MT-07 Ters Akü Bağladım... Sonuççç
Reklamlar
-
Öncelikle merhaba.. Yaptıgım biraz aptalca gözükebilir ama şöyle bi olay yaşadım 1 hafta önce.
Aküm teknotakip ten dolayı hızlı bitiyor bende 5-6 gün çalıştırmadım, neyse sonuç akü bitmiş vurdurdum olmadı takviye yaptım ama kabloyu çekince tak diye stop etti.. en son aküyü söküp ustamı aradım oda getir şarj edelim dedi.
Hata burda başlıyo,
benimde başka aracım olmadıgı için, arkadaşında motorunu almamak için arkadaşın aküyü söküp benim motora taktım ama MALESEF önceden hiç duymadıgım ters kutup muhabbeti varmış. kutuplar aynı olsada içi ters oluyormuş...
Velhasılkelam ben ters bağlamış oldum.
olay şöyle devam ediyo motoru ustama götürdüm, heralde yana yakıla götürdügüm için usta bana 2 bin tl masraf çıkardı. Benzin pompası, tetikleme rolesi, çoklu role, akü derken gittikçe gitti.
Bende güvenemedim 2-3 servisi ustayı aradım, adamların dedigi kardeşim pompa ters bağlamadan yanmaz... attıysa sigorta atmış yada yanmıştır 10-20 lira dedi, ve bunu bütün ustalar dedi. sizce ne yapmalıyım..
ustaya güvenmelimiyim yoksa ne yapabilirim bilmiyorum.
ustamda güvendigim bi usta bu zamana kadar bişeyini görmedim.
sizce pompa ve digerleri yanabilirmi öyle bi şansı varmı.
Reklamlar
-
Önce sigortalara bakın o zaman. Ustanizin güvenilir olup olmadığını anlarsınız.
Sigortaları kontrol etmek zor birşey değil sonuçta
-
Hocam motor yapıldı 4 gündür sanayideydi yarın çıkıcak. Sigortaları artık kontrol etsemde bişey olmaz
-
Sigorta bu yüzden var zaten sen sigorta kontrol ettir
-
-
Ana sigorta atar, akabinde bir ihtimal stator ve konjektör yanar, çok şanssızsanız Motor ve ABS ECU' su yanar, daha da şanssızsanız bunları ekran ve elektrik tesisatı izler.
Stator ve konjektör değişimleri 2.000 TL tutar ancak yeni MT-07 aküsü 600 TL gibi birşeydi doğru hatırlıyorsam. İşçilik ile birlikte bu rakkam 3.000 TL' yi bulur.
ABS ECU' su ABS modülü(aktüatörü) ile tek parçadır, tahmini fiyatı 7.000 TL. Motor ECU' su fiyatı da tahminen 3.000 TL.
Ustanız ya gerçekten iyi ve işini bilen bir usta (statoru yenilemektense sardıracak bir yer veya birini biliyor, uyumlu konjektörün uygun fiyatlısını bilip temin ediyordur), ya da malesef ciddi bir (afedersiniz) kazık durumu söz konusu.
Gerçekten iyi bir usta ise eyvallah, doğrudur. Benim bildiğim İstanbul' da bu statüde 3-4 usta var. Ama değil ise, sigorta değiştirip orasını burasını silip, belki yan kapak söküp takıp iki bini hiç ediyor demektir.
Sizin yapmanız gereken ilk olarak sigortaları yenilemek, sonrasında doğru şekilde bağladığınız akü ile tekrar denemekti. Artık anlamanız çok mümkün olmayabilir.
-
Ben “usta” denilen kişilere inanmıyorum. Siz de pek güvenmeyin. Kural z’nin dediklerine katılıyorum.
-
Maalesef artık durum halk dilindeki şemsiye boyutuna ulaşmış. Asla emin olamazsınız. Eğer ustaya vermeden önce buraya yazsaydınız, yönlendirilir, sigortaları dener ve emin olurdunuz ki %100 diyemeyiz belki ancak, sigortaların temelde amacı budur zaten. Akımla alakalı sisteme zarar verecek durumlardan korumaktır görevi.
-
Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı
Ana sigorta atar, akabinde bir ihtimal stator ve konjektör yanar, çok şanssızsanız Motor ve ABS ECU' su yanar, daha da şanssızsanız bunları ekran ve elektrik tesisatı izler.
Stator ve konjektör değişimleri 2.000 TL tutar ancak yeni MT-07 aküsü 600 TL gibi birşeydi doğru hatırlıyorsam. İşçilik ile birlikte bu rakkam 3.000 TL' yi bulur.
ABS ECU' su ABS modülü(aktüatörü) ile tek parçadır, tahmini fiyatı 7.000 TL. Motor ECU' su fiyatı da tahminen 3.000 TL.
Ustanız ya gerçekten iyi ve işini bilen bir usta (statoru yenilemektense sardıracak bir yer veya birini biliyor, uyumlu konjektörün uygun fiyatlısını bilip temin ediyordur), ya da malesef ciddi bir (afedersiniz) kazık durumu söz konusu.
Gerçekten iyi bir usta ise eyvallah, doğrudur. Benim bildiğim İstanbul' da bu statüde 3-4 usta var. Ama değil ise, sigorta değiştirip orasını burasını silip, belki yan kapak söküp takıp iki bini hiç ediyor demektir.
Sizin yapmanız gereken ilk olarak sigortaları yenilemek, sonrasında doğru şekilde bağladığınız akü ile tekrar denemekti. Artık anlamanız çok mümkün olmayabilir.
Hocam yazdıklarının hepsini geçtim de statora ne oluyor?
Aküyü ters bağladığını anlayıp ceza olsun diye ben yanayım mı diyor?
Akım koruma işini zaten regülatör yapıyor, regülatör orjinal ise veya bozuk değilse statora bir şey olmaz.
-
Ustanızdan eski parçaları isteyin.
-
Akunun ters baglanmasindan dolayi yanacak bir dizayn dusunemiyorum bu devirde...
Cin mali oyuncakta bile...
Birakin dort buyukten birinin urettigi modern bir Japon motosikleti...
Ama musteri yolan dolandirici usta nedense cok makul geliyor kulaga...
-
Bende aküyü çıkartırken diğer kutup başı bir anlık dalgınlıkla boşa geldi ve birden bi ateş çıktı. Dedik eyvAllah yaktık motoru. Neyse motoru sürükleye sürükleye götürdük ustaya. Usta koltuğun altında ki yedek sigortayı yanan ile değiştirdi 2 tane de yedek koydu para da almadan gönderdi bizi. Umarım ustanız iyi bir ustadır ve sizi az zayiatla göndermiştir.
-
Sadece ana sigorta atar, o da en fazla 10 TL. Geçmiş olsun dolandırılmışsınız.
-
Yanacağını sanmıyorum. Tüm elektronik sistemler ters akıma karşı diyot ile korunur. Rotorlar ve sürücü kartları da öyle. Biraz şüpheli geldi.
-
Sigorta ne işe yarıyor o zaman korumayacak ise.
Açkçası teknık bılgısı olan arkadaşlar acıklamıs ; ama bana yıne de dolandırılmıssınız gıbı gozukuyor.
-
emremm adlı üyeden alıntı
Hocam yazdıklarının hepsini geçtim de statora ne oluyor?
Aküyü ters bağladığını anlayıp ceza olsun diye ben yanayım mı diyor?
Akım koruma işini zaten regülatör yapıyor, regülatör orjinal ise veya bozuk değilse statora bir şey olmaz.
Diyot grubunun kıvırması. Yanar. Regülatörün işleyişini ve fonksiyonunu yanlış anlamış olabilirsiniz. Her şekilde, eğer ters polarizasyon sigortayı bir şekilde aşmış ise(ki çok yolu var) yukarıdaki sıra izlenir.
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:42 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:38 ----------
kurubuz adlı üyeden alıntı
Yanacağını sanmıyorum. Tüm elektronik sistemler ters akıma karşı diyot ile korunur. Rotorlar ve sürücü kartları da öyle. Biraz şüpheli geldi.
Rotor ve sürücü kartını koruyacak tedbiri alan üretici malesef gerçek bir bilgisayar olan Elektronik Kontrol Ünitelerinin(ECU) voltaj dalgalanmalarına ve ters polarizeye karşı eyterli tedbirini almıyor. Denemek isteyene bedava, tabi masraflar hariç.
Sonuçta firmaya para lazım. "Ben üretici olarak, normal şartlarda bunun olmaması için tedbir aldığıma göre bu oluyorsa kullanıcı hatasıdır ve hatayı yapan parasını öder" mantığı güdülür
-
Dostum ne yaptın. Varmı bir gelişme.
Haberdar et burayı.
-
çıkan yani yanan parçaları istemeyi dene
-
Şimdi motorun elektrik tesisatindaki aküye bağlanan + kablosunda ana sigorta var, dimi? - 'de sigorta yok. Arkadaş akünün + kutubuna - yani, sigortasız kabloyu bağlıyor, dimi? Yani aküden ne çıkıyorsa - kablodan sisteme gidiyor, her bir cihazda nasıl bir ters akım koruması varsa veya yoksa, cihaz ona göre davranıyor, hatta eksiden aldığı gücü, şaseye bağlı bir - hattından kısa devreyi tamamlıyor dimi? Yani, s8gorta atmadan veya yakıp sonra atma ihtimali varmı, cihaz ve tesiratı bilen elektrikci veya elektronikci kesin bilir. Bir.
İki. Sigorta atacağı yerde atmamış veya yanması çok sürmüşse veya önceden yanmış ise ve ustalığı tutan biri yeni sigorta yenine, ince telde iş görür fikriyle sigortaya köprü atmış ise, sigorta görevini görmemiştir ve akü yakabildiğini yakmış ooabilir, dimi?
Üç, olan olmuş, tahminimce iyi bir elektronik ustası yanan parçalardan olup biteni anlayabilir, sanırım.
Artı, siz kutupları ters bağladıktan sonra her ne olduysa, yanık kokusu aldınızmı? Çünkü sade sigorta yansa pek yanık kokusu yayılmaz. Ama ustanın saydıkları kadar parça yanıyca, baya bir yanık kokusu gelir. Tırnak kadar bir entegre yandımı, günker sonra bile, yakından belli bir yanık kokusu olur. Yani, yanık kokusu oldumu?
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:01 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:49 ----------
Buldum! Yakar! Ters akım koruması olmayan ve hemen yanmayan her cihaz, tüm tesisata, sigortaya köprü görevi yaparak, kısa devreye sebep oluyor. Ters akım koruması olmayan ve akım regülatörü olmayan her cihaz aşırı voltajdan ve kısa devreden yanıyor, fizilogik bu değilmi? Ortak + ve ortak -'ler big problem!
-
Üretici akü bağlantı kablosunun negatifine bir diyot koysa bunların hiçbiri olmayacak. Yanlış bağlamayı geçtim, insan montajını yaparken yanlışlıkla da değdirebilir. Bu arada sigortanın ters akıma karşı koruma sağlayacağını sanmıyorum.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler