Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

MT-07 Ters Akü Bağladım... Sonuççç

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    11 Aralık 2018
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    CBR600RR
    Öncelikle merhaba.. Yaptıgım biraz aptalca gözükebilir ama şöyle bi olay yaşadım 1 hafta önce.

    Aküm teknotakip ten dolayı hızlı bitiyor bende 5-6 gün çalıştırmadım, neyse sonuç akü bitmiş vurdurdum olmadı takviye yaptım ama kabloyu çekince tak diye stop etti.. en son aküyü söküp ustamı aradım oda getir şarj edelim dedi.

    Hata burda başlıyo,
    benimde başka aracım olmadıgı için, arkadaşında motorunu almamak için arkadaşın aküyü söküp benim motora taktım ama MALESEF önceden hiç duymadıgım ters kutup muhabbeti varmış. kutuplar aynı olsada içi ters oluyormuş...

    Velhasılkelam ben ters bağlamış oldum.
    olay şöyle devam ediyo motoru ustama götürdüm, heralde yana yakıla götürdügüm için usta bana 2 bin tl masraf çıkardı. Benzin pompası, tetikleme rolesi, çoklu role, akü derken gittikçe gitti.
    Bende güvenemedim 2-3 servisi ustayı aradım, adamların dedigi kardeşim pompa ters bağlamadan yanmaz... attıysa sigorta atmış yada yanmıştır 10-20 lira dedi, ve bunu bütün ustalar dedi. sizce ne yapmalıyım..
    ustaya güvenmelimiyim yoksa ne yapabilirim bilmiyorum.
    ustamda güvendigim bi usta bu zamana kadar bişeyini görmedim.

    sizce pompa ve digerleri yanabilirmi öyle bi şansı varmı.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    sailor33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Mart 2013
    Şehir
    ADANA
    Motosikleti
    VFR 800 (INTERCEPTOR)
    Önce sigortalara bakın o zaman. Ustanizin güvenilir olup olmadığını anlarsınız.

    Sigortaları kontrol etmek zor birşey değil sonuçta

  3. #3

    Üyelik
    11 Aralık 2018
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    CBR600RR
    Hocam motor yapıldı 4 gündür sanayideydi yarın çıkıcak. Sigortaları artık kontrol etsemde bişey olmaz

  4. #4

    Üyelik
    17 Şubat 2019
    Sigorta bu yüzden var zaten sen sigorta kontrol ettir
    hasmet bunu beğendi.

  5. #5

    Üyelik
    07 Nisan 2013
    Şehir
    Kırklareli Babaeski
    Motosikleti
    Mh Drift 125>Rx3i Evo Abs
    sigorta atması gerekir

  6. #6
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Ana sigorta atar, akabinde bir ihtimal stator ve konjektör yanar, çok şanssızsanız Motor ve ABS ECU' su yanar, daha da şanssızsanız bunları ekran ve elektrik tesisatı izler.

    Stator ve konjektör değişimleri 2.000 TL tutar ancak yeni MT-07 aküsü 600 TL gibi birşeydi doğru hatırlıyorsam. İşçilik ile birlikte bu rakkam 3.000 TL' yi bulur.

    ABS ECU' su ABS modülü(aktüatörü) ile tek parçadır, tahmini fiyatı 7.000 TL. Motor ECU' su fiyatı da tahminen 3.000 TL.

    Ustanız ya gerçekten iyi ve işini bilen bir usta (statoru yenilemektense sardıracak bir yer veya birini biliyor, uyumlu konjektörün uygun fiyatlısını bilip temin ediyordur), ya da malesef ciddi bir (afedersiniz) kazık durumu söz konusu.

    Gerçekten iyi bir usta ise eyvallah, doğrudur. Benim bildiğim İstanbul' da bu statüde 3-4 usta var. Ama değil ise, sigorta değiştirip orasını burasını silip, belki yan kapak söküp takıp iki bini hiç ediyor demektir.

    Sizin yapmanız gereken ilk olarak sigortaları yenilemek, sonrasında doğru şekilde bağladığınız akü ile tekrar denemekti. Artık anlamanız çok mümkün olmayabilir.
    FatihC bunu beğendi.

  7. #7

    Üyelik
    25 Ocak 2017
    Ben “usta” denilen kişilere inanmıyorum. Siz de pek güvenmeyin. Kural z’nin dediklerine katılıyorum.

  8. #8

    Üyelik
    20 Eylül 2013
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    CBR250R Repsol/SATILDI
    Maalesef artık durum halk dilindeki şemsiye boyutuna ulaşmış. Asla emin olamazsınız. Eğer ustaya vermeden önce buraya yazsaydınız, yönlendirilir, sigortaları dener ve emin olurdunuz ki %100 diyemeyiz belki ancak, sigortaların temelde amacı budur zaten. Akımla alakalı sisteme zarar verecek durumlardan korumaktır görevi.

  9. #9
    emremm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ekim 2007
    Şehir
    İST.
    Motosikleti
    YBR125ESD(11)
    Alıntı Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ana sigorta atar, akabinde bir ihtimal stator ve konjektör yanar, çok şanssızsanız Motor ve ABS ECU' su yanar, daha da şanssızsanız bunları ekran ve elektrik tesisatı izler.

    Stator ve konjektör değişimleri 2.000 TL tutar ancak yeni MT-07 aküsü 600 TL gibi birşeydi doğru hatırlıyorsam. İşçilik ile birlikte bu rakkam 3.000 TL' yi bulur.

    ABS ECU' su ABS modülü(aktüatörü) ile tek parçadır, tahmini fiyatı 7.000 TL. Motor ECU' su fiyatı da tahminen 3.000 TL.

    Ustanız ya gerçekten iyi ve işini bilen bir usta (statoru yenilemektense sardıracak bir yer veya birini biliyor, uyumlu konjektörün uygun fiyatlısını bilip temin ediyordur), ya da malesef ciddi bir (afedersiniz) kazık durumu söz konusu.

    Gerçekten iyi bir usta ise eyvallah, doğrudur. Benim bildiğim İstanbul' da bu statüde 3-4 usta var. Ama değil ise, sigorta değiştirip orasını burasını silip, belki yan kapak söküp takıp iki bini hiç ediyor demektir.

    Sizin yapmanız gereken ilk olarak sigortaları yenilemek, sonrasında doğru şekilde bağladığınız akü ile tekrar denemekti. Artık anlamanız çok mümkün olmayabilir.
    Hocam yazdıklarının hepsini geçtim de statora ne oluyor?
    Aküyü ters bağladığını anlayıp ceza olsun diye ben yanayım mı diyor?
    Akım koruma işini zaten regülatör yapıyor, regülatör orjinal ise veya bozuk değilse statora bir şey olmaz.

  10. #10

    Üyelik
    02 Mayıs 2018
    Ustanızdan eski parçaları isteyin.
    MSMorkan ve HRider bunu beğendiler.

  11. #11
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Akunun ters baglanmasindan dolayi yanacak bir dizayn dusunemiyorum bu devirde...

    Cin mali oyuncakta bile...

    Birakin dort buyukten birinin urettigi modern bir Japon motosikleti...

    Ama musteri yolan dolandirici usta nedense cok makul geliyor kulaga...

  12. #12

    Üyelik
    04 Mayıs 2018
    Şehir
    Kasımpaşa
    Motosikleti
    PCX,Pulsar,MT-25,MT-07
    Bende aküyü çıkartırken diğer kutup başı bir anlık dalgınlıkla boşa geldi ve birden bi ateş çıktı. Dedik eyvAllah yaktık motoru. Neyse motoru sürükleye sürükleye götürdük ustaya. Usta koltuğun altında ki yedek sigortayı yanan ile değiştirdi 2 tane de yedek koydu para da almadan gönderdi bizi. Umarım ustanız iyi bir ustadır ve sizi az zayiatla göndermiştir.

  13. #13
    yamtareroglu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Mart 2018
    Şehir
    Aydın
    Motosikleti
    Satıldı :(
    Sadece ana sigorta atar, o da en fazla 10 TL. Geçmiş olsun dolandırılmışsınız.

  14. #14
    kurubuz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Aralık 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF1000FA
    Yanacağını sanmıyorum. Tüm elektronik sistemler ters akıma karşı diyot ile korunur. Rotorlar ve sürücü kartları da öyle. Biraz şüpheli geldi.
    aggressive bunu beğendi.

  15. #15
    arndiol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2018
    Sigorta ne işe yarıyor o zaman korumayacak ise.

    Açkçası teknık bılgısı olan arkadaşlar acıklamıs ; ama bana yıne de dolandırılmıssınız gıbı gozukuyor.

  16. #16
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Alıntı emremm adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam yazdıklarının hepsini geçtim de statora ne oluyor?
    Aküyü ters bağladığını anlayıp ceza olsun diye ben yanayım mı diyor?
    Akım koruma işini zaten regülatör yapıyor, regülatör orjinal ise veya bozuk değilse statora bir şey olmaz.
    Diyot grubunun kıvırması. Yanar. Regülatörün işleyişini ve fonksiyonunu yanlış anlamış olabilirsiniz. Her şekilde, eğer ters polarizasyon sigortayı bir şekilde aşmış ise(ki çok yolu var) yukarıdaki sıra izlenir.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 19:42 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:38 ----------

    Alıntı kurubuz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yanacağını sanmıyorum. Tüm elektronik sistemler ters akıma karşı diyot ile korunur. Rotorlar ve sürücü kartları da öyle. Biraz şüpheli geldi.
    Rotor ve sürücü kartını koruyacak tedbiri alan üretici malesef gerçek bir bilgisayar olan Elektronik Kontrol Ünitelerinin(ECU) voltaj dalgalanmalarına ve ters polarizeye karşı eyterli tedbirini almıyor. Denemek isteyene bedava, tabi masraflar hariç.

    Sonuçta firmaya para lazım. "Ben üretici olarak, normal şartlarda bunun olmaması için tedbir aldığıma göre bu oluyorsa kullanıcı hatasıdır ve hatayı yapan parasını öder" mantığı güdülür
    ...

  17. #17
    sey_47 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mart 2007
    Şehir
    Ege
    Motosikleti
    BWS 100
    Dostum ne yaptın. Varmı bir gelişme.
    Haberdar et burayı.

  18. #18

    Üyelik
    15 Şubat 2017
    Motosikleti
    xv250
    çıkan yani yanan parçaları istemeyi dene
    Kural [ Z ] ve Shrieker bunu beğendiler.

  19. #19
    Volkan76 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ocak 2019
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Urbangini Volta Ala Cubagani
    Şimdi motorun elektrik tesisatindaki aküye bağlanan + kablosunda ana sigorta var, dimi? - 'de sigorta yok. Arkadaş akünün + kutubuna - yani, sigortasız kabloyu bağlıyor, dimi? Yani aküden ne çıkıyorsa - kablodan sisteme gidiyor, her bir cihazda nasıl bir ters akım koruması varsa veya yoksa, cihaz ona göre davranıyor, hatta eksiden aldığı gücü, şaseye bağlı bir - hattından kısa devreyi tamamlıyor dimi? Yani, s8gorta atmadan veya yakıp sonra atma ihtimali varmı, cihaz ve tesiratı bilen elektrikci veya elektronikci kesin bilir. Bir.
    İki. Sigorta atacağı yerde atmamış veya yanması çok sürmüşse veya önceden yanmış ise ve ustalığı tutan biri yeni sigorta yenine, ince telde iş görür fikriyle sigortaya köprü atmış ise, sigorta görevini görmemiştir ve akü yakabildiğini yakmış ooabilir, dimi?
    Üç, olan olmuş, tahminimce iyi bir elektronik ustası yanan parçalardan olup biteni anlayabilir, sanırım.
    Artı, siz kutupları ters bağladıktan sonra her ne olduysa, yanık kokusu aldınızmı? Çünkü sade sigorta yansa pek yanık kokusu yayılmaz. Ama ustanın saydıkları kadar parça yanıyca, baya bir yanık kokusu gelir. Tırnak kadar bir entegre yandımı, günker sonra bile, yakından belli bir yanık kokusu olur. Yani, yanık kokusu oldumu?

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:01 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:49 ----------

    Buldum! Yakar! Ters akım koruması olmayan ve hemen yanmayan her cihaz, tüm tesisata, sigortaya köprü görevi yaparak, kısa devreye sebep oluyor. Ters akım koruması olmayan ve akım regülatörü olmayan her cihaz aşırı voltajdan ve kısa devreden yanıyor, fizilogik bu değilmi? Ortak + ve ortak -'ler big problem!

  20. #20
    kurubuz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Aralık 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF1000FA
    Üretici akü bağlantı kablosunun negatifine bir diyot koysa bunların hiçbiri olmayacak. Yanlış bağlamayı geçtim, insan montajını yaparken yanlışlıkla da değdirebilir. Bu arada sigortanın ters akıma karşı koruma sağlayacağını sanmıyorum.


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler