Kawasaki Versys 650 İncelemesi
Reklamlar
-
08 Haziran 2019, 16:53
#21
Yapmışlığım var... İllâ ki elektronik Ohlins mi olması lazım, gidin Hyperpro store sitesine bakın. Rebound ve compression dampening'li, isteğe bağlı hidrolik preload ayarlamalı, yayı tam ağırlığınıza göre olan bir amortisör alırsınız ve orijinalden çok daha iyi olur. Piste çıkmadığımıza göre de gani gani yeter. Tracer zaten yol motosikleti, adventure değil.
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:11 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:50 ----------
Kawasaki Versys'in "kalitesi" için vites göstergesine bakmanız yeterli, Çin'den 30$ alınan tarz bir vites göstergesi var (takometre ve spedometre'den hesap yapan tür...) ve üstünde gelmiyor, sonradan taktırmanın kaç para olduğuna da bakabilirsiniz...
(Vites göstergesi şart falan diye düşünmüyorum ve benim motorumda da yok, ihtiyaç da duymuyorum, sadece örnek vermek için söz konusu ettim...)
Kawasaki'nin sıkıntısı tam da böyle şeyler...
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:11 ----------
Mesela: https://www.webshop-hyperpro.com/en/...shock/YA07-1AF
Ekstra EUR 80 ön yaylar için, HPA (hidrolik preload adjuster) fiyatını bilmiyorum ama hepsi EUR 1.000 olsun...
Reklamlar
-
09 Haziran 2019, 00:07
#22
Versys sahibi olarak yorum yapmam gerekirse; Şu anda 0 km bu sınıfta bir motosiklet alacak olsam fiyatlarını göz önüne alarak tracer 700 veya nc 750 x alırdım. Versys kesinlikle 70 küsür binlik bir makine değil.. (Gerçi diğerleri için de o fiyatlar çok ama malum şartlar..)Ancaak; bu sınıfta ikinci el bir motosiklet alacak olsam seçeneklerimin arasına versys i de katar ve salt motor olarak incelediğimde gönül rahatlığıyla da versys alırdım. (aldım zaten) Çünkü ikinci eldeki bu motorlar arasındaki fiyat sıkalası sıfırdan çok farklı. İkinci elde tracer 700 veya nc 750 den daha uygun fiyata son kasa, gayet temiz versys bulmak mümkün..
-
09 Haziran 2019, 11:39
#23
Haklısınız, yeni kasa tertemiz bir Versys vardı tanıdıktan, fiyatı da çok uygundu. Servis parça distribütör konusunda okuduklarımdan çekindim almadım ama.
2. elde güzel bir opsiyon Versys 650.
-
09 Haziran 2019, 12:45
#24
Ben de versys 'i ikinci el olarak ciddi olarak düşünmüş ancak tecrübe eksikliğim ve işletme giderleriyle ilgili şehir efsaneleri yüzünden elemiştim. Bakım maliyetleri nedir versys 'in acaba? NC 750 x DCT 18000 bakımına 450 tl verdim geçen hafta, honda esengül'de yaptırdım bakımını , bakım dediğim standart yağ ve yağ filtresi değişimi, motul 7100 yağ kullandılar
-
09 Haziran 2019, 13:15
#25
Bakımdan çok kaliteli servis azlığı / yaygınlık problemi ve parça tedariğinde bazen gereğinden çok fazla beklemek gerekiyor diye okudum. Parçalar da pahalıymış. (Gerçi kiminki ucuz, ama bunlar bir tık fazla...)
-
09 Haziran 2019, 13:30
#26
Güzel inceleme takibe aldım dostum
-
09 Haziran 2019, 20:05
#27
Ben motosikletimi aldıktan sonra yetkili serviste yağ, yağ filtresi, hava filtresi, arka fren balatası değişimi ve ufak tefak işler için 750 tl. servis ücreti ödedim. Bildiğim kadarıyla kawasaki servis ücretleri ve sarf malzeme fiyatları diğer markalardan çok da fazla değil. Parça fiyatları konusunda ise Allah'a şükür şu ana kadar bir sorun yaşamadığım için yorum yapamayacağım. Yalnız şunu söyleyebilirim, versys in motoru diğer modellerde de uzun yıllardır kullanılan bir motor olduğundan parça tedariki konusunda bir sorun olmadığı, bunun haricinde bulunmayan ekstrem parçaların ise en geç 1 ayda getirilebildiğini servisten öğrenmiştim.
