Merhaba, Çoğu motor ilanlarında hasar kayıtları bulunuyor, Orjinalleriyle değişen parçalar falan oluyor. Bu motorları almak ne kadar sağlıklı? Nelere dikkat edilmeli?
Şimdiden teşekkürler.
Merhaba, Çoğu motor ilanlarında hasar kayıtları bulunuyor, Orjinalleriyle değişen parçalar falan oluyor. Bu motorları almak ne kadar sağlıklı? Nelere dikkat edilmeli?
Şimdiden teşekkürler.
Önden kazalı motor kesinlikle alınmaz. Şase sağlam olsa bile randıman alınmıyor o motordan çok denk geldim.
Onun dışında kazanın nasıl yapıldığı önemli. Yana yatmış motordan sıkıntı olmaz. Tabi şase ve yürüyen sağlamsa.
Yine aynı şekilde arkadan sağlam darbe almış bir motosiklette yapılsa bile randıman vermeyebilir
Keşke hepsinde hasar kaydı olsa en azından serviste orijinal parçalarla tamir gördüğünü anlarız Tamir yok gerçi, değişim var.
Çok büyük bir hasar kaydı var ise eğer (motosikletin sıfır fiyatına kıyasla) şaseye veya motor aksamına zarar verebileceğini varsayıp uzak durabilir veya ucuza almaya bakılabilir.
Hasar görüp adam gibi tamir edilmiş motosiklet alınır, ancak dengesi bozuk motosiklet alınmaz.
Dikkat etmen gereken en önemli nokta motorun dengesi. Temiz asfaltta test sürüşü yaptığını varsayarak şu testleri yapmanı tavsiye ederim;
1)Motosiklet sabitken elinle tekerleri ileri geri salla, boşluk miktarına bak. Genelde motosiklet 40000 kilometre üstüne çıktığında yavaş yavaş boşluklar oluşmaya başlar.
2) Son viteste orta devirlerde düz bir yolda hızı sabitle(küçük hacimli motosikletler için yaklaşık 60-70km/s hız eder). Vitesi boşa almadan gazı kapatıp ellerini yavaşça bırak. Motosiklet sağa-sola çekiyor mu? Yada kafa sallama eğilimine giriyor mu? Bir tarafa çekiyorsa o motosikletin şase yamulmuştur sakın alma. Kafa sallıyorsa ön cam ve arka çantayı sökerek tekrar test et. Yine sallıyorsa bir dengesizlik vardır, alma.
3) Yüksek hızda temiz asfaltta giderken sabit bir şekilde hafif ön fren yap. Fren yaparken sağa sola yalpalıyorsa gidon rulmanında boşluk vardır. Öne yük binince bir yöne çekiyorsa amortisörlerde dengesizlik vardır, bir tarafı patlak veya eğik olabilir.
4) Düşük hızda giderken arnavut kaldırımı gibi ufak kasislere gir. Gidon takır tukur oynuyorsa gidon rulmanı dağılmıştır.
5) Motor testi için, motoru sırayla 4000, 5000, 6000,7000 devirlerde sabit hızda sürmeye çalış. Gazı sabitleyince motor dengesizleşiyorsa karbüratörde veya enjeksiyonda sorun vardır.
6) Yokuş yukarı son viteste alt devirde giderken gazı sonuna kadar aç ve son hıza gelinceye kadar bırakma. Maksimum tork verdiği noktada devir aniden zıplıyor fakat motosiklet ivmelenmiyorsa debriyaj kaçırıyordur.
Şase çok önemli bir konu. Ne arabada nede motorda şase hiçbir şekilde düzeltilmez. Fabrika çıkış ayarını birkere bozulduktan sonra asla tutmaz. Sasede bozulma olduğu an Direk hurdadir ama ülkemizde motorlu taşıtlar çok değerli olduğu için şase düzeltilip piyasaya sürülen bircok motor ve araba var.
Şase sağlamsa her kazalı motor alınabilir ancak şase ne durumda onun kontrollerinin yapılması gerekmekte. Buda karışık ve ince bir iştir. Hassas ölçüm cihazları gerekir Türkiye'de bu işi hakkıyla yapan varmı bilmiyorum. sağa sola çekmeyle şase yamuk mu değil mi anlaşılmaz. Ufak bir balans ayariyla rahatlıkla hallediliyor o tip şeyler dikkat etmek lazım.
Ülkemizde kontrolü yapılamadığı için herkes hasar kayıtlı motordan kaçıyor bu çok normal birşey. 3-5 daha verip hasarsizini alıp sıkıntı yaşamamak varken neden sıkıntı yaşama olasılığı ile kazalı motor alsın ki
selamlar
genelde hasar kayıtları iki türlü oluşuyor..
1-andiz denilen sahtekarlıkla para alınma işleminde kullanılmış motorlar ki ; bunları kesinlikle almayın derim külliyen haram !!!!
2-gerçek bir kaza geçirmiş motorlar ki; bunları da yetkili servise ve çok iyi bir ustaya göstererek almanızı tavsiye derim.
ağır kazalı motorları da kesinlikle almayın derim.
valla hocam kazaya göre değişir.mesela bir tane karenajı değişmiştir,o motor alınır neden alınmasın ki,şase ve motor bloğunda oynama varsa alınır. yani aynası sinyalı karenajı değişen motorlar sorun çıkarmaz
Riske girmeye değmez. 2 yıl eski olsun, kazasız olsun.
Honda NSS Forza 300 İnceleme Videosu [ https://www.youtube.com/watch?v=E9QdDCCxKpc ]
Mondial 150 Sentor İnceleme Videosu [ https://www.youtube.com/watch?v=Rl79HfGpcS4 ]
MEsela benim motorda 1500 lira hasar kaydı var.
bu süreçte değişen parçalar debriyaj yan basamak fren pedalı debriyaj kütüğü arka plakalık plastigi egzoz kapağı. 850tlsi sadece işçilik girilmiş
Bana arkadan çarpmışlardı şasheciye götürdük motoru birşey çıkmadı.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)