Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

DEVİR İNİP CIKIYOR

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    06 Mayıs 2019
    selamun aleyküm bi önceki sorunumda eksantrik sorunum vardi binliraya yaptirdim motoru aldıgım gün motor kendi kendine gaz 7.devire cıkıyordu ısınana kadar ısınınca 2ye düşüyordu daha sonra bana şimdilik böyle yapar dedi sonraya dogru düzelir dedi bende ne diyim tamam dedim yola cıktım ve motor ertesi gün gaz 2den 5e cıkıp inior deviri gaz verio düşüo ve 2.viteste giderken birşey sanki kırlıyor parcalaniyor muhtemelen debriaj baskı felan bitmiş 2.vitesin diger viteslerde yapmiyor.
    debriaj masrafida 700tl.
    motorum cbr125r 2012 7.500e aldim bazi eksikleri vardi granaj felan masraf yapa yapa 9.500 oldu motoru baktırdıgımda servis saat gibi makina dedigi için aldim trabzonda gerçekten ne usta var nede anlayan şerefsizler ya boşa para veriyoruz. bu konu hakkında yarıdmncı olabilcek varmi nedir nasil oluyor niye böyle oluyor eksantirik den sebep debriaj baskısı sorun olabilirmi ne biliyim kafam karıkstı


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    sailor33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Mart 2013
    Şehir
    ADANA
    Motosikleti
    VFR 800 (INTERCEPTOR)
    Motoru toplarken yanlış birşeyler olmuş gibi.
    Eksantrik zinciri yeni değişti diye devir kafasına göre yükselmez.

    Ya yaptirdigin yere götür vakit kaybetmeden, ya da başka bir usta bul

  3. #3

    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Kardeşim yanliş anlama ama,

    Duzgun,oynanmamiş,2012 model cbr125 i kimse 7.500tl ye vermez.

    yan binadaki genç bir arkadaş,2014 model 25bin km deki Ybr 125 i 7bin tl ye aldi,motor yağ gibi akiyor.michelin lastikli,ful koruma demirli,dolu makina.
    ordan yap hesabini

    Ayni bu ilandaki motorun siyah renklisi(https://www.sahibinden.com/ilan/vasi...94357672/detay

    Km si ne durumda?

    Yağ eksiltme,yağ yakma var mi?

  4. #4

    Üyelik
    06 Mayıs 2019
    Alıntı levend84 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kardeşim yanliş anlama ama,

    Duzgun,oynanmamiş,2012 model cbr125 i kimse 7.500tl ye vermez.

    yan binadaki genç bir arkadaş,2014 model 25bin km deki Ybr 125 i 7bin tl ye aldi,motor yağ gibi akiyor.michelin lastikli,ful koruma demirli,dolu makina.
    ordan yap hesabini

    Ayni bu ilandaki motorun siyah renklisi(https://www.sahibinden.com/ilan/vasi...94357672/detay

    Km si ne durumda?

    Yağ eksiltme,yağ yakma var mi?
    34binde aldim motoru, bilmiyorum trabzonda 8binliradan başlio 2012 ile 2013 modeli en falza 9a felan 250likleri 12lira hocam sabah motoru caliştirdim devir bi 25 30 saniye 8lere cıkıo sonra düşüpr rolantiye bi kac saniye sonra rolantide durmuyor 2ye düşüp 5lere cıkıo tekrar düşüyor.
    adam il dısına cıktı.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 16:51 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:49 ----------

    Alıntı sailor33 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motoru toplarken yanlış birşeyler olmuş gibi.
    Eksantrik zinciri yeni değişti diye devir kafasına göre yükselmez.

    Ya yaptirdigin yere götür vakit kaybetmeden, ya da başka bir usta bul
    Bayrama Kadar motor yatıcak mecbur adam yerinde yok il dısında babasi orada fakat oda anlamiyor bu tür motorlardan.
    ariyorum bana dedigi tek laf o öyle yapar bi kaçgün sibop felan takmış sibop ayarida yapilacakmıs degişik birşeyler
    ama getirip bırakıcam kapiya motoru. yada yicek bi dünya dayak

  5. #5
    Seramik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2017
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    R1
    Debriyaj balatalarını kontrol et. Sıkıntı yok ise gaz telini kontrol et. Bunlar tamamsa senkron ayarı istiyor olması muhtemel.
    alikaraorji bunu beğendi.

