Anladım, kaporta işçiliği dediği işlem yapılmış olsa 10 birim saatlik işlem ücreti herhalde. Ya da yarım saat, artık nasıl hesaplıyorlarsa...
Hasar tespiti içinde öyle kafalarına göre yazmışlar o zaman... Çünkü genelde bu tip servislerde 100tl ya hal olur daha fazlasını duymadım.
Servise iş yaptırıp para vermemek yok öyle bir dünya. Hasar tespit ücreti ya da expertiz aynı şey. Otomobil ile kıyaslamak da olmaz az olan bir şey her zaman pahalıdır. 2.el motor almaya baktırsan da aynı ücreti alıyorlar, dışarda başka ustaya gösterseydin o da 100₺ alır en az. Yetkili servis olunca fiyatlar bu. Şikayetin yersiz kusura bakma.
oto exper işlemi ile hasar expertiz işlemleri çok farklı işlemlerdir. hasar işlemlerinde prosedür işleyişi gereği önce dıştan görünen hasar fiyatlandırılır. yani araç onarılmaya değer olup olmadığı belirlenir ( pert mi olacak , onarılacakmı) . muhtemel sonradan çıkacak hasarlı parçalar üç aşağı beş yukarı kestirilebilir. duruma göre işlem onayı alınıp söküldükçe beklenmedik hasarlı parçalar çıkabilir. ödemeyi yapacak kişi (sigorta şirketi veya araç sahibi) ancak bu noktada kesin bilgilendirilebilir.
yetkili servis işlemleri servis kaydı alınıp iş emri açılarak yapılır. her iş emri işlemsiz durumlar hariç faturalandırılır. ortada bir hasar ekspertizi yapılmış ve sizde fiyatı çok görüp kendiniz yapacağınızı bildirip motoru almışsınız. doğal olarak yaptıkları hasar tespitin ve parça fiyatlandırmasının bedelini talep edecekler. zaten 300 tl den 200 tl ye inmişlerde.
kendim yetkili servis çalışanıyım. hergün pekçok kişi aracının cihaza bağlanıp arızanın tespiti için geliyor. arızayı söyleyince tamam kalsın deyip özel servise yöneliyor. kullandığımız diagnoz cihazları şirketimize kiralık. 6 tane cihaz tanesi 10.000 tl den aylık 60.000 tl sırf diagnoz cihazı kirası ödeniyor. bunun kira, stopaj, personel gideri, fatura vs diğer gider kalemleri var. nerden baksan 850-900.000 tl sabit gider. yetkili servis işletmek maliyetli iştir, bu maliyet doğal olarak müşteriden alınan ücretler ile karşılanır. yüksek ücretin karşılığı hizmet kalitesi ve çıkacak sorunlarda karşında muhattap bulabilmendir. yetkili servis yaptığı her işte tam kanuni sorumluluk üstlenir. (yapılan işçilik ve takılan garantili orjinal yedek parça)
kısaca ortada siz haksız bir kazanç olarak görsenizde standart servis prosedürü işlemiş. zaten indirimde yapmışlar, art niyet yok. yamaha almamalıyız demişsin yazının sonunda. hangi markaya gidersen git iş emri açıp işlem yaptıkları her işlemin ücretini almak işletmenin kanuni hakkıdır. ha bide şu var sürekli müşterisi olursun, gide gele artık ahbaplık kurarsın, kendi insiyatiflerini kullanıp ücret almayabilirlerde. biz daimi çalıştığımız müşterin ufak tefek işlerini ücretsiz yapıyoruz.
Bu servislere gidip 10 liralık işi 100 liraya yaptırarak kaziklanmaktan zevk mı alıyorsunuz. Servis işi parça değiştir üzerinedir. Sök takci yani. Bir parçanın tamiri veya ucuz yollu yapılma imkanı varken o yapılmaz en pahalı yöntem ile parça satisi ve yüksek işçilik alınır. Ayrıca garantiden çıkarmış. Yemişim garantisini. Garanti bahanesiyle seni 5 sene kaziklayacak birşey olduğu zamanda kullanıcı hatası diyecek.
Bence yazıyı tam okumadan heyecan yapmışsın.Ben senin için özetliyim.Diagnoz cihazı ve bunun gibi cihazlar ve onların kira bedelleri yok.Yapılacak işlemin 300 tl gibi bir ücreti olacağı belirtilmeden kafalarına göre işlem yapılmış,onunda baştan sağma yapıldığını ben gelir gelmez tespit ediyorum.
He bide ahbaplık demişsin bence ahbaplık değil kafalarına göre fiyat verme.3 ay önce 1000 bakımına tuna 120 tl aldı,geçen hafta ilk defa gittiğim Mototaş ekstra olarak dişli yağı koymasına rağmen 90 tl aldı.Bu nasıl bir tezat.
Bunlar adam kazıklamayı meslek edinmişler ,sizlerde anlamsız bir şekilde en büyük destekçilerisiniz .
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:59 ----------
Haklısın dostum.Satma ihtimalim her zaman var bundan önceki 9 motosikletim gibi.Satarkende sorun olmaması için mecbur garantiye götürüyorum.
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:02 ----------
Eywallah.Demek ki Honda Konşuk keriz bir işletme.Benzer bir durumda her işlemi baştan söyledi.Ama bunlardaki mantık bundan önceki 100 bıldırcın ses çıkarmadı bu da çıkarmaz .Yolunuz düşerse bu işletmeye ne demek istediğimi anlarsın.
iş emrine imza atmadıysan, sana ön tespit yapılacağı ve hasar fiyatı verileceği, senin hasar işlemini yaptırmayacağını bildirmen halinde tespit ücretini alacaklarını bildirmedilerse o parayı ödemeyebilirdin.
bunun dışında ben niye heycan yapıyomuşum veya kendince kazıkçı ilan ettiğin adamların büyük destekçisi oluyomuşum. sektörün içinde olan biri olarak işleyişi yazdım.
Motorun honda mı yamaha mı karar ver. Genel olarak honda servisleri yamaha ya göre daha uygun fiyatlıdır bunları motor alırken düşüneceksiniz. Konşuk u da Tuna yı da iyi bilirim. Haksız kazanç elde ettiklerini düşünmüyorum servis işi bu ve herkes bildiği işi yapıyor. Siz bu masrafı göze alarak servise gittiniz b.k atmanın alemi yok. Bir daha kapısından geçemezsin olur biter.
Ne fark eder motorun hangi marka olduğu.?Bmw veya Kawasaki değilki bu markalar.İkiside birbirine yakın fiyatlarda scooterları..Honda yamaha ya göre daha ucuz yazmışsın 2019Pcx veya Forzanın bakım fiyatlarına bak ,bilgi sahibi ol sonra yaz.
"Bok atmak"= bir nevi iftira atmak,suç atmak.Yukarda servis formu var,istersen
Eksper raporu adı altında kesilen faturayıda atabilirim.Bi daha zaten işim olmaz dolandırıcılarla.Burdaki herkezte durumu görsün diye paylaştım,e forumlarda bunun için.
Sen muhakkak git Yamaha Tuna'ya,boşver burda yazılanları.Tam senin gibi düşünen elit müşterilere ihtiyaçları var...
Türkiye'de maalesef işçilik ücreti bu seviyede ofise ufak tefek tadilatlar yaptırıyoruz 2 saatlik işçilik için dünyanın parasını istiyorlar ustalar daha geçenlerde sis farı taktırdım motora 120 Tl aldılar lanet olsun dedim yarım saate 120 tl kim kazanıyor yarım saate 120 Tl. Motor scooter değil garanej falan sökülmedi bu arada.
hiç bir sorun yok bayinin yaptığı masraf çıkarma ekspertiz oluyor zaten
Yamaha nın motosikletlerini daha çok beğenmeme rağmen, servislerinin ve bayilerinin anlamsız hareketleri yamaha almak isteğimi engelledi hep..
Hocam bence bu işin Hondası Yamahası yok. Forumda Honda ile ilgili de dünya kadar şikayet gördük. Bu işler servislerin insiyatifinde. Mesela radyatör hortum kiti değişimi için geri çağırıldım. İlk başta soğutma sıvısı ücreti ödeyeceğim söylendi. Gittiğimde para almadılar. Gerçekten dengesizlik var.
Benim bulunduğum bölgedeki yamaha bayi ve servisleri bildiğin cins, geçmiş tarihlerde buraya yazmisligim da var bakabilirsin, ayrica x max 250 alacaktım elemanın yamahanin sahibiymiş tavırlarından, yukarıdan bakmasından dolayı almadım gittim Joymax aldım, Tracer alacaktım gene bayinin tavrı yüzünden gittim Honda aldım, dediğim gibi Yamahanin motorlarını beğeniyorum ama çevremdeki servis tiplemeleri yüzünden almadım, bu ikinci Honda motorum,Honda'da böyle bir sorun yaşamadım . Ama genellemiyorum, elbette Honda ile de aynı sorunlar yaşanabilir, cevremde gidebileceğim iki Yamaha servisi var o tipler orada olduğu müddetçe Yamaha almayı düşünmem
Arkadaşım benim kadar bile bilgi sahibi değilsin araştırmamışsın motor alırken, sonra başına bir iş geldiğinde forumlarda ağlıyorsun. Honda ile Yamahanın farkı bu zaten servis hizmeti. Ben boşuna nmax155 yerine gidip pcx2019 almadım. 1000km bakımı 45TL işçilik sıfır, yamahada aynı iş 120TL. Ne mi fark eder işte fark bu. Servis formunu almışsın orda yaptırsaydın bu ücreti ödemeyecektin belki de. Sen vazgeçtim ben dışarda yaptıracağım sana da 5 kuruş kazandırmayacağım diye bir şey deme şansın yok. 200TL arıza tespit ücreti normal. Bunu kabul et.
Boşver hocam; arkadaş açtıgı konuda fikir edinmek için değil destek almak için uğraşıyor.
Forum demek bu değildir kimse çözemedi henüz.
Kendisi gibi günde 10 kişi gidip vazgectim derse ve adamlara para ödenmezse ne olacak? hayır kurumu mu burası?
Bununla ilgili bir yazı vardır; özeti adamın gözle gördüğünü sen göremediysen o adam 200 tl'i bilgisi için hak etmiştir.
BİR fabrikada, büyük bir makine aniden durmuş. Tamirciler geliyor, bir türlü çalıştıramıyor.
Sonunda, yaşlı bir tamirci bulmuşlar. Tamirci, makinenin etrafında dolaşarak, dikkatli bir şekilde kontrol etmiş. Sonra, kendini izleyenlere dönerek;
"Bana bir çekiç getirir misiniz?" demiş.
Çekiç gelmiş. Çekici eline alan tamirci, makineye yaklaşmış ve tespit ettiği bir yere çekici "tık" diye vurmuş. O da ne? Makine, başlamış çalışmaya...
Patron, son derece memnun. Sormuş;
- Borcumuz ne kadar?
- 1000 dolar.
- Neee... Çekiçle makineye şöyle bir vurdun, o kadar. Bunun için mi 1000 dolar istiyorsun?
- Evet.
- Peki... O zaman bana ayrıntılı bir fatura düzenle. İstediğin 1000 doların ayrıntılarını görmek istiyorum.
Bunun üzerine yaşlı tamirci, faturayı düzenleyip, patrona uzatmış. Patron, faturayı almış ve dikkatle okumaya başlamış;
Çekiçle, makineye vurmanın bedeli: 1 dolar.
Çekici nereye vuracağını bilmenin bedeli: 999 dolar.
Toplam: 1000 dolar.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)