceğim motosikletler değil ikiside birini övüp diğerini yersemde elime birşey geçmez yani. Tnt250 ye bi kez bindim Fatih köprüsü' nün başından sonuna kadar, mt25 i de aldım 2 hafta sonra sattım. 200km bindim onuda köprücük kemiğim kırıktı hastaneye felan gittim geldim . Ben gördüğümü söylüyorum hacı ko sevdiğimiz arkadaşımız parasıyla rezil olmasını istemem 😀
Sıfırı 15.800 olan bir motosikletin 2. eline 13 binden fazla vermem; vermedim de.
Sıfırı 15.800 olup da 2. elden 13 binden aldığınız motoru satmak istediğinizde 1000 lira altına rahat verirsiniz; verdim de.
2. eli yok diyenler için yazmış olayım dedim...
Sıfırına yakın fiyat isterseniz, tabii alan olmaz. Ona da "2. eli cacık" denmez... Fiyatı yüksek söylüyorsunuz ki alanı yok denir...
Beğendiğim için aldım; geçici sağlık sorunu sebebiyle sattım. Dana gibi motordu. Alan arkadaş hayrını görsün, güle güle kullansın.
Not: Başlıkta "lan" olmayaydı iyiydi. Yazmıcaktım böyle bir başlığa ama bn251'e haksızlık olmasın diye yine de yazayım dedim; cacık muhabbetine ...
Tam hatırlamamakla beraber servis raporunda deponun altındaki bi parçadan kaynaklandığı yazıyodu arızanın ama net hatırlamıyorum, servis raporu şuan benden 550km uzakta.
Bir önceki hafta cuma günü motoru teslim aldım ve eve gittim akşam saatleriydi. Ertesi gün işe gittim ve dönüşte arka fren yavaşlama amacıyla bastığım halde ani bi şekilde kilitlendi ve motor stop etti. Yolun ortasında mal gibi kaldım ne motoru kenara çekebildim ne de çalıştırabildim çünkü enjeksiyon almıyodu motor. Marş basıyodu fakat çalışmıyodu. Bi 10 dakka yolun ortasında mahsur kalmamın ardından fren kendini biraz saldı ve güçlükle de olsa yolun kenarına çekebildim motoru. Kendi motor ustamla irtibat kurdum onun yardımıyla motoru dükkana çektik fakat o da garantinin bozulmaması için içini açmak istemedi. Ben de aynı fikirdeydim.
Pazar günü kapalı olduğu için pazartesi akşamı iş çıkışı kamyonetle motoru ankaradaki vento motora götürdüm. Kesin olarak iade istediğimi söyledim fakat böyle bişeyin mümkün olmadığını tüketici hakları mahkemesi kararı olmadan yapamayacaklarını söylediler(haklılık payları var). Taşıt alışverişlerinde böyle bi durum gerçekten söz konusu. Bunu duyarsanız inanın çünkü yasal olarak öyle bi iade durumu mümkünatı yok. Ancak galeri sahibi kendi üstüne veya şirket üstüne devralabilir motoru.
Salı günü motoru tamir ettiklerini söylediler gittim. Servis kağıdı aldım mahkemeye sunabilmek için. Freni de diğer sorunu da hallettiklerini söylediler fakat ertesi günü yine deneme yaptığımda 15 20 dakikalık sürüşten sonra arka frenin tekerleği sıkıştırmaya başladığını hissettim. Bayır aşağı motor yavaşlamaz istediği kadar ağır olsun. Benim motorum yavaşlıyo.
Olduğu gibi binanın altına kapalı bi alana koydum motoru. Kilitledim branda serdim ve dava açtım.
Baya uzun oldu kusura bakma hocam. 200kmlik tecrübelerime dayanarak sadece motor bloğu performansına hiçbişey diyemem gayet güzel aslında ama montaj ve parça kalitesi olarak tatmin etmez. Sorunsuz gitse verdiğiniz paranın hakkı olur ama eğer ben 30kmlik mesafeye giderken bile acaba yolda kalır mıyım korkusu taşıyosam o motor alınmaz binilmez. Test etme imkanım olsaydı kesinlikle almazdım.
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:07 ----------
Hocam sizin cr1 konusundaki yazılarınızdan bayağı faydalanmıştım. O konuda haklıydınız cr1 hakkaten parasına göre çok çok güzel bi motor beni hiç pişman ettirmedi aldığıma fakat bn251 daha çok ayağı sakat danaya benziyo. Yürüyo ama güven vermiyo.
Sizin hatrınıza motorumu arkadaşa 14.750 liradan veririm 2. El piyasası hakkında söylediklerinizden ötürü.
Serkan, TNT250'nin a dan z ye her noktasını bilirim. Saçma salak bir şekilde çomak sokulmadıkça elektrik arızası verecek bir yapısı yok. TNT250'ye en çok çomak sokanlardan biriyimdir. Arıza yapsa bir bende iki Çanakkale deki bir arkadaş da yapardı. Ankara da 4 arkadaşım da da Benelli var hiç birinde tek sorun olmadı 2015 den bu yana. Ben bir de artçılı biniyordum hafta sonları.
