hukuk davası açmanız gerekli, ancak önce bi avukata danışmanızda fayda var.
hukuk davası açmanız gerekli, ancak önce bi avukata danışmanızda fayda var.
dostum hemen notere git ve ihtarname yolla. fakat bu ihtarnameyi avukat aracılığı ile oluştur. kanuni haklarını ( ayıplı mal satışı ) bunu kullanarak maddeler ile birlikte aracın satış bedelini ve satış tarihi nide içeren, olayı çözüme kavuşturmadığınız taktirde konunun mahkemeye gideceğini bildireceğin bir dilekçe hazırla ve postala noter aracılığı ile. sonrasında, mevcut düzeni göz önüne alarak seninle iletişime geçecektir. hatta bakım yaptırmış olduğu,sana sorun yok demiş olduğu servisi de rapor edebilirsin. organize bunlar, gecikmeden başvurursan paranı alabilirsin.
42000 de egzantrik gergisinin ömrü biter miymiş ?.
ayıplı mal konusunu garantili sıfır araç satışları ile mukayese etmeyin.
yukarıdaki sıkıntı gizli ayıplı mal konusuna giriyor.Motorun daha önce açılıp işlem görmüş olduğuda söylenmiş.
Yani satıcının motorun şuandaki durumu ile bağını oluşturmak zor gibi.
Muhtemelen kendiside değildir yaptıran..
Motorun gerekli onarım,parça değişikliği ve işçilik faturaları ile birlikte zararın telafisi için dava açsanız bile bilirkişi satıcıyı
sorumlu tutmayabilir.
pek ümitli olmamakla birlikte bir deneyin..
Baştan sona okudum , moral bozmakta istemem ama bu anlatılanlarla birşey çıkmayacağı kanaatindeyim.
"Söz uçar yazı kalır"
Sizdede evraki anlamda hiç bir ıspat yok. Sadece sözlü beyanla kimse bu konunun takibini yapmaz.
Sen gidip bi ekspertiz yaptiracaktin , sonrasında bu sıkıntıyı görür görmez raporla beraber şikayetçi olacaktın. Mahkemeye bile gitmeden seni arayıp paranı geri ödeyeceklerdi. Ama senin elinde böylebirşey
Yok , doğal olarak adam ben verdikten sonra olmuş veya bilerek aldı dediği zaman sen aksini nasıl ispatlayacaksın. Zaten onun götürdüğü ustaya göstermişsin ordada hatalısın.
Bu konuda mağduriyetini gidermek için Başka yollar düşün . Eminim mantıklı bir yol bulacaksın.
İnşallah maduriyetin bir şekilde giderilir Allah yardımcın olsun.
Nisanda çıkan kanun galerileri kapsıyor şahıslarda henüz zorunluluk yok. Bilginize!
yanlış anlamayın belki yazdıklarım kalbinizi kırabilir ama bu motorun 40 binde olduğuna ancak binali bey inanır...
1000 cc motor 10 yılda 40 bin imkansız motor 100 bini çoktan yarmış bitirmiştir
çünkü her alan motoru tapa gaz gidiyor kaza motor arızası vs vs hepsi olası birşey nasıl güvenip alabiliyorsunuz
piyasdaki r25 mt 25 mt 07 hepsi aynı yolun yolcusu hepsi km leri geri sarılmış hepsi kaza yabmış toplanmış satmış...
ayrıca kimsede gıcır gıcır baktığı 1000rr size uygun fiyata vermez mal pahalı çünkü
..................
ne olmuş büyük ihtimal aldığın kişiye motoru çaktılar... oda size... sattı veya size satan kişi motorcu birinin tanıdığıdır kaza ypamış birinden alıp motoru toplayıp o kişi üzerine almış size satmışlardır...
ayrıca bazı arkadaşlar sende olmuştur felan diyebilir demiş sen aldığım motora 6 aylık kaynak atamazsın bilen biri kaynağın az çok ne zaman atıldığını kirlenmesinden bile tahmin edebilir öncelikli olarak uzlaşma teklifi yapın lütfen hepsini whatsup veya sms üzerinden yazılı yapın ki kayıt olsun
avukat birine aracı olsun misal kaç para bu motor 40 bin tl 37 bine geri al gibi bir teklif götürün mahkeme süreci başladığından avukat vs masrafları ile daha fazla zarar edeceğini düzgünce izah edin... öyle parmak kadar kaynaklı motor bloklu motoru PERT demeden satması ayıplı mala girer basit bir kaza değil....
önce avukattan yardım isteyin hukuki haklarınızı bilin şu andan ihtibaren her işiniz aleyhinize işleyecektir.
inşallah paranızı geri alabilirsiniz.
ancak merak ettiğim bir konu var,mahkemeye bu zararı sizin değil de eski sahibinin verdiğini nasıl kanıtlayacaksınız?
siz motosikleti aldıktan sonra da ortaya çıkmış olabilir bu olay.bu ikinci el mal alım-satımı çok zor iş.
