0 Sıfır Çin Malı PİŞMANLIKTIR!
Reklamlar
-
Merhaba, sizinle ufak tefek üretim hatalarından doğan pişmanlığımı paylaşmak istedim. MOTOSİKLET: MONDİAL MH MİNÖR
Motosikletimi yaklaşık 5 gün önce aldığımı hatırlatarak tüm hatalarını sayıyorum.
İlk aldığımda deposu çizik, sağa yatmış bir şekilde teslim edildi. ( Servisin hatası )
Teslim aldığımda aklınıza gelebilecek her vidada paslanma vardı. ( Servisin hatası )
Hesaplarıma göre kmde 40 kuruştan fazla yakıyor. ( Rodajda olmasından değil bu tüketim çok fazla. )
Motorun üretimi sanırsam hatalı, korktuğum başıma geldi; Buraya tıklayarak almadan önce açtığım konuyu görebilirsiniz.
Bir yerden benzin kaçırıyor, kendini çok belli etmese de ufaktan bir benzin kokusu var.
Sanırım 3. gününde 5500 devirde tak tak diye vurma sesi yapmaya başladı.
Sesi olması gerektiğinden çok çok farklı, subaplar deli gibi ötüyor ( Driftlerin normal sesinden farklı ).
Bugün motor gaz yemiyordu ve çalışırken çok zorlandı ( gazla bile çalışmadı ), debriyajı sıktığımda pot yapıp stop edecek gibi oldu.
Rodajdandır diye düşünüyorum ama, ısındıktan sonra soğuması için rahat 1,1.30 saat beklemesi gerekiyor. ( Yıkamak için evden benzinliğe kadar evden çıkarken 1 dakika yağlanmasını bekleyip çıktım çok ısınmasın diye, benzinlikte yarım saate yakın bekledim ve oturduğum şehirde trafik neredeyse yok denecek kadar az, giderken fazla ısınması imkansız. )
1. viteste tamamen debriyajı salmış bi şekilde giderken, tekrardan vitese otururmuş gibi debriyajı aniden bırakmışçasına bir ses çıkarıyor.
1. vitesten 2 ye atarken zorlanıyorum, diğer viteslerde sıkıntı yok.
Boşa geçirirken mutlaka hareket ettiriyorum.
Dün akşam 2 de tatlı tatlı gaz açarken vitesten boşa attı.
( AKLIMA GELENLERİ YAZDIM MUTLAKA EKLEYECEĞİM )
Ve daha aklıma gelmeyen, canımı çıkan çok fazla şey var. Yarınki matematik ve biyoloji sınavıma çalışamıyorum bu motor yüzünden.
Eğer motorum hatalı üretimse, elimde servisim sağolsun garanti belgesi adına hiç bir şey yok, alırken sadece anahtar, fatura ve uygunluk belgem teslim edildi.
Merak ettiyseniz şuan motorum 390 kmde, pişmanım sıfır çin malı aldığım için. Eğer bu konuyu almadan önce okuyorsanız, almanızı tavsiye etmem, birikmiş paranız varsa mutlaka japon alın, kafanız rahat olsun.
BU KONUNUN ALTINDA MOTOSİKLET HAKKINDA SON DURUM GÜNCELLEMELERİNİ YAPACAĞIM.
Reklamlar
-
E kardeşim kusurlu mal almam diyip bayiyi terslemedin mi? Benim aynada ufak çatlak vardı dedim aynayı değiştirin ya da motosikleti yeniden getirin beni bağlamaz.
-
Kullanıcı biraz haklarından haberdar olmalı. Ayıplı malı baştan almayı reddetmeliydiniz. Ben sıfır motor alacağım deposu çizik ve vidalar paslı olacak! Yıkarım orayı direk. Geçmiş olsun. Tüketici hakları hakem heyetinden şikayet dosyası oluşturun ve şikayetimvar.com sitesinden mutlaka sıkıntınızı yazın. Çok etkili oluyor.
-
Sanırım size çinlinin kusurlu malı gelmiş.. Bendede var çinli Allaha şükür sıkıntısız kullanıyorum.
