Kafama takılan bir soru var acemiliğime verin. 1 haftalık r25 kullanıcısıyım birazda iri yarıyım sormak istediğim kilo virajlarda avantaj mıdır dezavantajmıdır?
Kafama takılan bir soru var acemiliğime verin. 1 haftalık r25 kullanıcısıyım birazda iri yarıyım sormak istediğim kilo virajlarda avantaj mıdır dezavantajmıdır?
Kisa ve net olarak,
120kg bir surucu düşünelim,
Diğer tarafta 70kg bir surucu duşunelim,
Ayni motor,
Ayni viraj..
120kg lik birisi arkada 50kg bir artci varmis gibi viraja girer,
Hangisi daha dengeli suruş yapar??gibi gibi
Boy ve kilo nedir?
Ona göre program yapin
Ekmeği kes
Akşam 20den sonra su haric birsey tuketme
2 öğun ve az ye
Gunluk 10km hizli tempo yuru
Bu kadar..
1 haftalık süreçte 4 kg kadar verdim motoru alınca iştahım mı kesildi yoksa psikolojik olarak kendimi diyete mi programladım bilmiyorum. Acemi olduğumdan şu virajda avantaj dezavantaj konusu sürekli kafama takıldı.
https://youtu.be/mOn_RQIwGPs
Dezavantajı veya avantajı olduğunu hiç sanmıyorum
Sadece yarış pistinde süre kasarken farkedebilir. Motogp pilotlarina yada benzeri yarış organizasyonlarinin pilotlarina bakarsanız büyük çoğunluğu ufak tefek zayıf insanlardir zayıflık demek hafiflik demek buda ara hızlanmalarda saniyeler kazanmak demek
bende 60 kilo civarında biriyim r25 kullanıyorum
hafiflik hep avantajım oldu
çok rahat ettiriyor virajlarda ara hızlanmalarda çoğu 250 cc kullanıcısını kilo farkından dolayı geçiyorum
ne kadar hafiflik o kadar iyi
motogpdeki motosikletlerin sırf kilo kazanmak için marş motorları yoktur bunu herkes bilir ama yinede ufak bir bilgi vereyim dedim.
en basit dezavantajın bence viraj yaparken çabuk yorulman olur
yaş ilerledikçe fazla kiloların etkilerini hissedeceksin bir an evvel fazlalıklardan kurtulmaya bak , virajda veya yolda aşırı kg elbette motorunuda engeller , suspansiyona binen fazla yük hem amortisorlerin fazla kapanıp açılmasına hemde lastik profilin ezilmesine sebep olur , yol tutuş zayıflar..
Mide ameliyatı olmak yerine R25 almak çok radikal bir karar oldu :D:D -4 kg ile ilk haftayı bitirdik bakalım daha viraj dönme işlerinden önce tecrübe edinmem gereken konular var zaten. Ama insan ister istemez bu konuyu merak ediyor. Bir de bi kaç arkadaş vardı kilom şu alsam mı kilom bu alsam mı. Bence alsın. Şu an bile zevk alıyorum motorumdan. Bir de ideal kilolarda biraz daha tecrübe edince daha nefis olacağını düşünüyorum
nickini alırken doğukanr25abs diye alman gerekiyordu şimdi seni her zaman eleştirmek zorunda kalıcam
Ben 90kg'ım, ekipmanlar falan 100kg oluyorum. MT-25 sahibiyim, virajlarda düzlükler gelene kadar baya bir insanı paket ediyorum. İş ki sen doğru fren, doğru gaz, doğru eğim, doğru bakış açısını koru. Piste mi çıkıyorsun? Virajı 1sn geç bitirsen ne olacak?
Motoru zevk için sür, hırs için sürenlerin hep bir yerlerinde patladı. Keskin sirke küpüne zarar.
tahminimce kilo arttıkça virajlarda keskin dönüşler yapmak zorlaşıyordur. çünkü kilolu bir adamın virajlarda yatarken daha dikkatli olması gerekir. daha fazla ağırlık demek sürücünün motosiklet üzerindeki pozisyonunun motosikleti daha fazla etkilemesi demek. sürücü zaten birkaç arka teker kaydırmasından sonra limitlerini keşfeder kendi dengesini bulur. düşününce viraj performansı açısından kilolu bir sürücü için dışa doğru yatmak, içe doğru yatmaktan daha fazla alan sağlar diye düşünüyorum.
şöyle ki ağırlığını dışa verip motoru içeri yatırırsan ve o dengeyi güzel kurarsan, kaymak gibi dönme şansın var. içeri doğru ise fazla yatılabileceğini düşünmüyorum. tabi bu son söylediklerim tamamen varsayımsal, tecrübe etmedim ya sen zaten pratik yaptıkça yavaş yavaş her şeye hakim olmaya başlayacaksın şuan performans merformans düşünmenin gereği yok iyi sürüşler umarım ilk hatalarınız çok büyük sonuçlara neden olmaz, ders çıkararak hafifçe atlatırsınız.
Yok kesinlikle hırs değil. İlk başlarda da söylediğim gibi bu sadece bende merak konusuydu. 1 haftalık bir kullanıcı olarak tabi ki virajda yatmayı falan düşünmüyorum hatta söylediklerine sonuna kadar katılıyorum..
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)