Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
3. sayfa BirinciBirinci 123

Yamaha Tuna -Haksız kazanç

    REKLAM ALANI
  1. #41

    Üyelik
    25 Nisan 2007
    Bu memlekette 2 markanın kurumsal satış sonrası hizmet noktaları vardır.

    1) Honda
    2) BMW

    Diğerleri kurumsal olmayan marka servislerinden oluşur.. Hoda ve Borusan ın SSH standartları , aldıkları eğitimler, techizata harcadıkları paralar , bu markalar personelleri eğitim alsın diye markalara para ödüyorlar çoğumuzun bundan haberi bile yok.. Kurumsal yetkili servis işletmek ciddi iştir maliyetlidir. Öyle dışarıdan göründüğü gibi değildir. Çok şark kurnazı bu işte deli para var diyerek yetkili servis işine soyunur ancak sonları hiç değişmez hüsran olur. Yetkili servis işi matematik bilme işidir. İşini iyi yönetecek ve ekibini iyi kuracaksın..


    Yamaha Türkiye de bana göre yetkili servis konusunda kurumsallaşamamış vasat hizmet sağlayan bir markadır.. Eğer marka olarak bayinin yada servisinin kafasına göre takılmasına izin verirsen bu yapacağın en büyük hata olur..


    Şahsen araba alırken ilk önce yetkili servis organizasyonuna ve kalibresine bakarım. Motosiklette 2 defa bakarım.. Bu nedenle tercihin mümkün mertebe Honda olur..

    Birde artık motosikletler elektronikleşiyor. Artık sanayideki ustalar bu motosiikletleri algılayabilecek , arıza tespiti yapabilecek durumda olmayacaklar.. Önümüzdeki günlerde satın alacağınız tüm yeni teknoloji motosikletler ve arabalarda yetkili servise gitmek zorunda kalacaksınız.
    sandıkçı bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #42
    sandıkçı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Aralık 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    SYM Joymax
    Alıntı artemis99 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşım benim kadar bile bilgi sahibi değilsin araştırmamışsın motor alırken, sonra başına bir iş geldiğinde forumlarda ağlıyorsun. Honda ile Yamahanın farkı bu zaten servis hizmeti. Ben boşuna nmax155 yerine gidip pcx2019 almadım. 1000km bakımı 45TL işçilik sıfır, yamahada aynı iş 120TL. Ne mi fark eder işte fark bu. Servis formunu almışsın orda yaptırsaydın bu ücreti ödemeyecektin belki de. Sen vazgeçtim ben dışarda yaptıracağım sana da 5 kuruş kazandırmayacağım diye bir şey deme şansın yok. 200TL arıza tespit ücreti normal. Bunu kabul et.
    'forumların bilgi paylaşımı için olduğu'nu neden anlamamakta diretiyor ergen gibi düşünüp yazıyorsun.Neden ağlıyım burada?Yaşadıklarımı burda değer verdiğim dostlarla paylaştım.Katılmak zorunda tabiki değilsin ama firmayı amansızca savunmam askeri ücretle çalışan insanlara adeta küfür gibi.
    Benim gibi 2-3 kişi böyle itiraz edip tüketici haklarına başvursa bunlar bir daha imza almadan eksper ücretini baştan söylemeden bunu yapmaya cesaret edemezler.Ama senin gibiler yüzünden bu yüzsüzler bu işin dozajını çok daha üst seviyeler taşıyacaklar emin olabilirsin.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 18:29 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:19 ----------

    Alıntı arndiol adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Boşver hocam; arkadaş açtıgı konuda fikir edinmek için değil destek almak için uğraşıyor.
    Forum demek bu değildir kimse çözemedi henüz.

    Kendisi gibi günde 10 kişi gidip vazgectim derse ve adamlara para ödenmezse ne olacak? hayır kurumu mu burası?

    Bununla ilgili bir yazı vardır; özeti adamın gözle gördüğünü sen göremediysen o adam 200 tl'i bilgisi için hak etmiştir.



    BİR fabrikada, büyük bir makine aniden durmuş. Tamirciler geliyor, bir türlü çalıştıramıyor.

    Sonunda, yaşlı bir tamirci bulmuşlar. Tamirci, makinenin etrafında dolaşarak, dikkatli bir şekilde kontrol etmiş. Sonra, kendini izleyenlere dönerek;

    "Bana bir çekiç getirir misiniz?" demiş.

    Çekiç gelmiş. Çekici eline alan tamirci, makineye yaklaşmış ve tespit ettiği bir yere çekici "tık" diye vurmuş. O da ne? Makine, başlamış çalışmaya...

    Patron, son derece memnun. Sormuş;

    - Borcumuz ne kadar?

    - 1000 dolar.

    - Neee... Çekiçle makineye şöyle bir vurdun, o kadar. Bunun için mi 1000 dolar istiyorsun?

    - Evet.

    - Peki... O zaman bana ayrıntılı bir fatura düzenle. İstediğin 1000 doların ayrıntılarını görmek istiyorum.

    Bunun üzerine yaşlı tamirci, faturayı düzenleyip, patrona uzatmış. Patron, faturayı almış ve dikkatle okumaya başlamış;

    Çekiçle, makineye vurmanın bedeli: 1 dolar.

    Çekici nereye vuracağını bilmenin bedeli: 999 dolar.

    Toplam: 1000 dolar.
    Destek alma amacım yok,katılmaya bilirsin.Tabi bunu mantıklı nedenlerle buraya yazarsın bende belki bilmediğim bir konuda sayende bilgi sahibi olurum.
    Konuyla ilgili zaten yasal başvuru itiraz, hakkımı kullanıcam.Bu yazdığın saçma hikaye bence Türkiye'de geçmiş.Özetide Kurnaz tamirci baştan fiyatı belirtmeden uyanıklık yapıp karşısındakini dolandırıp ,bunada emek adı altında faturandırmış.Kaybolmuş ahlak kavramına çok güzel bir örnek,paylaştığın için teşekkürler..

  3. #43
    arndiol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2018
    Alıntı sandıkçı adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    'forumların bilgi paylaşımı için olduğu'nu neden anlamamakta diretiyor ergen gibi düşünüp yazıyorsun.Neden ağlıyım burada?Yaşadıklarımı burda değer verdiğim dostlarla paylaştım.Katılmak zorunda tabiki değilsin ama firmayı amansızca savunmam askeri ücretle çalışan insanlara adeta küfür gibi.
    Benim gibi 2-3 kişi böyle itiraz edip tüketici haklarına başvursa bunlar bir daha imza almadan eksper ücretini baştan söylemeden bunu yapmaya cesaret edemezler.Ama senin gibiler yüzünden bu yüzsüzler bu işin dozajını çok daha üst seviyeler taşıyacaklar emin olabilirsin.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 18:29 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:19 ----------



    Destek alma amacım yok,katılmaya bilirsin.Tabi bunu mantıklı nedenlerle buraya yazarsın bende belki bilmediğim bir konuda sayende bilgi sahibi olurum.
    Konuyla ilgili zaten yasal başvuru itiraz, hakkımı kullanıcam.Bu yazdığın saçma hikaye bence Türkiye'de geçmiş.Özetide Kurnaz tamirci baştan fiyatı belirtmeden uyanıklık yapıp karşısındakini dolandırıp ,bunada emek adı altında faturandırmış.Kaybolmuş ahlak kavramına çok güzel bir örnek,paylaştığın için teşekkürler..
    hocam yanlıs anlamayın günde 10 tane adam sizin gibi giderse ve sonradan yaptırmayacagım derse ne olacak?

    Sizin tarafınızdan haksız bir durum doğrudur motosiklet oldugunda farklı söylüyoruz. Yetkili bir otomobil servisine gidip kaputu kaldırdıgınız anda %90'ı size fiyat cıkartır.
    Anger clouds judgement and it makes us do things that we end up regretting. Things we can never take back.

  4. #44
    kurubuz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Aralık 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF1000FA
    Alınan para biraz fazla olmakla beraber bence haksız değil. İş yaptırmışsın, motorunu 2 gün park etmişsin. Elbette bir ücreti olacak.

  5. #45

    Üyelik
    11 Aralık 2018
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    CBR600RR
    hocam kesinlikle yamaha türkiyeyi arayıp şikayet edin, kesinlikle geri dönüş alırsınız.

  6. #46
    leons - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Haziran 2011
    Şehir
    Trabzon
    Motosikleti
    Kawasaki ZX10R 2015
    Valla ekspertiz işlemi aslında pahalı bir işlem değil ama aracın iç detayına inip zaman harcamak zahmetli ve masraflı iştir. Birde şöyle durum var artık ekonomik sıkıntılar mevcut, iş yeri sahipleri veya esnaflar durumu artık dengelemek için bazı işlerde işçilikte olsa fiyat arttırımına geçti. Haklısınız eğer düzgün şekilde bakmadan bu fiyatı size çıkarmışsa dediğiniz gibi haksız bir ücret. Dışarıdan bakıp öyle şunun masrafı çıkar şu olabilir vs... denilerek ücret alınmaz detaylı analiz yapılır sökülür hasarlı bölgeler tespit edilir fiyat çıkarılır kabul edilmez ise el emeği olan sökme takma uğraşma işlemleri için ariza tespit ücreti alınır. Ama detaylı bakmadan arızalı bölgeleri düzgün tespit etmeden bu fiyat istenirse haksız kazançtır. Geçmiş olsun uğramayın bile o servise.

    Motosiklet Forum
    sandıkçı bunu beğendi.

  7. #47

    Üyelik
    09 Temmuz 2018
    Motosikleti
    Yamaha X Max 250 ABS, Motoran Allegro 50
    Bence burada bayinin sucu sizi daha once ucretlendirme konusunda uyarmamasi. Baska bir problem goremiyorum. Tabiki yasal hakkiniz var ve hakli oldugunuzu dusunuyorsaniz sonuna kadar kullanmalisiniz. Sonucu lutfen bizimle paylasiniz.
    sandıkçı bunu beğendi.


3. sayfa BirinciBirinci 123

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)