Isınınca Sert Vites Geçişleri
Reklamlar
-
Herkese merhaba, yine ben ama farklı bir motorla. O kadar araştırmadan sonra 2012 Honda CB125E aldık, sağolsun forumda bilinen biri çok yardımcı oldu. 51.xxx kmde gidişinde duruşunda hiçbir sıkıntı yok. Bakımlarını yaptım, aldığımda içinde 15W/40 scooter yağı vardı. Çok az kullanıp Motul 5100 15W/50 koydum, titreşime fayda etti, psikolojik mi bilmiyorum ama çekişinde ve sesi de değişti sanki. Neyse konuyu daha fazla uzatmadan, motorumun vitesleri ısınınca sert ve kemikli geçiyor. Soğukken MT şanzımanına benzetiyorum o kadar güzel ve kusursuz ki, ısınınca kemikli geçiyor. Fazla rahatsız eden birşey değil ama şanzımanda ya da debriyajda bir sorun varsa bilmek istiyorum. Önceden bir miktar debriyaj kaçırması vardı, değiştikten sonra bayağı bir düzeldi. Sorun nedir sizce?
Reklamlar
-
Scooter yağları sadece motoru yağlar. Güç aktarma sistemi farklı onlarda.
Vitesli motorlarda motor yağı motorun yanında şanzıman ve baskı balata kısmını da yağlar. Bu sebeple yağlar birbirinden farklı özelliklere sahiptir.
İlk aldığınızda yaşadığınız kaçırma scooter yağından kaynaklı olabilir. Viteslerin kemikli geçmesi ise ayrı bir durum. Daha önce bindiğim hemen her motorda ilk başta sert olan vites geçişleri biraz ısınma neticesinde yumuşuyor, tamamen ısınma neticesinde vites geçişlerinde bir sertleşme oluyordu. Sadece CBR250'de bu konuyu servise bildirdim, herhangi bir sorun bulamamışlardı.
-
Bir dahaki yağ değişiminde daha da düzelecektir.
-
Düşünüyorum acaba debriyaj tam ayırmıyor mu? Sonra da diyorum o zaman soğukken de sert geçmesi lazım. Bulamadım sebebini.
-
zeynelhazan adlı üyeden alıntı
Düşünüyorum acaba debriyaj tam ayırmıyor mu? Sonra da diyorum o zaman soğukken de sert geçmesi lazım. Bulamadım sebebini.
yağı değiştir biraz daha fark edecek
-
oldcockroach adlı üyeden alıntı
yağı değiştir biraz daha fark edecek
Daha yeni değiştim abi 500 küsür km önce.
-
Dostum motor hava soğutmalı olduğu için viteslerin kemikli geçmesi normal. Isınınca ister istemez motor farklılaşıyor
-
Kendi kullandığım motorlarda 15-50 yağ kullandığımda, motorun bir nebze titreşiminin azaldığını bunun yanında birmiktar performansının ağırlaştığını fark etmiştim. Birçok model yağ kullandım, en son motul 15-40 10-40 yağlarda aradığım hassasiyeti bulmuştum. Eğer sıkıntı balata ayırmaması ise debriyaj ayarını biraz daha geri çekin. Sorun ısıdan ve yağlamadan dolayı şanzuman dişlilerinde ise ondada ince yağ erkenden kemikleştiriyor kalın yağ biraz daha geç kemikleştiriyor, tabi yağ pompasını unutmayalım eğer çok erkenden yapıyorsa belkide iyi yağlanmıyor iç aksam, yada çok düşük devirde sürüyorsundur, orta devirlerde normal yağlamasını yapması gerekiyor. Yada motoru limitlerde son devirlerde sürüyorsan oda yağın hızlı ısınmasına sebebiyet verir sonuçta hava soğutmalı motor.
-
yağ ısındıkça vites geçişlerinin sertleşmesi normaldir.
-
AliR25 adlı üyeden alıntı
yağ ısındıkça vites geçişlerinin sertleşmesi normaldir.
Kemikli geçiyor, sanki zorla atıyormuşum gibi hissediyorum. Zarar verip vermediği konusunu düşünüyorum şuan.
-
debriyaj telini biraz daha ger, daha hızlı vites değiştir
-
Motoru ilk aldıgım sıralarda şehir içi 2 saatlik gezi esnasında benim de dikkatimi çekmişti, servise sordum yağ ısındıgı içinsert geçişler oluyor korkacak bişey yok demişlerdi. Ama siz yinede başka bi sorun olup olmadıgını kontrol için bi servise danışın.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)