Neyse konumuza gelirsek, öncelikle geçmiş olsun. Arkadaşlarında dediği gibi hakkınızı arayabildiğiniz heryerde arayın. Ama kanıtlayabileceğiniz şeyler olsun. Mesela vidaların paslı haldeyken fotosu var mıydı bayiden çıkarken? Birde sakın motorunuzu dışarıda bir tamirciye elletmeyin hemen garanti dışı ibaresi basarlar.
Ayrıca derslerine iyi çalış ki ileride daha iyilerini alman için imkanın olsun. Motor her türlü halledilir, önce sınavına bakmalısın. Kolay gelsin. Başarılar.
-
Paslı vidaları görünce uzak durucaktın. Zannediyorumki yaşının gençliğine ve heyecanına aldanmışsın ben senin yaşındayken kök söktürüyordum bu tarz şeylerde. Sana Tüketici hakları hakem heyeti yolu gözüktü il eğer kalabalık bir nüfüsa sahip değilse internetten dilekçeni yazıp yolluyorsun. 1 Haftaya cevap geliyor ama istanbulda falansan 3-6 ay sadece cevap alman. Önce bi mondial ile görüş. Yasal yollara başvuracağını söyle.
-
EKLEME YAPIYORUM, MOTOSİKLETİN ALTINDA YAĞ GÖRDÜM, MOTOSİKLETİ KOYDUĞUM KAPALI ALAN ÇOK OLMASA DA BENZİN KOKUYOR, TAHLİYE BORUSUNA BİR BAKTIM Kİ MOTORUN ALTI BENZİN İÇİNDE VE SÜREKLİ ATIYOR ( VANAYI KAPATTIM ).
Kutluay adlı üyeden alıntı
E kardeşim kusurlu mal almam diyip bayiyi terslemedin mi? Benim aynada ufak çatlak vardı dedim aynayı değiştirin ya da motosikleti yeniden getirin beni bağlamaz.
Ben motosikleti görmeden aldım, bayide yoktu. Başka ilçenin bayisinden getirdiler, elime geldiğinde fatura kesilmişti.
MimTolga adlı üyeden alıntı
Kullanıcı biraz haklarından haberdar olmalı. Ayıplı malı baştan almayı reddetmeliydiniz. Ben sıfır motor alacağım deposu çizik ve vidalar paslı olacak! Yıkarım orayı direk. Geçmiş olsun. Tüketici hakları hakem heyetinden şikayet dosyası oluşturun ve şikayetimvar.com sitesinden mutlaka sıkıntınızı yazın. Çok etkili oluyor.
Motosikletin alt motoruna bir şey olursa kesinlikle dediklerinizi yapacağım, pasları bayiden çıkarken farkedemedim, birkaç eksiği de vardı avadanlık takımının olduğu kapak yoktu mesela, herhalde avadanlık takımını çalarken kapağı yerine koymayı unutmuşlar :D, pandizot çatlaktı.
RideForLife. adlı üyeden alıntı
Sanırım size çinlinin kusurlu malı gelmiş.. Bendede var çinli Allaha şükür sıkıntısız kullanıyorum.
Neyse konumuza gelirsek, öncelikle geçmiş olsun. Arkadaşlarında dediği gibi hakkınızı arayabildiğiniz heryerde arayın. Ama kanıtlayabileceğiniz şeyler olsun. Mesela vidaların paslı haldeyken fotosu var mıydı bayiden çıkarken? Birde sakın motorunuzu dışarıda bir tamirciye elletmeyin hemen garanti dışı ibaresi basarlar.
Ayrıca derslerine iyi çalış ki ileride daha iyilerini alman için imkanın olsun. Motor her türlü halledilir, önce sınavına bakmalısın. Kolay gelsin. Başarılar.
Motosikletimin garantisi var mı onu bile bilmiyorum, alırken garanti belgesi falan almadım, yarın almaya gideceğim, sınav konusunda ise hiç bir şekilde çalışamıyorum, aklım hala yokluk içinde,zorluklarla, cebimizde para kalmadan ödeyeceğimiz motorda. Teşekkür ederim.
