Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Arkadaşlar bir yardım :)

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    19 Mayıs 2019
    Şehir
    İstanbul Zeytinburnu
    Motosikleti
    Yamaha YZF R25
    Kafama takılan bir soru var acemiliğime verin. 1 haftalık r25 kullanıcısıyım birazda iri yarıyım sormak istediğim kilo virajlarda avantaj mıdır dezavantajmıdır?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Kisa ve net olarak,

    120kg bir surucu düşünelim,

    Diğer tarafta 70kg bir surucu duşunelim,

    Ayni motor,
    Ayni viraj..

    120kg lik birisi arkada 50kg bir artci varmis gibi viraja girer,

    Hangisi daha dengeli suruş yapar??gibi gibi

    Boy ve kilo nedir?
    Ona göre program yapin

    Ekmeği kes
    Akşam 20den sonra su haric birsey tuketme
    2 öğun ve az ye
    Gunluk 10km hizli tempo yuru

    Bu kadar..

  3. #3

    Üyelik
    19 Mayıs 2019
    Şehir
    İstanbul Zeytinburnu
    Motosikleti
    Yamaha YZF R25
    1 haftalık süreçte 4 kg kadar verdim motoru alınca iştahım mı kesildi yoksa psikolojik olarak kendimi diyete mi programladım bilmiyorum. Acemi olduğumdan şu virajda avantaj dezavantaj konusu sürekli kafama takıldı.

  4. #4
    uzay gemisi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ocak 2017
    Şehir
    İstanblue
    Motosikleti
    09
    https://youtu.be/mOn_RQIwGPs
    Dezavantajı veya avantajı olduğunu hiç sanmıyorum
    Sadece yarış pistinde süre kasarken farkedebilir. Motogp pilotlarina yada benzeri yarış organizasyonlarinin pilotlarina bakarsanız büyük çoğunluğu ufak tefek zayıf insanlardir zayıflık demek hafiflik demek buda ara hızlanmalarda saniyeler kazanmak demek

  5. #5
    sharkspeedr2 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ağustos 2018
    bende 60 kilo civarında biriyim r25 kullanıyorum
    hafiflik hep avantajım oldu
    çok rahat ettiriyor virajlarda ara hızlanmalarda çoğu 250 cc kullanıcısını kilo farkından dolayı geçiyorum
    ne kadar hafiflik o kadar iyi
    motogpdeki motosikletlerin sırf kilo kazanmak için marş motorları yoktur bunu herkes bilir ama yinede ufak bir bilgi vereyim dedim.

  6. #6
    RoofRoof - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Mayıs 2017
    Şehir
    Edirne
    Motosikleti
    DRZ400SM
    Alıntı uzay gemisi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    https://youtu.be/mOn_RQIwGPs
    Dezavantajı veya avantajı olduğunu hiç sanmıyorum
    Sadece yarış pistinde süre kasarken farkedebilir. Motogp pilotlarina yada benzeri yarış organizasyonlarinin pilotlarina bakarsanız büyük çoğunluğu ufak tefek zayıf insanlardir zayıflık demek hafiflik demek buda ara hızlanmalarda saniyeler kazanmak demek
    Kilo olayı farklı bi olay ama MotoGP'de.Bi yarışçı zayıflayıp yarışa çıkınca motoru kontrol edemiyorum demişti.

  7. #7
    Furkan_venus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Aralık 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Gsx-R 600
    en basit dezavantajın bence viraj yaparken çabuk yorulman olur

  8. #8
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    yaş ilerledikçe fazla kiloların etkilerini hissedeceksin bir an evvel fazlalıklardan kurtulmaya bak , virajda veya yolda aşırı kg elbette motorunuda engeller , suspansiyona binen fazla yük hem amortisorlerin fazla kapanıp açılmasına hemde lastik profilin ezilmesine sebep olur , yol tutuş zayıflar..

