Senkron ayarı; çok silindirli motosiklet motorlarında silindire giren hava ve yakıt miktarını eşitlemek yolu ile silindirler arası elde edilen gücün eşitlenmesini ve böylelikle motorda oluşan güç düşümü ve çalışmadaki dengesizliği gidermek için yapılan bir ayardır. Enjeksiyonlu motosikletlerin birçoğunda bu ayar ECU tarafından anlık kontrol edilir ve normal şartlarda manuel ayarlamaya ihtiyaç duyulmaz. Tek silindirli motorlarda ise yukarıda bahsettiğim nedenle yapılması söz konusu değildir.
Büyük ihtimalle bahsettiğiniz farklı bir ayar. Senkron ayarı değil. Size öyle söylenmiş olabilir, ama değil
Gaz teli değişimi sonrası rölanti ile ilgili bir ayar yapılabilir, gaz teli gerginliği ve boşluğu ayarlanır (gaz kolunda 3-4 derece boşluk istenir).
Size senkron ayarından bahseden ustanın neyi ayarladığını gerçekten merak ettim
Acaba neyi kastetmişti
Sorun gaz kelebek konum müşirinden, enjeksiyon sisteminden, ateşleme sisteminden veya aklıma gelmeyen başka bir donanımdan olabilir.
Basitçe, bir test cihazı bağlanıp kontrol edilmeli. Arıza kodu olmayan birçok elektrik ve sensör arızası mevcut. Bunlardan birine denk geldiyseniz ki bahsettiğiniz usta geçinenin bu tip bir arıza yaptırması gayet mümkün (mesela sökemediği soketin kablolarını kesip, renkleri karıştıran renk körü adı lazım değil ustacık gibi). Yetkili serviste basit bir arıza teşhisi ile sorun ortaya çıkabilir.
Arıza teşhis bedelini öder, arızaya neden olan ustaya biraz kalabalık gider, derdini anlatır, tamir parasını istersin. Kalabalık olmadan bazıları insanı insan yerine koymuyor. İlle kendisinde açlığını duyduğu o sürü psikolojisini karşısında görecek ki anlasın.