Bilgili olan dostlar bakabilirse çok memnun olurum
Reklamlar
-
06 Haziran 2019, 03:15
#1
Selamlar aranıza yeni katıldım inşallah kazasız belasız ilk motorumu alıp kullanacağım.
Bir istişare yaptık eş dost akraba ile, yaşım 26
Motoru tamamen öğrenebilmek için, görüntü olarak kötü olmayan çok da pahalı olmayan birşey almaya karar verdik.
Gidip ilk etapta 10-15 binlik motor alıp onu yatırıp çizmenin bir anlamı yok çünkü
4750 TL'ye bir yuki yk250 buldum
Yuki'yi araştırdım, iyi bir marka olmadığını öğrendim fakat bulunduğum bölge de 2-3 tane servisi bayisi mevcut parça problemi de yok.
Fiyatın 4750 TL olmasının sebebi ise aşşağıda belirttim bana bu şekilde yazdı kişi.
Sizce masraf konusunda bu şekilde mi ilerler? Yani almadan önce zaten bir motorcuya götürürüm servise vs fakat sizden bi bilgi almak istedim.
3.vites dişlisi sanırım kırılmış yada aşınmış bu yüzden şanjumandan ses geliyor. Değişmesi lazım. Ortalama fiyatı 500-550 tl. Sağ üst grenaj çatlak 150 tl de onun masrafı var.
1000-1200 tl masraf edersen sıfır motor gibi binersin o masrafı da yaparsan zaten 7 binden aşağıya satmazsın
İnternette aynı modelleri var bi bak araştır
2013 model 28 binde
Yürüründe bi sorun yok ben kullanıyorum zaten 1-2-4-5 yapıyorum. 3. Vitesi kullanmıyorum şanjumandan kaynaklı ses geliyor dediğim gibi. Kazası falan yok
Evet ne düşünüyorsunuz yeni başlayan öğrenen biri için bu motor alınır mı? totelde 6 ya filan gelir heralde en fazla sanırım eğer dediği gibiyse. 6 benim için uygun, görüntü güzel, hız yapmıyorum, şehiriçi kullanım sahil filan. Dediğim gibi 10-15 binlik japon alıp vurup kırmaya gerek duymadım. 5-6 civarına görüntüsü de güzel memur gibi sürer takılırım diye düşünüyorum
---------- Mesajlar birleştirildi - 03:15 ---------- bir önceki mesaj zamanı 03:04 ----------
https://tr.letgo.com/tr/i/yuki-250-spitzer-racing_cb1e0f5b-f9c2-4b7f-b22c-3e20b1e3572c
link bu dostlar
Reklamlar
-
06 Haziran 2019, 03:33
#2
Sevgili kardeşim; uzak dur. Kendine bir iyilik yap, uzak dur.
Şanzıman kaynaklı dediği sesin, şanzıman kaynaklı olduğuna karar vermek bile her ustanın harcı değildir. Muhtemelen motor arızalı ve motordan ses geliyor. Bunu da şanzıman diye kaktıracak. Ama motosiklet şanzımanı arızalı olsa da, rölantide ses yapmaz. Hatta vites kaçırdığında bile ses yapmayabilir, direk vites kaçırır.
O fiyata daha güncel ve o kadar iddaalı görünmeyen bir şeyler almanı tavsiye ederim.
-
06 Haziran 2019, 03:36
#3
Mamba09 adlı üyeden alıntı
Sevgili kardeşim; uzak dur. Kendine bir iyilik yap, uzak dur.
Şanzıman kaynaklı dediği sesin, şanzıman kaynaklı olduğuna karar vermek bile her ustanın harcı değildir. Muhtemelen motor arızalı ve motordan ses geliyor. Bunu da şanzıman diye kaktıracak. Ama motosiklet şanzımanı arızalı olsa da, rölantide ses yapmaz. Hatta vites kaçırdığında bile ses yapmayabilir, direk vites kaçırır.
O fiyata daha güncel ve o kadar iddaalı görünmeyen bir şeyler almanı tavsiye ederim.
Evet zaten o şekilde birşey varsa motordan kaynaklı zaten almam, elimde kalacaksa bir anlamı yok
Eğer bunda karar kılarsam, yuki servisine götürürüm motoru almadan önce ordan da bi teyit alirim konuyla ilgili direk balıklama atlamam zaten
Teşekkür ederim
-
06 Haziran 2019, 03:46
#4
o kadar basit olsaydı yaptırıp satardı. bence de uzak dur.
-
06 Haziran 2019, 03:54
#5
o motosikleti alma başka birşeyler bak
mesela honda cbr125r alabilirsin yüzlerce ilan var onları araştır.
-
06 Haziran 2019, 04:03
#6
sharkspeedr2 adlı üyeden alıntı
o motosikleti alma başka birşeyler bak
mesela honda cbr125r alabilirsin yüzlerce ilan var onları araştır.
Dost sanırım anlatamıyorum :D
Senin söylediğin marka model zaten minumum (sorunsuzu) 9 bin tl den başliyor (tabi 2005-2006 modellerden bahsetmiyorum)
Mesele bütçe meselesi değil zaten, ben vurup kıracam düşücem mesela, o yüzden ucuz kötü motor iyidir bu ilanda ki sorunsuz demiyorum fakat dediği gibiyse bana totelde 5-5500 filan gelir memur gibi kullanır geçinir giderim öğrenince yükseltirim zaten
-
06 Haziran 2019, 04:49
#7
mondialin 150 mg superboy diye bi modeli var sıfırı 5000 civarı, o tarz bişeyler bakarsın belki
-
06 Haziran 2019, 08:41
#8
Sakın alayım deme,koşarak uzaklaş. Madem öğrenmek istiyorsun al bir tane cg takıl,oğren sonra japona geçersin
-
06 Haziran 2019, 09:02
#9
Eğer motoru yatırıp düşüreceğini düşünüyorsan (ilk motorun olduğu için muhtemeldir) naked bir motor almanı öneririm. Düşürünce grenaj masrafın olmaz. Ayrıca koruma demiri de taktırabilirsin.
-
06 Haziran 2019, 09:08
#10
Tvs apache alabilirsin bir de şu ilk motorun olacak illaki yatırırsın muhabbetini bırakın 4. Motorumu aldım hala yatmadim
-
06 Haziran 2019, 09:39
#11
Öğrenmek için ucuza alacağini düşündüğün o motor sana çok pahalıya gelebilir..Zaten masrafı var demişsin yazdığın masrafın üzerine bı o kadar ekle direkt..Servisle kanka olmakta var işin sonunda..Ayrıca öğrenince hemen satabilecek misin? Amaca uygun aradığın motor kesinlikle ! bu motor değil.
Tipte önemli dediğine göre Ybr 125, Apache 150, Rks 150, Küba Cr1, Küba razore , Mondial Drift, Süper boy falan bunlardan tipi kafana yatabilecek masrafsız, yıpranmamış bı motoru alıp öğrendikten sonra gönlündeki motora gecmen mantıklı olanı..
-
06 Haziran 2019, 10:09
#12
kimse sormamış ben sorayım
şu aşağıda yazdıklarımın net cevabını ver ki sana daha sağlıklı bilgi vereyim
bütçen ne kadar?
Motosiklete en fazla ne kadar verebilirsin?
Korumalarını satın aldın mı?
Almadı isen korumalara ne kadar bütçe ayırdın?
Ehliyetini aldın mı?
-
06 Haziran 2019, 10:57
#13
Düşme odaklı hareket etmeyin. Nedense konu motor olunca herkes düşme odaklı düşünüyor.
Ve olay sandığınız gibi de düşürür kaldırırm olayı değil. Hızlı olsun olmasın düşme konusunda dize gelecez zararları düşünün. Ben cbr250 ile başladım bir seneden beri kullanıyorum. Koruma takozları düşme konusunda baya yararlı. Giderken hiç düşmedim bir iki kere olduğu yerde birde kaygan zeminde dururken düştüm. Koruma takozları işini tam olarak yaptı ve motora h bir şey olmadı.
Giderken düşme konusunda ise bemce motordan ziyade kendinizi koruma altına alın. Yavaşta olsa nerede ve ne şekil düştüğünüz önemli.
Kısacası öncelikli olarak
1. düşmeyi aklınızdan çıkarın.
2. Önem olarak önce kendinize önlem alın
Bende ilk motorumu küçük aldım düşerim vs diye ama emin olun düşünüldüğü gibi değil. Bisikletten düşmeye benzemiyor.
-
07 Haziran 2019, 04:26
#14
10-15 bin bütçen varsa eğer o parayı japona ver dikkatli kullanırsan düşmezsin ben de 25 yaşında motora başladım ilk motorumu düşük hızda bi kez devirdim koruma demiri vardı bişey olmadı yaş 29 başıma gelen tek şey bu. ha bi de ucuz mal alacak kadar zengin değilim diye bi laf var ilk motorumu alıcam ya hem ucuz hem görüntüsü güzel olsun diye saçma sapan bi motor gittim aldım arıza çıkardı parça istedim aylarca gelmedi soğudum motordan aldığım fiyatın yarısına zor sattım
-
07 Haziran 2019, 10:45
#15
Kafada düşme varsa kesin düşersiniz zaten. Önce bu düşünceden kurtulmalısınız.
Anladığım kadarıyla maddiyatı belli bir yere kadar sorun etmiyorsunuz. O zaman ehliyetinizi yüzeysel de olsa eğitim alabileceğiniz bir yerden alın. Ehliyet varsa eğitim ve tepeden tırnağa ekipman alın.