  9. #9

    Üyelik
    19 Mayıs 2019
    Şehir
    İstanbul Zeytinburnu
    Motosikleti
    Yamaha YZF R25
    Mide ameliyatı olmak yerine R25 almak çok radikal bir karar oldu :D:D -4 kg ile ilk haftayı bitirdik bakalım daha viraj dönme işlerinden önce tecrübe edinmem gereken konular var zaten. Ama insan ister istemez bu konuyu merak ediyor. Bir de bi kaç arkadaş vardı kilom şu alsam mı kilom bu alsam mı. Bence alsın. Şu an bile zevk alıyorum motorumdan. Bir de ideal kilolarda biraz daha tecrübe edince daha nefis olacağını düşünüyorum

  10. #10
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    11 Kasım 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    xmax_250 ABS 2015 + Sepetli 52 litre
    nickini alırken doğukanr25abs diye alman gerekiyordu şimdi seni her zaman eleştirmek zorunda kalıcam
    sutlusoda bunu beğendi.

  11. #11

    Üyelik
    26 Kasım 2017
    Şehir
    Sin City
    Motosikleti
    Yoqhtır...
    Ben 90kg'ım, ekipmanlar falan 100kg oluyorum. MT-25 sahibiyim, virajlarda düzlükler gelene kadar baya bir insanı paket ediyorum. İş ki sen doğru fren, doğru gaz, doğru eğim, doğru bakış açısını koru. Piste mi çıkıyorsun? Virajı 1sn geç bitirsen ne olacak?

    Motoru zevk için sür, hırs için sürenlerin hep bir yerlerinde patladı. Keskin sirke küpüne zarar.

  12. #12

    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Alıntı Angrypower adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben 90kg'ım, ekipmanlar falan 100kg oluyorum. MT-25 sahibiyim, virajlarda düzlükler gelene kadar baya bir insanı paket ediyorum. İş ki sen doğru fren, doğru gaz, doğru eğim, doğru bakış açısını koru. Piste mi çıkıyorsun? Virajı 1sn geç bitirsen ne olacak?

    Motoru zevk için sür, hırs için sürenlerin hep bir yerlerinde patladı. Keskin sirke küpüne zarar.
    Vaay 90kg hee diyet işe yaramiş desene

  13. #13

    Üyelik
    26 Kasım 2017
    Şehir
    Sin City
    Motosikleti
    Yoqhtır...
    Alıntı levend84 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Vaay 90kg hee diyet işe yaramiş desene
    88'e düşüp düşüp geri çıkıyorum. Esas niyetim 78 lakin 87'i göremiyorum ki rakamların yerlerini değiştireyim

  14. #14

    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Alıntı Angrypower adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    88'e düşüp düşüp geri çıkıyorum. Esas niyetim 78 lakin 87'i göremiyorum ki rakamların yerlerini değiştireyim
    87yi tersten oku

  15. #15

    Üyelik
    26 Kasım 2017
    Şehir
    Sin City
    Motosikleti
    Yoqhtır...
    Alıntı levend84 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    87yi tersten oku
    87'i görsem tersten okurum zaten

  16. #16
    ayetlervaray - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2016
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Superlight 200
    tahminimce kilo arttıkça virajlarda keskin dönüşler yapmak zorlaşıyordur. çünkü kilolu bir adamın virajlarda yatarken daha dikkatli olması gerekir. daha fazla ağırlık demek sürücünün motosiklet üzerindeki pozisyonunun motosikleti daha fazla etkilemesi demek. sürücü zaten birkaç arka teker kaydırmasından sonra limitlerini keşfeder kendi dengesini bulur. düşününce viraj performansı açısından kilolu bir sürücü için dışa doğru yatmak, içe doğru yatmaktan daha fazla alan sağlar diye düşünüyorum.

    şöyle ki ağırlığını dışa verip motoru içeri yatırırsan ve o dengeyi güzel kurarsan, kaymak gibi dönme şansın var. içeri doğru ise fazla yatılabileceğini düşünmüyorum. tabi bu son söylediklerim tamamen varsayımsal, tecrübe etmedim ya sen zaten pratik yaptıkça yavaş yavaş her şeye hakim olmaya başlayacaksın şuan performans merformans düşünmenin gereği yok iyi sürüşler umarım ilk hatalarınız çok büyük sonuçlara neden olmaz, ders çıkararak hafifçe atlatırsınız.

  17. #17

    Üyelik
    19 Mayıs 2019
    Şehir
    İstanbul Zeytinburnu
    Motosikleti
    Yamaha YZF R25
    Yok kesinlikle hırs değil. İlk başlarda da söylediğim gibi bu sadece bende merak konusuydu. 1 haftalık bir kullanıcı olarak tabi ki virajda yatmayı falan düşünmüyorum hatta söylediklerine sonuna kadar katılıyorum..


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)