Yamaha Tuna -Haksız kazanç
Reklamlar
-
Selamlar,
Geçen hafta Cumartesi kaza yapan nmax'i Yamaha Tuna'ya çekici ile biraktık.Bayi kapalı olduğu için pztye kadar otoparklarında kaldı.Pzt günü gittiğimizde 5.000 civarı onarım bedeli çıktı.Bu rakam servis yetkilerinin beyanına göre kesin değil dışardan göz kararı ,söküldüğünde rakam artabilir.Değerlendirme yaptık,parçaları kendimiz alıp yaptırmayı uygun gördük.Motosikleti servisten almak istediğimizde 300tl hasar tespit bedeli talep ettiler.Arkadaşım anlaşıp 200tl vermiş.Verilen faturada 200 tl eksper bedeli olarak işlendi.Ancak bu motora eksper değil hasar tespiti yapıldı ve bu dışardan kesin olmayan bir tespit ,rakam artabililir..Bu alınan rakam bence neden yamaha almamalıýıza gerçek bir örnek.Servislerinden dolayı.Bariz adam kazıklama,haksız kazanç,kul hakkı.Sizlerin konu hakkındaki fikirlerini bekliyorum..
Reklamlar
-
Ankara'da arkadaşın R25'ini götürmüştük servise. Ankara'da olanlar bilir servisi. Sırf o servis yamaha almamam için geçerli sebeptir.
-
Bence bi sorun gözükmüyor. Yamaha eksper ücreti 200 lira civarıydı zaten. Hasar tespit veya eksper adı altında olsun fark etmez bence. Bi ücret talep etmeleri normal. Ha görünürde hiçbir şey yapmamış gibi olabilirler. Yamaha bi cıvatayı bile parayla satıp servis kaydına işliyor. Uzun lafın kısası anormal bi durum görmüyorum ben
-
gözle bakıp mı 300 tl istediler yoksa söküp baktılar mı
-
Gözle baktılar.Onuda eksik yapmışlar zaten,farın tırnağı kırık görmemiş ben söyledim..
-
sandıkçı adlı üyeden alıntı
Gözle baktılar.Onuda eksik yapmışlar zaten,farın tırnağı kırık görmemiş ben söyledim..
gözle bakıp 300 tl ekpertiz yada hasar tespit parası istemekte iyiymiş gözleri yoruldu heralde bakarken.
-
enescanatar adlı üyeden alıntı
Bence bi sorun gözükmüyor. Yamaha eksper ücreti 200 lira civarıydı zaten. Hasar tespit veya eksper adı altında olsun fark etmez bence. Bi ücret talep etmeleri normal. Ha görünürde hiçbir şey yapmamış gibi olabilirler. Yamaha bi cıvatayı bile parayla satıp servis kaydına işliyor. Uzun lafın kısası anormal bi durum görmüyorum ben
Öyle değil hocam. İşin içinde sökme takma varsa, tamam. Gidersin, arıza tespiti istersin, söker, parasını alır. Yada ne bileyim, grenajları söker şasi kontrol eder, iç tırnakları kontrol eder vb. yine ücretini alır. Hasarlı motora dışardan bakıp; şu 3 parça değişecek diye düşünüp, sonra 200 lira istemek olmaz.
Gerçekten kontrolünü yapar, bir fiyat teklifi sunar müşteriye. Der ki şu şu ve şu parçalarınız değişecek, bunların fiyatı x tl+kdv + işçilik ile birlikte toplam bedel y olur. Net rakam verirse deriz ki tamam adam işini yapmış, parasını istemiş. Şu kadar tutabilir, ama tutmayabilir de, geçebilir de sökünce derse bunun bir bedeli yoktur çünkü reel bir veri yok ortada.
Evet Manuş Baba dinliyor, kitap, gazete okuyor ve düşünüyorum...
Düşünün, düşünmekle ölmüyor insan...
-
Yamaha Türkiye’ye şikayet edin bence
-
Ben Tuna'yı bilmem de tanımamda... MT-25 için 10000km bakımı sorup motul 7100 koydurmak istedim. Yağ filtresi değişmeyecek dediler ki değişmesi gerekiyordu. Yamalube dışında yağ koyarsak garanti dışına gider dediler. İptal ettirdim randevuyu.
-
Adamlar size bir hizmet sunmuş, bu hizmetin karşılığında da ücret talep etmişler. Adamların tek hatası işleme başlamadan önce ekspertiz ücretini belirmemeleri olmuş.
-
Bu ekspertiz olayı en güzel havadan para kazanma yöntemi... Standardı yok, denetleyeni yok. Yağcı bile ekspertiz yapıyor.
Servisin saatlik ücreti olacak, senin istediğin çapta bir ekspertiz için ne kadar süre gerekiyorsa onun bedeli alınacak bu kadar zor değil aslında. Yani iki ara gaz verip, yalandan sağına soluna bakıp 100-200tl talep edip hakkıyla para kazandım diye geziyorlar ortada ya neyse...
Ayrıca ekspertiz dediğiniz bu ülkede alıcı görmeden satıcıyla "ekspert" in rüşvet pazarlığı yaptığı işlemdir. Düzgün hizmet veren yerler varsa da bir elin parmaklarını geçmez, her iyi şey gibi istisnadır...
-
computeus adlı üyeden alıntı
Adamlar size bir hizmet sunmuş, bu hizmetin karşılığında da ücret talep etmişler. Adamların tek hatası işleme başlamadan önce ekspertiz ücretini belirmemeleri olmuş.
Adamların otoparkını kullanmaktan başka nasıl bir hizmet sunulmuş?
Ekspertiz böyle mi oluyor?
Yamaha servisinde lastik taktırdım, işlem sırasında içeri sokmadılar, normal mi bilmiyorum.
50 TL değişim, 50 TL balans 2017 yılı.
Bidaha geçmedim ordan.
-
efendy06 adlı üyeden alıntı
Ankara'da arkadaşın R25'ini götürmüştük servise. Ankara'da olanlar bilir servisi. Sırf o servis yamaha almamam için geçerli sebeptir.
Gerçekten malum yerden herkes şikayetçi olmasına rağmen neden bir bayi daha açılmıyor acaba. Şahsım adına ben bir kez şikayet etmiştim. Ben gibi çoğu insan şikayetçi ancak netice aynı. İlginç
-
Şikayet ettim gelen cevap aşağıda.Özeti bayimiz tabiki haklıdır.
Sayın müşterimiz öncelikle ilginiz ve bilgilendirme maili için teşekkür ederiz
Hasarlı araçlar yetkili servislerimize giriş yaptıktan sonra (Hasarlı araç kasko/trafik sigortası kapsamında yapılacaksa ya da araç sahibi onarım bedelini karşılayacaksa) servisin sigorta şirketine veya araç sahibine sunacağı gereken hasar (ya da hasar ekspertiz raporu olarak isimlendirilir) raporu için harcadığı işçilik (aracın durumuna göre harcanan emek ve zamanı değişebilir) ve bu işçiliğin bedeli ücretli yapılan işlemler kapsamındadır
Konuyu bilgilerinize sunarız
Saygılarımızla
---------- Mesajlar birleştirildi - 03:40 ---------- bir önceki mesaj zamanı 03:35 ----------
Yağı zamanında değiştirdikten sonra ortalama hepsi aynı.Ancak bu tavırları insanda gereksiz takıntı yaratıyor.Garanti kitapçığında yazıyormu sadece YAMALUBE ile çalışır diye,tabiki hayır.Baştan anlamışsınız ne olduklarını zaten..
-
Evde musluk bozuldugunda muslukcu cagırın; adam gelir musluga bakar der ki "abi bunun içi gitmiştir iscilik X malzeme Y toplam Z TL" der.
Sende X'i vermemek için adama teşekkür eder yaptırmayacagını söylersin. Sonra adam senden "gelme ücreti" ister.
Bu işler böyledir; senin gibi günde 50 adam gidip göz kontrolü yaptırıp para vermemek isterse bu adamlara yazık değil mi?
Kızmayın hocam; o adam 5bin TL'i icini acmadan muhtemel yılların tecrübesi ile söylemiş; siz bakınca 5bin TL ve üstü bir masrafı olacağını göremediyseniz ve oraya götürdüyseniz 300 TL'i haketmiştir.
-
Ekspertiz ücreti istenmesinde bir yanlış yok ancak detaylı bir yazılı rapor (tam hasar açıklaması, parça/malzeme işçilik bedelleri) sunulmalıydı. Öyle tahmini bu şu değişir şu kadar ücret çıkar diye baştan savma veya lakayıt ve sözle yapılan bir sözde hasar tespit ekspertizine bu ücreti istemek olmamış. İşi tam yapacaksın...
Bizim memleketin genel sorunu bu; kimsenin işine (dolayısıyla aslında kendisine) saygısı yok.
-
sandıkçı adlı üyeden alıntı
Selamlar,
Geçen hafta Cumartesi kaza yapan nmax'i Yamaha Tuna'ya çekici ile biraktık.Bayi kapalı olduğu için pztye kadar otoparklarında kaldı.Pzt günü gittiğimizde 5.000 civarı onarım bedeli çıktı.Bu rakam servis yetkilerinin beyanına göre kesin değil dışardan göz kararı ,söküldüğünde rakam artabilir.Değerlendirme yaptık,parçaları kendimiz alıp yaptırmayı uygun gördük.Motosikleti servisten almak istediğimizde 300tl hasar tespit bedeli talep ettiler.Arkadaşım anlaşıp 200tl vermiş.Verilen faturada 200 tl eksper bedeli olarak işlendi.Ancak bu motora eksper değil hasar tespiti yapıldı ve bu dışardan kesin olmayan bir tespit ,rakam artabililir..Bu alınan rakam bence neden yamaha almamalıııza gerçek bir örnek.Servislerinden dolayı.Bariz adam kazıklama,haksız kazanç,kul hakkı.Sizlerin konu hakkındaki fikirlerini bekliyorum..
ya kim ne derse desin bugün bir otomobili lifte alıp saatlerce uğraşıp dyno testi yapan otomobil exper firmaları 150 250 lira civarında para alıyor istanbulda. Daha geçen ay sattığım otomobil için 1 saatlik bir expere 150 tl verdim. Bu nasıl bir terbiyesizlik nasıl bir ahlaksızlıktır. Motosiklete göz kararı bakıp şukadar masrafı vardır demek için kim neyin parasını isteyebilir ?
Expertiz zaten bellirli birşeydir servis bunu tabiki isterse 1000 lirada yapabilir fakat bu beyan edilir. Kişi tarafından kabul edilir ve araç incelenerek sonuçlar verilir. Göz kararı expertiz yapılmaz.
Ozaman hepimiz dışarı çıkıp kardeş bunun şukadar masrafı var diyerek milletten para isteyelim böyle bir terbiyesizlik olabilir mi. Ayrıca motor bilgisayara bağlanmamış hiçbirşey kontrol edilmemiş exper masrafı. Valla yıllardır üsküdarda yamaha kullanıcısıyım. Demekki servisini sevmememin bir bakım için buradan kalkıp km lerce yol gitmeme değiyormuş. Gerçekten yazık. Yamaha türkiyeye şikayet edilebiliyor fakat çok ilgilenmiyorlar perakende müşterileriyle hergün arayıp rahatsız etmeniz gerek. Para kolay kazanılmıyor hakkınızı arayın.
Yamahanın size verdiği cevap mahkemeye bile taşınabilir 200 lira için değmez diye düşünüyoruz herzaman fakat bu normal bir durum değil.
-
sandıkçı adlı üyeden alıntı
Şikayet ettim gelen cevap aşağıda.Özeti bayimiz tabiki haklıdır.
Sayın müşterimiz öncelikle ilginiz ve bilgilendirme maili için teşekkür ederiz
Hasarlı araçlar yetkili servislerimize giriş yaptıktan sonra (Hasarlı araç kasko/trafik sigortası kapsamında yapılacaksa ya da araç sahibi onarım bedelini karşılayacaksa) servisin sigorta şirketine veya araç sahibine sunacağı gereken hasar (ya da hasar ekspertiz raporu olarak isimlendirilir) raporu için harcadığı işçilik (aracın durumuna göre harcanan emek ve zamanı değişebilir) ve bu işçiliğin bedeli ücretli yapılan işlemler kapsamındadır
Konuyu bilgilerinize sunarız
Saygılarımızla
---------- Mesajlar birleştirildi - 03:40 ---------- bir önceki mesaj zamanı 03:35 ----------
Yağı zamanında değiştirdikten sonra ortalama hepsi aynı.Ancak bu tavırları insanda gereksiz takıntı yaratıyor.Garanti kitapçığında yazıyormu sadece YAMALUBE ile çalışır diye,tabiki hayır.Baştan anlamışsınız ne olduklarını zaten..
Burada benim dediğim gibi saatlik bir ücretten bahsediliyor, süreç boyunca motorun başında mıydın? "Neden?" dersen arkadaşın dediği gibi dava falan açma niyetin varsa şunlardan emin olman lazım;
1. Servisin saatlik ücreti nedir?
2. Motosiklet hata raporu için ne kadar süre harcandı?
Bu arada normalde Yamaha servisleri alınan bedel için müşteriye yazılı döküm verir ve bu döküm bildiğim kadarıyla kayıt altına girer ve herhangi bir durumda Yamaha yetkilileri buna ulaşabilir. Bu mail atılmadan ona bakmışlardır diye tahmin ediyorum.
Edit: Bu soruların cevabından sana göre tezat çıksa bile dava falan açma bence haksız çıkarsın, çünkü harcanan zaman tamam ama birde ekstra olarak "emek" denmiş o işin ucu açık. Yani gene işin içine flu bir şeyler katmışlar memleket hastalığı, emek derken ne abi? Bana göre çok emek sana göre az emek. Emek dediğin aslında bir işe harcadığın zamandır. Böyle bir kurum emeği, ölçü birimi zamandan ayırırsa işin nereye varacağı belli olmaz...
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:15 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:50 ----------
Bu arada belirtmem lazım ki gaz veriyormuş ya da fırsatını buldu diye japon yetkililerine yükleniyormuş gibi olmasın. Değindiğim konular işin işleyişine dair eleştiriler.
Servisin saatlik ücreti 200tl da olabilir ve şöyle üstün körü bakmak için 10 dk. bile sürse böyle yerler 1 saat yazar, bu durumda servis sadece pahalı olmuş oluyor. Saatlik 100tl ücretleri varsa ama 1 saati geçmeden önce 300 deyip sonra 200tl aldılarsa servis üçkağıtçı oluyor. Üstteki soruları sorma sebebim de bu.
Bir seçenek daha var; saatlik ücret 100tl ve işe 2 saat 10 dk. Harcamış olabilirler ki bu durumda önce 300 talep etmişlerdir ama müşteri memnun olmayınca o 2 saati aşan 15-20dk. Neyse onu yazmayıp 200tl ya inmişlerdir.
-
Kesinlikle haklısınız,katılıyorum yazdıklarınıza.Youtube deki meşhur Onay otoya gecenlerde arkadaşımın aracı götürdük oda aynı parayı aldı yaklaşık 2 saat testlerle uğraştı.Ama malesef bunlar kadar kolay para kazananlar bu durumun normal olmadığını savunuyor.Bana baştan söylese eksper şu kadar ya da gel al diye zaten sorun çözülecek ama abs etiketine bile 50 tl yazmış faturada.Alenen soygun yapılıyor millette emek var diye yanlarında.Askeri ücretli demek ki emek sarfetmiyo ne diyim...
-
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)