  6. #6
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Alıntı Seramik adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Debriyaj balatalarını kontrol et. Sıkıntı yok ise gaz telini kontrol et. Bunlar tamamsa senkron ayarı istiyor olması muhtemel.
    Mevzubahis motosiklette senkron ayarı yapılmaz.

    Sorun daha çok elektriki/elektronik gibi görünüyor. Zaman kaybetmeden gerekirse yakın şehirdeki bir yetkili servise götürün. Orada yapmak zorundalar. En azından arıza tespiti yaparlar, teşhis için ücret alırlar, sonra o usta geçinenle konuşur, ona göre birşeyler yapar/yaptırırsınız. Ama ilk fırsatta o usta geçinenden koparabildiğinizi koparıp bir daha selamı sabahı kesip o dükkanın sokağına dahi girmemenizi öneririm.

    Yoksa motosikleti iyice rezil edecekler

    Arkadaşlar, lütfen artık "-Sen kullan, o toparlar" laflarına kanmayalım. Bildiğin sahtekarlık. Bu tip bir düzelme olması gerekiyor ise ilk birkaç km' de gerçekleşmeli, ki sizin motosikletinizin modeli için bu da geçerli değil. Benim kafayı sıyırdığım nokta, "sen bırak o düzelir"! Madem kendiliğinden düzelecek sana niye geldim birader
    alikaraorji ve maktama bunu beğendiler.
    ...

  7. #7

    Üyelik
    06 Mayıs 2019
    Alıntı Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Mevzubahis motosiklette senkron ayarı yapılmaz.

    Sorun daha çok elektriki/elektronik gibi görünüyor. Zaman kaybetmeden gerekirse yakın şehirdeki bir yetkili servise götürün. Orada yapmak zorundalar. En azından arıza tespiti yaparlar, teşhis için ücret alırlar, sonra o usta geçinenle konuşur, ona göre birşeyler yapar/yaptırırsınız. Ama ilk fırsatta o usta geçinenden koparabildiğinizi koparıp bir daha selamı sabahı kesip o dükkanın sokağına dahi girmemenizi öneririm.

    Yoksa motosikleti iyice rezil edecekler

    Arkadaşlar, lütfen artık "-Sen kullan, o toparlar" laflarına kanmayalım. Bildiğin sahtekarlık. Bu tip bir düzelme olması gerekiyor ise ilk birkaç km' de gerçekleşmeli, ki sizin motosikletinizin modeli için bu da geçerli değil. Benim kafayı sıyırdığım nokta, "sen bırak o düzelir"! Madem kendiliğinden düzelecek sana niye geldim birader
    çok iyi konustun söylenecek daha birşey yok sanırım. dedigin gibi yapicam en kısa zamanda teşekkür ederim hayırlı iftarlar hayırlı ramazanlar

  8. #8

    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Alıntı Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Mevzubahis motosiklette senkron ayarı yapılmaz.

    Sorun daha çok elektriki/elektronik gibi görünüyor. Zaman kaybetmeden gerekirse yakın şehirdeki bir yetkili servise götürün. Orada yapmak zorundalar. En azından arıza tespiti yaparlar, teşhis için ücret alırlar, sonra o usta geçinenle konuşur, ona göre birşeyler yapar/yaptırırsınız. Ama ilk fırsatta o usta geçinenden koparabildiğinizi koparıp bir daha selamı sabahı kesip o dükkanın sokağına dahi girmemenizi öneririm.

    Yoksa motosikleti iyice rezil edecekler

    Arkadaşlar, lütfen artık "-Sen kullan, o toparlar" laflarına kanmayalım. Bildiğin sahtekarlık. Bu tip bir düzelme olması gerekiyor ise ilk birkaç km' de gerçekleşmeli, ki sizin motosikletinizin modeli için bu da geçerli değil. Benim kafayı sıyırdığım nokta, "sen bırak o düzelir"! Madem kendiliğinden düzelecek sana niye geldim birader
    O tipler,sen kullan kardeşim kendi kendine düzelir diyecek ki,10gün sonra daha ciddi ariza çikartip,leş kargasi gibi yapişacak motora.artik ne tutturursa kâr hesabi.(işini düzgun yapmayan ustalar icin)

    Yatacak yerleri yok...

    Erken teşhis hayat kurtarir lafi her alanda geçerli...

