Yüksek rakım motorun gidişini etkiler mi?
Reklamlar
-
01 Haziran 2019, 02:35
#1
Merhaba arkadaşlar.
Bursa merkezde oturuyorum.
Dün CBF 150 motorumla uludağ'a çıktım. çıkarken 6000 devirin üzerinde her viteste belirsiz aralıklarla (2-3 sn de bir gibi) gaz kesti.
İlkte bujiden şüphelendim. Sonra hava filtresinden şüphelendim. son olarak da yakıttan şüphelendim. Yakıt hariç herşeyi kontrol ettim.
Hem bayır yukarı hemde aşağı bu kesintiler sürüş sırasında sürekli devam etti.
Şaşırtıcı olay şu ki; merkeze indikten sonra aynı yakıtla yoluma devam ettim ve sorun kalmadı.
Bildiğim kadarıyla Bursa merkez'in rakım seviyesi 150-200 mt arasında değişiyor.
Sizce rakım farkından olabilir mi bu sorun? Çünkü aklıma başka hiç bişey gelmiyor...
Selamlar & Saygılar..
Reklamlar
-
01 Haziran 2019, 03:38
#2
Düşüncem etkileseydi arabalarıda etkilerdi. Basınç farkı gibi etkiler geliyo ilk başta insanın aklına. Fakat böyle bişeyi tetikliyecek basınç insana neler yapmaz.. Rampa yukarı tırmandığın için benzin tam olarak motora aktarılamamış veya benzin hortumunda hava olmuştur. Hava olasılığı daha yüksek. Benzini pompaladıkça havada gider mühim bi olay değil.
-
01 Haziran 2019, 07:20
#3
Rakım yükseldikçe oksijen oranı düştüğü için motordaki yanma verimi düşer. Hatta belki başınıza gelmiştir; dağ başına aracınızla çıkmaya çalışırken motorun su kaynatması sonucu, yani hararetten dolayı yarı yolda kalmışsınızdır. Bunun sebebi motorun performansının düşmesi, bu yüzden düşük vites-yüksek devirle seyir, motorun devrine göre yeterince soğutulaması (çünkü o bayırda hızlanamadığınız için motora hava akımı da azalıyor) vs. Böylece oksijen miktarının yetersizliği hem yanma verimini hemde soğutma verimini doğrudan etkiler.
-
01 Haziran 2019, 08:44
#4
Evet basiniza gelen durumun sebebi rakım farkı.
-
01 Haziran 2019, 08:52
#5
Belkide haklısınız fakat dediğim gibi sadece bayır yukarı değil dönüş yolunda bayır aşağı inerken de aynı sorun devam etti. Ta ki şehir merkezine inene kadar.
@hteligul @kdiner
<3 https://images.alphacoders.com/533/thumb-1920-533936.jpg
-
01 Haziran 2019, 09:14
#6
Durumu yaşamadan görmeden net bir bilgi vermek zor fakat yüksek rakım insanın nefes alışverişini bile etkiler. Motosikletiniz hava soğutmalı olduğundan rakım farkından daha fazla etkilenecektir. Günümüzdeki yeni otomobiller bile rakım farkından etkilenebilmekte. Bir süre denemeler yapın bakalım aynı problemleri devam ettirecek mi. Belki yakıta pislik karışmış onu yakmışta olabilir motosiklet. Bi ara tekrar aynı yolu yapın bakalım.
-
01 Haziran 2019, 09:30
#7
Etkiler.. Bu çok güçsüz motor yada arabalarda yada çok güçlü motor yada arabalarda daha çok hissedilir. Güçsüz motorda verimli yanma sorunu oluşur, güçlü motorda ise performans düşüklüğü ciddi oranda farkedilebilir.
-
01 Haziran 2019, 10:27
#8
Karbüratörlü motorları direk etkiler. Araba, motosiklet vs fark etmiyor. Enjeksiyonlu motorları da performans olarak etkiler ancak farkı kolay hissedemezsiniz.
-
01 Haziran 2019, 10:42
#9
Avans ayarı yapılırdı eskiden karbüratörlü araçlara. Avans ayarı da rakıma göre yapılırdı.
Sorununuz rakımın artışı ile alakalı. Oksijen oranı düşüyor, ama bundan ziyade, atmosfer basıncı düşüyor. Araç atmosferik. Mesele de bu işte.
-
01 Haziran 2019, 10:56
#10
Sanki Ağrı Dağı'na çıktık 5137 metreye
150-200 metrelik rakım farkının motora etkisinin bu kadar olacağını sanmazdım ...
Bu arada , konuyla alakası yok ama, dağlarımızın listesine şu linkte denk geldim: https://www.outdoorhaber.com/dagcilik-tirmanis/turkiyedeki-daglar
https://www.outdoorhaber.com/dagcili...iyedeki-daglar
Ağrı dağından sonra 1 km boyunca tepe mepe yok aşağıya doğru
-
01 Haziran 2019, 11:05
#11
GezeGeze adlı üyeden alıntı
Sanki Ağrı Dağı'na çıktık 5137 metreye
150-200 metrelik rakım farkının motora etkisinin bu kadar olacağını sanmazdım ...