Şimdi ikinci el mallarda saklanan bir ayıp var ise geri alabiliyorsun. Araba forumlarına bak çünkü buna emsal olan galericilere açılmış çok dava var .Hepsinde de parayı geri alıyorlar
Sıkıntı şurda, elinizde ekspertiz raporu vb. bir belge var ise, dava açar ve sonuç elde edersiniz. Ancak elde belge yoksa, noter evrağına da herhangi bir not düşülmemişse sonuç ne olur bilmiyorum.
ya satıcı çıkıp "ben satarken söylemiştim, alıcının haberi vardı" dese, mahkeme bunu nasıl değerlendirecek???
hocam internette bu konu ile ilgili yazılmış birkaç makale okudum avukatların yazmış olduğu
exper raporu olmasına gerek yokmuş ne kadar gerçek bilemem yarın gidip avukatla görüşmedikçe bilemeyiz
olanları burdan yazar herkesi bilgilendiririm güzel mesajlarınız için herkese teşekkür ediyorum
Yaşlı 1000lik SS almak gerçekten büyük bir kumar. Sizin için de sonu kötü olmuş, umarım en az zararla atlatırsın.
Hukuki en doğru bilgiyi bir avukata danışarak elde edebilirsin. Elindeki belge ve bilgilerle olayı bir avukata anlatmanı ve avukat aracılığıyla hareket etmeni tavsiye ederim.
Çok geçmiş olsun.
Evet Manuş Baba dinliyor, kitap, gazete okuyor ve düşünüyorum...
Düşünün, düşünmekle ölmüyor insan...
Öncelikle geçmiş olsun. Burada başta suç sizde, öncelikle 10 yaşında racing alacak paranız varsa almayın gidin 600 veya farklı tarzlarda daha yüksek model araç bakın, mesela z800 gibi veya fz8 gibi. Bu hataya düşmek sıkıntılı çünkü yaşı itibariyle motorun ne gördüğünü bilemiyorsun. Bu tarz durumlarda tam ekspertiz yaptırmak lazım heryerine bakması lazım ustanın, içini yaramasada blok altından çatlak görülebilirdi. Yani bakmayın 3,4 yaşından büyük makinelere yarısından çoğu sıkıntılı.
konudan bağımsız olarak ufak bir sıkıntımız var.Şöyle ki;
Şimdi bazı arkadaşlar kaynakla ilgili bir şeyler yazmış.
Peki kaynak düzgün yapılmış olsaydı kusurlu mala girer miydi?
Veya Kaynak blokta boydan boya mı olmuş yoksa sadece bloğu etkilemeyecek ufak bir yerde mi? veya piston gömleğin demi? Yani demek istediğimiz motor da alt kısmında kaynak olamaz mı? Motor açan arkadaşlar varsa bilirler aşağıdan yukarı doğru; karter, alt kısım, üst silindir gömlek ve kapak.
Diyelim ki Alt kısıkm veya karterde civata torklarken civata yuvası çatladı. Ne yapacaksınız? Ya güzelce o kısmı kaynak yaptıracaksınız ya da öyle bırakacaksınız. Kendi haline bırakmanın kısa zamanda çıkaracağı bir zarar olmaz çünkü gerçekten çok fazla civata var bu parçaları birleştiren. Bu fark edilmez bile. Dememiz o ki şimdi bu çatlak yere kaynak yapılınca motor pert mi oluyor? kusurlu mu oluyor?
Hızlı karar vermeden lütfen bu soruları kendimize soralım.
Kaynak macunu kullanılacağı yere güzelce bir dolgu yapıp orjinali ile aynı şekilde taşlansaydı yine kusurlu olur muydu?
Yani kısaca bu tamirat işini yapan kişi el emeği göz nuru deyip işini güzel yapmış olsaydı bakan kişi çok dikkat etmeden orada ne kaynak görebilirdiniz ne de tamirat.
Ne motorda yağ kaçağı olurdu, nede arızaya sebep olacak bir durum.
Yanlış anlaşılmasın satıcıyla empati kurmak gibi bir derdimiz yok.
Tekrar söylüyorum bu soruları da arkadaşımızın başına gelmiş bu kötü olaydan bağımsız olarak soruyorum.
Demek istediğim anlaşılacaktır ve Lütfen kaynak bilgisi olmayanlar kaynak polemiğine girmesin.
Umarım kendimi ifade edebilmişimdir.
Arkadaşımıza da Kolaylıklar diliyorum ve umarım bu süreçten kayıpsız olarak kurtulur.
Herkese iyi sürüşler.
2. el mal alıyorsun noter satışı yapılmış iş bitmiş, aldığın yer galeri değil bayi değil. Kusura bakma ama hiç bir hak iddia edemezsin. Adam üstüne üstlük beni rahatsız ediyorlar diye sizi şikayet dahi edebilir. 2. elde ayıplı mal satılamaz diye bir kanun mu var. Ustandan hesap sormalısın nasıl baktın sen bu motora da olur dedin diye. Ya da kimseye güvenmeyip servise 200TL verip ekspertiz yaptıracaktın. Geçmiş olsun motor artık senin, masrafı ile birlikte.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)