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:42 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:40 ----------
liquem adlı üyeden alıntı
Paslı vidaları görünce uzak durucaktın. Zannediyorumki yaşının gençliğine ve heyecanına aldanmışsın ben senin yaşındayken kök söktürüyordum bu tarz şeylerde. Sana Tüketici hakları hakem heyeti yolu gözüktü il eğer kalabalık bir nüfüsa sahip değilse internetten dilekçeni yazıp yolluyorsun. 1 Haftaya cevap geliyor ama istanbulda falansan 3-6 ay sadece cevap alman. Önce bi mondial ile görüş. Yasal yollara başvuracağını söyle.
Paslı yerler aslında çokta umrumda değil, alt motorunda bir sıkıntı varmış gibi hissediyorum. Tabii ki depomun çizik olması, her vidanın paslı olması üzdü beni.
-
Sınavları dert etme. Tahminen 11.sınıfsın 12. Sınıf olsan zaten ailen almazdı sınavdan sonraya bırakırdı diye tahmin ediyorum. Bende motoru aldığımda finallerim vardı alıkoyamıyordum kendini ama takma kafdana geçer senin için zorlu bir süreç motorunu noterde kayıt ettirip plaka aldın mı ? Faturada yazan motor ve sashe numarası motorla uyuşuyor mu ? bir kontrol et. Daha kötüsü ile karşılaşma. Ona göre önlemini al. Eğer sana farklı motor no ile fatura falan kestiler ve böyle bir ürün yolladılarsa Dolandırıcılıkla bile suçlanabilirler. Ona göre dilekçeni yaz yolla. Sana fatura kesen servisi bayiyi de şikayet etmeyi unutma ama önce mondial ile görüş. Hatta sabahtan fotografları ve sesi çekip video at ses boştayken çıkıyorsa. Telefonla ara sabah saat şu saatte mail atmıştım de oradaki müşteri temsilcisinin durumun ciddiyetini anlamasını sağla. Ek olarak konuşmaların sistem tartafından kaydedildiğini hatırlat ve bunun tüketici tarafından yasal bir ibraz olduğunu. 14 gün içerisinde gereğinin yapılmamasına karşın dava açıp Tüm maddi haklarını savunacağını da belirt. Öyle yapmasan bile gözleri korksun. Cayma dilekçesi yaz birtane ptt ile iadei taahütlü yolla. Dilekçede motorun kusurundan dolayı yenisi ile değişimini iste. Aksi taktirde icraya vereceğini de belirt. Sorunların en kısa sürede sonuçlanacaktır.
-
liquem adlı üyeden alıntı
Sınavları dert etme. Tahminen 11.sınıfsın 12. Sınıf olsan zaten ailen almazdı sınavdan sonraya bırakırdı diye tahmin ediyorum. Bende motoru aldığımda finallerim vardı alıkoyamıyordum kendini ama takma kafdana geçer senin için zorlu bir süreç motorunu noterde kayıt ettirip plaka aldın mı ? Faturada yazan motor ve sashe numarası motorla uyuşuyor mu ? bir kontrol et. Daha kötüsü ile karşılaşma. Ona göre önlemini al. Eğer sana farklı motor no ile fatura falan kestiler ve böyle bir ürün yolladılarsa Dolandırıcılıkla bile suçlanabilirler. Ona göre dilekçeni yaz yolla. Sana fatura kesen servisi bayiyi de şikayet etmeyi unutma ama önce mondial ile görüş. Hatta sabahtan fotografları ve sesi çekip video at ses boştayken çıkıyorsa. Telefonla ara sabah saat şu saatte mail atmıştım de oradaki müşteri temsilcisinin durumun ciddiyetini anlamasını sağla. Ek olarak konuşmaların sistem tartafından kaydedildiğini hatırlat ve bunun tüketici tarafından yasal bir ibraz olduğunu. 14 gün içerisinde gereğinin yapılmamasına karşın dava açıp Tüm maddi haklarını savunacağını da belirt. Öyle yapmasan bile gözleri korksun. Cayma dilekçesi yaz birtane ptt ile iadei taahütlü yolla. Dilekçede motorun kusurundan dolayı yenisi ile değişimini iste. Aksi taktirde icraya vereceğini de belirt. Sorunların en kısa sürede sonuçlanacaktır.