Dostum yanlış okudun herhalde. Ben Bursa'nın rakım'ı 150-200 dedim. Uludağ ile Bursa merkezin rakım farkı 150-200 demek istemedim.
Merkezden 1600 daha fazla Uludağ'ın rakımı.
<3 https://images.alphacoders.com/533/thumb-1920-533936.jpg
-
01 Haziran 2019, 12:01
#12
Ben 100 cc motosikletimle çıktım banamısın demedi cinli farkı
http://www.motosiklet.net/forum/etki...-4-uludag.html
-
01 Haziran 2019, 12:27
#13
yaşlıveacemi adlı üyeden alıntı
Bileğine sağlık sayın abim. Çok güzel bir gezi olmuş.
Sanırım karbüratörü kontrol ettirmemde fayda var.
<3 https://images.alphacoders.com/533/thumb-1920-533936.jpg
-
01 Haziran 2019, 12:40
#14
Rakım farkı etkiler, yokuş çıkıp inmenizden değil düz de gitseniz aynısı olur. İstanbul'da ve Ankara'da 0-100 ölçün farklı çıkar.
Rakım yükseldikçe ve sıcaklık artıkça havanın yoğunluğu azalır. O yüzden sıcak havalarda ya yüksek rakımlı yerlere gittiğinizde motorun performansı düşer. Hem sıcak hem yüksek bir yere giderseniz hepten düşer
-
01 Haziran 2019, 12:59
#15
GezeGeze adlı üyeden alıntı
Sanki Ağrı Dağı'na çıktık 5137 metreye
150-200 metrelik rakım farkının motora etkisinin bu kadar olacağını sanmazdım ...
Bu arada , konuyla alakası yok ama, dağlarımızın listesine şu linkte denk geldim: https://www.outdoorhaber.com/dagcilik-tirmanis/turkiyedeki-daglar
https://www.outdoorhaber.com/dagcili...iyedeki-daglar
Ağrı dağından sonra 1 km boyunca tepe mepe yok aşağıya doğru
Linkte verilen; "Ülkemizdeki 5137 - 2500 metre aralığındaki dağların sıralı listesi"ne göre, bu yükseklikteki toplam 55 dağın 22 tanesi Niğde'deymiş.
İlginç.
-
01 Haziran 2019, 14:52
#16
En basit haliyle yer çekimine karşı direnç gösteriyorsunuz haliyle bunun sonuçlarını yaşayacaksınız motorun rahat çıkabildiği sabit bir devir en mantıklı tercih olacaktır .
-
01 Haziran 2019, 16:35
#17
Rakım arttıkça çekiş düşer evet, hem düşen hava basıncı hem de içinde bulundurduğu oksijen miktarı açısından fakir kalır verimlilik duser atmosferik araçlarda. Bu sebepten arazi araçları Turbo ve Intercooler ile desteklenir.
-
01 Haziran 2019, 17:23
#18
rakım farkından o kadar yapmaması lazım ,
cbf 150de yakıt sistemiyle ilgili kronik bir arıza vardı, 2008 model mi ne düz yolda giderken gaz kesip öksürüyordu, birisi foruma yazmıştı,
bir yıl sonraki modelde mühendisler yakıt hava borusunn çapını mı ne dğiştirmişler çözmüşlerdi, benim aklıma o geldi
forumdaki başlığı nasıl bulursun hiç hatırlamıyorum, sende yakıt rakımla düzenli gelmediği için bu durum olmuş olabilir,
-
01 Haziran 2019, 18:04
#19
enlighteray adlı üyeden alıntı
rakım farkından o kadar yapmaması lazım ,
cbf 150de yakıt sistemiyle ilgili kronik bir arıza vardı, 2008 model mi ne düz yolda giderken gaz kesip öksürüyordu, birisi foruma yazmıştı,
bir yıl sonraki modelde mühendisler yakıt hava borusunn çapını mı ne dğiştirmişler çözmüşlerdi, benim aklıma o geldi
forumdaki başlığı nasıl bulursun hiç hatırlamıyorum, sende yakıt rakımla düzenli gelmediği için bu durum olmuş olabilir,
Hocam motorum 2016 model 7000 km de. Bende bu kadar beklemiyordum açıkçası. Anlam veremediğim için sizlerle paylaşmak istedim.
<3 https://images.alphacoders.com/533/thumb-1920-533936.jpg
-
01 Haziran 2019, 18:31
#20
ben de bursada uludağa çıkıyrm. göllere ya da otellerin üst tarafına.
yaklaşık 2300 metre motorla çıkılabilen son bölge.
crf250l de bile motor arada gidip geliyo.
şehirle arada 2000m fark var. gayet normal yaşadığın durum.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)