Gergin Zincir - Vites Geçişleri İlişkisi
Reklamlar
-
Arkadaşlar merhaba geçende zincirimi gerdirttim. sanıyorum bir tık fazla gerildi olması gerekenden..fazla gergin zincir vites geçişlerinde ne gibi değişikliklere yol açar? Mesela vites geçişlerim daha kemikli oldu ve diyelim kırmızı ışıkta durdum o anda 2 de kalmış vites. durduğum yerde 1 e almak istediğimde boşa geçiyor ama 1 e inmiyor çoğu zaman. debriyajı defalarca sıkıp bırakmama rağmen olmuyor.. bir tık hareket ediyorum ön teker çeyrek tur atıyor o şekilde geçiyor 1 e.. bir diğer örnek de 1. viteste kalkış yaptım 4 5 bin devirlere geldim 2 ye geçeceğim sırada boşa geçiyor 2 ye atmıyor. 2 defa ust uste 2 ye geçiremediğim 3. denemede geçirdiğim oluyor hareket halindeyken. problem zincir gerginliği midir yoksa başka bir sebebi olabilir mi? gerdirmeden önce de oluyordu bunlar ama daha az oluyordu..
Reklamlar
-
Vites gecmedigi durumlarda ufak bir ara gazi verirseniz sorunsuz gecer, 1 den 2 ye atarken bosa gecmesi genelde yumusak hareketten kaynaklaniyor bendede arada oluyordu sert bir sekilde yukseltiyorum artik sorun yok. Gerginligin etkisini bilmiyorum bilen arkadaslar yardimci olacakgir
-
Gergin zincir çok tehlikelidir. Gereğinden fazla gergin zincir ile kesinlikle artçı almayın. Ön dişlinin yerinden çıkması, zincir kopması vs gibi durumlar yaşanabilir.
-
foxtrot adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar merhaba geçende zincirimi gerdirttim. sanıyorum bir tık fazla gerildi olması gerekenden..fazla gergin zincir vites geçişlerinde ne gibi değişikliklere yol açar? Mesela vites geçişlerim daha kemikli oldu ve diyelim kırmızı ışıkta durdum o anda 2 de kalmış vites. durduğum yerde 1 e almak istediğimde boşa geçiyor ama 1 e inmiyor çoğu zaman. debriyajı defalarca sıkıp bırakmama rağmen olmuyor.. bir tık hareket ediyorum ön teker çeyrek tur atıyor o şekilde geçiyor 1 e.. bir diğer örnek de 1. viteste kalkış yaptım 4 5 bin devirlere geldim 2 ye geçeceğim sırada boşa geçiyor 2 ye atmıyor. 2 defa ust uste 2 ye geçiremediğim 3. denemede geçirdiğim oluyor hareket halindeyken. problem zincir gerginliği midir yoksa başka bir sebebi olabilir mi? gerdirmeden önce de oluyordu bunlar ama daha az oluyordu..
Motor orta ayaktayken zincirin en gergin olduğu yeri (tekerleği boşta döndürerek) bulun, sonra yan ayağa alın, 3-4cm boşluk olması gerekir. Yoksa hemen düzelttirin, zincirin gereğinden sıkı veya gevşek olması vites performansını etkiler. Sıkı olmasının ek riskleri de yukarıda aktarılmış.
Zincir çok gergin ayarlanmışsa da bir daha öyle ayarlayan kasaptan et falan almayın...
-
bir ustayla görüştüm az önce vites geçmeme durumları debriyaj balatasıyla alakalıdır zincirle alakası yoktur dedi... bu debriyaj teli de sanki tam ayıramıyormuş hissi veriyor gerçekten bana da.. bunun bir ayarı var mıdır yoksa balata biter değiştirilir durumu mu vardır sadece.. sanki debriyaj teli gevşemiş de ben maneti tam çekmeme rağmen tam ayırma noktasına ulaşamıyormuş gibi bir his..
-
O da kolay, AEA'nın konuyla ilgili bir videosu var onu seyredin. Benim stadardım manetin en ucunda 1cm boşluk olacak şekilde. Mafsal tarafında 2-3 kredi kartı kalınlığında bir boşluğa tekabül eder...
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:09 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:52 ----------
Bu arada zincir gerginliği mutlaka vites geçişlerine etki ediyor; benim NC'de de fazla gevşedi mi özellikle düşük hızlardaki vites geçişlerinde gariplikler oluyordu, olması gereken gerginliğe getirince (başkaca bir şey yapmadan) şıkır şıkır çalışıyordu.
-
Zincir gerginliği ile vites geçişi arasında bir bağlantı kuramıyorum ben, daha tecrübeli/bilgili arkadaşlar bilgi verise daha güzel olur.
-
peyloride adlı üyeden alıntı
Zincir gerginliği ile vites geçişi arasında bir bağlantı kuramıyorum ben, daha tecrübeli/bilgili arkadaşlar bilgi verise daha güzel olur.
Gevşetin zinciri ve öyle kullanın, etkisi var mı görürsünüz güzel gevşesin ama...
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:23 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:28 ----------
Kimse yazmamış? Uzman değilim ama mantık kurarak şöyle açıklayabilirim; vitesin rahat geçmesi için debriyaja bastığınızda ayrılan kısmın (sol-ön dişli tarafı, sağ motor/krank tarafı değil) dönüşüne devam etmesi gerekir ki vites rahat geçsin. Zincir bol olduğunda dönmekte olan lastiğin bolluğu toplaması belli bir zaman alacağı için ön dişli daha çabuk yavaşlayacak ve debriyajın kavrama anında krankla arasındaki devir farkı daha yüksek olacaktır. (Bolluk alındığında da olması gerekenden yavaş olduğu için bu sefer üst taraftan şaklar ve arka lastikte de hissedilen bir akışkanlığı bozan durum oluşur.) Bu da vitesin rahat geçmesine mani olur, özellikle çabuk vites değiştirmeye ve debriyajı sadece anlık sıkıp bırakmaya alışmışsanız. Akışkanlıkta alıştığınızın dışındaki değişiklikler sürüşünüze olumsuz yansıyacaktır.
Zincirin arka maşanın hareketini engellemeyecek kadar bol ve vites geçişlerinde ön dişlinin gereğinden fazla yavaşlamayacağı kadar da sıkı olması gerekir.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)