10.Sınıfım, kendim çabalayarak günlük harçlıklarımla ehliyetimi, kaskımı aldım. Ailemin bana binbir zorlukla aldığı bu motor için uğraşacağını sanmıyorum. Dediğiniz gibi yakın abilerimin de, sizlerin de verdiği tavsiyeler doğrultusunda sanırım Mondial'i arayıp durumu anlatacağım, pasları aslında çok sonradan farkettim, 4. günündeyken her yerinin pas olduğunu farkettim, ilk gün gidondaki pasları görüp sorun etmemiştim.
Bunların dışında daha çok acı olan şey, depomun kullanılmış gibi durması, üstünde silerken çizilmiş gibi izler var, temiz kullanılmış motor nasılsa benim 5,6 günlük motorum da öyle duruyor, ön camda çizikler var, bayi bu durumun arkasında asla durmuyor.
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:57 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:54 ----------
Ayrıca tekrardan aklıma gelen bir şey var, motoru aldığımda 9 kmdeydi, test turları 1-2 km oluyor diye biliyorum ama bununla tur atılmış gibi.
-
Mesele Çin li olması değil. Sıfır bir ürün alırken yapman gereken kontrolleri yapmaman. Hakkını hukukunu bilmemenden motor almışsın. Geçmiş olsun. Bayiye ayıplı mal sattıkları için başvur mağduriyetinin giderilmesini iste. Olmadı mahkemeye gideceksin.
-
owlam adlı üyeden alıntı
Mesele Çin li olması değil. Sıfır bir ürün alırken yapman gereken kontrolleri yapmaman. Hakkını hukukunu bilmemenden motor almışsın. Geçmiş olsun. Bayiye ayıplı mal sattıkları için başvur mağduriyetinin giderilmesini iste. Olmadı mahkemeye gideceksin.
Bizim bayi hayatta kabul etmez, ilk gün aldım dikkatimi çektiği gibi babamla götürdüm motoru, takmadılar. Cumartesi gününe kadar motor bozulmazsa inşallah 30 km uzaktaki faturanın kesildiği asıl bayiye gideceğim.
-
Aklıma gelen size teşhir ürünü,test motoru,iade edilmiş motor satmış olabilecekleri tabi sadece varsayımsal konuşuyorum fakat yerinizde olsam sıfır motor dahi olsa bu problemler ile uğraşmaktansa iade etme yoluna giderim geçmiş olsun.
-
yazık günah en aşşağı yine o motora 5 bin vermissindir.
-
Aldığınız mal ayıplıysa ve elinizde faturanız varsa tamir talep edebilir ve hatta duruma göre iade edebilirsiniz. Garanti belgesi şart değil, faturanız var zaten elinizde. İkinci el dahi alsanız tüketici kanununa göre bu haklarınız var, ayıplı mal satmanın cezası mevcut. 80-90 larda değiliz, öyle ben sattım gitti gerisine karışmam benden çıktı diye bir durum yok artık.
-
abi keşke keşke diyorum 3-4 yaşında japon al aman çin malı alma ama geçmiş bu söylem....
-
Çin motoru ve japon motoru arasın bariz fark var bunu inkar edemeyiz ancak konu sahibi genc arkadaşımızın bilmesi gereken şey başına gelen bu şeylerin çin motoru olması ile %70 alakası yok.
Mondial in 5 yıllık bir motoru var altımda; 3. sahibiyim. Aldıgımdan beri motorun başına gelmeyen kalmadı; kaza yaptım , defalarca devirdim, temizliğini yapmadım vs vs. ancak motosiklet ne tekledi ne yolda bıraktı tertemiz kullanıyorum. Benim kadar kötü kullandı mı bilmiyorum ancak arkadaşta ybr vardı yeni kasa; adam aldıgına bin pişman olmuştu.
10. sınıfa giden genc bir kardeşimiz olarak parayı zor biriktirdiğini düşünüyorum; öncelikle aldıgın model iyi bir model değil, ki fiyatının diğer mondial ürünlerine göre yüksek olmasını anlayamadım. Ayrıca görmeden motoru almak büyük bir risktir, bayide yoksa olan bir bayii bulacaktın gerekirse başka şehire gidecektin. Zaten o vidaları cizikleri gördüğün anda "bi halt var la bunda" diyip almayacaktın.
Haklarını bil; bayii ile dğeişim konusunu konuş olmadı tüketici haklarına git (ebeveynlerin ile)
-
Yetişkin olsaydın sana burada bir sürü şey yazardım ama benim de 9. sınıfta bir kızım var. Öncelikle ailenin motoru alırken sanki kendilerine otomobil alıyormuş gibi ince eleyip sık dokuyup senin için parasına göre en iyisini seçmeleri gerekirdi. Bu saatten sonra canını sıkma, kafaya da takma. Öncelikle kendine daha iyi başka bir Mondial servisi bul ve motorun her tarafına baktır. Motorunu defolu mal olarak kabul edip hırpalama, rodajına falan dikkat et, yumuşak kullan. İlk yağ değişiminden sonra motor biraz daha oturacaktır ancak o ilk yağ değişimini mutlaka başka serviste yaptır.
Vidalardaki pas mevzusu her Çin motorunda olabiliyor, çok önemli değil, gerekiyorsa değiştirirsin, olur biter.
Isındıktan sonra motorun soğuması mevzusuna da takılma, bu bir sorun değil. Koca demir yığını, beş dakikada soğuyacak değil yani.
Tüketimin fazlalığı o benzin kokusuyla alakalı olabilir. Bir yerden damlatıyor olmalı. Yoksa 125 cc tüm motorlar arasında tüketim 100 km'de 1 litre bile oynamaz. İster Çin malı olsun, ister Japon malı teknoloji harikası.
En başta dediğim gibi, rodajını düzgün şekilde, kitapçığa göre bitir, ilk yağ değişimini de adam gibi başka bir serviste yaptır. Giderken de yanında bu işten anlayan bir büyüğün olsun ki servis çocuk muamelesi yapamasın. Gerekiyorsa tüketici mahkemesine şikayet edin.
Bunlara üzülme, motor rayına girdiğinde şu anda takıldığın şeylerin hepsini unutup keyfini çıkaracaksın. Korumalarını takmayı da unutma, hayırlı olsun.
-
Forumda sık sık konu oluyor. Sende ilgili ve burayı takip eden bir arkadaşımız kardeşimizsin neden gidip böyle bir motora 7 binlira verdin. Yani parana yazık günah. Burada zaten herkes bu motorların alınmaması için bas bas bağırıyor.
Neyse olan olmuş, Mondial grubu tüm motorlarda aynı problemler yaşanıyor sürekli. Garanti belgesine ihtiyacın yok ürün zaten faturalı. Garanti veriliyorsa bu motora garanti kapsamındadır. Hangimiz motosikletin garanti belgesiyle işlem yaptırmıştır ki zaten. Türkiyede kural belli faturayı kaybetme.
uğur motorlu araçlar (0256) 315 50 00 hergün ara gerekirse derdini anlat. Belki motosikleti bile değiştirebilirler.
-
Seko adlı üyeden alıntı
Yetişkin olsaydın sana burada bir sürü şey yazardım ama benim de 9. sınıfta bir kızım var. Öncelikle ailenin motoru alırken sanki kendilerine otomobil alıyormuş gibi ince eleyip sık dokuyup senin için parasına göre en iyisini seçmeleri gerekirdi. Bu saatten sonra canını sıkma, kafaya da takma. Öncelikle kendine daha iyi başka bir Mondial servisi bul ve motorun her tarafına baktır. Motorunu defolu mal olarak kabul edip hırpalama, rodajına falan dikkat et, yumuşak kullan. İlk yağ değişiminden sonra motor biraz daha oturacaktır ancak o ilk yağ değişimini mutlaka başka serviste yaptır.
.
Vidalardaki pas mevzusu her Çin motorunda olabiliyor, çok önemli değil, gerekiyorsa değiştirirsin, olur biter.
Isındıktan sonra motorun soğuması mevzusuna da takılma, bu bir sorun değil. Koca demir yığını, beş dakikada soğuyacak değil yani.
Tüketimin fazlalığı o benzin kokusuyla alakalı olabilir. Bir yerden damlatıyor olmalı. Yoksa 125 cc tüm motorlar arasında tüketim 100 km'de 1 litre bile oynamaz. İster Çin malı olsun, ister Japon malı teknoloji harikası.
En başta dediğim gibi, rodajını düzgün şekilde, kitapçığa göre bitir, ilk yağ değişimini de adam gibi başka bir serviste yaptır. Giderken de yanında bu işten anlayan bir büyüğün olsun ki servis çocuk muamelesi yapamasın. Gerekiyorsa tüketici mahkemesine şikayet edin.
