açıp baktım ama viraja daha hızlı girmek için bir pist tekniğiymiş yani günlük kullanımda viraja daha hızlı girmek daha fazla risk almak demek bence.
yanlış anlamadıysam yine virajdan önce frene başlanıyor fakat daha geç bir noktada başlanıyor viraja yatarken frenleme azalar devam ediyor apekse kadar. Yani viraj içerisinde frene basılmıyor ya da frene uygulanan kuvvet artırılmıyor sadece freni viraj öncesi bitirmek yerine virajın içine taşıyolar.
https://youtu.be/hHRWg91hv-M
bu videoda ktm viraj abs sistemini gösteriyor. viraj içerisinde normal ABS sistemi olan motorun bile çizgide çıkıp düz gitmeye başladığı görülüyor. ABS si olmayan zaten düşüyor. Bu tabi reklam videosu kendi sistsmlerini övüyolar ama viraj içerisinde ön fren kullanımı gerçekten riskli bir hareket bence.
Motosiklete binmek 4 tekerden farklı olarak sürekli uyanık olman gereken, farkındalığını ve konsantrasyonu üstte tutmanı gerektiren, bir sonraki hareketini planlamanı gerektiren bir eylemdir. Bu durumlar dışındaki acil durumlar için de seni hayatta tutacak şey sadece eğitim ve alıştırmadır. Motosiklete binerken sürekli kendine telkinde bulunmalısın. Mesela kollarını gevşek tut elcikleri sıkma, ayaklarının ucuyla pege bas ve dizlerinle depoyu sık, bakışını düşürme göstergeye bakma ileri bak, döneceğin yöne doğru kafanı çevir ve kontra ver, viraja yaklaşırken uygun hıza ve vitese düş, viraj içinde ön fren kullanma vb gibi gibi liste uzar gider. Bu söylediğimi motora binerken dene, çok faydasını göreceksin “yeni başlayan” arkadaşım.
Acil durumlar için de kapalı alan güvenli sürüş eğitimi almalısın. Acil durum freni(panik fren derler doğrusu bu) ve engelden kaçış manevrası eğitimle öğrenip sonrasında kendi motorunla bol alıştırma sonrası meleke(alışkanlık) haline getirebileceğin tekniklerdir.
SYM Gts Evo 250, SYM Maxsym 400,KTM Duke 390,Xmax 400abs, Joymax250, Forza250
Bu arada,scooter harici motosikletlerde,acil durumlarda kullanilan Arka frende sol ayagimiz ile pege baski uygulama alişkanliginida unutmayalim.
Bir yöne kayma meyilini dengelemek için.
Bakiş ilerde,kollar serbest,gidonu sıkmadan.
Basit ama etkili..
Youtube da motojitsu ve mcrider a göz atabilirsiniz, bahsettiginiz gibi viraji yuksek hizlarda alabilmeye yariyor teknik. Zaten biraz olsun bisiklet veya motosiklet kullanmis biri motor dik veya yatık farketmez herhangi bir şekilde ani ve sert fren yaparsa olacakları bilir o yüzden freni mecbur kalınan durumlarda viraja taşımanın o anki panikle tekerleri kitlemekten daha iyi olduğunu düşünüyorum en azından ben artık yavaşlamak için geç kaldıysam bunu deniyorum tabiki herkese önermem. Motor ne kadar yatıksa gidişi etkileyecek en ufak etkimizin ( buna gaz daha çok dahil) bizi keyifli bir viraj veya hastane yoluna sokacağını biliyoruz. Benim şu güne kadar görüp tecrübe ettiğim şey ise lastiğin ve yolun tutuşunun bilindiği durumlarda freni viraja taşımanın herhangi bir kötü yanı olmadığı. Rahmetli videosunda bahsediyodu motosikleti satan bayii aman ön frene basma fukara sümüğü gibi yapışırsın diye insanları korkutup tek arla frenle kullanmaya mecbur bıraktıklarından ne zaman ön freni kullanma yapışırsın diyenler dikkatimi çekiyor
Önce hafiften arka, sonra ön frene aban yavaş yavaş. Tabi bunu çok hızlı bir şekilde yapman lazım
ben yüksek hızda giderken ani fren yapıcaksam önce arkaya basıyorum sonra paniklemeden önü limon gibi sıkıyorum ve duruyorum, ha ani fren yapmıcaksam gene önce arkaya basıyorum sonra vites kücültüyorum gaz vererek motor freni zaten efsane bişi motor direk yavaşlıyor ama yüksek hızda vites düşürüp debriyajı bırakırsam arka kitleniyo motor ybr 125 esd
viraj öncesi vites ve frenlemeyi bitirip
motosiklet kompresyona girmeye başlayınca gaz vermek için beklemeli ve aşırı sabırlı olmalısınız en azından viraj ortasına gelip çıkışı görene kadar kompresyon da motosiklet bırakın hafif yavaşlasın sonra çıkışı görünce viraj çıkışına kadar ayni tonda gaz arttırmanız lazımdır
gaz vermek için acele etmeyin ama ilk denemelerde bu teknik sizi yarış moduna sokabilir triplere girebilirsiniz 😁
o yüzden sabırlı olursanız herşey çok güvenli ve zevkli olur aynı zamanda motosikletinizin ve kendinizin sınırlarını öğrenme şansı bulursunuz
tabi virajı hızlı dönmek istemiyorsanız günlük hayatta da bu teknik hep işinize yaracaktır
64 km/h ile değil 64 mp/h ile yapıyor yani 100 km/h a denk geliyor.
Avrupa Birliği mevzuatı 56 km/h olan önden çarpışma test hızı, Euro-NCAP tarafından 64 km/h olarak uygulanıyor. Önden çarpışma testinde test edilen otomobiller, burun genişliğinin %40'ını kapsayacak şekilde 64 km/h sürat ile ezilebilen bariyere çarptırılıyor.
https://www.google.com.tr/amp/s/www....eterli-mi/amp/
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:55 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:52 ----------
Euroncap in kendi sitesindede testlerden ve kosullarindan bahsettikleri bolum vardi ama mobildeyim bulamadim ikna olmayan girip bakabilir
fren ile birlikte ağırlık öne yığılacağı için arka tekerin yola tutunması çok zayıflıyor. zaten bu yüzden arka fren sistemi çok zayıf olmasına karşın lastiği kilitleyebiliyor. boş bir alanda fren antremanı ile hem kendinizin hem de motorunuzun limitlerini gözlemlemek tüm tavsiyelerden daha faydalı olacaktır.
arkadaşlar kardeşimizin sorusunu siz çok yanlış anlamışsınız hatta hiç anlamamışsınız herkezde biliyo diye içini dökmüş Bu kadar yorum içinde en güzel cevabı Uzay Gemisi arkadaşımız vermiş Ön fren + vites Düşürme bitti gitti bu kadar basit ne yorumlar yapmışsınız öyle SMTZTURK arkadaşımızda 250 ile giderken durulmaz yavaşlanır demiş çok güldüm ulan hahaha yarıldım zaten 250 ile mümkün değil durması, yavaşlanır demek istemiş arkadaşımız başlığı yanlış açmış durulur yerine yavaşlanır diycekmiş öle yazmış ama yorumunu okursanız yavaşlayıp nasıl devam etmesi gerektiğini anlatmış ama yanlış anlayıp herkez motor bilgisini anlatmış kardeşim okadar yüksek süratlere çıktığında evet arkaya basma biraz ön frene dokun zaten baya bi yavaşlar birde vites düşürerek uygun gidebileceğin hıza düşüp devam edebilirsin ama bu hızda gidiyosan kesinlikle aralara girerken motor yatık iken ön frene basılmaz zaten bunları öğrendiğinde uygun vitesle girip çıkarsın sorun olmaz senin bunlara daha yolun var çalışmaya devam et kısaca yüksek süratte sadece Ön fren ve Vites küçülterek yavaşla onun haricindeki yavaş hızlarda Ön ve Arkayı birlikte kullan Virajlarda uygun hıza dönebileceğin hıza gelerek viraja girilir ve çıkılır çok hızlı girersen Arka frene basarak yavaşlanır arka frene basman motoru dikleştirir ondan sonra motor dik konumda iken + Ön frene basarak daha etkili duruş sağlarsın AMA Virajda ÖN FREN KESİNLİKLE KULLANILMAZ Motor dikleşene kadar hadi kolay gelsin sen şu anda yavaş gidiyosun zaten Ön ve Arkayı birlikte kullanarak yavaşla.
Gökay kardeşim aradığım cevabı sende buldum beni gerçekten çok iyi anlamışsın çok teşekkür ediyorum yorumun için bundan sonra bunları uygulayarak devam edicem.Yorumları okuyodum baya bi kafam karışmıştı ben yüksek hızda hangi fren kullanılır dedim bambaşka cevaplar geldi bir iki arkadaşımızda buna yakın cevaplar vermiş ama onlarda direk başka yere atladığı için anlıyamamştım ama senin yorumundan sonra anladım zaten eğitimde alıcam motora binerken korkuyodum şu anda senin sayende korkumu yendim Teşekkürler Arkadaşlar sizlerede yorumlarınız için teşekkür ediyorum
kardeşim ayaklarını yerini sürt en güzeli o
https://www.youtube.com/watch?v=FML8q6RkB74 https://www.youtube.com/watch?v=W2lZVj4b0ZQ kıyağımı unutma.
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:55 ----------
https://www.youtube.com/watch?v=W2lZVj4b0ZQ
250-260 km ile sanırım "ani bir olay+fren" diye bir şey yok, ani bir ölüm var. Açıkçası bende 250 ile gidecek toto olmadığı için tecrübe etmedim, etmek de istemem..
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)