Orta sınıf motosiklet almak, kafa karışıklığı.
Reklamlar
-
09 Haziran 2019, 17:25
#1
Arkadaşlar bütçem 35-40 bin arası, ikinci el düşünüyorum, 2015-2018 model arası, temiz kazasız belasız bir makine arıyorum.
Sürüşüm genel olarak eşimle beraber artçılı %30 şehir içi, %70 300-400 km yol(uzun tur tecrübemiz haliyle yok). Yani alacağım makine şehir içi sürüşede gelebilmeli.
Bu 3. motorum olacak öncesinde 10 bin km pulsar 200 ns ve 5 bin km şehir içi scoter kullanmışlığım var.
Kafamdaki modeller öncelik sırama göre;
-2017 Tracer 700 (En mantıklı araç gibi duruyor temmuzdan sonra alınabilecek en güzel alet 40 bin tl'ye aksesuarlıları var)
-2016-17 mt 07-abs (Buna bir ön cam birde arka çanta taktık mı artçıyla 120-130 hızlarda kafayı sallatmadan yavaş yavaş gidilir mi?)
-2015 Kawasaki versys 650 (tracerdan biraz daha ağır uzun turlara daha uygun ve model yılı aynı fiyata 2 yıl daha eski 3. sıramda)
-2017-2018-yeni kasa cbr 650( şekil şemal çok güzel ama artçılı/çantalı kullanım pek yapılmıyor, titreşimden bahsediliyor, mutlaka sürmek istediğim çok beğendiğim bir motor)
-2016 NC 750 x-dct(bunun test sürüşüne katılmıştım iyiydi hoştu ama okadar olumsuz yorum duydum ki resmen sürüp beğendiğim motordan soğudum)
-2015 suzuki vstorm 650 (bunun tipini hiç beğenmiyorum, ağlamaklı bakıyor gibi, şase fazla uzun geliyor son sıramda )
Bunların geçmişte çeşitli incelemeleri kıyaslamaları yapıldı, yazıldı çizildi çoğunu izledim okudum. Fakat 2015 sonrası yeni kasa versys 650 ile tracer arasında yapılmış karşılaştırma sayısı çok az. Yani versys 1 gömlek daha üstün kaliteli tamam ama 2017-8000bin km de tracer almaktansa 2015-15bin20binlere gelmiş versys aynı paraya bilemiyorum.
Birde 15-20 bin binip satması var bunları, bu segmentin 2.el piyasası bu zamanda bi hayli durgun 8 aydır ilanda tracer gördüm.
Çık işin içinden..
Reklamlar
-
09 Haziran 2019, 17:31
#2
Tracer veya NC, ama 15-20 binerim satarım kafasındaysanız bence almayın motosiklet, piyasa ekonomi kötü. Alırım tepe tepe kullanırım, satmam, satmak istersem de uzun beklerim parasına ihtiyacım yok diyorsanız alın...
-
09 Haziran 2019, 17:44
#3
Bende 1 tık alt bir bütçeyle benzer ikilemde kaldım 34000 tlye 2015 8500 kmde nc750x dct aldım. Araştırma sonuçlarıma göre yardımcı olmaya gayret edeyim.
-Tracer bütçem olsaydı belki bende ilk sıraya koyardım, piyasası iyi gidişi gücü güzel,tipi biraz tartışılır. Cok ciddi sorunları yok diye biliyorum ama fazla agresif ve bu kullanımda tüketim nispeten fazla. Şimdi arkadaşlar gelip 130la gittim 4,5 yaktım diyecekler ama o sınırı geçince ciddi fark yaratıyor.
-Mt-07 artçı ve uzun yol varsa üst seçenek varken çok gereksiz kalır.
-Versys gerçekten gayet iyi bir motor. Gidiş duruş tasarım güç donanım tatlı bir alet olsa da Kawasaki olması gibi bir eksisi var. Parça fiyatları ve 2.el piyasası ciddi eksi gibi duruyor. Ama sadece motor açısından bakacaksak cidden eksiği gediği olan bir makina demek yalan olur günün birinde binmek istediğim bir makina.
-Cb650r mt07 ile aynı durumda hele boy pos varsa ...
-Nc750x dct, 2016'da gelen dct güncellemesi ve makyajla ciddi tatlı bir alet oldu ben bütçeme uygun yeni kasa bulamadım düşük km o sebeple 2015 aldım. Cok ekonomik 150 160 basarak geldiğim yollarda dahi 4,5 litre tüketti. 2. el piyasası oldukça iyi.Öndeki bagaj olayı şahane düşünülmüş kask alıyor resmen. Dct zaten benzersiz bir olay hele güncel dct n ve 3 kademe s modu bir önceki nesil dct şikayetlerini ortadan kaldırmış (gerçi ben virajlarda vesaire de sıkıntı yaşamadım). Şimdi gelelim eksilerine ; arka amortisör çok şakalaşmaya gelmiyor patlıyor ama tamiri mümkün. Fakat ön amörtisör zayıf kalıyor ve buna mukabil virajda doğru noktayı yüksek süratlerde iyi seçmek gerekiyor. Bu zayıflık bozuk zeminlerde ele gelen tepkilere de yansıyor ayrıca fren performansına da biraz negatif yansımış (fakat frenlerle ilgili korkutmadı hiç). Ve o seleyi kim yaptıysa allah ona oyle muamele etsin, jel viskoz airhawk bişeyler yapmak şart günlük 600-700 km yol yapmak isterseniz.
-V stromda çok araştırdım xt kasa için herkes çok olumlu konuşmuş, başta zayıf frenler olmak üzere sorunları çözülmüş. 2.el de fiyatlarda biraz yüksek kalıyor ama bütçenize bulunur diye düşünüyorum. Tel jant olması süspansiyonların çok ayarında olması her türlü arazi koşuluna girer gibi duruyor. Güzel alternatif.
Velhasıl orta sınıf endurolar güzel aletler, hatta daha arazi tarzı icin tenere bile kötü alet değil ama öncelikleri doğru belirlemek gerek. 2ç el dersen nc güc dersen versys ya da tracer, her yola rahat gelsin dersen v strom öne çıkar. ayrıca gözünüze hoş gelmesi de önemli bence. Şimdiden hayırlı olsun tekeriniz düz bassın.
-
09 Haziran 2019, 17:45
#4
nc hakkında konuşanlar boş konuşmuş 2016 0 nc750x dct im vardi. 16 bin kilometre kullandım Çok yere gittim gezdim sonra bir salaklık yapıp sattım şimdi de it gibi pişmanım .O kadar bütçem de yok artık,�nazuma mı alsam Forza mı alsam diye bakınıyorum nc nin yerini hic biri tutmaz
-
09 Haziran 2019, 17:59
#5
Açık ve net söylüyorum o tecrübe ile Yamaha'nın makinelerine bulaşma. Hede höde derken tekere gelmeyi seviyor. Yerinde olsa V-Strom yada NC bakarım. Hem tecrüben artar hem de istesende apaçileşemezsin. 120-130 gibi hızlarda NC hem stabil hemde az yakıyor.
Dün akşam 110-120 ile MT-07 kullanıyordum. Sonra bir baktımki bir araba ile yapıştırmışız gidiyoruz. Motor hiç gitmem falan demiyor. Hele ki artçı veya evli iseniz MT-07'ye bulaşmamak en temizi diye düşünüyorum.
-
09 Haziran 2019, 18:09
#6
NC'nin ön ve arka amortisör sorunu (2016 ve sonrası modellerde çözülmedi ise eğer) bir 600€ ile hallediliyor. Tek sıkıntı o ise tabi... Bir de sele jel uygulama tamamdır.
-
09 Haziran 2019, 18:20
#7
-
09 Haziran 2019, 18:23
#8
Tracer 700 gibi her ihtiyaciniza cevap verebilecek bir motosiklet varken gidip canı burnunda gitmeyen nc almayın derim.
-
09 Haziran 2019, 18:31
#9
Vallahi şu gitmeyen NC efsanesine de çok gülüyorum. Gitmekten kasıt nedir çok merak ediyorum. Birisi de yokuş çıkamıyor falan diyordu... Gülsem mi ağlasam mı bilemedim.
-
09 Haziran 2019, 18:52
#10
mt-7 kullandım torku çok güzel fakat dediğin gibi 1. 2. vitesler biraz sıkıntılı Yağmurlu havada Yaya geçitlerinden debriyajla geçiyorsun gaz veremiyorsun
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:40 ----------
Nc gitmiyor falan değil, Nc'nin olumsuz tarafları evet var fakat olumlu taraflarıyla çok fazla tercih sebebi olabilir. Benim kafamdaki aslında nc mi tracer mı değil. Nc aynı fiyat bandında iken benim son tercihim vstormda öyle.
Benim asıl versys 650 ve cbr650f kafamı karıştırıyor.
-
09 Haziran 2019, 19:01
#11
-
09 Haziran 2019, 19:02
#12
Cyan adlı üyeden alıntı
Vallahi şu gitmeyen NC efsanesine de çok gülüyorum. Gitmekten kasıt nedir çok merak ediyorum. Birisi de yokuş çıkamıyor falan diyordu... Gülsem mi ağlasam mı bilemedim.
Tracer a binildiğince nc nin gitmediği bariz anlaşılıyor.tracer at nc eşek gibi gidiyor ama nası gidiyor mesele orada
-
09 Haziran 2019, 19:33
#13
İşte bu yüzden nc ile mt için kavgalar çıkmaya devam edecek. Herkesin aldığı haz farklı. Kimisi hızlanmayı, diğeri son sürati, öbürü sadece yolda süzülüşü, beriki virajda yatmasını vs vs vs. Bana uyan makine mt-07 idi. Alamamıştım/almamıştım hep f/P falan die kendimi avutuyordum. Şimdi sahip olunca farkına vardım. Benim makinem bu. 100’le giderkende zevk alıyorum gazı açtığımda da. Buna siz oturup kafa yorup bulacaksınız. Bana göre en kral makine gözümde BMW S1000R yada BMW RnineT , yanımdaki adam o kadar para vermişken neden S1000RR değil diyor. Anlatamazsın çünkü bu senin anlayacağın bir olay.
-
09 Haziran 2019, 19:49
#14
uzay gemisi adlı üyeden alıntı
Onu diyen benim
evet yokuş çıkamıyor ama yokuş çıkamamaktan kasıt yokuşu yüksek hızda çıkamaması. Dik bir Yokuşta 140 civarı giden ticariyi NC ile iki kişi sollayamamiştik sanırım bu yeterli olur
0-100 hızlanması neredeyse r25 ile aynı.
190 civarı son hızı var 180 e çıkana kadar ölüyor bitiyor zaten gitmiyordan kasıt bu
ncye gidiyor diyene tavsiyem bir 1000rr bulup arkasına binsin
180-190 gitmek? Onun için SS alınız zaten yanlış sularda yüzüyorsunuz. Bir adventure katırından ingiliz atı performansı beklemeniz ve buna göre yorum yapmanız çok yanlış. Bilmeyen okuyor yanlış bilgileniyor. Herkes coşturma tek teker top speed meraklısı değil. (Ben şahsen motosikletle trafiğe açık yollarda 150-160'tan fazla gidenlere kafasından zoru var diye bakan bir insanım...)
Ekleme: Dizel ticari ile iki kişi yüklü NC'yi karşılaştırmak da çok hakkaniyetli olmuş. Oldu olacak bir R25'le karşılaştıralım yokuş çıkma yeteneğini o zaman? Madem top speed'ini karşılaştırıyoruz?
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:49 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:43 ----------
blueway2 adlı üyeden alıntı
Tracer a binildiğince nc nin gitmediği bariz anlaşılıyor.tracer at nc eşek gibi gidiyor ama nası gidiyor mesele orada
İkisini de kullandım, bende NC vardı, kardeşimde Tracer var. Biri at biri katır diyelim (eşek acık ağır olmuş) ama benim kullanım şeklimde Tracer gereksiz asabi, ben Honda kullanım kolaylığını ve nisbi ağırbaşlılığını her zaman bir Yamaha yırtıcılığına tercih ederim. (Tracer'ın gayri lineer gazından nefret ettim mesela...) Anlaşılmayan şu, gönlünde SS olup da pratikte bu motosikletleri alan insanların beklentisi çok farklı. Bazı (amacına tam matuf şekilde) alanlar tam da öyle olduğu için alıyorlar NC'yi. Deli gibi de satıyor, azınlıktasınız...
-
09 Haziran 2019, 20:04
#15
Mevzu tek teker top speed coşturmak filan değil zaten yazdığımı tekrar okuyunuz.
0-100 hızlanma diyorum, 180e zor çıkıyor diyorum hizlanmadan bahsediyorum. 180 sabit gidicez diye bir kaide yok benim bir motosiklette aradığım şey ihtiyacım olduğu zaman beni yüksek hızlara kısa sürede cikartabilmesi.
100kmh ile sabit giderken 200 ile yanınizdan geçen arabaya yetişebilmek, arada sırada bu tarz apaçiliklere açık bir motor olması. Bu ihtiyaçlarım altında nc750 serisi benim ölsem de almayacağım bir motor ama size sonsuz hak veriyorum kullanım tarzı, ihtiyaçlar gibi değişkenlerden dolayı insanlar aradığını nc serisinde buluyor
-
09 Haziran 2019, 20:08
#16
Ama şimdi 0-100 5,5sn, 0-140 9sn her standart arabayı geçmeye sollamaya gani gani yetiyor ki? Fazlası keyif meselesi...
-
09 Haziran 2019, 20:18
#17
Dün yeni kasa R25 geldi yanıma. Silivri’ye döneceğim bırakmıyor peşimi. Gazı açacağım rodajdayım die kıyamıyorum. Bel hasıl 170’i gördüm göstergede gazı bıraktığım halde yanımda bitti. Ona göre ben gereksiz para verdim makineme. Lakin ben frene basıp zınk die durduğumda ne yapacağına şaşırdı. Halen diyorum. Herkesin beklentisi ve zevk anlayışı farklı. Mesela ben otobanda arabalar sıkıştırdığında güvenli bölgeye kadar it gibi kaçan alet arıyordum ve kaçıyor. 100-140 arası titremiyor. Sonrasında da titremiyor. Daha ne isteyim? Mt-09 içimden geçse ne olur? Benimle birlikte sürse ne olur?