Bunlara üzülme, motor rayına girdiğinde şu anda takıldığın şeylerin hepsini unutup keyfini çıkaracaksın. Korumalarını takmayı da unutma, hayırlı olsun.
Öncelikle çok teşekkür ediyorum konunun altındaki yorumları bile okuduğunuz için, Motoru hırpalamıyorum, tanıdığım, o servisten çıkıp kendine dükkan açmış bir abim var. Buraya anlattıklarımı ona da anlatıp onun fikrini de alıcam, benzin konusunda tahliye borusundan atıyormuş dün gece baktım, altı hep ıslak kalıyor motorun 300 kmde yedeğe düşecek galiba.
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:31 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:29 ----------
MahmutBiner adlı üyeden alıntı
Forumda sık sık konu oluyor. Sende ilgili ve burayı takip eden bir arkadaşımız kardeşimizsin neden gidip böyle bir motora 7 binlira verdin. Yani parana yazık günah. Burada zaten herkes bu motorların alınmaması için bas bas bağırıyor.
Neyse olan olmuş, Mondial grubu tüm motorlarda aynı problemler yaşanıyor sürekli. Garanti belgesine ihtiyacın yok ürün zaten faturalı. Garanti veriliyorsa bu motora garanti kapsamındadır. Hangimiz motosikletin garanti belgesiyle işlem yaptırmıştır ki zaten. Türkiyede kural belli faturayı kaybetme.
uğur motorlu araçlar (0256) 315 50 00 hergün ara gerekirse derdini anlat. Belki motosikleti bile değiştirebilirler.
Çok teşekkür ediyorum, bugün Mondial'i arayıp içimi dökeceğim. 7 bin lira verme konusunda ise nakit paramız hiç yoktu kredi kartına taksitle aldık, en mantıklı motor buydu.
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:31 ----------
arndiol adlı üyeden alıntı
Çin motoru ve japon motoru arasın bariz fark var bunu inkar edemeyiz ancak konu sahibi genc arkadaşımızın bilmesi gereken şey başına gelen bu şeylerin çin motoru olması ile %70 alakası yok.
Mondial in 5 yıllık bir motoru var altımda; 3. sahibiyim. Aldıgımdan beri motorun başına gelmeyen kalmadı; kaza yaptım , defalarca devirdim, temizliğini yapmadım vs vs. ancak motosiklet ne tekledi ne yolda bıraktı tertemiz kullanıyorum. Benim kadar kötü kullandı mı bilmiyorum ancak arkadaşta ybr vardı yeni kasa; adam aldıgına bin pişman olmuştu.
10. sınıfa giden genc bir kardeşimiz olarak parayı zor biriktirdiğini düşünüyorum; öncelikle aldıgın model iyi bir model değil, ki fiyatının diğer mondial ürünlerine göre yüksek olmasını anlayamadım. Ayrıca görmeden motoru almak büyük bir risktir, bayide yoksa olan bir bayii bulacaktın gerekirse başka şehire gidecektin. Zaten o vidaları cizikleri gördüğün anda "bi halt var la bunda" diyip almayacaktın.
Haklarını bil; bayii ile dğeişim konusunu konuş olmadı tüketici haklarına git (ebeveynlerin ile)
Babam bu konuda beni takmıyor motorda bir şey yok diyor, çizikler de umrunda değil.
-
Çocuk yaşında kendi başına iş almışsın. Ailenden destek almadan kimse seni ciddiye almaz. Babanı devreye sok gitsin essin gürlesin biraz. Ama sonunda kabak senin başına patlayacak bilesin.
-
artemis99 adlı üyeden alıntı
Çocuk yaşında kendi başına iş almışsın. Ailenden destek almadan kimse seni ciddiye almaz. Babanı devreye sok gitsin essin gürlesin biraz. Ama sonunda kabak senin başına patlayacak bilesin.
Babamla çizikler için ilk gittiğimizde babam da servisin yanında durup o kutuyls geliyor çizik olacak şu olacak onlar ufak şeyler olur gibisinden servisi savundu, o yüzden babamın bir şey yapabileceğini düşünmüyorum.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)