Kontra verememek ya da kontra vermekten korkmak.
Reklamlar
-
Bende rn 180 var diğer motorlara göre küçük yani cbr 2100mm uzunluğa sahipken benim alet 1900mm uzunluga sahip Virajlarda alet küçük olduğu için güven vermiyor güven vermediği için yatamıyoruum yani kendi döneceğim istikamete ağırlıgımı veremiyorum. Hep bir düşecekmiş hissiyatı yaratıyor.
Küçükken dehşet bisiklet kullanır arka kaydıra kaydıra yere ivmelenip kalkardım. Rn180 ilk motorum bisiklet ile kıyaslamak ne kadar doğru bilmiyorum ama bana güven vermiyor ve sürekli şerit çizgilerini kaçırıp virajın bombe kısımına doğru kayıyorum. eğer yavaşlayamazsam ve duramazsam birgün refüje çarpacağım her virajda olmuyor tabi ama haftada 1 en az bu risk ile karşılaşıyorum.
Şimdiden teşekkürler.
İleri seviye sürüş düşünüyorum ama yaz sonuna kadar bütçesini denkleştirme şansım yok.
Reklamlar
-
O motordan ziyade lastik jant ebatlarınla ilgili birde kalitesiz lastiklerle. Çok doğal tırsman ki tırsmalısında...
-
Orjinal lastiklerle ayak peglerini sürttürüyordum bir gün dikkatsizliğime denk geldi hızım çok düşükken yine yaptım bu haraketi ve karşıdan gelen arabayı görünce dikkatim dağıldı 15 20 ile giderken yapıştım yere. :D
Düştü ama neredeyse hiç bir şey olmadı arka kuyruğun stickerı 1cm kadar cizildi o kadar :D
-
Angrypower adlı üyeden alıntı
O motordan ziyade lastik jant ebatlarınla ilgili birde kalitesiz lastiklerle. Çok doğal tırsman ki tırsmalısında...
Michelin ctiy grip takılı lastiklerde evet lastikler küçük 140 70 14 - 120 70 14
-
Videoyu birkaç kez izleyin. Nedeni korku. Korkuyu yenmek için de önce bilginizi sonra da tecrübenizi arttırmanız gerekir. Bakış çok önemli gözlerle bakış değil ama kafanızı çevirmeniz gerekiyor. Motto akademi Honda gss ya da özel hocalar, Murat Denizhan hoca olabilir değerli hocalarımız var, eğitim almak müthiş gelişim sağlıyor.
-
ne kadar bir ileri sürüş kur'u
-
Buraya ilk açtığım konudur virajda yatma korkusu.. Şuan tam 3 ay oldu ve neredeyse mrf lastikle peg eriteceğim... Acemiliğin ilk evresidir bu bence ben şu an acemiliğin ikinci evresine geçtiğimi düşünüyorum açıkçası. Zamanla oturacaktır dert etmeyin.
-
Bisiklette yatarken nasıl korkmuyorsan bunda da korkmamalisin..Motosikletin, kiyasla kısa olması elbette bir fark yaratır fakat virajda daha yüksek hızlarda yaratıyor aslında seksen yüz pek farketmiyor. .Kendimden örnek vereyim aks mesafelerini kiyaslamadim hiç, 205 cm fln rks 150 kullanırken yüz civarı hızda yetmiş derece gibi ikiyuz metre gibi bir virajda leş lastikle motoru cok fazla yatirirken, 194 boyunda kawasaki 250sl aynı yatırma da tedirgin etti biraz..Fakat düz yolda engelden kaçmak için daha iyi kontra verebiliyorum kisa olsa da boyu hic farketmiyor..Fakat hız arttıkça (125 üzeri hizlar) motorun boyunun kısa olması bu dengeye hafiften olumsuz etki yapıyor gibime geliyor...Ozelikle bunu anlamak icin bi saat birini bi saat oburunu kullandim hatta tam olarak farki anlamak icin..( İkibin kmden sonra kısa motora da diğeri gibi aliştim)
Daha sonra msx kullandım emaneten arkadaştan, ahım şahım bi olumsuzluk hissetmedim, yüksek hızlara çıkmadım..(Lastikler rn 180 den de kucuk)
Anlattığına göre bakışta problemin var gibime geliyor, doğru viteste ve devirdeysen de pek başka şey kalmıyor, korkunu yenmelisin bence..Bol bol pratik ve düşük hızlarda küçük virajlarda çalış , motora alıştıkça düzelecektir..Bakış kacirip kacirmadigini sakin yuksek hizda ogrenme! Forumda teknik konular rehberinde viraj içinde bakışlarla ilgili epey doküman bulabilirsin..
Bahsedilen eğitim 700 lira civari olması lazım (gs1 honda), fakat orada iki gün çalışacaksın. .Kendi kendine zaman sınırın yok.Egitim alsan da çalışmayı aksatma. Motor elin ayağın gibi olsa bile..
-
düşmekden korkuyorsan motor sürme er yada geç bir gün düşüceksin çünkü.. viraja girerken korkunda düşme korkusu viraja girme korkusu değil..önce o korkunu yen.