-
09 Haziran 2019, 20:13
#28
Servis ücretleri aynı gibi. Benim de NC veya CB500F bakımlarım 450 civar. (Balata hariç aynı malzemelerle.) Yine de bir Honda ve Yamaha yaygınlığı yok Kawa'da.
-
09 Haziran 2019, 20:36
#29
nalpergok adlı üyeden alıntı
Versys sahibi olarak yorum yapmam gerekirse; Şu anda 0 km bu sınıfta bir motosiklet alacak olsam fiyatlarını göz önüne alarak tracer 700 veya nc 750 x alırdım. Versys kesinlikle 70 küsür binlik bir makine değil.. (Gerçi diğerleri için de o fiyatlar çok ama malum şartlar..)Ancaak; bu sınıfta ikinci el bir motosiklet alacak olsam seçeneklerimin arasına versys i de katar ve salt motor olarak incelediğimde gönül rahatlığıyla da versys alırdım. (aldım zaten) Çünkü ikinci eldeki bu motorlar arasındaki fiyat sıkalası sıfırdan çok farklı. İkinci elde tracer 700 veya nc 750 den daha uygun fiyata son kasa, gayet temiz versys bulmak mümkün..
Aradığım kanı buldum.
Peki hocam 2017 model 8 bin km de aksesuarları tam bir tracer almak mı? Yoksa 2015 model yeni kasa gene aksesuarlı 20 binlerde bir versys almak mı ?
Fiyatları aynı hemen hemen.
-
09 Haziran 2019, 22:43
#30
YAHYaONUR adlı üyeden alıntı
Aradığım kanı buldum.
Peki hocam 2017 model 8 bin km de aksesuarları tam bir tracer almak mı? Yoksa 2015 model yeni kasa gene aksesuarlı 20 binlerde bir versys almak mı ?
Fiyatları aynı hemen hemen.
Üstad her iki motor da gönül rahatlığıyla alınıp binilecek motorlar. Motor tavsiye etmek için ise bir çok faktörü göz önüne almak lazım.. Tecrübe, yaş, boy, kulanım amacı, yaşadığınız şehir ve daha bir sürü şey.. Sizin durumunuzda olsam ve sizi kendim gibi düşünürsem; eğer her iki motorda aynı fiyatlardaysa tabi ki tracer 700'ü alırdım. Düşük kilometre ve model avantajı göz ardı edilemez. Eğer 10 - 15 bin kilometre sonra satma niyetiniz olursa (bence olacaktır. Motosiklet işinde şeytan insanı sürekli gıdıklıyor.)kilometre ve model avantajı sebebiyle çok daha rahat satarsınız.
Şunu da hatırlatmak isterim bu tarz motorlar için kullanıcının boyu da çok önemli. Benim boyum 1.76 ve 84 cm sele yüksekliğine sahip motorumda parmak uçlarımda duruyorum. Eğer boyunuz daha alçaksa her iki motorda da daha doğrusu adventure motorlarda (Tracer da 83 cm civarıydı sanırım) zorlanacağınız kesin. Sadece boy yüzünden motorunu satıp tarz değiştiren arkadaşlarım var.
Diğer yandan, şu hususu da eklemek istiyorum; Rahmetli Barkın Bayoğlu tracer 700 için yaptığı incelemede yeterli tecrübeniz yoksa kafanıza geçer gibi bir ifade kullanmıştı.. Bunu da buraya dipnot olarak bırakıyorum.