Konu sahibine halen nc yada v-strom öneriyorum. Yamaha serisi gaza hakim değilseniz şehir içinde hem yorar hem de sıkıntıya sokar. Honda’nın gs 1-2-3 eğitimi alınır ve hocalara sorulur, OK verilirse neden olmasın? Sonuçta bu aletlerin Kaptan-ı derya’sı sizsiniz. Basarsanız itleşir, basmazsanız sakin kalırlar.
-
09 Haziran 2019, 20:23
#18
Uzun yolda otobanda orta şeritten gidiyorum, soldan yardıran çok oluyor, muhatap olmaya gerek yok. Zaten hız limitlerine mümkün olduğunca uyarak kullanıyorum. (140'i pek geçmem mesela...) dediğin tarz kaçmalı kullanıma CB500F bile yetiyor, yeter ki sol şeridi işgal edeceğim deme.
-
09 Haziran 2019, 20:51
#19
Cyan adlı üyeden alıntı
180-190 gitmek? Onun için SS alınız zaten yanlış sularda yüzüyorsunuz. Bir adventure katırından ingiliz atı performansı beklemeniz ve buna göre yorum yapmanız çok yanlış. Bilmeyen okuyor yanlış bilgileniyor. Herkes coşturma tek teker top speed meraklısı değil. (Ben şahsen motosikletle trafiğe açık yollarda 150-160'tan fazla gidenlere kafasından zoru var diye bakan bir insanım...)
Ekleme: Dizel ticari ile iki kişi yüklü NC'yi karşılaştırmak da çok hakkaniyetli olmuş. Oldu olacak bir R25'le karşılaştıralım yokuş çıkma yeteneğini o zaman? Madem top speed'ini karşılaştırıyoruz?
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:49 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:43 ----------
İkisini de kullandım, bende NC vardı, kardeşimde Tracer var. Biri at biri katır diyelim (eşek acık ağır olmuş) ama benim kullanım şeklimde Tracer gereksiz asabi, ben Honda kullanım kolaylığını ve nisbi ağırbaşlılığını her zaman bir Yamaha yırtıcılığına tercih ederim. (Tracer'ın gayri lineer gazından nefret ettim mesela...) Anlaşılmayan şu, gönlünde SS olup da pratikte bu motosikletleri alan insanların beklentisi çok farklı. Bazı (amacına tam matuf şekilde) alanlar tam da öyle olduğu için alıyorlar NC'yi. Deli gibi de satıyor, azınlıktasınız...
Teşekkürler hocam bu lieer olmayan gaz tepkisini aklımda tutacağım, düşünmüyordum son sıralara koymuştum ama nc yi tekrar düşüneceğim.
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:51 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:48 ----------
Angrypower adlı üyeden alıntı
Dün yeni kasa R25 geldi yanıma. Silivri’ye döneceğim bırakmıyor peşimi. Gazı açacağım rodajdayım die kıyamıyorum. Bel hasıl 170’i gördüm göstergede gazı bıraktığım halde yanımda bitti. Ona göre ben gereksiz para verdim makineme. Lakin ben frene basıp zınk die durduğumda ne yapacağına şaşırdı. Halen diyorum. Herkesin beklentisi ve zevk anlayışı farklı. Mesela ben otobanda arabalar sıkıştırdığında güvenli bölgeye kadar it gibi kaçan alet arıyordum ve kaçıyor. 100-140 arası titremiyor. Sonrasında da titremiyor. Daha ne isteyim? Mt-09 içimden geçse ne olur? Benimle birlikte sürse ne olur?
Konu sahibine halen nc yada v-strom öneriyorum. Yamaha serisi gaza hakim değilseniz şehir içinde hem yorar hem de sıkıntıya sokar. Honda’nın gs 1-2-3 eğitimi alınır ve hocalara sorulur, OK verilirse neden olmasın? Sonuçta bu aletlerin Kaptan-ı derya’sı sizsiniz. Basarsanız itleşir, basmazsanız sakin kalırlar.
Yamaha şehir içinde daha yorucu olacak gerçekten, mt07 yi çok az deneyim etmiş hissetmemiştim fakat trafikli bir alanda tekrar deneyeceğim.
-
09 Haziran 2019, 21:23
#20
Farkı hissedeceksin. 1300km oldu. Halen gazı verip fırlamıyorum trafikte. Biliyorum kafa kaldıracak çünkü.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)