Yüksek hızda hangi fren kullanılarak durulur
Reklamlar
-
02 Haziran 2019, 21:33
#1
Arkadaşlar videoları izliyorum kafama bir şey takıldı ben yüksek hıza çıksam hangi freni kullanarak durabilirim veya biraz yavaşlayıp devam edebilirim anlatmak istediğim adam 250 260 ile gidiyo otobanda yeri geldiğinde sağlı sollu şimdi bu süratte giderken ani bir durumda sadece ön frenmi kullanılır arka frenmi kullanılır yoksa 2 frenide aynanda sıkmak gerekir şöyle birşey var bazı videolarda arka frenin kitlendiğini ve adamın kaza yaptığını gördüm bunu gördüğüm için arka frenden korktum yüksek hızda arka fren kullanılmaz sadece önü sıkıp yavaşlayıp devam etmeliyiz diyebilirmiyiz doğrumudur gördüğüm kadarıyla yüksek süratte 230 250 + arka fren kitlenirse %100 kaza yaparız gibi geldi yüksek süratte hangi freni kullanıyosunuz inşalla anlatabilmişimdir. Yüksek süratte arka fren tehlikeli gibi geldi doğrumudur bunun doğrusu nedir acaba böyle videolar çekilmemiş hiç insanlar diyoki ön fren arka fren birlikte kullanılır virazda ön fren kullanılmaz ani birşeyde ön ve arkayı düzgün sıkarak birde vites küçülterek yavaşlanır başkada birşey anlatan yok ee peki YÜKSEK SÜRATTE HANGİ FREN KULLANILIR O KADAR KULLANICI HOCA VAR BİRİSİDE ATIYORUM YÜKSEK SÜRATTE ŞU FREN KESİNLİKLE KULLANILMAZ DEMEMİŞ doğrusu nedir yorumlarınızı bekliyorum şimdiden teşekkürler bu arada şehir içi bile 180 200 km hızlara çıkan aralardan giden var bu insanlar nasıl duruyo
Reklamlar
-
02 Haziran 2019, 21:41
#2
-
02 Haziran 2019, 21:45
#3
Şimdi güzel kardeşim sorduğun soruya bakarak tahmin ediyorum ki 14 ile 22 yaş aralığında olma ihtimalin %90. Bu yüzden noktalama işaretlerine artık dikkat etmeye başlamanı öneririm soruna gelecek olursak 250 ile gidecek isen zaten ani bir durumda öleceğini bilmen gerekiyor. Araçlar 64km/h ile kaza testlerine sokuluyor sonuçlar ortada, sen motosiklet üzerinde 250 den bahsediyorsun. Motosikletlerin trafikte kazaya karışma riski arabalara göre 35 kat fazladır bu arada bunuda belirteyim. Hadi diyelim kandil gecesi doğmuşsun 250 ile giderken fren yapıp durmak istiyorsun o zaman tek başına ön veya arka kullanılmaz, 250 degil 50 ile giderkende ön+arka kullanmak en verimli fren gücünü sağlar. İki frenden birini kitlerseniz eğer çok düşük hızlarda bile kayıp düşebilirsiniz. Yani hıza göre ön veya arka fren kullanılacak diye birşey yok fren yapınca ağırlık öne aktarıldığı için ön frende daha çok duruş gücü vardır. Youtube a aldanmayın adamın biri 200 le giderken şansına dümdüz olan yolda düşüp sürükleniyor elinde eldiven yok diye elleri mahvoluyor ama yaşıyor diye bu tarz süratlerde hayatta kalabilirim diye düşünmeyin. Çok ekstrem bir örnek o çünkü, 30 la giderken düşüp 3 kaburgasını kırıp o kemiklerden birinin akciğerine saplanması yüzünden 20 gün yoğun bakımda kalan insan biliyorum. yani 200 le giden makas atan insanlar durmak için gitmiyor, onlar içlerindeki ilahi arzu nedeniyle ölümle kucaklaşmaya hevesliler
-
02 Haziran 2019, 21:47
#4
düz gidiyorsan arka fren kitlenmesinden kaza yapmazsın kolay kolay arka lastik yanlarsa bırakırsın arka freni toparlar ama 260km hıza çıkan motorda zaten abs vardır yoksa ben şahsen ne o motora binerim nede o hıza çıkarım ani bişey oldumu ölme ihtimalin yüksek çünkü
-
02 Haziran 2019, 21:49
#5
motosikletler için L3 sınıfı için maksimum hız 100 km/h L4, L5, L7 için maksimum 80 km/h tir buna dikkat edelim.
Bu hız sınırlarını kim belirliyor yahu acil beni bir arasın!
-
02 Haziran 2019, 21:52
#6
Güzel bir konuya değinmişsin dediğin gibi bunu söyleyen bir kişi yok yüksek hızda hangi fren kullanılır ben cevap vermek isterdim ama bu kadar tecrübeye sahip değilim uzun zamandır motosiklet kullanıyorum ama ben hiç okadar yüksek sürat yapmadığım için bilmiyorum okadar yüksek sürat korkutuyo beni en fazla yaptığım 165 km bu hızıda otabanda önümde kimse olmadığı zaman yaparım ve hemen gazdan elimi çekerim kendi zaten 110 120 iner gaz verip devam ederim ama cevap vermek gerekirse ani bir durumda sadece ön frene basıp birde vites küçülterek kaçış noktasından devam ederim bence yüksek süratte arka fren kullanılmaz arka fren kitlenirse direk bir tarafa fırlatır vede bukadar yüksek süratte direk ölüm demektir tecrübeli arkadaşlar söyliycektir bende öğrenmiş olucam hadi bakalım
-
02 Haziran 2019, 22:12
#7
Kapalı bir alanda 60-70 km hıza çıkıp sadece arka frenle durmanı ve durduğun noktayı işaretlemeni, ardından aynı hızda sadece ön frenle durmanı ve durduğun noktayı işaretlemeni, en sonunda ön arka beraber kullanıp durmanı ve işaretlemeni tavsiye ederim. Senin de farkedeceğin gibi sadece arka frenle en uzak mesafede, sadece ön frenle orta mesafede, ön arka karma kullanımla en yakın mesafede durabildiğini farkedeceksin. Bu alıştırmayı yaparken mutlaka bakışın düz,ileride, ufuk çizgisinde olsun. Chopper (cruiser) kullanıyorsan onların dinamikleri daha farklıdır, arka fren ağırlıklı olarak durabilirler diye biliyorum.
-
02 Haziran 2019, 22:15
#8
Öyle yüksek hızlarda motorsikletin yere bastığı ağırlık öyle azalıyorki, ön dahil frenler çok çabuk tekerleri kitler. 1!
Frenlerini çok iyi bilip sürekli ne kadar tuttuklarını biljek gerek 2!
3. Öyle hızlardan yavaşkamak için frenleri öyle dikkatli kullanman gerekirki, sanki uçmaktan yere iniş yapıp düz ve tutuş sağlayana kadar.
4. Zaten öyle hızlarda gazı kapatınca debriyajı çeksen bile hava direnci baya bir yavaşlatıyor.
Yüksek hızda ve yüksek devirde gazı bike aniden sanlıp vitesde bıraksan, motor baya sarsabilir. Öyle durumda arka frene dokunduğun al arka kitleyip bir tarafa savurur.
Bence en sağlıklısı en iyi ekipman bile hala o hızlara yetersiz olduğundan, öyle hızları pist ve güvreni sağlanmış yollar hariç, yapmamak.
O hızlara çıkîp yavaşlayacaksan, sade gazï yavaşdan salıp, motorfreni yükü öne bindirdokce, ön freni dikkatlice kullanmak. Tabi ön freni ne kadar sıkacağını bilebilmek için, o an tutuşu o asfaltda denemiş olman gerek. Ama en önemlisi yinede, tekerin düz bassın!
Çünkü ön kaydımı yana gittimi, anlık ve düzeltmeye zaman olmuyor ve mümkün bile olmuyor.
Arka kitleyip yan yaptımı, hemen yana yatmasada, öyle hızlarda, arka freni bırakıp düzelteyim derken, arka tekerin yana kayıp ardından ani yol tutuşu high side'a sebep olur veya freni asılı kaldınmı low side'a kadar kayıp yan yatırır.
Yani, tehlikeli şeyler, tecrübe ve eğtim ve imkan şart. Keyfli sürüşler.
-
02 Haziran 2019, 22:29
#9
japon ekolü mü ingiliz ekolü mü frenleme de
zamanında burada sanırım ocan hocanın paylaştığı bir video vardı(motobaba da olabilir emin olamadım şimdi) frenleme üzerine ondan iyisini görmemiştim
-
02 Haziran 2019, 22:41
#10
valla sadece arka frenle motor çok zor yavaşlıyor zaten dolayısı ile ön fren mecbur yanına arka frenle desteklemekte artı.
tekerin kilitlenmesine gelince düzde gidiyosan zaten arka teker anlık kilitlendi diye düşmezsin viraj içinde fren yapmak zorunda kalırsanda arka freni kullanacaksın mecbur. viraj dönerken ön fren kullanılmaz.
-
02 Haziran 2019, 22:43
#11
Bırakın yüksek hızı cuma günü 85 km/h ile kartalın sağ arka kapıdan giriyordum zor yırttım.Ani gelişen olaylarda ne ingiliz ne japon ekolü kalıyor türk ekolü başlıyor anladınız onu siz :D
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:41 ----------
Bayram ramazan bayramı ama kurban bayramından kalan büyük baş ve küçük baş lar yollarda çok dikkat edin.
-
02 Haziran 2019, 22:45
#12
http://www.motosiklet.net/forum/moto...tor-duser.html
okan sinan ocan hoca hamburg a kaçmış yine de bunu bırakayım buraya
-
02 Haziran 2019, 22:47
#13
nyk adlı üyeden alıntı
valla sadece arka frenle motor çok zor yavaşlıyor zaten dolayısı ile ön fren mecbur yanına arka frenle desteklemekte artı.
tekerin kilitlenmesine gelince düzde gidiyosan zaten arka teker anlık kilitlendi diye düşmezsin viraj içinde fren yapmak zorunda kalırsanda arka freni kullanacaksın mecbur. viraj dönerken ön fren kullanılmaz.
Trail braking i arastirmanizi tavsiye ederim hocam, yariscilar virajlarin neredeyse yarisina yakin kismini on fren kullanarak donerler ama tabiki sert kullanilan bir teknikle degil. Cok guzel videolar var deneyebilirsiniz, ben reflex olarak eger hizim yuksek kaldi ve arka yavaslamaya yetmiyorsa icgudusel olarak bu teknigi yapiyormusum sonra egitimde ogrenince cikti ortaya. Yani viraj icinde on fren kullanilmaz, dusersin diye bisey yok duz yolda giderkende on freni hart diye sıkarsan düşersin asıl mesele nasıl fren yapıldığı nerede degil
-
02 Haziran 2019, 22:56
#14
okaplan adlı üyeden alıntı
Trail braking i arastirmanizi tavsiye ederim hocam, yariscilar virajlarin neredeyse yarisina yakin kismini on fren kullanarak donerler ama tabiki sert kullanilan bir teknikle degil. Cok guzel videolar var deneyebilirsiniz, ben reflex olarak eger hizim yuksek kaldi ve arka yavaslamaya yetmiyorsa icgudusel olarak bu teknigi yapiyormusum sonra egitimde ogrenince cikti ortaya. Yani viraj icinde on fren kullanilmaz, dusersin diye bisey yok duz yolda giderkende on freni hart diye sıkarsan düşersin asıl mesele nasıl fren yapıldığı nerede degil
Aman hocam yarışçı diyorsun pist diyorsun ön fren diyorsun.Biz fani amatörler için değil bu teknikler. Motoru diklestirmeden sakın ön fren kullanmayın yere yapisirsiniz Arizona kertenkelesi gibi. Benden söylemesi!
SYM Gts Evo 250, SYM Maxsym 400,KTM Duke 390,Xmax 400abs, Joymax250, Forza250
-
02 Haziran 2019, 23:36
#15
Frenleriniz Brembo M50 eliniz de ayarsız falan değilse bir şey olmaz, ben virajda yatıkken gaz vereceğim noktaya kadar yavaşça sıkıp gevşetiyorum ön frenleri, mevzu tekeri kilitlememek ve/veya motosikletin dengesini bozmamakta...
CB500F tek disk iki kaliper frenler o kadar kuvvetli değil, lastiklerim de üst sınıf ve taze.
Neyi nasıl yapacağınız motosikletin (frenler, balatalar ve lastikler) ve sizin (tecrübe, motosikleti ne kadar tanıdığınız, limitleri ne kadar iyi bildiğiniz) durumuna çok bağlı.
-
02 Haziran 2019, 23:58
#16
Cyan adlı üyeden alıntı
Frenleriniz Brembo M50 eliniz de ayarsız falan değilse bir şey olmaz, ben virajda yatıkken gaz vereceğim noktaya kadar yavaşça sıkıp gevşetiyorum ön frenleri, mevzu tekeri kilitlememek ve/veya motosikletin dengesini bozmamakta...
CB500F tek disk iki kaliper frenler o kadar kuvvetli değil, lastiklerim de üst sınıf ve taze.
Neyi nasıl yapacağınız motosikletin (frenler, balatalar ve lastikler) ve sizin (tecrübe, motosikleti ne kadar tanıdığınız, limitleri ne kadar iyi bildiğiniz) durumuna çok bağlı.
Hocam yazdıklarında haklısın ancak forumda yeni başlayan, tecrübesiz, eğitim almamış bir çok arkadaşımız da var. Senin söylediğin dinamikleri düşünmeden hesaba katmadan virajda ön fren denerlerse sonu hüsran olur.
SYM Gts Evo 250, SYM Maxsym 400,KTM Duke 390,Xmax 400abs, Joymax250, Forza250
-
03 Haziran 2019, 00:05
#17
linkteki dayıda denenebilir. Ölüm freni
https://www.youtube.com/watch?v=U5_TLULXnhI
-
03 Haziran 2019, 00:13
#18
O zaman yeni başlayan biri olarak , hata yapmamak için hep arka fren mi kullanmalıyım? Çünkü ben unuturum virajda da ön basarım
-
03 Haziran 2019, 00:28
#19
Motorsiklet konusunda cok tecrübem olmasa da şunu net bir sekilde soyleyebilirim sanırım:
250 ile giderken durulmaz, belki yavaşlanır!!!!
-
03 Haziran 2019, 00:28
#20
öncelikle viraj içinde mümkün mertebe fren kullanmamalısın yani viraja girmeden hızını düşürmeli freni bırakmalısın. ancak zor durumda kalırsan viraj öncesinde yeteri kadar yavaşlayamazsan vs arka freni kullanırsın.
düz giderken sadece arka freni kullanmaya alışırsan ani bir durumda duramaz kazaya karışırsın. Kombine olarak hem ön hem arkayı kullanmayı öğrenmelisin.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)