Sübap ayarı için sadece üst külbütör kapağını ya da, varsa sübap ayar tapalarını sökeceksin, bujiyi sakın sökme sonra volant tapasını söküp 17 ya da 19 lokma ile volantı çevireceksin, bu çevirme esnasında piston 2 defa yukarı çıkar birinde sıkıştırma ve ateşleme (zorlanır), ikincisi ise tahliye ve emme (boş döner ) senin sübap ayarı yapman için sıkıştırma ve ateşleme konumuna alman lazım, bunun için lokma kolunu çevirince sıkıştırma ve ateşlemede zorlanır, tam tepeye gelince bir anda boşa çıkar o esnada lokma boşa dönmeden durdurman lazım ,yanılmıyorsam volant da T işareti görünecek.
Üst tarafda sübap keplerindeki saplamalar boşa çıkar el ile kontrol edersen boşta olduklarını hissedersin, şimdi sana birtane karga burnu ve bir tane de 9 yarım anahtar lazım 8/9 yıldız anahtarda olur dar alanlarda pek kullanılmıyor,
Şimdi gelelim ayara yarım anahtarı kontra somuna tak karga burnu ile de somunun saplamasını tut, somunu gevşetirken oynamasın karga burnu ile tutcağın saplamanın küçücük kare bir başı var, somunu genellikle gevşemesin diye hayvangibi sıkarlar biraz zorlaman gerek yeterki karga burnunu sağlam tut, saplamanın ayarı kaçmasın araya yapmak istediğin sentil çakısını sok girer ya da girmez sapmadan ayarını yap ve nasıl gevşettiysen öyle sık sıkarken karga burnunu sağlam tut saplama oynamasın sen sadece kontra somunu sıkacaksın hepsi bu.
Bazı ustalar sübaplar yeni değişince ayarı bilerek fazla bırakırlar şakır şakır ses yapar, ama 1 hafta sonra parça alışmasından sonra sübaplara tam ayar çekilir .
Verdiğim görseller tamamen bilgi amaçlıdır
Karga burnu ile tutup anahtarla geevşeteceğin parça resmi linkde.
http://www.motojenik.com.tr/Kulbutor...-125-Adet.html
Buda saplama ve somunun bağlı olduğu kep denilen parça.
https://www.mopetsan.com.tr/41055/kulbutor-fizy
Senin motorda sübap tapası yok sen üst külbütör kapağını komple sökmen lazım.
Takıldığın yer olursa bilgim dahilinde yardımcı olmaya çalışırım.