Japon diye saydığın mt25 de ne fren var, ne süspansiyon ki abisi mt7 de yok. Hatta kalite olarak ta tnt250'deki kalitenin yarısı var yada yok. Motorun içinde bir tane plastik dişli hatta parça bulamazsınız. O japon diye sevilen markaların bazıları yağ pompası dişlisin de plastik kullanıyor gerçi KTM de yapıyor.
Motorun internette servis kitapçığı var hangi markalar kullanılmış birebir yazıyor. TNT250'nin eleştirilecek tek yanı ağır oluşu. Başka negatif bir yanı yok.
Bu yedek parça olayı da komedi. Motor Türkiye de montajlanıyor nasıl yedek parça yok? Servis konusunda Honda dışında diğer japonların servisi de yok hükmünde.
Burada yapılan yorumlar "aypon abi, aypon megapikseli" olayından öteye gitmiyor. Yani tamamen ülkemizdeki marka tarihinin bilinç altına oluşturduğu etki ile yazıyorsunuz.
Aynen biz ayponcuyuz sizin tnt250 niz gancık olsun ne diyelim 😀 Türkiye de montajlanıyor nasıl yedek parça yok dan sonrasını okumamam lazımdı
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:01 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:45 ----------
zira parça bolluğundan konjektörü muadil takıyor yetkili servis 😀
Merakımdan soruyorum, gerçekten enjeksiyonlu bir motor ile kuba servisine gidiyor musunuz? Ankara-İstanbul-Antalya falan tamam da, diğer şehirlerde ne olacak? Memleket 3 şehirden ibaret değil neticede.
Kuba-Mondial vb. markaların servislerinin servisini kullanan motoru lamborghini üretse gene bi işe yaramaz. Çünkü eğitim falan hak getire. 49 tane gerçek benelli servis noktası görünüyor, ancak bunların da bir çoğu büyük şehirlerde kümeleşmiş durumda.
Bu arada, yağ pompasının plastik bir dişliye sahip olmasının zararı nedir onu da bir açıklığa kavuşturursanız iyi olur. İşini yapıyor mu? Evet yapıyor. Eee ister plastik yapar, ister tahta, çalıştıktan sonra beni neden ilgilendirsin ki?
Evet Manuş Baba dinliyor, kitap, gazete okuyor ve düşünüyorum...
Düşünün, düşünmekle ölmüyor insan...
İlk serilerde o plastik parçanın aşınması kırılması nedeniyle yatak saran R25 çok olmuştu diye hatırlıyorum, o problem çıktıktan sonra imajı bayağı bozulmuş satılığa çıkaran çok olmuştu...
@impetum Aracı ikinci kez arıza yaptığını düşündüğünüzde neden garaja çekip brandaladınız.Servise götürüp aynı arızanın tekrarlandığını kayıt altına alıp değişim yada iade istiyorsanız eliniz daha güçlü olmaz mıydı.
Yani iş resmi hal aldığında servis motor arıza yaptı düzelttik arkadaş gitti sonra mahkemeye vermiş gibi bir durum olacak.
Sorun zaten motoru aldığımın ertesi günü arıza vermiş olması. Ayrıca mahkeme bilirkişi incelemesi isterse servis raporunu ve frenin durumunu tekrar gösterdiğimde elim daha güçlü olacak. Motor arıza yaptı düzelttik diye bişey derlerse zaten baştan kabullenmiş olurlar ayıplı ürün sattıklarını. Ben ikinci el motor almamışım. Böyle şeylerle uğraşmamak adına zaten gidip sıfır motor almışım. Sorunsuz kullanmak en çok benim hakkım değil mi?
Eğer aldığınız herhangi bi ürün ertesi günü bozuluyosa kırılıyosa o ayıplı üründür. Şu saçma arızayı 2 3 ay sonra verseydi belki de motoru iade etmek satmak gibi bi niyetim olmayacaktı.
Ne mt25 ne mt07 imiş arkadaş. yok süspansiyon yok fren yok şu yok bu yok.. o yüzden bu motorlar her yerde sınıfında en çok satan motorlar değil mi?
Mt07 de kullandım 25 de kullandım R25 de kullandım bu motorlar hiçte kötü değil. Binen kullanamiyorsa veya motorla bütünleşemiyorsa motor napsin? Genelde bu motorlari kötüleyenler ya çan çin çoncu oluyor yada japon dışında motosiklet kullananlar oluyor neden kötülendiği de burada ortaya çıkıyor..
@impetum
Neden bu kadar sert bir tepki verdiğinizi anlamış değilim.
Bu motorla başka ne sorunlar yaşadığınızı öğrenmek amacıyla profilinizden eski mesajlarınıza bakınca 2 ay kadar önce üye olduğunuzu, 5-6 mesaj gönderdiğinizi, yeni başladığınızı ve bu sürede 3 motor değiştirdiğinizi, son motorunuzda bu tür bir sorun yaşadığınızı farkettim ve bu ilginç geldi. Yani yeni başlanması ve ne tür motor istendiğine karar verilememesi ve böyle bir durumla karşılaşılması.
