Ciddi manada cahil ülkeyiz. Bana ilk sorulan soru en fazla kaç yapıyor. Hayatında motor sürmemiş ki sürende pek farklı değil merak ettiği ilk şey kaç yaptığı.
Cahillik bizde baki sanırım.
Ciddi manada cahil ülkeyiz. Bana ilk sorulan soru en fazla kaç yapıyor. Hayatında motor sürmemiş ki sürende pek farklı değil merak ettiği ilk şey kaç yaptığı.
Cahillik bizde baki sanırım.
Okumadan, iyi anlamadan cevap yazma alışkanlığı kötü bir şey.
Daha önce Xmax kullandınız mı demişsiniz eski kasa 250cc sahibi de oldum, bu sınıfta bir çok motor kullandım fanatiklik demeyelim ama kullandığı markaya bağlılık duymak diyebiliriz. Yamaha kullanan ve ona fanatiklik yapan birileri bir sonraki sene Honda alıyor ve bu sefer ona fanatiklik yapıyor bu nasıl bir durum? Ben ne kullanırsam kullanayım biliyorum ki Piaggio bu sınıfta işin kitabını yazmış.. Bu Yamahayı kötü yapmaz. İkinci en büyük Japon motosiklet üretisici Yamahadır Honda’dan sonra. İlla ki yaptığı motosikletler çok iyi motosikletler ama ruh yok sürüş hissiyatı yok keyif yok bu benim yorumum.
Hayatında 1-2 tane motora binmiş birileri gelip abuk sabuk yorumlar yapıyorlar keza ben Yamaha kötü de demedim. Kalkış yapmışlar Piaggio eline bir güzel vermiş her seferinde dedim bu kadar açık konuşayım o zaman 🤗
Güzellik, şıklık gibi kavramlar görecelidir. Beverly grubu modeller dünya çapında her sene en çok satılan 10 scooter modeli listesine 3-4 farklı motor tipiyle girmeyi başarıyor. Çok tipsiz olduğu için galiba
Ego tatmini mi? Bu yoruma çok tebessüm ettim bunun egoyla alakasını anlayamadım gerçek rakamlar ve görüntüler üzerine iki satır yazı yazdım bunun neresi ego? Ego tatmini ne demek lütfen öğreniniz 🙋🏻♂
Şimdi Xmax'ı özellikle yeni 300 modelini çok beğeniyorum da Beverly 350 başka bir dünya; tasarımı biraz eski evet (ayrıca bir önemli eksisi Xmax'a göre bagaj yok gibi falan...) ama sürüşünü Xmax'la karşılaştırmak harbi olmaz yani...
(Eski XCity 250'm de tasarım olarak birebir Beverly'den aparmaydı, severdim keratayı, çok kahrımı çekti hiç mutsuz etmedi beni.)
Motosikletleri kafasında sadece kaç km/h yapıyor konusu ile birleştiren kesim sizin tahmin ettiğinizden çok daha fazla. Ve evet bu maalesef eğitimsizlikten kaynaklanıyor.
Scooter hiç kullanmadım, Sade şehirde kullandığım için C-Urban-B kullanıyorum. yani, CUB. Gençliğimden şimdiye kadar bir sene arasırs 80cc cross, birkaçkez 150cc ve 250cc commuter, birkezde binerbinmez 600cc racing zorladım. Başkada tecrübem yok, sürüşleriyleriyle ilgili. Ama mekanik ve motor üzerine lisede sınıf birincisi olup, çırakken, kafla yetiştiriyordum.
Karşılıştırmaya diyebileceğim, pek adil değil. İkiside scooter ve hacimleri yakın, ama azami beygir ve torkları oldukca farklı devirlerde ulaşıyorlar. Şanzïmandaki dişlilerin oranı en önemli faktörken değerleri belli değil. Ve piaggio'da bore x stroke değeri yamahaya göre çok farklı. Piaggio yarış motorundaki gt değeriyken, yamahada. komforlu limusun gibi long stroke değerlere sahip.
Yani, hacmi aynı diye, yarïş motorunu, komforlu motorla karşılaştırmak gibi olmuş.
Sanırım sizde bu sebepten piaggio tercih etmişiniz. Hız karşılaştırmasına bakıyorsanız, piaggio daha'da agil ve atik olması normal yani. Ama komfor, ucun seyehat'daki değerleri, tüketim, bakım, vsr. bunlarıda karşılaştırıp, puanları verilirse, ozaman adil olur ve herkese daha faydalı olur.
Yani, karşılaştırma biraz, tek taraflı olmuş. İyi forumlar.
bilmem ismini cismini sadece şunu söylemek isterim. Yazdıklarınızda samimiyseniz kendi kendinizle savaşmışsınız. Hayatında 1 2 motora binip buraya gelip yorum yazanlarla sizin farkınız nerede ? Tabiki piaggio kaliteli ve büyük bir firmadır. Fakat dikkatinizi çekmek isterim Piaggio 1884 yılında Yamaha 1955 yılında kurulan motosiklet firmalarıdır. Yamahanın 100 yıl sonra neler yapabileceğini siz benden daha iyi tahmin edersiniz diye düşünüyorum. Ego tatmini kavramına gülmüş olabilmeniz bile şartlar altında mucize.
Başlık ve konu gereksiz geldiği için fikrimi yorum olarak paylaştım. Yoksa benimki seninkinden büyük sen şusun busun sen şöylesin diye atışıp tutuşmanın sonu gelmez. Size beverly motorunuzla bir ömür mutluluk dilerim.
Yukarıdaki Beverly 350 değerleri 2017 ve sonrası yani euro 4 modeller için geçerli ,
2012 ve 2016 modeller daha güçlü
Videodaki model euro3 büyük ihtimal .
Beverly 350 euro 3
Motor Piaggio tek silindir, dört zamanlı
Motor kapasitesi 330 cc
İç çap x strok 78 mm/69 mm
Güç 8.250 rpm’de 33,2 Hp
Tork 6.250 rpm’de 32,3 Nm
Geçmesinin ikinci nedeni
Vitesli motor gibi yağ içinde çalışan diskli debriyaja sahip , gürültü kaçırma ısınma falan 45.000km dir bir kere yapmadı , xmax bildiğimiz debriyaj taşına sahip,
Buda aktarmada kayıba sebeb oluyor ,
Xmax 300 e çok kısa bindim , daha konforlu bir motor , sele daha yumuşak rüzgar koruma daha iyi.
Kartla çalışma özelliği var harika ,
Bagaj daha büyük
İki motorunda kendine göre avantajları var .
Fiyatları aynı ise Beverly 350
Fiyat farkı çok ise xmax300
Tasarım olarak Beverly 350 harika olsa da
Xmax 300 kendini daha iyi gösteriyor ,
ultra lüks bir tasarım , ince işçilik ,sert hatlar, açıkçası kullananı şımartan bir motor .
Bv 350 tasarımı biraz eskidi
şahşen ben böyle motor binsem bende sinirli ve gergin olurum
düşünsene kız motoru görüyor pideci motoru diyor 40 bin tl para vermişşin zor bir durum
istediğim konuya yazabilirm bu konuda fikir vermene gerek yok
sonuç olarak "Alem bakar xmax akar
Biz xmax a böyle bineriz
Salih bu kadar kasıyorsun herşeyden biraz biraz yapmaya çalışıyorsun ama olmuyor. Mesela ben sana bir konu vereyim. İşinin gücünün olduğu bir gün bul ve baştan sona vlog yap. At'ın kafasından ziyade kendi kafandan geçenleri falan göster. Abs die ağlanacağına ekipmanlarını bir fulle.
Ben tartışmaya açık bir yorum yapayım. Motorların maksimum tork değerleri hacimleri ile orantılıdır. Yani 330 cc bir motosiklet ile 300 cc bir motosikletin normal olarak torklarının eşit olmasına imkan yoktur. Biraz araştırdım, Forza 300, Cruisym 300 ve Downtown 300 modelleri yaklaşık 27 Nm tork veriyorlar. Xmax 300 ise garip şekilde Beverly 350 ile aynı olan 29 Nm tork veriyor. Motorların kiloları da aynı sayılır. Bu durumda teknolojisini falan bir geçin, Yamaha'nın bilmeyip de Piaggio'nun bildiği bir şey de olamaz, Xmax 300'ün bu farkı yememesi gerekir. Yiyorsa iki sebebi vardır, ya Piaggio hafiftir, ya da torklar eşit değildir. Üçüncü olarak da aktarma organlarında teknolojik bir fark olabilir. Açıkçası ben Xmax 300'ün 29 Nm gibi, 300 cc için inanılmaz bir tork verdiğine inanamıyorum. Koskoca Yamaha yalan yazacak değil ama 29 Nm tork atmosferik bir motorda olacak iş değil. Acaba diyorum, Xmax bir şekilde motorun içine, hıza bağlı olarak artan rüzgar etkisi ile emme sübaplarına bir nevi aşırı besleme yapıp (kompresör etkisi) o şekilde gelen torku mu yazıyor ? Yani motor düşük hızda 29 Nm veremiyor ama belirli bir hızın üzerinde seyrederken bu torku verebiliyor. Gerçi Euro 3 Beverly 32 Nm veriyormuş. Xmax 300 ile Başka bir 300 cc scooter'in karşılaştırmalı dinamometre ölçümlerini çok merak ediyorum. Bana göre 300 cc bir motorun 330 cc bir motoru kalkışta geçmesi mümkün değildir ve böyle de oluyor.
Ha, bunun bir önemi var mı peki ? Tabi ki yok. Geçse ne olur, geçmese ne olur ? Hangisi hoşuna gidiyorsa onu alacaksın.
Başkan sakin ol, adam ne paketçileri hakir gördü ne de ayrımcılık yaptı, adamı birazdan fedöcü ilan etmesen bari Madem sinirleniyorsun bu tarz yorumlara bir cevap ta ben yazayım, motorun çok çirkin, lahmacuncu motoru gibi (Lahmacuncuları hakir görmüyorum )birazcık da dürümcü ve pizzacı motoruna benziyor , 12 tane piaggio bir araya gelse xmax ın çeyreği kadar yakışıklı olamaz, konforlu olamaz, albenili olamaz.
Sen adamsın
@Umit1923 Xmax'a konforlu demişsin ama değil yahu, arka amortisörleri tahtadır Xmax'ın? (Yeni serileri bilmiyorum, belki bir güncelleme vardır, ama eskiler yoldaki en ufak mıcırı bile hissettirirdi, kasislerden geçerken omurgam ezilmesin diye ekstra yavaşlardım...)
Xmax yabana atılacak bir scooter değil fakat bu kadar tercih edilmesinin en büyük nedeni piyasasının oluşu. Tıpkı araba piyasasında herkesin çabuk satılıyor diye Passat alması gibi.
Pcx'de dahil buna. Hepimiz çabuk satılıyor , piyasası var diye aynı modellere binip duruyoruz. Keşke diğer ülkelerdeki gibi bunu alırsam satamam , son sahibi benim olurum , aldığım paraya satıyım vs gibi kafa yapısı olmasa.
hiç kusura bakmayın, bende çok sevsemde birdaha piaggio ya para vermem.
Tamam vermeyin de size bu kararı aldıran nasıl bir olay veya olaylar yaşadınız anlatırsanız bizler de öğrenmiş oluruz?
otorcu olarak geçinen arkadaşım,45.000 km olan motoru 450.000 km diye yutturmaya çalıştın ya helal olsun, en sondaki sıfır rakkamının her 100 metrede attığını anlamazlarmı zannettin hacı, o zaman sen henüz motorcu olamamışşın kusura bakma.
telefonum çaldığı için durdum, konuşmam bitip tekrar çalıştırdığımda kimse yoktu ortalıkta, daha sonrasında birkeresinde yıkadım ve yin kimse yoktu ortalıkta elektrik ve elektronik aksam bana güvenvermiyor, satarkenki izdarı boşver zaten (satmak için almamıştım)
asya 125t,keeway superlight,hyosung gv 250,bmw f650 fundro,honda transalp 650-700,honda shadow ace 750,harley davidson 1200 sportster,yamaha xmax 250,piaggio xevo 400, pcx 125, kanuni merlin 150, yamaha x-max 250
450 bin yazıyor orda, 100 metrede bir artan kısım yok. videoda oynama veya başka çakallık yoksa 450 doğrudur. benim motorda da km yazıyor sadece, tripmetrede 100 metrede bir değişen kısım var.
2019 xmaxler eskilere daha konforlu yapılmış, hem sele hem amortisor olarak biraz daha yumuşaklar. beverly e baktım mı hatırlamıyorum ama medleyler falan taş gibi seleye sahipti. konfor pek yok.
Aşırı hız ve dikkatsizlik motorcunun en büyük düşmanıdır.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)