600 Küsür cc ile başlayan da var tabii de... 100 cc'den 250 cc'ye geçmeden önce arada bir 150 cc'de bir süre kalınsa ve tecrübe artırılsa iyi olurdu gibime geliyor. 2-3 bin km yol tecrübesi ile 250 cc uygun değil gibi geldi bana ...
Bence, 150 cc bir motosiklete geçiniz. Evet, uzun yolda yeterli gelmeyecektir. Ama, onun harici, şehir içi, dağ, bayır, köy yolları, hayli hayli işinizi görecektir, örneğin, iyisinden bir Kuba CR1...
Benelli BN251 ABS'li ve Metzeler lastikli. Bu fiyat aralığında çok doğru bir tercih olur. Ayrıntılı olarak
Benelli BN251 sayfasından okuyabilirsiniz 23 sayfa boyunca.
Servis olarak, üşenmeyip, hem gezip gelmiş de oluyorsunuz, doğrudan Antalya İlhan Motor Halil Usta'ya gidiyorsunuz. Ben öyle yaptıydım. İçim rahat. Servis bakımı sonrası, dönüş yolunda dağ, tepe, Antalya Serik üstünden Kesme Isparta'ya çıkan dağ yollarından dolandım geldim... Motor, o anlamda "güvenilir"!
Başka yerde yazdım ama, burada konusu geçtiği için yazmadan geçmiş olmayayım; bacaktaki bir sağlık sebebiyle - yok motordan düşmedim, attan düştüm, gerizekalıca, ayrı konu - motoru 2-3 ay binemeyeceğim için sattım. (Freyy, geçmiş olsun. Kelle paça tavsiye ediyorum, hemen her gün.) Yoksa, harika BN251 ABS.. Görüntü olarak da, performans olarak da ...
CF Moto 250 NK'nın da görüntüsü güzel... Geriye zevkler ve renkler tartışılmaz kalıyor... Size kalmış.. Bilmediğim için, binişini, servis durumunu bir şey demem yanlış olur...
Diğer taraftan, yeşil, 2015 model 8-9 bin Km'de ABS'li Kawasaki Z250 SL buldum, uzak bir ilde... 20 bine yakın fiyatıyla... 2. elde o bile düşünülebilir mi diye aklımdan geçmiyor değil... Zevk meselesi ...
Özetlersek: Çok şehirler arası gitmiyorsanız, bir 150 cc ile elinizi alıştırmanızı tavsiye etmek isterim. 150 cc'nin üstüne mesela, ki 10 bin + km kullandım Kuba C1'1, Benelli BN251 ABS bana dana gibi gelmişti!