-
Bende pek yatamıyorum ve çokta sıkıntı etmiyorum ama ilerleyen zamanlarda yatacağız elbet. Lastiklere ne derece güvenebiliriz. Ben michelin pilot street kullanıyorum. Yol şartlarında neye dikkat etmeliyiz
-
Düşme korkusundan ziyade refüje çıkma korkusu mesela izmride seyir halinde düşünce birtarafımı kırarım. ama refüjün diğer tarafına geçersem sağ çıkamam okula giderken kullandığım istikamet hız sınırı 70 Dolayısı ile trafik 80-60 arasında akıyor.
-
demek istediğim o.. o korkuyla motor süremessin.. birde dediğimi tersten söyliyim motor sürerken korkuların olmamalı yoksa o korkular sana hata yaptırır kaza yaptırır..
-
MEsela diyelimki bakışı kaçırdık şerit gidiyor. İvmeyi tekrar yakalamak için gaz açıp o orantıda daha fazla kontra vererek durumu kurtara bilir miyim ?
-
MimTolga adlı üyeden alıntı
Videoyu birkaç kez izleyin. Nedeni korku. Korkuyu yenmek için de önce bilginizi sonra da tecrübenizi arttırmanız gerekir. Bakış çok önemli gözlerle bakış değil ama kafanızı çevirmeniz gerekiyor. Motto akademi Honda gss ya da özel hocalar, Murat Denizhan hoca olabilir değerli hocalarımız var, eğitim almak müthiş gelişim sağlıyor.
https://www.youtube.com/watch?v=_EEfke1eyng
bu filmi 2 defa izledim evet dediğiniz gibi korku ama bir şey sormak istiyorum : Mesela tek başıma yola çıktığımda cidden korkuyorum ve virajlara yatamıyorum ama arkadaşalarla çıktığımda daha bi özgüvenli olup gaza geliyorum sanırım. Tek başıma nasıl yencem bunu ?
-
Lastiklerinden bakışına, viraja yanlış hız ve yanlış yerden girmenden gidonu fazla sıkmana, ivmelenmeye kadar bir ya da birçok noktada hata yapıyor olabilirsin. Ben de çok uçan kaçan biri değilim ama arkanızda bir gözlemcinin sürüp size geri bildirimde bulunması faydalı olacaktır. Sorunun kaynağını bulursak çözümüne ulaşırız.
-
Korkmanız çok normal.
En büyük sebebi pratik eksikliği.
Sonra motorunuza ve lastiklerinize güvenmek.
Kapalı bir alan bulun.
Bir pazar yeri veya bir otopark. Çok büyük olmasına gerek yok.
Çapı 20 m falan bir daire tasarlayın kafanızda. Sonra gittikçe hızınızı arttırın.
Çok ta korkulacak bir şey olmadığını göreceksiniz.
Bu çalışmada tek yapmamanız gereken şey aynı yöne 2-3 turdan fazla dönmeyin. Başınız dönebilir.
Başınızı dik tutun ve dairenin tam karşı tarafına çevirin. Merkeze odaklanmayın.
-
E.Yzr adlı üyeden alıntı
bu filmi 2 defa izledim evet dediğiniz gibi korku ama bir şey sormak istiyorum : Mesela tek başıma yola çıktığımda cidden korkuyorum ve virajlara yatamıyorum ama arkadaşalarla çıktığımda daha bi özgüvenli olup gaza geliyorum sanırım. Tek başıma nasıl yencem bunu ?
Kapalı alan istasyon çalışması yapacaksınız. Önce bakışı ve kontrayı oturmanız gerekiyor. Söylediğim çalışmaya örnek video, ayrıca kanaldaki tüm eğitim videolarını da izlemenizi tavsiye ederim. Gayet faydalı...
-
Dediğiniz gibi bakışa biraz dikkat ettim bu gün aynı güzergahta 70-80 gibi hızlarda sorun yaşamadım
-
Bir çok insan korku demiş, ancak bu yorumu da ihmal etmeyin.
Angrypower adlı üyeden alıntı
O motordan ziyade lastik jant ebatlarınla ilgili birde kalitesiz lastiklerle. Çok doğal tırsman ki tırsmalısında...
Bisiklet ile yatmaya korkmuyordaniz, belki de gerçekten güven vermiyordur kullandığınız lastik veya süspansiyon sorunludur...
Bazen içimizdeki korku tedirgin edip "yatma" der, bazen de motosikletten aldığımız tepkiler tedirgin "yatma" der. Diyelim ki kör güvenip yattınız, ya ikincisiyse? Öyle veya böyle demek güç, ölçüp tartıp kendinizin karar vermesi lazım gibi.
-
Demek ki birsürü faktör doğru olması gerek. Lastikten, vites, devire, bakış yönünden, oturuş posizyonuna kadar. Asfaltın durumundan, viraja giriş açısından, hızına, yolun eğimine kadar. vsr.
İşin çok, arkadaş. Güvenli yerde bol bol tecrübe edinmekte fayda var.
Her s geçtiğin faktör, tedirginlik yaratıyor olabilir.
Viraja nekadar zamanında ve doğru hazırlanıp, apexi o kadar iyi yakalar, virajdan çıkışın o kadar keyfli olur.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)