  9. #9
    Seramik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2017
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    R1
    Alıntı Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Mevzubahis motosiklette senkron ayarı yapılmaz.

    Sorun daha çok elektriki/elektronik gibi görünüyor. Zaman kaybetmeden gerekirse yakın şehirdeki bir yetkili servise götürün. Orada yapmak zorundalar. En azından arıza tespiti yaparlar, teşhis için ücret alırlar, sonra o usta geçinenle konuşur, ona göre birşeyler yapar/yaptırırsınız. Ama ilk fırsatta o usta geçinenden koparabildiğinizi koparıp bir daha selamı sabahı kesip o dükkanın sokağına dahi girmemenizi öneririm.

    Yoksa motosikleti iyice rezil edecekler

    Arkadaşlar, lütfen artık "-Sen kullan, o toparlar" laflarına kanmayalım. Bildiğin sahtekarlık. Bu tip bir düzelme olması gerekiyor ise ilk birkaç km' de gerçekleşmeli, ki sizin motosikletinizin modeli için bu da geçerli değil. Benim kafayı sıyırdığım nokta, "sen bırak o düzelir"! Madem kendiliğinden düzelecek sana niye geldim birader
    Hocam haklısınız fakat aynı olay başıma geldi.
    gaz teli ayarlandı. Senkron ayarı yapıldı sorunum hallodu.
    alikaraorji bunu beğendi.

  10. #10
    altuner57 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Şubat 2019
    Şehir
    -
    Motosikleti
    Lifan , Bajaj
    Devir dalgalanmasının sebebi %80 tps sensörü arızalı

  11. #11
    Seramik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2017
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    R1
    Alıntı altuner57 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Devir dalgalanmasının sebebi %80 tps sensörü arızalı
    Tps sensörü gazı etkilezki. Potansiyometre olarak çalışır gaz kelebeğini okur. En azından bizim bildiğimiz çoğu makinede.

  12. #12

    Üyelik
    06 Mayıs 2019
    Arkadaşa Sorunu daha iyi anlamiz için video çektim
    camideydim ses abartı oldugu için fazla uzun süre cekemedim

  13. #13
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Alıntı Seramik adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam haklısınız fakat aynı olay başıma geldi.
    gaz teli ayarlandı. Senkron ayarı yapıldı sorunum hallodu.
    Senkron ayarı; çok silindirli motosiklet motorlarında silindire giren hava ve yakıt miktarını eşitlemek yolu ile silindirler arası elde edilen gücün eşitlenmesini ve böylelikle motorda oluşan güç düşümü ve çalışmadaki dengesizliği gidermek için yapılan bir ayardır. Enjeksiyonlu motosikletlerin birçoğunda bu ayar ECU tarafından anlık kontrol edilir ve normal şartlarda manuel ayarlamaya ihtiyaç duyulmaz. Tek silindirli motorlarda ise yukarıda bahsettiğim nedenle yapılması söz konusu değildir.

    Büyük ihtimalle bahsettiğiniz farklı bir ayar. Senkron ayarı değil. Size öyle söylenmiş olabilir, ama değil

    Gaz teli değişimi sonrası rölanti ile ilgili bir ayar yapılabilir, gaz teli gerginliği ve boşluğu ayarlanır (gaz kolunda 3-4 derece boşluk istenir).

    Size senkron ayarından bahseden ustanın neyi ayarladığını gerçekten merak ettim Acaba neyi kastetmişti

    Sorun gaz kelebek konum müşirinden, enjeksiyon sisteminden, ateşleme sisteminden veya aklıma gelmeyen başka bir donanımdan olabilir.

    Basitçe, bir test cihazı bağlanıp kontrol edilmeli. Arıza kodu olmayan birçok elektrik ve sensör arızası mevcut. Bunlardan birine denk geldiyseniz ki bahsettiğiniz usta geçinenin bu tip bir arıza yaptırması gayet mümkün (mesela sökemediği soketin kablolarını kesip, renkleri karıştıran renk körü adı lazım değil ustacık gibi). Yetkili serviste basit bir arıza teşhisi ile sorun ortaya çıkabilir.

    Arıza teşhis bedelini öder, arızaya neden olan ustaya biraz kalabalık gider, derdini anlatır, tamir parasını istersin. Kalabalık olmadan bazıları insanı insan yerine koymuyor. İlle kendisinde açlığını duyduğu o sürü psikolojisini karşısında görecek ki anlasın.
    ...

