Sıcak havalarda hava soğutmalı motosikletler için önlem almamız gerekli mi ?
Reklamlar
-
Abilerim merhabalar ben motosiklete yeni başlayan biriyim. Mesleğim bilgisayar tamir-servisi ve işimde ısınan cihazlara çok dikkat ederim temizliğini termal macununu yenileme vs şeylerini tam yapıp soğuk kalmasını sağlarım müşterime cihazını öyle teslim ederim. Sorum şu hava soğutmalı motosikletler sıcak havalarda çok hararet yapar mı ? Beni yolda bırakır mı ? Ne gibi önlemler almam gerekir ? Birde aklımda şöyle bir fikir var 12v ile çalışan ama güçlü dönen bir fanı motorumun soğumasını kolaylaştırmak için blok kısmına montajlamayı düşünüyorum.
Reklamlar
-
Ben de ilk kez bu kadar sıcak havada motosiklet sürdüm. Endişelenmedim değil doğrusu, 1.5 saat sadece tek molayla trafik dahil sürdüm ve yan kapak el yakıyordu. Kıçım başım heryerim terledi ilk kez de. Ama sizin düşündüğünüze bakılırsa zaten sıcak havayı tekrar üfletmekten bahsediyorsunuz(ben de düşünmüştüm) ama bence bir yağ radyatörü alıp güzelce montajlayıp üstüne de bir fan takın direksiyondan bir tuşla açıp kapatırsınız.
-
O motor bloğunu tasarlıyorlar. Dahası bizden çok daha sıcak iklime sahip ülkelere de satılıyor. Sizce sıcaklığın motordan nasıl uzaklaştırılacağını hesaplamamış olma ihtimalleri var mı?
Yoğun trafikte sürekli dur kalk haricinde, eğer motor hareket edebiliyorsa, ve devrinde kullanılıyorsa, sorun olmaz merak etmeyin.
-
hiçbir önlem almanıza gerek yok
-
Sadece yağı kalınlaştırmak yeterli 1 tık
-
istanbuls34 adlı üyeden alıntı
Abilerim merhabalar ben motosiklete yeni başlayan biriyim. Mesleğim bilgisayar tamir-servisi ve işimde ısınan cihazlara çok dikkat ederim temizliğini termal macununu yenileme vs şeylerini tam yapıp soğuk kalmasını sağlarım müşterime cihazını öyle teslim ederim. Sorum şu hava soğutmalı motosikletler sıcak havalarda çok hararet yapar mı ? Beni yolda bırakır mı ? Ne gibi önlemler almam gerekir ? Birde aklımda şöyle bir fikir var 12v ile çalışan ama güçlü dönen bir fanı motorumun soğumasını kolaylaştırmak için blok kısmına montajlamayı düşünüyorum.
cevapların tamamını okuyamadım belki aynı şeyler yazılmıştır.... üç yıl kadar önce 40 C sıcaklıkta kuşadasından izmire seyahat ettim... motosikletini uygun devirde kullanmaya devam ettiğin sürece sıkıntı olmuyor ancak bazı sıkıntılar ile de karşılaşabilirsin... bilenler bilir kuşadası özdere yolu tam deniz kenarı ve çok virajlıdır... o noktada motorun biraz bayıldığını hissetmiştim... onun haricinde aşırı sıkıştırmadığın ve uygun devirde sürdüğün sürece sıkıntı olmayacaktır... hava akışı yeterli ısı transferini sağlaycaktır... motosiklet motor bloğunu temiz tut, yağdan kirden arındır... ekstra fan yapma hava akışını bozabilirsin ve faydadan çok zarar verebilirsin...
sağlıcakla...
-
Gereksiz ara gaz vermelerden kaçının ve doğru vites/doğru devirde sürün. Motor yağınızın seviyesi, sıcak havalarda daha da önem taşır. Birçok hava soğutmalı motor, motor yağını aktif olarak motoru soğutmada kullanır. Yağ seviyeniz olması gerekenden düşük ise motor yağı olması gerekenden fazla ısınır ve soğutma bundan fazlasıyla kötü etkilenerek motora ciddi zarar verebilir. Bu nedenle motor yağınızın seviyesinin doğru olduğundan emin olun.
Yağı kalınlaştırmak değil de, kullanım klavuzundaki "kullanılan bölgenin ortalama ısı değerleri" ne göre yağ seçimi için verilen diyagrama uymaya çalışın.
Malesef herkesin bilmediği veya önemsemediği konulardandır. Üretici, farklı iklimler ve ısıl koşullar için farklı motor yağları, uzun ve kısa yol kullanımları için farklı bujiler tavsiye etmekte. Hepsi kullanım klavuzunuzda var.
Her motosiklet için sıcak havada daha kalın yağ(!) koyulmaz. Üretici, bazı modeller için sadece tek bir motor yağı indeksinde ısrarcı olabilmekte. Doğru hatırlıyor isem MSX125' in kullanım klavuzunda ısıl çevre farketmeksizin sadece 10W-30 Yarı sentetik MA sınıfı motor yağı öneriliyor idi. Bu değerlere ne kadar uyarsanız o kadar randımanlı, uzun ömürlü ve sorunsuz bir makineye sahip olabilirsiniz
-
Gecen hava cayır cayır yakıyor; benim alette hava sogutmalı.
Trafık tıkalı; 10 dk lık yolu 50 dk da gidebildim. Neyse artçım var ve tecrübe az, aralardan girmiyorum bu nedenle artçıyla.
Baktım motorun sesı değişti dur kalk yapmaktan; bende baktım trafik akmıyor kapatıyorum kontağı
acaba kontak kapatmanın zararı var mıdır? 10 kere kapatmısımdır o gün.
-
690 cc hava soğutmalı v blok artı sele altından geçen bir çift egzoza rağmen en ufak sorun yaşamıyorum ki her gün yoğun trafikli bir yol olan m.köy trafiğine girerim yeterki doğru seviyede ve üreticinin önerdiği yağı kullan.
-
Doğru yağ, doğru devir yola devam. CBF ile yaz sıcağında saatlerce artçılı eşyalı sürmüşlüğüm vardır. Sıcakta çok zorlamadıktan sonra sorun yok.
-
arndiol adlı üyeden alıntı
Gecen hava cayır cayır yakıyor; benim alette hava sogutmalı.
Trafık tıkalı; 10 dk lık yolu 50 dk da gidebildim. Neyse artçım var ve tecrübe az, aralardan girmiyorum bu nedenle artçıyla.
Baktım motorun sesı değişti dur kalk yapmaktan; bende baktım trafik akmıyor kapatıyorum kontağı
acaba kontak kapatmanın zararı var mıdır? 10 kere kapatmısımdır o gün.
Artema değil motor :D
-
Yaz sıcağında İstanbul'da binlerce kurye, trafikte hava soğutmalı cbf/ybr ler ile günde yüzlerce km yapıyorlar. Hiç birinden " motorum şişti " kelimesini duymadım. Sadece boşta( hareketsizken) gereksiz yere gaz verip motoru daha da ısıtma.
-
Pardon ama bir şey sormak istiyorum...
Ama sormaya korkuyorum...
Gelecek cevaplardan korkuyorum...
Neyse anlayan anladı beni..
-
yağ değişim süresini azıcık öne çekmen gerekir
-
arndiol adlı üyeden alıntı
Gecen hava cayır cayır yakıyor; benim alette hava sogutmalı.
Trafık tıkalı; 10 dk lık yolu 50 dk da gidebildim. Neyse artçım var ve tecrübe az, aralardan girmiyorum bu nedenle artçıyla.
Baktım motorun sesı değişti dur kalk yapmaktan; bende baktım trafik akmıyor kapatıyorum kontağı
acaba kontak kapatmanın zararı var mıdır? 10 kere kapatmısımdır o gün.
Çok sık kontak kapat, marş yap durumu konjektör ile birlikte statoru yakar. İtirazlar gelecektir ancak özellikle belirtiyorum ki yakabilir değil, yakar. İlginçtir ki akü daha tam boşalmamış olsa dahi bu önceden tasarlanmamış senaryo sonrasında konjektöre binen aşırı yük statoru zorlar ve konjektörle birlikte yanmasına neden olur.
Bunu yaparsanız motorun çalışması sonrasında; akünün deşarj durumunu stabilize etmek için statorun düşük devirde akım üreten sarımları devrededir. Aşırı zorlanan statorun düşük devirlerde şarj etmesi için kullanılan sarımları yanacaktır, akabinde şarj sisteminiz rölantide şarj etmemeye, motorun orta ve üst devirlerinde şarj etmeye başlar. İlk etapta konjektör arızası zannedilir ancak esasen doğrudan stator yanmıştır. Sorun ciddiye alınmaz ise konjektöre binen aşırı ve dengesiz yük onun da arızalanmasına neden olur. Bu sorun tecrübe ile sabittir, birden fazla kez başımı ağrıtmıştır(not:Makine su soğutmalı idi).
Bu nedenle sık sık kontak aç, marş yap, tekrar kapat, aç ... (yaklaşık 1-2 dk aralıklar ile) yapılan bu hareketi kesinlikle önermiyorum. Acemilik zamanımda cebime çok zararı dokundu, size dokunmasın. Benzer nedenle de yüksek hacimli ve irice motosikletlerin şehir içinde trafikte kullanılmaması taraftarıyım.
-
Sıcaklamış olan Motor bloğu nun üzerine buzlu su dökebilirsiniz )
-
Remzidemir41 adlı üyeden alıntı
Sıcaklamış olan Motor bloğu nun üzerine buzlu su dökebilirsiniz
)
Sizin için şaka, ama bilmeyen ve bilgi edinmek için burada yazanları okuyan genç bir arkadaşımız motosikleti ile eve geldiğinde motorun aşırı ısındığını farkedip evden alacağı soğuk suyu silindir üzerine boca edebilir.
Çatlayan bloğun parasını kim verecek?
-
Supap ayarlari sıkı veya fazla bol değil ise bir sorun olmaz,bu durum önemli.
Hee Ağustos sicaginda dik bir rapmada düşük vites yuksek devir ile motoru fazla sıkıştırmak sakat.
Yaz sezonu Uzun yolculuklarda,normalde 100km de 20dk mola yerine 30dk mola daha iyidir.
Yağ viskoziteside önemli.
Ayrica,hava sogutmali motor ile uzun seyahatler,sabah 05-06 arasi yola cikmak ta bir yöntem.
-
Remzidemir41 adlı üyeden alıntı
Sıcaklamış olan Motor bloğu nun üzerine buzlu su dökebilirsiniz
)
Sonra motor ölsün
-
Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı
Çok sık kontak kapat, marş yap durumu konjektör ile birlikte statoru yakar. İtirazlar gelecektir ancak özellikle belirtiyorum ki yakabilir değil, yakar. İlginçtir ki akü daha tam boşalmamış olsa dahi bu önceden tasarlanmamış senaryo sonrasında konjektöre binen aşırı yük statoru zorlar ve konjektörle birlikte yanmasına neden olur.
Bunu yaparsanız motorun çalışması sonrasında; akünün deşarj durumunu stabilize etmek için statorun düşük devirde akım üreten sarımları devrededir. Aşırı zorlanan statorun düşük devirlerde şarj etmesi için kullanılan sarımları yanacaktır, akabinde şarj sisteminiz rölantide şarj etmemeye, motorun orta ve üst devirlerinde şarj etmeye başlar. İlk etapta konjektör arızası zannedilir ancak esasen doğrudan stator yanmıştır. Sorun ciddiye alınmaz ise konjektöre binen aşırı ve dengesiz yük onun da arızalanmasına neden olur. Bu sorun tecrübe ile sabittir, birden fazla kez başımı ağrıtmıştır(not:Makine su soğutmalı idi).
Bu nedenle sık sık kontak aç, marş yap, tekrar kapat, aç ... (yaklaşık 1-2 dk aralıklar ile) yapılan bu hareketi kesinlikle önermiyorum. Acemilik zamanımda cebime çok zararı dokundu, size dokunmasın. Benzer nedenle de yüksek hacimli ve irice motosikletlerin şehir içinde trafikte kullanılmaması taraftarıyım.
hocam oncelıkle tesekkurler; bilmeden hatalar yapıyoruz acemiler olarak.
Zaten motor cin malı; elimizde kalmasın bir de. Zarar gelmesın derken daha buyuk zarar vermeyeyım
Anger clouds judgement and it makes us do things that we end up regretting. Things we can never take back.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)