Geçmiş olsun. Umarım dava lehinize sonuçlanır.
Ama bir şey beni rahatsız etti,
Satın aldığınız ürünün ayıplı olduğunu ve bu nedenle tüketici mahkemesine başvurduğunuzu söylüyorsunuz.
Buraya kadar tamam.
Bana garip gelense ayıplı olduğunu ifade ettiğiniz ve geri iade için mahkemeye başvurduğunuz bu ürünü, ayıplı haliyle @hokahey arkadaşıma satmayı teklif etmeniz...
Belki normal bir durumdur ama bana garip geldi. Belkide sözkonusu @hokahey olduğu içindir...
valla bana da garip geldi. eğer arkadaşın dediği gibiyse hatalı malını bir an önce elden çıkarmak istiyor diye düşündüm. biraz çelişkili geldi bana.
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:35 ----------
klas bi motor alıp seni orta yerinden çat diye çatlatacağım skuterci..
Dayım oğlu
Belliki 250lik makina alacaksin orasi kesin,hiç kafani bulandirmadan 2.el 2016 crf 250 al.
Fethiyede yaşayan adamsin,bak araziyede girecekmissin.hem atlarsin,hemide ziplarsin..
Hem okurum hemide yazarım gibi...
Gayri daha laf etmem.
ya senin tamamın klas motor olsa gene fark etemez ben bu hayatta xmax ım sen en babası yamaha ybr 125 esd sin bunu fark etmiyorsun
Mt7 hacimine göre ucuz olduğu icin tuttu başka numarası yok. Bende aldım 19 bin liraya sattım. İlla doldurmak.mı lazım "motosikleti" kısmını. Bu ülke de belli markalar ne getirse satar. Satıyor da sonra sizin gibiler de gelip savunuyor. Yerli sayfalar dan çıkıp biraz dıs dünyaya açılırsanız çok şey öğrenirsiniz.
Dostum R25'deki sorun pompa dişlisinin plastik olması değildi ki. Hatalı üretimdi. Belirli serileri geri çağırıp değiştirdiler. Eğer dediğin gibi plastikteki aşınma kaynaklı olsa bütün serileri aynı durumdan muzdarip olurdu. Bu arada sorunlu serilerin geri çağırılması da şunu gösteriyor, Yamaha sattığı malın arkasında durmuş.
Bunun dışında ne demiş arkadaş? KTM de plastik yağ dişlisi kullanıyor. E peki siz hiç KTM'de bununla ilgili bir sorun duydunuz mu?
Hayır, bu iş basit hocam, adamlar koca koca otomobillerde plastik diyebileceğimiz bir materyal (içeriğinden emin değilim ancak plastik türevi)emme subapları, magnezyum alaşımdan da egzoz subaplarını üretiyor. Bunu yapan firmaların arasında Honda var, Toyota var, var oğlu var. Motor blokları da çoktan alüminyuma döndü bile. Sebep ne? Ağırlığı azaltmak. 1400 kiloluk arabada subapları tamamen iptal etseniz kazancınız 1 kg olmaz, ama işte o ağırlığı bile hesaplıyor adamlar. Şimdi bu durumda magnezyum subap alüminyum blok kullanan markalar tü kaka mı oluyor? Sonuçta demir/çelik karışımından üretilen blokların çok daha sağlam olduğunu, magnezyum subapların ısıya hassas olduğunu falan herkes biliyor. Ama adamların uyması gereken emisyon değerleri, düşürmeleri gereken ağırlıklar falan.
Yani uzun lafın kısası, yamaha veya ktm, o yağ dişlisini demir yaparsak zarar ederiz diye düşünerek plastiğe çevirmemiştir. Bir mühendislik vardır o işin içinde. Ha bir iki seri hatalı olmuş, e koca mercedes de zaman zaman geri çağırma yapıyor. Bu marka imajını bozmaz, aksine daha da iyi hale getirir.
---------- Mesajlar birleştirildi - 08:39 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:35 ----------
Ya amaç kalite ise, KTM, BMW, Suzuki, Kawasaki, Ducati, Triumph falan alınmalı. Honda, yamaha falan, bunlar fiyat performans motorları. Çok kalite beklemek anlamsız. Servisten 180 liraya yan grenaj aldık arkadaşın CBR250'ye. Ne kalitesi 180 liraya.
Ha dersen ki ne fiyat performansından bahsediyorsun bu fiyatlarla, o bizim ülke ekonomimizin başarısı. Avrupalının yarım maaşla aldığı motoru almak için kredi çekip 48'e falan böldürüyoruz. Onu da öderken zorlanıyoruz. Onda markaların suçu yok yani.
Evet Manuş Baba dinliyor, kitap, gazete okuyor ve düşünüyorum...
Düşünün, düşünmekle ölmüyor insan...
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)