-
09 Haziran 2019, 22:54
#31
nalpergok adlı üyeden alıntı
Üstad her iki motor da gönül rahatlığıyla alınıp binilecek motorlar. Motor tavsiye etmek için ise bir çok faktörü göz önüne almak lazım.. Tecrübe, yaş, boy, kulanım amacı, yaşadığınız şehir ve daha bir sürü şey.. Sizin durumunuzda olsam ve sizi kendim gibi düşünürsem; eğer her iki motorda aynı fiyatlardaysa tabi ki tracer 700'ü alırdım. Düşük kilometre ve model avantajı göz ardı edilemez. Eğer 10 - 15 bin kilometre sonra satma niyetiniz olursa (bence olacaktır. Motosiklet işinde şeytan insanı sürekli gıdıklıyor.)kilometre ve model avantajı sebebiyle çok daha rahat satarsınız.
Şunu da hatırlatmak isterim bu tarz motorlar için kullanıcının boyu da çok önemli. Benim boyum 1.76 ve 84 cm sele yüksekliğine sahip motorumda parmak uçlarımda duruyorum. Eğer boyunuz daha alçaksa her iki motorda da daha doğrusu adventure motorlarda (Tracer da 83 cm civarıydı sanırım) zorlanacağınız kesin. Sadece boy yüzünden motorunu satıp tarz değiştiren arkadaşlarım var.
Diğer yandan, şu hususu da eklemek istiyorum; Rahmetli Barkın Bayoğlu tracer 700 için yaptığı incelemede yeterli tecrübeniz yoksa kafanıza geçer gibi bir ifade kullanmıştı.. Bunu da buraya dipnot olarak bırakıyorum.
Tam o kısmın videosunu aşağıya bırakayım, ilk seyrettiğimde gözümden yaşlar gelmişti gülerken. Nurlar içinde yatsın:
-
09 Haziran 2019, 22:59
#32
Amin.. Çok şey öğrendik kendisinden..
-
nanis61 adlı üyeden alıntı
Güzel inceleme takibe aldım dostum
yeni gördüm kusura bakma, teşekkürler.
-
Eğlendim, farklı ve güzel olmuş, emeklerinize sağlık.
Yıllara göre özelliklerde değişiklikler var ancak ele avuca gelecek pek bir değişim aslında yok.
(Video da anlatılanlar model yılına göre eksik veya fazla olabilir, çok net olmak isteyenlerin birebir satıcıdan bilgi almasında fayda var.)
Her şeyi geçtim videonun geçtiği köy semt çok güzel, neresi acaba .(yaşayanların çehreside) yolumuz düşerse bilinesi bir yere benziyor, nasip olsada görsek.
Kawasaki ve suzuki üreticileri ne yazıkki servisi vb. nedenlerle marka olarak eleştiriliyorlar, ancak ne yazıkki Türkiye şartlarını marka tek başına düzeltemiyor. (Marka Türkiyenin çok büyük bir pazar olduğunu düşünse veya pazarı %40 larda (örnek sadece bilimsel bir araştırmam yok) ele alabileceğini bilse çok daha farklı ele alır ne bileyim bir genel merkez oluşturup işin başına ekip getirir.
Yinede bilmiyorum diğer ülkelerde, başka markalarında olabilir böyle bir pazar savaşı varmı?
Versys kullanıcısı olarak;
Alırken tracer mı versys mi ikileminde kalanlardanım.
2017 model her iki markanın fiyatı ikinci elde birbirine yakındı.
Versys 42 bin-45 bin
Tracer 40 bin 47 bin
Her ikisindede ben bakarken ekstra olarak genelde topcase, koruma demiri bazılarında çakar lamba vardı.
Avantaj sayabileceğim tracer için yamaha orjinal topcase veya koruma demiri olanlar vardı. (Her ikisi aynı makinada olan yoktu mesela) versys de hiç orjinal çanta demir veya çakar olan denk gelmedi (pahalı olması etken olabilir ancak tercihte olabilir)
Her iki motosikleti yakından inceledikten sonra, servis problemi, yedek parça maliyeti (bence hepsi birbirine üç aşağı beş yukarı yakın. Sadece parça bekleme süresi değişir) ve son olarak ikinci el satış hızı ve fiyat diyagramındaki düşüşe rağmen versys tercihimi kullandım, memnunum da.
