Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

CB250R / Duke 250 / R25 / ABS'li - ABS'siz

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    14 Mayıs 2019
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Karar verme aşamasında
    Merhaba, Daha önce bir konu açmıştım. Motorculuğa başlangıç ile ilgili. Alacağım motorlar için 3 adet motor belirledim birisini satın alacağım ehliyeti aldıktan sonra kış başlarında almayı umuyorum.
    Başlıkta da belirttiğim gibi;
    Duke 250 / R25 ve CB250R almayı düşünüyorum Bir de CB 250R iki tip motoru var birisi CB 250R yuvarlak far olarak tasarladığı sanıyorum ki en yeni çıkan modeli.. diğer bir modeli daha var tam hakim değilim o yüzden açıklamamı anlamış olan abilerim bu konuda beni aydınlatabilir mi? Niye böyle ?..
    Aslında gönlüm R25 den yana ancak ABS'siz olanları bütçeme daha uygun ABS baya fark eder tabii ama ABS'siz alsam.. çok sıkıntısını yaşar mıyım?

    Duke 250 içinse arkadaşlarım tork canavarı diyor ancak tasarımı bana biraz tuhaf geliyor yinede şık buluyorum ama bilemedim kullananlar var ise bu motorları bilgi verebilir mi.
    Teşekkürler.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    13 Ağustos 2017
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    WR 250 R
    2 si naked biri racing tarz motosikletler. 3 adet ktm motosiklet sahibi oldum geçmiş zaman yetkili servisleri ve parça fiyatları diğerlerine nazaran tuzludur. r25 ve cbr250 racing tarz olsa da kullanımı felan nakeda yakındır ağır abileri gibi yormaz. Empati yapıp kendimi sizin yerinize koyduğum zaman bütçeme göre yüksek model düşük km cbr250r edinir tecrübemi artırıp 500r a geçerdim.

    cb250r değil cbr250r, tabi bütçe yeterse absli model her zaman tercih edilmeli.
    Veganomi bunu beğendi.

  3. #3

    Üyelik
    28 Mayıs 2019
    CB 250R honda'nın neo (new) cafe racer olarak adlandırdığı naked modeli. Türkiye'de CB125R (2018), CB250R, CB650R, CB1000R modelleri var. 250cc'lik model yurtdışında pek çok ülkede 300cc'lik. Vergi avantajı gibi nedenlerle Türkiye'de 250cc olarak satılıyor.

    CBR 250R ise supersport bir model. yani görünüm ve sürüş tarzı olarak pek bir alakaları yok. isimlendirme sizi yanıltmasın. belki teknik anlamda benzerdirler. o konuya hakim değilim.

    Kısacası CB'ler neocafe racer modelleri cbr'ler super sport modelleri.

    Ben nakitim olsa CB 250R alacaktım. Çünkü tasarım olarak çok beğendim. Dediğiniz 3 model arasından da benim genel araştırmalarımdan gördüğüm CB 250R'ın daha çok beğenildiği. Eleştirdikleri noktalar ise vites göstergesi olmaması (özellikle başlangıç aşaması için. ama sıralı vites olduğu için çok da dert değil diyorlar) ve zincir sesi. geri kalan herşey 10 numara.

  4. #4

    Üyelik
    05 Ekim 2018
    ABS olmasinin ne kadar hayati birsey oldugunu aci bir sekilde tecrube etmek istersen, bu acemilik ile ABS olmayan motor alabilirsin.

  5. #5
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    11 Kasım 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    xmax_250 ABS 2015 + Sepetli 52 litre
    Alıntı UzunYolAdami adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ABS olmasinin ne kadar hayati birsey oldugunu aci bir sekilde tecrube etmek istersen, bu acemilik ile ABS olmayan motor alabilirsin.
    işte yeni arkadaşlara biz öğretmeye çalışıyoruz ama abs ye gerek yok ayağımla abs yaparım diyen adamlar bu motorları aldırıyor... sonra çocuk düşüyor bleki ailesi hayatı boyunca motor aldırmıyor


    motorisklet zaten 2 teker üstünde gidiyorsun kazara ön freni sıksan bile kaza yapıyorsun... abs siz motor = çöp motosiklet sonra her cbr 125 gibi alıp bir yere girip satıyorlar oda kendilerine birşey yoksa kötü deneyim oluyor

    şu cbr 125 250 ler piyasadan kalksa ne iyi olur bir işe yaramaz motor (hisediyorum honda fun cülüpçüler çıldırıyor şu an)

  6. #6

    Üyelik
    06 Kasım 2018
    Motosikleti
    Ktm duke 250
    18 model duke 250 kullaniyorum yaklasik 10 bin km dir, parcalari pahali ama bakim araliklari uzun (7500 de bir) o yuzden 3-4 binde bakima girenlerle toplamda ayni maliyet oluyor. Abs 2-3 kere devreye girdi bende sadece biri tramvay yolunda onume yaya atlayinca oldu orda abs olmasa dusmustum hissettim, ama digerleri biraz erken mudahaleydi. Ben memnunum, motoru degistirecek olsam yeni kasa r25 alirim, 250 lik motorlari seviyorum ihtiyaclara yetiyo ama r25 gibi motorlar cok yakiyor o kadar yakacaksa 500 luk te alabilirim. Imkan varsa hepsini kullan, duke sehir ici kivrak, yuksek torklu eglenceli. Paran varsa isletim maliyetlerini karsilayabileceksen tavsiye ederim

  7. #7

    Üyelik
    14 Mayıs 2019
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Karar verme aşamasında
    Alıntı istanbu_gezg adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    işte yeni arkadaşlara biz öğretmeye çalışıyoruz ama abs ye gerek yok ayağımla abs yaparım diyen adamlar bu motorları aldırıyor... sonra çocuk düşüyor bleki ailesi hayatı boyunca motor aldırmıyor


    motorisklet zaten 2 teker üstünde gidiyorsun kazara ön freni sıksan bile kaza yapıyorsun... abs siz motor = çöp motosiklet sonra her cbr 125 gibi alıp bir yere girip satıyorlar oda kendilerine birşey yoksa kötü deneyim oluyor

    şu cbr 125 250 ler piyasadan kalksa ne iyi olur bir işe yaramaz motor (hisediyorum honda fun cülüpçüler çıldırıyor şu an)
    - Haklısınız, ABS önemli ancak maliyeti de ona göre ama canımız daha da önemli tabii. ABS'li motorları araştıracağım şimdilik, teşekkürker yorumlarınız için

  8. #8
    harabe35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2017
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Cb 750 HORNET
    Selam dostum yaklaşık 1 senedir CB 250R kullanıyorum. ilk motosikletim. Bir kaç kez panik fren kullanmam gerekti ABS olmasa kötü sonuçlarla karşılaşırdım. Tecrübe olsa bile ABS siz motor güvenliği daha düşük. Hele ilk motor veye düşük tecrübe varsa kesinlikle ABS li bir model tercih etmeni tavsiye ederim. Bu 3 modelin de ABS li modelleri mevcut. Ancak sürüş pozisyonu olarak Naked modeller etrafını daha rahat görme ve alışma bakımından daha mantıklı seçimler olur.

    efendy06 bunu beğendi.

  9. #9

    Üyelik
    20 Eylül 2013
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    CBR250R Repsol/SATILDI
    1- Düşünmeye gerek yok,absli motor tercih et.
    2- KTM'in parçaları biraz üzer, hiç acemi motoru değil.
    3- Grenajlı motorlar ufak yana devrilmelerde bize ziyadesi ile masraf açacaktır. Mümkünse naked bakın.

    CB250R güzel motordur, tavsiye ederim. MT25'de olabilir. R25'in grenaj konusunu iyi düşün dostum. Parçaları pahalı ve yana düşse olduğu yerde, birşeyler illaki zarar görecek. Burada sıkıntı şu, MT-R25 alacaksan gaz koluna hakim olman lazım. Motor baya kaçıyor çünkü.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:47 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:42 ----------

    Alıntı istanbu_gezg adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    işte yeni arkadaşlara biz öğretmeye çalışıyoruz ama abs ye gerek yok ayağımla abs yaparım diyen adamlar bu motorları aldırıyor... sonra çocuk düşüyor bleki ailesi hayatı boyunca motor aldırmıyor


    motorisklet zaten 2 teker üstünde gidiyorsun kazara ön freni sıksan bile kaza yapıyorsun... abs siz motor = çöp motosiklet sonra her cbr 125 gibi alıp bir yere girip satıyorlar oda kendilerine birşey yoksa kötü deneyim oluyor

    şu cbr 125 250 ler piyasadan kalksa ne iyi olur bir işe yaramaz motor (hisediyorum honda fun cülüpçüler çıldırıyor şu an)
    Toplamda 40 bin km bindim ben abssiz motorlara, 2 kere düştüm, ikisinde de abs kurtarmazdı. Birinde yerimde sabittim, denge kaybı yaşadım, diğerinde gaz açtığımda arka teker yerdeki yağ sebebi ile yan verdi, yerim dardı toplayamadım, salıverdim küçük enişteyi, o gitti, ben kaldım.

    Bütün abssiz motorlar biryerlere patlamıyor yani. ABS illaki iyi bir donanım, olması her zaman tercih sebebidir. Ama ABS'siz motor çöp denecek durumda da değiliz ekonomik olarak. 2018 yılında halen sıfırı satılan, şu an piyasası 15 bin liranın üzerinde olan bir sürü ikinci el abssiz motor var. 10 yıl falan sonra kalmaz piyasada abssiz motor.
    Evet Manuş Baba dinliyor, kitap, gazete okuyor ve düşünüyorum...
    Düşünün, düşünmekle ölmüyor insan...

  10. #10
    uzay gemisi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ocak 2017
    Şehir
    İstanblue
    Motosikleti
    09
    abssiz fren yapmak abartıldığı kadar zor değil ve kesinlikle abssiz motorlar arkadaşın dediği gibi çöpte değil. eliniz alıştıktan sonra aynı motorun absli versiyonunda absyi devreye istesenizde sokamiyorsunuz. El alışkanlığıyla alakalı freni sabit basınçta sıkıp ön amortisörler gömüldüğü zamanda basıncı arttirmak gerekiyor. bu şekilde on teker kesinlikle kitlenmiyor tabi lastik tırt değilse.
    Tavsiyem bu zamanda kesinlikle abssiz motor almayın 2-3 fazla verin absli olsun. frene basarken aman kitler stresine girmezsiniz.
    R25 kullanıcısı olarak söyleyebilirim ki güzel motosiklet ama şu sıralar çolu çocuğun altında çok görüyorum. Liseye giden gençlerin altında bile var artık alacaksaniz özel olma kriterini çıkarın her rengini görmeye alışık olun


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler