Eğitmenler, eğitmenlik, eğitmenlerimiz...
Reklamlar
-
05 Haziran 2019, 21:55
#21
mgora adlı üyeden alıntı
Eğitim iyidir,denetlemede iyidir ama inşallah işin sonu devletin karıştığı çoğu alan gibi bir eğitim sana bir eğitim devlete seviyesine gitmez.
Aslında eğitime bütçe ayırmayan kesime ve eğitimin faydasına inanmayan-kemikleşmiş hataları olan kesime yönelik eğitimler olsa ne güzel olurdu.
Muhtemelen bu yuzden hemen hemen herseyin para oldugu Amerika'da motosiklet egitimi ucretsiz... Ehliyet aliyorken kursa sokuyorlar. Egitim 10 saat sinif icinde, 10 saat motosiklet uzerinde. Debriyaj vites kullanimindan basliyor, kontra, acil fren, slalom, kopek ile karsilasinca n'apilmasi gerekir'e kadar anlatilip gosteriliyor. Motosiklet, benzin, pist, kask, eldiven, kitap, sinav, yani hersey "motosiklet guvenlik vakfi" tarafindan karsilaniyor. Eger sinavi gecer de ehliyet almaya hak kazanirsaniz $5 ehliyet ucreti var sadece... 1970'li yillarda motosikletin populerlesmesiyle ölum oranlari artmis, ve bu vakif kurulmus, insanlarin can guvenligi icin...
Reklamlar
-
05 Haziran 2019, 22:04
#22
hasmet adlı üyeden alıntı
Muhtemelen bu yuzden hemen hemen herseyin para oldugu Amerika'da motosiklet egitimi ucretsiz... Ehliyet aliyorken kursa sokuyorlar. Egitim 10 saat sinif icinde, 10 saat motosiklet uzerinde. Debriyaj vites kullanimindan basliyor, kontra, acil fren, slalom, kopek ile karsilasinca n'apilmasi gerekir'e kadar anlatilip gosteriliyor. Motosiklet, benzin, pist, kask, eldiven, kitap, sinav, yani hersey "motosiklet guvenlik vakfi" tarafindan karsilaniyor. Eger sinavi gecer de ehliyet almaya hak kazanirsaniz $5 ehliyet ucreti var sadece... 1970'li yillarda motosikletin populerlesmesiyle ölum oranlari artmis, ve bu vakif kurulmus, insanlarin can guvenligi icin...
Vay be, hiç Amerika gibi değil gerçekten de.
Şurası herhalde, sponsorların listesi de var: https://www.msf-usa.org/AboutMSF.aspx
-
05 Haziran 2019, 22:29
#23
hasmet adlı üyeden alıntı
Muhtemelen bu yuzden hemen hemen herseyin para oldugu Amerika'da motosiklet egitimi ucretsiz... Ehliyet aliyorken kursa sokuyorlar. Egitim 10 saat sinif icinde, 10 saat motosiklet uzerinde. Debriyaj vites kullanimindan basliyor, kontra, acil fren, slalom, kopek ile karsilasinca n'apilmasi gerekir'e kadar anlatilip gosteriliyor. Motosiklet, benzin, pist, kask, eldiven, kitap, sinav, yani hersey "motosiklet guvenlik vakfi" tarafindan karsilaniyor. Eger sinavi gecer de ehliyet almaya hak kazanirsaniz $5 ehliyet ucreti var sadece... 1970'li yillarda motosikletin populerlesmesiyle ölum oranlari artmis, ve bu vakif kurulmus, insanlarin can guvenligi icin...
Bu bilgi biraz düzeltilmeli bence. MSF kursları hiçbir eyalette ücretsiz değil . Bulunduğunuz eyalete göre ücretler 25 ile 300 usd arasında değişmekte. Eğitime dahil konular temel motosiklet hakimiyet bilgisinden ibaret ve bu bilgi aynı kuruluş tarafından trafiğe çıkabilmek için yeterli bulunmuyor. Trafiğe çıkabilmek için aynı kuruluş bünyesinde daha üst seviyede ( ve tabiki daha yüksek fiyatlarda )eğitimler öneriliyor. İlgili dökümanın ingilizce orijinali aşağıda , oradan detaylı bilgi alınabilir.
Getting a License:
For a new rider, the best way to get a license is to take the Motorcycle Safety Foundation's Basic Rider Course costing anywhere from $25 - $300, depending on the state you live in. This 2-3 day class is split between the classroom and a practice range, where students learn to ride a motorcycle. Graduates earn a road test waiver to take to the DMV and exchange for a motorcycle license.
To sign up for a Basic Rider Course near you, visit MSF-USA.org and find the phone number of a local training center. Call the phone number and sign up for a class. You may need to apply for a learner's permit prior. To find out if you do, call the training center or check the requirements for your state. (Oregon, for instance, has their own course, called Basic Rider Training).
Basic Rider Courses are often booked weeks in advance. In the meantime, consider riding a bicycle. Being able to ride a bicycle is a prerequisite of the Rider Course, and being comfortable on a bike can make the course easier. It'll also help you feel comfortable around traffic while on two wheels.
Because the Basic Rider Course isn't long enough to take students on the road and to teach them more advanced maneuvers, the Motorcycle Safety Foundation offers additional courses like the Basic Bike-Bonding Rider Course — which helps riders become comfortable on their specific motorcycles — and the Street Rider Course 1, which is a one-day course where instructors stay in radio contact with students as they venture out on the streets. The more training you get, the better. This applies no matter how experienced you become, riding a motorcycle is a lifelong pursuit of skill.
DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR
-
05 Haziran 2019, 23:25
#24
Okan Sinan Ocan adlı üyeden alıntı
Sevgili Kardeşim,
Bu programda eğitmen eğitimi veren eğiticilerin yeterliliğini test edebilecek otorite yine bu hocalarımızın kendileridir. Bu kişiler zaten yurtdışı akreditasyon kurumları tarafından tanınan ve yeterliliği kabul edilmiş kişilerdir. Hocalarımızın seçiminde piyasada dolaşan “ rossi gelse onuda geçerim “ gibi ucuz dedikodular değil daha ciddi veriler değerlendirilmiştir. Kaldı ki bu şehir efsanesine neden olan konuşma samimi arkadaşlar arasında yapılan bir şakalaşma sırasında yapılmış bir espriden ibarettir. MT sayfalarında ve sosyal medyada hergün bu tür şakalaşmaları görmekteyiz.
Sevgilerimle
Benim sorum halen güncel!.. Halil Uğur Ertekin bir Rahmi Barutçu olamıyor mu? Hatta hergün eğitmen bulamıyoruz bir soru daha iliştireyim. Bir eğitmenin iyi veya kötü olduğunu anlamak için gereken gözlem ne olmalıdır? Sürüş, teknik, gözlem mi yoksa sertifika tek başına yeterli mi?
Ayrıca kendi kendine eğitmen sınavında eğitmen olmakta şöyle bir soru daha gözlerimde canlandırdı; Kendi davasına giren hakim olur mu?
-
06 Haziran 2019, 05:52
#25
Okan Sinan Ocan adlı üyeden alıntı
Bu bilgi biraz düzeltilmeli bence. MSF kursları hiçbir eyalette ücretsiz değil . Bulunduğunuz eyalete göre ücretler 25 ile 300 usd arasında değişmekte. Eğitime dahil konular temel motosiklet hakimiyet bilgisinden ibaret ve bu bilgi aynı kuruluş tarafından trafiğe çıkabilmek için yeterli bulunmuyor. Trafiğe çıkabilmek için aynı kuruluş bünyesinde daha üst seviyede ( ve tabiki daha yüksek fiyatlarda )eğitimler öneriliyor. İlgili dökümanın ingilizce orijinali aşağıda , oradan detaylı bilgi alınabilir.
Duzletme icin tesekkurler. Kursu aldigim 2003 yilinda tamamen ucretsizdi, simdi baktim, $100 olmus aldigim yerde de... Yine de bu ciddi indirimli bir fiyat olmali, cunku 10 saati motosiklet uzerinde olmak kaydiyla toplam 20 saat bir kursun saatinin $5 olmasi mumkun degil.
Ancak sizin yazdiginiz bu kisim da duzeltilmeli, hic bir yerde "bu bilgi aynı kuruluş tarafından trafiğe çıkabilmek için yeterli bulunmuyor" gibi bir ibare soz konusu degil. Zaten oyle olsa sonunda ehliyet vermezlerdi. Ki gayet uzun, dolu, ve kapsamli bir kurs. Icerik ve uzunluk hala ayni.
Sanirim "Because the Basic Rider Course isn't long enough to take students on the road" kismini yanlis anladiniz. Burada kastedilen "advanced riders course", ki burada iki motosiklet uzerinde telekom araciliyla ogrenciye birebir egitim veriliyor. Tabii ki bunu 10 kisilik bir sinifta yapmalari mumkun degil.
-
06 Haziran 2019, 08:11
#26
Angrypower adlı üyeden alıntı
Benim sorum halen güncel!.. Halil Uğur Ertekin bir Rahmi Barutçu olamıyor mu? Hatta hergün eğitmen bulamıyoruz bir soru daha iliştireyim. Bir eğitmenin iyi veya kötü olduğunu anlamak için gereken gözlem ne olmalıdır? Sürüş, teknik, gözlem mi yoksa sertifika tek başına yeterli mi?
Ayrıca kendi kendine eğitmen sınavında eğitmen olmakta şöyle bir soru daha gözlerimde canlandırdı; Kendi davasına giren hakim olur mu?
Sevgili Kardeşim,
Eğitmenlerimizin ve benimde sahibi olduğum daha önceden yabancı akreditasyon kurumlarından alınan sertifikalar yoğun emek,çalışma, girilen birçok sınav sonucunda zorlukla elde edilmiştir. TMF programa başlamadan önce mevcut sertifikaların soruşturmasını yapmış ve ilgili kuruluşlar ile yazışarak hangi eğitmenin hangi derecelerde olduğunu tespit etmiştir .
Benim de naçizane kişisel görüşüm aynı yöndedir. Rahmi Barutçu ülkemizde profesyonel motosiklet eğitmenliği eğitimi alan ve ardından her yıl kendisini geliştirerek ilerleyerek bulunduğu noktayı hakeden bir hocadır.
Sevgilerimle
DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR
-
06 Haziran 2019, 09:18
#27
Okan Sinan Ocan adlı üyeden alıntı
Sevgili Kardeşim,
Eğitmenlerimizin ve benimde sahibi olduğum daha önceden yabancı akreditasyon kurumlarından alınan sertifikalar yoğun emek,çalışma, girilen birçok sınav sonucunda zorlukla elde edilmiştir. TMF programa başlamadan önce mevcut sertifikaların soruşturmasını yapmış ve ilgili kuruluşlar ile yazışarak hangi eğitmenin hangi derecelerde olduğunu tespit etmiştir .
Benim de naçizane kişisel görüşüm aynı yöndedir. Rahmi Barutçu ülkemizde profesyonel motosiklet eğitmenliği eğitimi alan ve ardından her yıl kendisini geliştirerek ilerleyerek bulunduğu noktayı hakeden bir hocadır.
Sevgilerimle
Rahmi Barutçu veya Halil Uğur Ertekin hocaların sürüş tarzları bana uymuyor, benimde onlarınkine uymuyor. Sertifikaları kanımca kurslara katılan insanların %75'i toplar. Sonuç olarak belirli bir yetenek ve düşünce açısı ile o sınavların mantığı çerçevisinde çalışılarak alınabilir.
Ben işin ^^Etik^^ boyutundayım. Senin yeterli hocan yoksa veya kalkıp başka bir ülkede bulunan kurumların sertifikalarını baz alıyorsan; kalkıp oradan rica, minnet, para karşılığı vs. bir seçim komitesi getirmek zorundasın. Tarafsız bir şekilde değerlendirmeye alıp, herkesin hakkı ne ise onunla puanlandırmalısın.
Bu sertifikalara sahibiz, emek verdik aldık. Kim ne derse desin, biz eğitmeniz diyorsanız da TMF kim oluyorki o zaman kalkıp ben sizi sınava sokuyorum diyebliyor.
Etik, tarafsız, adam kayırmayan, işini tam yapacak adam yok ise; böyle organizasyonlara bulaşılmamalı diye düşünüyorum. Bu benim kendim fikrim. Lakin bir kurumda etik ortadan kalktığı anda o kurumun meşruiyeti tehlikeye girer...
-
06 Haziran 2019, 10:23
#28
Sevgili kardeşim,
En iyisi ben çok bilinen bir hikaye paylaşayım. İsteyen bundan kendine bir pay çıkartsın.
Usta bir ressamın öğrencisi eğitimini tamamlamış. Büyük usta, öğrencisini uğurlamış. Çırağına ” Yaptığın son resmi, şehrin en kalabalık meydanına koyar mısın?” demiş.
“Resmin yanına bir de kırmızı kalem bırak. İnsanlara, resmin beğenmedikleri yerlerine bir çarpı koymalarını rica eden bir yazı iliştirmeyi de unutma” diye ilave etmiş.
Öğrenci, birkaç gün sonra resme bakmaya gitmiş. Resmin çarpılar içinde olduğunu görmüş. Üzüntüyle ustasının yanına dönmüş. Usta ressam, üzülmeden yeniden resme devam etmesini tavsiye etmiş.
Öğrenci resmi yeniden yapmış.Usta, yine resmi şehrin en kalabalık meydanına bırakmasını istemiş.
Fakat bu kez yanına bir palet dolusu çeşitli renklerde boya ile birkaç fırça koymasını söylemiş.
Yanına da, insanlardan beğenmedikleri yerleri düzeltmesini rica eden bir yazı bırakmasını önermiş. Öğrenci denileni yapmış. Birkaç gün sonra bakmış ki, resmine hiç dokunulmamış. Sevinçle ustasına koşmuş.
Usta ressam şöyle demiş:
“İlkinde, insanlara fırsat verildiğinde ne kadar acımasız bir eleştiri sağanağı ile karşılaşılabileceğini gördün. Hayatında resim yapmamış insanlar dahi gelip senin resmini karaladı.
İkincisinde, onlardan müspet,yapıcı,olumlu olmalarını istedin. Yapıcı olmak eğitim gerektirir. Hiç kimse bilmediği bir konuyu düzeltmeye cesaret edemedi.”
– Emeğinin karşılığını, ne yaptığını bilmeyen insanlardan alamazsın.
– Değer bilmeyenlere sakın emeğini sunma.
– Asla bilmeyenle tartışma.
Sevgilerimle
DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR
-
06 Haziran 2019, 10:36
#29
Lafı dolandırdın dolandırdın. İnsanları cahil, acımasız ve bilinçsiz yaptın. Helal olsun sana. Kibir kavramından dem vurup etik olup olmadığına değinmeden burada bir sürü goy goy yaptık. Başlarken sevgili kardeşim die giriş yapıp sonda da sevgilerle kapatıp, ortada suçlayıp ve karalamakla bu işler olmuyor. Ben açık açık fikirlerimi ve düşüncelerimi örneklerle belirttim. A Hocası ile B Hocası arasında benim gözümde fark yok. Hepsi aynıdır gözümde, lakin tutuculukta kötü birşeydir. Belirtmek istedim.
Sevgilerimle...
-
06 Haziran 2019, 11:02
#30
Okan abi çok özür dileyerek soruyorum.
Octoberfest ne zaman? Gelirsek eğer senin helga ile fotoğraf çekmemize izin verir misin?
-
06 Haziran 2019, 11:13
#31
-
06 Haziran 2019, 11:29
#32
watercolours adlı üyeden alıntı
October'da değil mi?
Çaktırma davet etsin diye zarf atıyorum
Doğru yüz kişi yalanlasa da DOĞRUDUR.
Yanlış yüz kişi doğrulasa da YANLIŞTIR.
Dürüst olun DANSÖZLERİ kimse sevmez
-
06 Haziran 2019, 11:51
#33
otopsici adlı üyeden alıntı
Çaktırma davet etsin diye zarf atıyorum
Şark kurnazı seni ��
Önemli Not: Octoberfest zannettiğiniz gibi Ekimde değil Eylülde yapılıyor.
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:51 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:49 ----------
otopsici adlı üyeden alıntı
Okan abi çok özür dileyerek soruyorum.
Octoberfest ne zaman? Gelirsek eğer senin helga ile fotoğraf çekmemize izin verir misin?
Bilemiyorum , bu aralar çıplak ingiliz zillisi ile yaptığım kaçamaktan dolayı beni evden attı. Havalar soğuyana kadar taviz veremem ama ondan sonra elcik ısıtma kocaman cam ve koltuk ısıtma gibi en seksi özelliklerine dayanabileceğimi sanmıyorum ������
-
06 Haziran 2019, 11:52
#34
MrMud adlı üyeden alıntı
Demekki en uzak dürümcüye motor sürmekle olmuyormuş bu işler...
Rossi'de Şile'ye gelmez artık, tüh...
Bizim ülkemizdeki eğitmenleri çoğunu ego adlı köpek öyle kovalıyor ki şuurlarını kaybediyorlar. Burada rahmetliye sallayıp duran eğitmenler de vardı. Rahmetliyi şamar oğlana çevirebilecek kapasitede olduklarını söylerdi birisi. Motosiklet ile ilgili her konuda bilgi olarak üstünler lafta. Rahmetli'ye de medyatik işe yaramaz yakıştırması yapılmışlığı vardır.
Bana sorarsan eğer eğitim için randevulaştığın günün sabahında kendilerine kahvaltı ısmarlatma konusunda uzmanlar. Motosiklet konusunda ise ego ve kibirleri ile Mars'a gidip gelirler.
-
06 Haziran 2019, 12:32
#35
October kasım değil miydi
Kasım beklerken 2 ay öne geldi.
-
06 Haziran 2019, 19:05
#36
Ben de diyorum bu ne biçim muhabbet, az kaldı kan çıkacak
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:05 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:04 ----------
watercolours adlı üyeden alıntı
October kasım değil miydi
Kasım beklerken 2 ay öne geldi.
MIT ne zaman tatil oluyor?
-
06 Haziran 2019, 19:10
#37
Bizim MİT mi, gavurun MIT mi?
-
06 Haziran 2019, 20:31
#38
Okan Sinan Ocan adlı üyeden alıntı
TMF nin programı konusunda herhangi bir şüpheye yer yoktur , yaklaşık üç yıldır konu üzerinde yetkin uzman eğitmenlerle işbirliği yapılarak uluslararası standartlarda bir program oluşturulmuştur.
Okan bey, Türkiye'de yol ve trafik eğitimi değil de, "spor motosiklet okulu" tarzında pist ve viraj eğitimi veren kurum veya kişiler var mıdır?
Aşağıdaki okulların çoğu bu şekilde mesela:
http://www.motorcycle-usa.com/sportb...iding-schools/
Veya pist günlerinde üyelerine birebir gözlem yapıp tavsiye verebilecek organizasyon, grup veya kulüpler var mıdır?
Emin olmamakla birlikte gözlemlediğim kadarıyla spor motosikletler Türkiye'de popüler, ancak bu motosikletlerin amacına uygun kullanımı çok değil gibi.
-
06 Haziran 2019, 20:32
#39
Nasıl amacına uygun değil? Tek araç sığacak sokaklarda gaz köklemek, köklerken millet bana baktı mı diye sağa sola göz atmak bu motorların amacı değil mi? Bir de kask gezdirmek var galiba. İnsanlar kaskını koluna takıp gezdiriyor ya, kıyamam, çok tatlılar (kasklar).
-
06 Haziran 2019, 20:57
#40
hasmet adlı üyeden alıntı
Okan bey, Türkiye'de yol ve trafik eğitimi değil de, "spor motosiklet okulu" tarzında pist ve viraj eğitimi veren kurum veya kişiler var mıdır?
Aşağıdaki okulların çoğu bu şekilde mesela:
http://www.motorcycle-usa.com/sportb...iding-schools/
Veya pist günlerinde üyelerine birebir gözlem yapıp tavsiye verebilecek organizasyon, grup veya kulüpler var mıdır?
Emin olmamakla birlikte gözlemlediğim kadarıyla spor motosikletler Türkiye'de popüler, ancak bu motosikletlerin amacına uygun kullanımı çok değil gibi.
Sevgili Haşmet ( gerçek adınız bumudur bilmiyorum değilse affedin )
Bahsettiğiniz türde eğitimler CSS tarafından uzun süre önce Türkiyede de verilmeye başlandı , hatta CSS bünyesinde çalışan Türk hocalarımız dahi var (mesela benim pist eğitmenim Görkem Canverdi hocam vb ) Ancak buradaki asıl sorunumuz eğitim ücretleri ve pist günlerinin yüksek fiyatları. Sorunun kaynağı İstanbul park işletmecisinin yüksek fiyat politikası. Diğer alternatif olan İzmir Ülkü pisti maalesef son zamanlarda iyice bozulmuştu ama bugünlerde orasıda asfaltlanarak yenileniyor. Umarım fiyatları makul olur. Gelecekteki alternatif ise Kenan Sofuoğlunun yaptırdığı pist. Orasıda tamamlandıktan sonra pist eğitimleri artacaktır diye umuyorum. Pist konusunda eğitmen sıkıntısı çekileceğini sanmıyorum TMF motosiklet branşında ulusal ve uluslararası şampiyonlar için mevcut eğitmen eğitimi programında kontenjan açtı . Şampiyonlarımız aktif spor hayatlarını sonlandırdıktan sonra profesyonel eğitmen olarak hayatlarını kazanabilecekler inşallah.
Ama;
Bütün bunlar spor motosiklet kullanan kitle için yeterli değil.
1- Hala İstanbul bölgesinde uygun fiyatlı pist yok.
2- Motosikletin yoğun olarak kullanıldığı ege ve akdeniz bölgelerinde büyük açık var.
3- Şu anda yaşadığım Almanyanın aksine Türkiyedeki spor motosiklet kullanıcıları bir eğitmen nezaretinde eğitim almayı kabullenemiyorlar. Türkiyedeki spor motosiklet kullanıcılarının büyük kısmı eğitmenden daha iyi kullandığına inanmış yada maalesef inandırılmış durumdalsr. Halbuki yurtdışına baktığımızda en rağbet gören eğitimler pist eğitimleri.
Umarım bu algı zamanla değişir ve imkanlar ucuzlayarak artar.
Sevgilerimle
DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)