Şimdi yukarıda yazdığım kriterlere göre çok ince düşünenler için net söyleyeceğim birşey varsa oda düşünmeden honda alsın. Çünkü Yamahadanda daha çok parça akışı var, daha çok kullanıcısı var, servisi ağıda fazla, üstelik makinalar hemen satılıyor.
-
https://youtu.be/-jFd05kkuKQ
-
erkanzdemir adlı üyeden alıntı
Her iki motosikleti yakından inceledikten sonra, servis problemi, yedek parça maliyeti (bence hepsi birbirine üç aşağı beş yukarı yakın. Sadece parça bekleme süresi değişir) ve son olarak ikinci el satış hızı ve fiyat diyagramındaki düşüşe rağmen versys tercihimi kullandım, memnunum da.
Hocam tam diyordum "evet Kawa'ya giydirecek şimdi" siz tersini yapmışsınız. Söylediklerinizde Yamaha açık ara önde gidiyor. Büyük ihtimalle Türkiye pazarından Kawasaki ayrılacak gibi duruyor. 40 bin TL ye 125cc motosiklet satma hayali var distribütör firmanın.
“Bir delil ile 40 alimi yendim; ama 40 delil ile bir cahili yenemedim.” Mevlana
-
erkanzdemir adlı üyeden alıntı
Eğlendim, farklı ve güzel olmuş, emeklerinize sağlık.
Yıllara göre özelliklerde değişiklikler var ancak ele avuca gelecek pek bir değişim aslında yok.
(Video da anlatılanlar model yılına göre eksik veya fazla olabilir, çok net olmak isteyenlerin birebir satıcıdan bilgi almasında fayda var.)
Her şeyi geçtim videonun geçtiği köy semt çok güzel, neresi acaba .(yaşayanların çehreside) yolumuz düşerse bilinesi bir yere benziyor, nasip olsada görsek.
Kawasaki ve suzuki üreticileri ne yazıkki servisi vb. nedenlerle marka olarak eleştiriliyorlar, ancak ne yazıkki Türkiye şartlarını marka tek başına düzeltemiyor. (Marka Türkiyenin çok büyük bir pazar olduğunu düşünse veya pazarı %40 larda (örnek sadece bilimsel bir araştırmam yok) ele alabileceğini bilse çok daha farklı ele alır ne bileyim bir genel merkez oluşturup işin başına ekip getirir.
Yinede bilmiyorum diğer ülkelerde, başka markalarında olabilir böyle bir pazar savaşı varmı?
Versys kullanıcısı olarak;
Alırken tracer mı versys mi ikileminde kalanlardanım.
2017 model her iki markanın fiyatı ikinci elde birbirine yakındı.
Versys 42 bin-45 bin
Tracer 40 bin 47 bin
Her ikisindede ben bakarken ekstra olarak genelde topcase, koruma demiri bazılarında çakar lamba vardı.
Avantaj sayabileceğim tracer için yamaha orjinal topcase veya koruma demiri olanlar vardı. (Her ikisi aynı makinada olan yoktu mesela) versys de hiç orjinal çanta demir veya çakar olan denk gelmedi (pahalı olması etken olabilir ancak tercihte olabilir)
Her iki motosikleti yakından inceledikten sonra, servis problemi, yedek parça maliyeti (bence hepsi birbirine üç aşağı beş yukarı yakın. Sadece parça bekleme süresi değişir) ve son olarak ikinci el satış hızı ve fiyat diyagramındaki düşüşe rağmen versys tercihimi kullandım, memnunum da.
Şimdi yukarıda yazdığım kriterlere göre çok ince düşünenler için net söyleyeceğim birşey varsa oda düşünmeden honda alsın. Çünkü Yamahadanda daha çok parça akışı var, daha çok kullanıcısı var, servisi ağıda fazla, üstelik makinalar hemen satılıyor.
çok teşekkürler. bu videoyu Kütahya'nın Simav ilçesinin Beyce köyünde çektik. Bizde bayılmıştık.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler