Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Gergin Zincir - Vites Geçişleri İlişkisi

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    16 Ekim 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    NC750X
    Arkadaşlar merhaba geçende zincirimi gerdirttim. sanıyorum bir tık fazla gerildi olması gerekenden..fazla gergin zincir vites geçişlerinde ne gibi değişikliklere yol açar? Mesela vites geçişlerim daha kemikli oldu ve diyelim kırmızı ışıkta durdum o anda 2 de kalmış vites. durduğum yerde 1 e almak istediğimde boşa geçiyor ama 1 e inmiyor çoğu zaman. debriyajı defalarca sıkıp bırakmama rağmen olmuyor.. bir tık hareket ediyorum ön teker çeyrek tur atıyor o şekilde geçiyor 1 e.. bir diğer örnek de 1. viteste kalkış yaptım 4 5 bin devirlere geldim 2 ye geçeceğim sırada boşa geçiyor 2 ye atmıyor. 2 defa ust uste 2 ye geçiremediğim 3. denemede geçirdiğim oluyor hareket halindeyken. problem zincir gerginliği midir yoksa başka bir sebebi olabilir mi? gerdirmeden önce de oluyordu bunlar ama daha az oluyordu..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    06 Kasım 2018
    Motosikleti
    Ktm duke 250
    Vites gecmedigi durumlarda ufak bir ara gazi verirseniz sorunsuz gecer, 1 den 2 ye atarken bosa gecmesi genelde yumusak hareketten kaynaklaniyor bendede arada oluyordu sert bir sekilde yukseltiyorum artik sorun yok. Gerginligin etkisini bilmiyorum bilen arkadaslar yardimci olacakgir

  3. #3
    YasinC - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ekim 2016
    Şehir
    Ankara
    Gergin zincir çok tehlikelidir. Gereğinden fazla gergin zincir ile kesinlikle artçı almayın. Ön dişlinin yerinden çıkması, zincir kopması vs gibi durumlar yaşanabilir.
    foxtrot, Umit1923 ve efendy06 bunu beğendiler.

  4. #4

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 DL650A
    Alıntı foxtrot adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar merhaba geçende zincirimi gerdirttim. sanıyorum bir tık fazla gerildi olması gerekenden..fazla gergin zincir vites geçişlerinde ne gibi değişikliklere yol açar? Mesela vites geçişlerim daha kemikli oldu ve diyelim kırmızı ışıkta durdum o anda 2 de kalmış vites. durduğum yerde 1 e almak istediğimde boşa geçiyor ama 1 e inmiyor çoğu zaman. debriyajı defalarca sıkıp bırakmama rağmen olmuyor.. bir tık hareket ediyorum ön teker çeyrek tur atıyor o şekilde geçiyor 1 e.. bir diğer örnek de 1. viteste kalkış yaptım 4 5 bin devirlere geldim 2 ye geçeceğim sırada boşa geçiyor 2 ye atmıyor. 2 defa ust uste 2 ye geçiremediğim 3. denemede geçirdiğim oluyor hareket halindeyken. problem zincir gerginliği midir yoksa başka bir sebebi olabilir mi? gerdirmeden önce de oluyordu bunlar ama daha az oluyordu..
    Motor orta ayaktayken zincirin en gergin olduğu yeri (tekerleği boşta döndürerek) bulun, sonra yan ayağa alın, 3-4cm boşluk olması gerekir. Yoksa hemen düzelttirin, zincirin gereğinden sıkı veya gevşek olması vites performansını etkiler. Sıkı olmasının ek riskleri de yukarıda aktarılmış.

    Zincir çok gergin ayarlanmışsa da bir daha öyle ayarlayan kasaptan et falan almayın...
    efendy06 bunu beğendi.

  5. #5

    Üyelik
    16 Ekim 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    NC750X
    bir ustayla görüştüm az önce vites geçmeme durumları debriyaj balatasıyla alakalıdır zincirle alakası yoktur dedi... bu debriyaj teli de sanki tam ayıramıyormuş hissi veriyor gerçekten bana da.. bunun bir ayarı var mıdır yoksa balata biter değiştirilir durumu mu vardır sadece.. sanki debriyaj teli gevşemiş de ben maneti tam çekmeme rağmen tam ayırma noktasına ulaşamıyormuş gibi bir his..

  6. #6

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 DL650A
    O da kolay, AEA'nın konuyla ilgili bir videosu var onu seyredin. Benim stadardım manetin en ucunda 1cm boşluk olacak şekilde. Mafsal tarafında 2-3 kredi kartı kalınlığında bir boşluğa tekabül eder...

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 13:09 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:52 ----------

    Bu arada zincir gerginliği mutlaka vites geçişlerine etki ediyor; benim NC'de de fazla gevşedi mi özellikle düşük hızlardaki vites geçişlerinde gariplikler oluyordu, olması gereken gerginliğe getirince (başkaca bir şey yapmadan) şıkır şıkır çalışıyordu.

  7. #7
    peyloride - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Aralık 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda CRF1100 L1
    Zincir gerginliği ile vites geçişi arasında bir bağlantı kuramıyorum ben, daha tecrübeli/bilgili arkadaşlar bilgi verise daha güzel olur.

  8. #8

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 DL650A
    Alıntı peyloride adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Zincir gerginliği ile vites geçişi arasında bir bağlantı kuramıyorum ben, daha tecrübeli/bilgili arkadaşlar bilgi verise daha güzel olur.
    Gevşetin zinciri ve öyle kullanın, etkisi var mı görürsünüz güzel gevşesin ama...

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 20:23 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:28 ----------

    Kimse yazmamış? Uzman değilim ama mantık kurarak şöyle açıklayabilirim; vitesin rahat geçmesi için debriyaja bastığınızda ayrılan kısmın (sol-ön dişli tarafı, sağ motor/krank tarafı değil) dönüşüne devam etmesi gerekir ki vites rahat geçsin. Zincir bol olduğunda dönmekte olan lastiğin bolluğu toplaması belli bir zaman alacağı için ön dişli daha çabuk yavaşlayacak ve debriyajın kavrama anında krankla arasındaki devir farkı daha yüksek olacaktır. (Bolluk alındığında da olması gerekenden yavaş olduğu için bu sefer üst taraftan şaklar ve arka lastikte de hissedilen bir akışkanlığı bozan durum oluşur.) Bu da vitesin rahat geçmesine mani olur, özellikle çabuk vites değiştirmeye ve debriyajı sadece anlık sıkıp bırakmaya alışmışsanız. Akışkanlıkta alıştığınızın dışındaki değişiklikler sürüşünüze olumsuz yansıyacaktır.

    Zincirin arka maşanın hareketini engellemeyecek kadar bol ve vites geçişlerinde ön dişlinin gereğinden fazla yavaşlamayacağı kadar da sıkı olması gerekir.
    efendy06 bunu beğendi.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)