Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Halojen'den Led Ampüle geçiş.

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    23 Ağustos 2018
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    MT 25
    Bilgili abilerim sa. Rn180'im var halojen ampülleri malesef ne benim önümü gösteriyor ne de bana farkındalık kazandırtıyor. Karşımdaki insanı çok rahatsız etmeyecek mümkün olduğunca ucuz yollu Led far bakmaktayım fakat bunların hem kit konusu hemde başlı başına kendisi kafamı kurcalıyor şahsen benim motorun kafası ufak kit olmadan takamıyormuyuz. Çünkü kitin sığacağı bir yer mevcut değil.
    Ampul cinsi h4 Bu konudaki görüş ve tavsiyelerinizi bekliyorum önceki konulara baktım ama benim yerim dar :S


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    karayel90 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ağustos 2013
    Şehir
    Burdur/Antalya
    Motosikleti
    Honda CBF 150
    Kitli olanı bilmem ama H4 olarak philips Racing vision ve Osram NightBreaker bunlara bir bakın derim,led değiller bu arada ama motorunuza sorunsuz bir şekilde uyum sağlayacaktır
    MimTolga bunu beğendi.

  3. #3
    berk_cglr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Nisan 2009
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    ducati m696 - yzf R 25 abs
    ledler ne kadar ucuzsa o kadar işe yaramıyor sadece karşıdan geleni rahatsız eder oda noktası düzgün olan aydınlatması düzgün ledlerde genelde pahalı oluyor

  4. #4
    uzay gemisi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ocak 2017
    Şehir
    İstanblue
    Motosikleti
    09
    İnwells kullaniyorum R25 de tavsiye ederim ama fanlidir arkasında fanı var biraz yer ister arkası dışarda kalıyor

  5. #5
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Led ampul kullanacaksanız mercek kullanmak zorundasızın. Merceksiz led normal halojen ampulünüzden daha az aydınlatır, karşıdan geleni daha çok rahatsız eder ve daha pahalıdır. Zaten yer dar diyorsunuz, mercek de kullanamayacaksınız demektir.

    Led kullanmaktansa mevcut ampulünüzün değerlerini az da olsa yükseltebilirsiniz. Örneğin; mevcuttaki ampul değerleriniz 35W-35W olmalı. Bunu 55W-55W' ye çıkartırsanız farkı görebilirsiniz. Tabi ki kısalarda sürekli uzun farınızın çektiği akımı, uzunlarda ise bunun iki katını çekeceğinden şarj sisteminizi biraz zorlayacaktır. Farklı alıcılar da bağlıysa şarj sisteminizde arızaya da neden olabilir. Bu durum LED için de geçerli.

    Farkındalık konusuna gelirsek, far ampulünde aradığınız sorun sizde veya motosikletinizde olabilir. Farkındalık istiyorsanız motosikletinizin rengini, kask ve mont renklerinizi bir düşünün. Kontrast renkleri tercih ederseniz, hatta floresan boya ile koruma demirlerinizi ve çantanızı boyarsanız çirkin görünse de karşıt renk etkisi görünürlüğünüzü ve güvenliğinizi ciddi şekilde arttırır.

    Buna örnek vermek gerekirse yakın zamanda açtığım bu konudaki videonun sonundaki sonuca göz atabilirsiniz. Neden böyle bir renk seçtiğimi, neden siyah ile boyayıp sarı floresan veya fosforlu boya ile logoyu yapmadığımı soruyorlar. Genel yorum, motosiklete uygun tarz olmadığı yönünde. Ama alakası olmayan adamın dahi dikkatini çekiyor, aynı durum yolda da geçerli. Haliyle amacıma ulaştım, arkadan gelenin beni farketmesini istiyordum. Arkadan gelen araçların artık en az iki kat mesafe bıraktığını içtenlikle söylüyorum. Siz de kontrast ve dikkat çeken renkleri deneyin fark edilirsiniz. Motoruma yakışmaz diyorsanız komple siyah yapın, o zaman yakışır

  6. #6
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Led ampul kullanacaksanız mercek kullanmak zorundasızın. Merceksiz led normal halojen ampulünüzden daha az aydınlatır, karşıdan geleni daha çok rahatsız eder ve daha pahalıdır.
    Tam değil aslında. Mercek ve ayna, noktasal ışık kaynağını yola homojen dağıtmak için kullanılan iki farklı metot sadece. Örnek olarak güncel KTM Superduke'un orjinal led farları aynalı, ve eski kasa Hyundai Sonata mercekli halojen far kullanıyor.

    Halojen H4 ampulün flamanlari ile aynı yerde ve şekilde emitterleri olan bir LED ampul, halojenden çok daha iyi aydınlattığı gibi karşıdan gelenin de gözlerini almıyor. Ancak bu yapıda Led ampul modeli çok yok, fiyatları da ucuz değil.

  7. #7
    LynXMaSTeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ağustos 2014
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    Honda CBR 650F | Honda CB750 Hornet
    Alıntı karayel90 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kitli olanı bilmem ama H4 olarak philips Racing vision ve Osram NightBreaker bunlara bir bakın derim,led değiller bu arada ama motorunuza sorunsuz bir şekilde uyum sağlayacaktır
    hocam night breakerda birkaç farklı model var, +110 +130 +150 gibi, bunlardan hangisini tavsiye edersiniz?
    +150 versiyonda 150 metre aydınlatma diyor, +130 modelde ise upto 40 metre diyor, bu ikisinin farkı nedir tam olarak?

  8. #8
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tam değil aslında. Mercek ve ayna, noktasal ışık kaynağını yola homojen dağıtmak için kullanılan iki farklı metot sadece. Örnek olarak güncel KTM Superduke'un orjinal led farları aynalı, ve eski kasa Hyundai Sonata mercekli halojen far kullanıyor.

    Halojen H4 ampulün flamanlari ile aynı yerde ve şekilde emitterleri olan bir LED ampul, halojenden çok daha iyi aydınlattığı gibi karşıdan gelenin de gözlerini almıyor. Ancak bu yapıda Led ampul modeli çok yok, fiyatları da ucuz değil.
    Arkadaş ucuz demiş zaten
    ...

  9. #9
    okanbagiscan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Eylül 2016
    Şehir
    İstanbul Kartal
    O night breaker lar çok çabuk patlıyor.Ben otomobilde yılmıştım patlamasından.Bir de sadece geceleri kullandığım halde.Motorda sürekli yanacağı için daha çabuk patlar diye düşünüyorum.


    Ben bundan aldım aydınlatması normalde artıyor ama sis ve yağmurda düşüyor diyorlar. Ben test etmedim yağmur ve siste.

  10. #10
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı okanbagiscan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    O night breaker lar çok çabuk patlıyor.Ben otomobilde yılmıştım patlamasından.
    Benim de tecrübem aynı şekilde oldu. Az daha parlak yanıyor, ancak ömrü çok daha kısa oluyor, nispeten yüksek fiyatı da hesaba katınca azıcık parlaklık farkına değmiyor bence.

  11. #11

    Üyelik
    11 Eylül 2012
    Şehir
    Türkiye
    Motosikleti
    Yamaha X-Max 250
    Bu LED ampul işi amacı dışına çıkıyor diye düşünüyorum. Çıkış amacı tasarruf olan bu teknoloji, güç ihtiyacı olunca çuvallıyor ; yok ısınıyor, soğutucu ilave ediliyor, yok fan takılıyor, yok patlıyor, bir sürü derde yol açıyor. Şu an mantıklı olan uzun süre açık kalması gereken ve az enerji tüketimi gereken park lambası vs. uygulamalarda kullanmak. Örneğin ben kaç kere akü bitirdiğimi unuttum, anahtarı yanlış konumda bırakıp parklar açık eve gittiğim için (Bu da Yamaha'nın mühendislik hatasıdır işte)

  12. #12
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Amacı içinde mi dışında mı bilemiyorum ama LED Xenon'u bitirdi bitirecek. Düzgün yapılınca süper çalışıyor...

  13. #13

    Üyelik
    11 Eylül 2012
    Şehir
    Türkiye
    Motosikleti
    Yamaha X-Max 250
    Sanırım aynı sonucu elde etmek için 2 misli para harcanıyor. Ticari açıdan başarılı bir pazarlama gibi görünüyor.

  14. #14

    Üyelik
    23 Ağustos 2018
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    MT 25
    Alıntı Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Led ampul kullanacaksanız mercek kullanmak zorundasızın. Merceksiz led normal halojen ampulünüzden daha az aydınlatır, karşıdan geleni daha çok rahatsız eder ve daha pahalıdır. Zaten yer dar diyorsunuz, mercek de kullanamayacaksınız demektir.

    Led kullanmaktansa mevcut ampulünüzün değerlerini az da olsa yükseltebilirsiniz. Örneğin; mevcuttaki ampul değerleriniz 35W-35W olmalı. Bunu 55W-55W' ye çıkartırsanız farkı görebilirsiniz. Tabi ki kısalarda sürekli uzun farınızın çektiği akımı, uzunlarda ise bunun iki katını çekeceğinden şarj sisteminizi biraz zorlayacaktır. Farklı alıcılar da bağlıysa şarj sisteminizde arızaya da neden olabilir. Bu durum LED için de geçerli.

    Farkındalık konusuna gelirsek, far ampulünde aradığınız sorun sizde veya motosikletinizde olabilir. Farkındalık istiyorsanız motosikletinizin rengini, kask ve mont renklerinizi bir düşünün. Kontrast renkleri tercih ederseniz, hatta floresan boya ile koruma demirlerinizi ve çantanızı boyarsanız çirkin görünse de karşıt renk etkisi görünürlüğünüzü ve güvenliğinizi ciddi şekilde arttırır.

    Buna örnek vermek gerekirse yakın zamanda açtığım bu konudaki videonun sonundaki sonuca göz atabilirsiniz. Neden böyle bir renk seçtiğimi, neden siyah ile boyayıp sarı floresan veya fosforlu boya ile logoyu yapmadığımı soruyorlar. Genel yorum, motosiklete uygun tarz olmadığı yönünde. Ama alakası olmayan adamın dahi dikkatini çekiyor, aynı durum yolda da geçerli. Haliyle amacıma ulaştım, arkadan gelenin beni farketmesini istiyordum. Arkadan gelen araçların artık en az iki kat mesafe bıraktığını içtenlikle söylüyorum. Siz de kontrast ve dikkat çeken renkleri deneyin fark edilirsiniz. Motoruma yakışmaz diyorsanız komple siyah yapın, o zaman yakışır
    Ekipmanlarım ve kaskım oldukça renkli ceketim olmasada Benim şikayetim yolda giderken ışıklandırma yani farlarım sadece kendini ışıklandırdığı için Tali yollardan Sürekli arabalar fırlıyor. Farkındalıktan kastım bu Arkam için bi şüphem yok. Beni yan yollardan çıkanlar korkutuyor


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)