Hem ucuz olsun hem gösterişli olsun düşüncesi bana göre yanlış. Görüntüsünden dolayı alacağınız sorunlu bir motor sizi motosikletten dahası yaşamaktan bile soğutabilir. Üzerine benzin döküp yakmak istersiniz.
Ben düşük bütçeli sorunsuz motor çok araştırdım zamanında. Bazı arkadaşlar Japon, Hintli, Çinli vs. Diye ayrım yapsalar da düşük bütçe ile Çin menşeli bir makine alıp sorunsuz kullanıp daha sonra değiştirebilirsiniz. Hintli markalar da sizi üzmeyecektir. Özellikle TVSnin sağlamlığını her yerde görebilirsiniz.
Ben 2000 km Kuba CR1 kullandım ve bir sene sonra şaşırtıcıdır ki 1 hafta içinde çok da zarar etmeden sattım. Çok memnundum.
Rks 150-s aynı tarz bir motordur.
Mondial Drift yine yaygın olarak kullanılıyor.
Kuba ve mondialin servisinin olmadığı bir yer yoktur galiba.
Tvs Apache 150 Rtr de bulabilirsiniz çok iyi motordur.
150 veya 125 cc olup enjeksiyonlu modeller var ki onlara iki kat para vermek ister misiniz bilmediğim için yorum yapmak istemedim. Bu modelleri bir araştırın derim. Özellikle Kuba, satın aldığınız motoru kapınıza kadar getirip teslim edecektir büyük ihtimalle.
Allah hepimize kazasız belsız sürüşler nasip etsin.
-
07 Haziran 2019, 11:33
#16
Yeni başlıyacaksın zaten mal çinli üstelik bide arızalı. Senin heves 3 güne geçicek anlaşılan
-
07 Haziran 2019, 11:45
#17
Bütçe önemli değil diyorsun maksat ucuz yollu bir şeyle acemiliği atmak ise 5.000 - 6.000 civarında bir sürü sıfır var al bir tane daha öğrenmeden tamiriyle uğraşma. Bin temiz temiz.
-
07 Haziran 2019, 11:53
#18
Aramıza hoşgeldin. Anladığım kadarı ile düşük bütçeye en iyi an kalıplı motoru almak istiyorsun. Bu bütçeyede alacağın yuki yk250den hiçbir hayır bekleme.
Daha önce yuki yk250 test etme fırsatım oldu. Oturuş pozisyonu olarak ve gidon açısı olarak yeni başlayanlar için hiç uygun değil. Keza 6.motorum binlerce km tecrübe ve ben bile kullanmakta sıkıntı çektim.
Yazılan yorumları destekleyerek şunlarıda belirtmek isterim. Arkadaşımın yuki yk250 Samurai 2016 yılında 0 km aldı. 2017de kırmızıda geçen bir sürücü tarafından tamponuna çarparak kaza yaptı. Motorun masrafını karşı tarafın sigortası ödedi fakat fabrika kafa grenajı, sağ sol grenaj, sakal, aynalar vs. Yaklaşık 4-5 ay temin edemedi. Motor uzun bir süre yattı.
Motor toparlanıp kullanılmaya başlandığından sonraki ilk bakımda (servis dışı) yağ koymayı unutmuşlar. Motor kilitledi. Fabrikadan parça temini için başvurulduğunda krankın ellerinde olmadığını çinden geleceğini ve uzun süreceği söylendi. Bunun üzerine piyasada çıkma parça bulunmayınca uzun araştırmalar sonucunda bu motorun krankı cbr250 krankı ile kopyalama olduğu, biraz tornadan geçerse kullanılabileceğini öğrendik. Motor cbr250 nin parçaları ile toplandı. Arkadaşım çok masraf edip zor elinden çıkardı.
Tavsiyem adam akıllı servisi bulunmayan, yedek parçası olan, parça temin edemeyen bir firmaya bulaşmaman. Bunun yerine bütçen gereğince cbr125 tavsiye ederim. Daha sonra cc yükseltip japon markalara devam edebilirsin.
-
07 Haziran 2019, 12:33
#19
zuluman adlı üyeden alıntı
o kadar basit olsaydı yaptırıp satardı. bence de uzak dur.
Bu kadar basit aslında cevap...
Ha illa bir sebep söylememi istersen;
Madem 3.vites dişlisi aşınmış, neden değiştirmemiş ?
Fındık kadar akla sahip olmak yeterli almamak için.
+299 Gitmek cesaret ister, Enduro yapmak yetenek.
Cesaret aptalda da var, ama yetenek herkeste yok...
-MrMud
-
07 Haziran 2019, 14:20
#20
Arkadaşım sen temiz cbf150 temiz bir motor bul paşa paşa gez. Macera arıyorsan birazda kaşınıyorum git Çinli al. O hurda motoru alırsan zarar ettiğinde kalırsın. Rahmetli Barkın dan öğrendiğim şeyi söyleyeyim Çinli Hintli uzak dur
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)