  14. #14

    Üyelik
    06 Mayıs 2019
    Alıntı Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Senkron ayarı; çok silindirli motosiklet motorlarında silindire giren hava ve yakıt miktarını eşitlemek yolu ile silindirler arası elde edilen gücün eşitlenmesini ve böylelikle motorda oluşan güç düşümü ve çalışmadaki dengesizliği gidermek için yapılan bir ayardır. Enjeksiyonlu motosikletlerin birçoğunda bu ayar ECU tarafından anlık kontrol edilir ve normal şartlarda manuel ayarlamaya ihtiyaç duyulmaz. Tek silindirli motorlarda ise yukarıda bahsettiğim nedenle yapılması söz konusu değildir.

    Büyük ihtimalle bahsettiğiniz farklı bir ayar. Senkron ayarı değil. Size öyle söylenmiş olabilir, ama değil

    Gaz teli değişimi sonrası rölanti ile ilgili bir ayar yapılabilir, gaz teli gerginliği ve boşluğu ayarlanır (gaz kolunda 3-4 derece boşluk istenir).

    Size senkron ayarından bahseden ustanın neyi ayarladığını gerçekten merak ettim Acaba neyi kastetmişti

    Sorun gaz kelebek konum müşirinden, enjeksiyon sisteminden, ateşleme sisteminden veya aklıma gelmeyen başka bir donanımdan olabilir.

    Basitçe, bir test cihazı bağlanıp kontrol edilmeli. Arıza kodu olmayan birçok elektrik ve sensör arızası mevcut. Bunlardan birine denk geldiyseniz ki bahsettiğiniz usta geçinenin bu tip bir arıza yaptırması gayet mümkün (mesela sökemediği soketin kablolarını kesip, renkleri karıştıran renk körü adı lazım değil ustacık gibi). Yetkili serviste basit bir arıza teşhisi ile sorun ortaya çıkabilir.

    Arıza teşhis bedelini öder, arızaya neden olan ustaya biraz kalabalık gider, derdini anlatır, tamir parasını istersin. Kalabalık olmadan bazıları insanı insan yerine koymuyor. İlle kendisinde açlığını duyduğu o sürü psikolojisini karşısında görecek ki anlasın.
    Hocam Ben Motoru Almaya Gittigimde kendisi olmadıgı için babasindan teslim aldim ve tam giderken motoru çaliştirdim motor sanki alacaklı gibi devir ilk marşta 7lere felan cıktı bi baya bi öyle calişti ben stop ettim babasi gaz kolunu söktü gaz elini gevşetti birşeyler yapti. düzelmedi 1 saat 2 saat baya bekledim şahıs evden geldi elinde 12 13 anahtar alip motorun alt tarafindan birşeyler yapti deviri 7lerden 4lere indirdi tekrar denemeden sonra düzeldi.ben eve gittigimde bu sefer tekrar aynı olayi yapti. aradigimda bu böyle yapar dedi bi kaç gün sonra düzelir kac gün oldu halen düzelmedi bende sürmüyorum korkarak sürüyorum acil işim cıkınca oda mecburen. motoru gidip kapılarina bırakıcam fakat şahıs il dısında o yüzden gidip veremiyorum.

  15. #15
    sharkspeedr2 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ağustos 2018
    Alıntı alikaraorji adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam Ben Motoru Almaya Gittigimde kendisi olmadıgı için babasindan teslim aldim ve tam giderken motoru çaliştirdim motor sanki alacaklı gibi devir ilk marşta 7lere felan cıktı bi baya bi öyle calişti ben stop ettim babasi gaz kolunu söktü gaz elini gevşetti birşeyler yapti. düzelmedi 1 saat 2 saat baya bekledim şahıs evden geldi elinde 12 13 anahtar alip motorun alt tarafindan birşeyler yapti deviri 7lerden 4lere indirdi tekrar denemeden sonra düzeldi.ben eve gittigimde bu sefer tekrar aynı olayi yapti. aradigimda bu böyle yapar dedi bi kaç gün sonra düzelir kac gün oldu halen düzelmedi bende sürmüyorum korkarak sürüyorum acil işim cıkınca oda mecburen. motoru gidip kapılarina bırakıcam fakat şahıs il dısında o yüzden gidip veremiyorum.
    motosiklette bu kadar sorunları gözlemlediğin halde peki neden bu motosikleti almak istedin
    ben olsam tamam deyip uzaklaşırdım ordan
    motosiklet bu at arabası değil hocam neden yani

