K&n Hava filtresi aldım 120 tl ye iyi kaar ettim
Reklamlar
-
14 Haziran 2019, 01:15
#1
Xmax için yağlı hava filtresi alacaktım sahibindene bakayım dedim birde ne göreyim adam 175 tl yazdım fabrikada ortacı olduğumu söyleyip duygu sömrüsü yaptım ve 120 tl ye bu filtreyi aldım
Şİmdi xmax çok güçlü olucak bakalım yetişebilecekmisiniz
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:15 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:13 ----------
şİMDİ asıl soruya gelelim Clean kit nasıl ucuza alabilirm?
300 tl gibi hayli pahalı temizlemek için balata spray olucaktır peki yağlamak için nasıl bir alternatif bulabilirim eminim aramızda bu tür filtre kullnan arkadşalar vardır
Reklamlar
-
14 Haziran 2019, 01:25
#2
Herhangi bir hava filtresi yağı kullanabilirsin farklı markaların farklı ürünleri var (motul ipone gibi) kn nin spreyini kullnacaksin diye şart yok
Motulun Air filter spray diye bir ürünü var 50tl
-
14 Haziran 2019, 01:30
#3
Gardaş,bu aralar kaliteden şaşmiyorsun?
5 tl lik temizlik süngerleride işini görurdu..
Madem motoruna kimse yetişemezmiş,
Işığı görene kadar aban gaz koluna,
İlk etapta bir kararti goreceksin,hiiç korkma devam et..
Son 5 metre kala manetlere aban..
Stok lastiklerdeki abs nin vermiş oldugu,arınmışlık ve yüksek frenajin etkisiyle,hatta korunmuşluğun iks maks ile butunlugunun nirvanasinda bulacaksin kendini...
Sonra rahatlamanin verdigi haz ile bırak kendini...
Huzurun tadini cikar..
Enjoy...
-
14 Haziran 2019, 01:32
#4
uzay gemisi adlı üyeden alıntı
Herhangi bir hava filtresi yağı kullanabilirsin farklı markaların farklı ürünleri var (motul ipone gibi) kn nin spreyini kullnacaksin diye şart yok
Motulun Air filter spray diye bir ürünü var 50tl
peki sanayide ne kullanıyorlar neden soruyorum çünkü fark ettimki yağlı filtreleri de bakım için götürdüğünüzde temzilenmiş yağlanmış geliyor sanmıyorumki bu sprayleri kullansınlar? bir alternatif varmı acaba
-
14 Haziran 2019, 01:45
#5
Motulun spreyi sünger filtre için onu kullanmayın. Ya BMC ya KN filtre temizleyici kit kullanın veya ucuz yollu alternatif olarak erinmezseniz ılık su dolu bir kapta filtreyi bekletin, bulaşık deterjanlı bir suda. Yarım saat bir saat kirini döksün. Sonra 500lük bir balata temizlik spreyi ile içten dışa doğru güzelce temizleyin. Sprey bitince, suyu az açmak suretiyle musluk altında durulayın içten dışa yine ve kurutmaya bırakın açık havada. Filtre kuruduktan sonra yağlayacaksınız. Kn filtre yağına en akın yağ ATF şanzıman yağı, azar azar bir şırıngayla hatları geçin, 3-4 saat kurusun takın. Biraz meşakatli ama filtre temizleme kiti gereksiz pahalı TR’de. Her 10,000 de bir temizlerseniz iyi olur çünkü km arttıkça temizlenmesi daha zor oluyor
-
14 Haziran 2019, 07:22
#6
Sacma geliyor bana K&N olayi.
Hazir yagli orijinal hava filtresi cok pahali degil, cok sık ta degismiyor. Temizleme derdi masrafi yok. Duzgun calisacagi garanti, "iyi temizleyip yagladin mi" tedirginligi yok.
Performansa gelince, Ferrari dahil yuksek performansli tum buyuk markalar bildiginiz kagit filtreleri kullaniyorlar. Gercekten tavizsiz performans veriyor olsa ilk basta onlar kullanirlardi.
-
14 Haziran 2019, 08:34
#7
hasmet adlı üyeden alıntı
Sacma geliyor bana K&N olayi.
Hazir yagli orijinal hava filtresi cok pahali degil, cok sık ta degismiyor. Temizleme derdi masrafi yok. Duzgun calisacagi garanti, "iyi temizleyip yagladin mi" tedirginligi yok.
Performansa gelince, Ferrari dahil yuksek performansli tum buyuk markalar bildiginiz kagit filtreleri kullaniyorlar. Gercekten tavizsiz performans veriyor olsa ilk basta onlar kullanirlardi.
ben modifiye işi uğraşan herkeste ilk hava filtresinin değştini görüyorum ziyadesi bu kadar kötü ve menem birşey olsa 40 küsür senedir amerikalılar bence kullanmazdı
-
14 Haziran 2019, 08:39
#8
Ben arabada kullanıyorum.Yıkamasını her türlü yaparsın.Bulaşık deterjanı ile bile yıkanır.Basınçsın akan suyun altında.Yağlama için hiç alternatif düşünmedim .Orjinal temizleme kitini almıştım öyle çabuk biten bir şey değil.Kıy paraya al bence.Hatta ben 4 üncü yada beşinci temizlemede kiti evde bulamadım.Yenisini aldım sonra çıktı bir yerden iki temizleme kiti oldu.Arabayı gömer o kitler.
-
14 Haziran 2019, 08:55
#9
Temizlik için kontak sprey deneyebilirsin. Tekrar yağlamak için ise silikon sprey kullanabilirsin.
Daha ekonomik çözüm ise doğrudan gaz yağı ile temizleyip aynı anda yağlamak. Tabi filtrenin ömrünü düşürebilir ama temizlik kitinden çok daha ucuza gelecektir.
-
14 Haziran 2019, 09:20
#10
2T motor yaği yağlamak icin yeterlidir.
-
14 Haziran 2019, 09:29
#11
K&N iyi bir yatırımdır. Bir önceki motorumda 40bin km , bu motorumda ise 20bin km kullandım. Dikkat etmek gereken şey servis elemanlarıdır. Dokundurtma, söktürtme, hava tutturma, yıkatma . Gözenekleri bozma yani. 80 bine geldiğinde ve aşağıdaki resmin sağındaki gibi olduğunda temizleme kiti ile temizlemen gerekir. Daha önce değil
-
14 Haziran 2019, 11:30
#12
kutu iç filtre performans kazandırmaz sadece filtre değiştirme sıklığını ortadan kaldırır. İşin mantığı açık filtrede. Daha fazla serin havayı yanma odasına toplamak için yapılmıştır.
-
14 Haziran 2019, 11:40
#13
500 km de bir temizlemen lazım o filtreyi.
-
14 Haziran 2019, 11:56
#14
HUN adlı üyeden alıntı
kutu iç filtre performans kazandırmaz sadece filtre değiştirme sıklığını ortadan kaldırır. İşin mantığı açık filtrede. Daha fazla serin havayı yanma odasına toplamak için yapılmıştır.
Malesef hayır, konu o kadar basit değil.
-
14 Haziran 2019, 12:04
#15
Orada amaç serin hava değilde, hava soğuyunca hacmi azalır silindire böylece daha çok hava girer olmasın :D
-
14 Haziran 2019, 12:21
#16
Açık hava filtreleri havayı soğutmaz, O dediğiniz turbo charge'lı araçlarda kullanılan turbo intercooler sistemi. Turbonun salyangozu havayı sıkıştırken aynı zamanda ısıtır. Bu istenmeyen bir durum.Bu yüzden intercooler sistemi ile hava soğutulur ki bir hacimde daha fazla hava molekülü olsun. Ama açık hava filtresinde durum o değil. Amaç büyük filtre, yani geniş yüzey ve aynı geçirgenlik ile daha fazla havanın silindire gitmesi. Yoksa açık hava filtresinden geçen hava daha soğuktur diye bir şey yok.
-
14 Haziran 2019, 12:46
#17
12.000'de 1 KDV dahil 60TL benim filtre. (Kitapçık 24.000'de 1 diyor ben yarısında değiştiriyorum...) Açık egzos ve yakıt kontrol ünitesi ile birlikte kullanılmadığı sürece pek bir artısı olmaz. Masrafını çıkarması da - benim için - çok uzun sürüyor. Gereksiz...
-
14 Haziran 2019, 16:46
#18
arkadaşlar ne diyoruz ne anlıyorsunuz. sene 90 sene 2019 bugüne kadar kullandığım bütün araçlarımda açık hava filtresi vardır. Açık filtrenin mantığı hava emişini daha fazla sağlamak için motordan uzak olacak bir bölgeye monte etmek vasıtası ile serin havanın motora daha fazla girmesi ve daha verimli yanması ve hava benzin karışımının daha verimli yanması amacıyla yapılır. Bunu intake boru vasıtasıyla yapabileceğin gibi belli markaların sunduğu setler vardır.Sonuç olarak beygirde öyle dinamometrede ahım şahım bişey alamazsın 100 150 hp lik araçlarda sadece ilk gaza oturduğun zaman araba çabuk devrlenir buda daha iyi bir hızlanma hissi sunar.Bkz amerikan arabalarında bağzı avrupa arabalarında açık filtre ile 15-20 hp arası güç alan kitler vardır.Ne süperchargeri ne öyle değili mantık no sıcak hava yes serin , oksijenli hava. Kutu içi filtre ise aynı kazandan aynı ortamda aynı hava aynı ısı aynı hava debisiyle emdiği için uzun ömür dışında hiç bir bka yaramaz. yarıyo diyen yalan söyler.her konuya ordinaryus gibi yaklaşımlarınıza bayılıyorum ya..
-
14 Haziran 2019, 16:51
#19
Bilgili kişi "okşijenli hava, serin hava, yes serin hava. bağzı (!) arabalar " demiş. Bayılıyorum bu bilimsel yaklaşımlara
-
14 Haziran 2019, 17:00
#20
Ha ne olur filtre zor yerdedir veya söküp takmak zahmetlidir.( depo altında veya bağzı scooterlerdeki gibi 50 tane vida sökülmesi gereken yerlerde) Sökersin orjinal filtreyi takarsın kutu içi filtreyi bidaha 30000 km bakmazsın ardına.Sonra solüsyonu ile yıkar yağlar bi 30000 daha gidersin.kendi mt 25 imdede sym gts 250 dede kutu içi yağlı kn filtre var 100 gram performansa etkisi yok. Ha zırt pırt değiştirmek zorunda kalmıyorum.
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:53 ----------
yav he he kuru buz he biz cahiliz sen prof.Önce anlatmak istediğime bak sonra mantığa yorum yap sen evde demir arabalarla oynarken biz broadweylerin filtre kitlerine daha fazla serin hava uygulamak için tampondan extra boru çekiyorduk.
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:56 ----------
zaten draglarda yarışan arabalarda filtrelerini tampondan dışarı çıkartırken görüntüsü güzel be abbi diye çıkartıyorlar. hava emmelerinin üzerlerinede buz kalıplarını araba fazla terlemesin zatürre olur diye koyuyorlar.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)