Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Gaz kesme refleksi

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    05 Eylül 2017
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Kawasaki Z250SL
    Merhabalar,viraja girmeden sürekli olarak refleks halinde gazı tamamen kesiyorum,hafif açık bir şekilde kontrayı verip arttirmam gerekiyor ama,akici bi sekilde bunu yapamiyorum.Öneriniz var mi bu gaz kesme veya motor sağa doğru kontra alinca kendimi sola çekme problemlerimle ilgili


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    26 Kasım 2017
    Şehir
    Sin City
    Motosikleti
    Yoqhtır...
    Alıntı Umutksk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhabalar,viraja girmeden sürekli olarak refleks halinde gazı tamamen kesiyorum,hafif açık bir şekilde kontrayı verip arttirmam gerekiyor ama,akici bi sekilde bunu yapamiyorum.Öneriniz var mi bu gaz kesme veya motor sağa doğru kontra alinca kendimi sola çekme problemlerimle ilgili
    Kim sana hafif açık viraja gireceksin dediyse ağzının ortasına levye ile dal!.. Zaten gaz kesik viraja girilir. Saçma sapan fikir verenlere kulak asma. Rahmetlinin viraj videosunu izle. Kaldıki İzmir'in boktan asfaltında kullanıyorsun.

  3. #3
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İzmir, Pornova
    Motosikleti
    Ülkedeki en yüksek km.li Kawasaki Er6F (2008)
    Alıntı Angrypower adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kim sana hafif açık viraja gireceksin dediyse ağzının ortasına levye ile dal!.. Zaten gaz kesik viraja girilir. Saçma sapan fikir verenlere kulak asma. Rahmetlinin viraj videosunu izle. Kaldıki İzmir'in boktan asfaltında kullanıyorsun.
    Sanırım viraj ortasında gazı komple kapatmaktan bahsediyor.

  4. #4
    sailor33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Mart 2013
    Şehir
    ADANA
    Motosikleti
    VFR 800 (INTERCEPTOR)
    Bileğin dansını izle. Orada gayet iyi anlatıyor . Fırsat buldukça da pratik yap

  5. #5

    Üyelik
    23 Ağustos 2018
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    MT 25
    Viraja girmeden gaz kesilip virajda ivmelencek şekilde gaz açılmaz mı zaten aynlışım varsa düzeltin

  6. #6

    Üyelik
    28 Haziran 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Forza 250
    Korkuyla alakalı. Korkuyu yenmenin yolu vücut kimyasını bilmek ve bol bol kendini telkin edip pratik yapmayla olur. Belgeseli birkac defa izleyin


  7. #7
    okanbagiscan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Eylül 2016
    Şehir
    İstanbul Kartal
    Viraja girmeden önce viraj için uygun hıza ve uygun vitese geçilir.Viraj içinde ise hafif destek gazı verilerek çizgide kalırsın.Gazı gerekenden az verirsen içe kapanırsın fazla verirsende dışa taşarsın.
    İdeal hız biraz senin tecrübenle de alakalı.Biri o virajı 100 le döner sen 40 la dönersen bunların bir önemi yok zaten fıtı fıtı dönersin.
    Bazen şunu hissediyorsun viraja girip yatırıyorsun ve virajdan güzel bir şekilde çıkıyorsun.Ama viraja aslında yavaş girdiğini biraz daha hızlı girmediğin için hayıflanıp o virajdan daha büyük zevk alabileceğini hissediyorsun.
    Tabi her seferde limiti zorlayıp bir gün yere yapıyorsun
    GezeGeze bunu beğendi.

  8. #8
    oldcockroach - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Haziran 2018
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    2014 HONDA CBR 125R

  9. #9
    nigdeli48 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ağustos 2007
    Şehir
    mugla
    Motosikleti
    ybr 125 esd
    vıraj ortasında frene basılmaz. vırajın durumuna gore hız vıraja baslamadan uygun hıza gelıp hafıf gaz acarak donuse baslanır

  10. #10
    arndiol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2018
    ilk başta bana debriaj cekili gir diyen bir manyak vardı burada.
    kim hatırlamıyorum

  11. #11

    Üyelik
    15 Aralık 2014
    Şehir
    Isparta
    Motosikleti
    Yeşil Kubazaki CR1
    2,5 aydır motosiklet kullanmıyorum; ben nasıl viraja giriyordum diye düşündürttünüz, iyi mi ... Angrypower, kafamı karıştırdınız.

    Sayın okanbagiscan güzel açıkladı.

    Viraj esnasında gazı keserseniz motosiklet motor frenine girer ve yavaşlarsınız. Bu "virajda fren yapmakla" aynıya gelir...

    Gazı açarsanız da, yatış açınız sabitse, çizginiz dışa doğru taşar...

    Sabit hızda virajı dönmelisiniz. En azından virajın "bu noktadan sonra gazı açar da çizginin dışına taşarsam sorun olmaz, zaten çizgiden taşasıya viraj bitiyor, yol düzleşiyor, sorun olmaz" diyebildiğiniz noktaya kadar sabit hızda viraja girmelisiniz...

    Ha, arka teker kaydırarak girersiniz, o başka ... Ön frene kademeli azalarak basarak girersiniz, trail braking dedikleri... o daha başka ... O ileri düzey İngilizce upper advanced, toefl moefl falan olur... Trail braking falan yapabiliyorsanız zaten, konuyu aşmışsınız demektir...

    Şunu da eklemeden kapatmamış olayım: Baktınız olmuyor, virajı almayı boş verip, motosikleti tam doğrultup, frenlere kitlemeden tam asılıp (ABS'nin gözünü seveyim) kaldırıma 5-10 cm kala durmaya çalışmaktan da çekinmeyin. Sürüklenmekten daha iyi bir seçenek olabilir. (Olmuyorsa, zorlamanın anlamı yok. Kimse de o virajı alabildiniz diye madalya takmayacak, profesyonel yarışçı değilseniz).

  12. #12

    Üyelik
    26 Kasım 2017
    Şehir
    Sin City
    Motosikleti
    Yoqhtır...
    Viraja birçok şekilde giren vardır. Temel viraj kuralı ise; viraja gelmeden gaz kesilir. Uygun hız ve vitese alınır. Sonra yavaş ve kararlı şekilde viraj bitene kadar gaz açılır.

    Virajda fazla gaz açıp arka teker kayar ise low side yersin motor altından gider.

    Virajda ön frene basarsan ön teker kitlenir ve kayar suratına yersin yoldaki taşları. Arka frene basar ise motor yatış açısını terkeder ve dikleşir.

    Viraj içinde gaz keser isen; yük arka tekerden ön tekere düşer ve high side yersin. Yani motor seni üstünden atar ve şanslı değilsen üstüne zıplayıp düşer.

  13. #13
    okanbagiscan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Eylül 2016
    Şehir
    İstanbul Kartal
    Viraj içinde gaz açılır derken yanlış anlaşılmasın.Viraja girip motoru yatırdığımızda gazı hiç oynamadan sabit tutarsak motor tekerin yere temas eden çapı küçüldüğü için yavaşlamaya başlayacaktır.Gaz açmadan kasıt motoru viraj içinde sabit hızda tutmak.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)