  16. #16

    Üyelik
    13 Mayıs 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Mondial mash -Hero dash- Hero Thriller- Cbr 250
    Enjeksiyonlu motosiklette devir dalgalanmasının heleki 7bin devre çıkıp kendi kendine inmesinin anormal olduğunu kesinlikle söyleyebilirim

  17. #17
    Seramik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2017
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    R1
    Alıntı Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Senkron ayarı; çok silindirli motosiklet motorlarında silindire giren hava ve yakıt miktarını eşitlemek yolu ile silindirler arası elde edilen gücün eşitlenmesini ve böylelikle motorda oluşan güç düşümü ve çalışmadaki dengesizliği gidermek için yapılan bir ayardır. Enjeksiyonlu motosikletlerin birçoğunda bu ayar ECU tarafından anlık kontrol edilir ve normal şartlarda manuel ayarlamaya ihtiyaç duyulmaz. Tek silindirli motorlarda ise yukarıda bahsettiğim nedenle yapılması söz konusu değildir.

    Büyük ihtimalle bahsettiğiniz farklı bir ayar. Senkron ayarı değil. Size öyle söylenmiş olabilir, ama değil
    Fazla bir şey yazmayacağız. Amacım polemiğe girmek değil ama kaç kere enjeksiyon sistemi ve motor dağıtıp özellikle elektronik büyük motorlar topladığınızı merak ettik.
    Her şeyin ince ayarı vardır. en küçüğünden en elektroniğine kadar.
    Kitabi bilgilerle her şey bir yere kadar.
    İlk olarak Arkadaşın motorunu karbüratörlü zannettiğimiz için öyle yazdık.
    İkincisine gelince Evet Enjeksiyonlu motorlarda özellikle çok silindirli motorlarda senkron ayarı yapılır. Bu ayarın en temel özelliği enjeksiyon sistemindeki kelebeklerin birbiriyle eşit ve uyumlu olmasını sağlayarak motorun dengeli bir şekilde çalışmasıdır.
    Büyük bakımlarda da bu ayarlar kontrol edilerek motor en mükemmel haline getirilmeye çalışılır.
    Saygılar.
    alikaraorji bunu beğendi.

  18. #18

    Üyelik
    06 Mayıs 2019
    Alıntı sharkspeedr2 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    motosiklette bu kadar sorunları gözlemlediğin halde peki neden bu motosikleti almak istedin
    ben olsam tamam deyip uzaklaşırdım ordan
    motosiklet bu at arabası değil hocam neden yani
    Motoru bıraksamda yapamicakti o gün il dişina cıkıyordu. bayeramda gelicekti.

  19. #19
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Alıntı Seramik adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Fazla bir şey yazmayacağız. Amacım polemiğe girmek değil ama kaç kere enjeksiyon sistemi ve motor dağıtıp özellikle elektronik büyük motorlar topladığınızı merak ettik.
    Her şeyin ince ayarı vardır. en küçüğünden en elektroniğine kadar.
    Kitabi bilgilerle her şey bir yere kadar.
    İlk olarak Arkadaşın motorunu karbüratörlü zannettiğimiz için öyle yazdık.
    İkincisine gelince Evet Enjeksiyonlu motorlarda özellikle çok silindirli motorlarda senkron ayarı yapılır. Bu ayarın en temel özelliği enjeksiyon sistemindeki kelebeklerin birbiriyle eşit ve uyumlu olmasını sağlayarak motorun dengeli bir şekilde çalışmasıdır.
    Büyük bakımlarda da bu ayarlar kontrol edilerek motor en mükemmel haline getirilmeye çalışılır.
    Saygılar.
    İlk olarak ve uzun yıllar çok silindirli ve enjeksiyonlu motorlarla çalıştım. Asıl işim bu değil. Dediğiniz gibi polemiğe girmeye gerek yok.
    ...

  20. #20
    Seramik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2017
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    R1
    Alıntı Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İlk olarak ve uzun yıllar çok silindirli ve enjeksiyonlu motorlarla çalıştım. Asıl işim bu değil. Dediğiniz gibi polemiğe girmeye gerek yok.


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)