Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

R25'den MT09'a geçiş..

    REKLAM ALANI
  1. #1
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    11 Nisan 2019
    Motosikleti
    coming soon.
    Merhaba hayırlı ramazanlar öncelikle.R25 üzerinde 32 bin km tecrübem var fakat r25'den önce bi motor sürmedim r25 ilk motorum idi.MT09'a geçmek istiyorum sıkıntı çeker miyim? Bu arada ciddiyetin dibine kadar farkındayım.Nerede ne kadar gaz açağımın olsun vs.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İzmir, Pornova
    Motosikleti
    Ülkedeki en yüksek km.li Kawasaki Er6F (2008)
    Herkesin bilgisi,tecrübesi,yeteneği farklı. Kullanıp denemeniz daha sağlıklı olur. Ben 250 cc tek silindir makinede alışmışım her yere tapa gaz gitmeye, Mt Tour'da Mt09 denediğimde gazı ufak bir çevirmede bile gelen güç çok hoşuma gitmişti.

  3. #3
    oktay33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Haziran 2005
    Şehir
    Mersin
    Motosikleti
    BMW 1600 GTL
    Sakın bu hatayı yapma derim.
    Sağlıklı olmaz...
    400-500cc bandında bir şeylere bak...

  4. #4

    Üyelik
    25 Nisan 2007
    MT09 a geçiş kriterlerim benim şunlar ;

    1) 30+ yaş
    2) 1.2.3. seviye prof.motosiklet eğitimi.
    3) 5 yıl / 50.000 km deneyim
    4) Aklı başında bir insan evladı olmak.

    Bunlar tutuyorsa bence alınabilir. Yoksa bir 2-3 yıl 400-500 cc gibi birşey kullanmak lazım.
    drejj, Umit1923 ve Emron bunu beğendiler.

  5. #5
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    İnsandan insana çok değiştiği için rastgele sayısal kriterler çok bir anlam ifade etmiyor. Aklı başında biriyseniz ve eğitim aldıysanız neden olmasın? Her halükarda Keith Code'un kitabını dikkatli dikkatli okumanızı şiddetle tavsiye ederim.

  6. #6
    drejj - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Şubat 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Nmax
    Mt-07 desen hadi bir nebze de,mt-09 ilk hatan da seni sakat bırakır...Mt-07 de yeterince piştim deyip mt-09'a geçenleri de gördük.Şu ikisi arasında 150 cc ve fazladan bir silindir gibi gözükse de o gaz kolunun tepkisi arasın da epey fark var. 250cc de yeterince pişmeden sıçramayın böyle şeylere.Hani şu r25 üzerin de 32 bin km tecrübem var falan hikaye,çok ciddiyim.isterse bir adam 100 bin km tecrübesi olsun ama adam en ufak kendini zorlamamış,ne fren ne viraj çalışmamış ya da eğitim almamışsa 200 bin km tecrübesi de olsa 10 bin km sürekli kendini geliştirmek için gaz kontrolü,frenaj,viraj çalışmış adamın yarısı olamaz.
    Umit1923 bunu beğendi.

  7. #7
    mavzer-i - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Kasım 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    hypermotard 796 / vulcan s / versys 650
    riskli bir yaklaşım olmakla beraber kullanıcıya bağlı olarak zevkli bir yaklaşımda olabilir.
    yolda motorun sesini duymak istediğinde anlık 140 a çıkabilecek bi motosiklet.
    yolda kızlara hava atayım dediğinde ibre 140 - 180 görecek

  8. #8
    gerivites - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ekim 2017
    Şehir
    Ümraniye
    Motosikleti
    D400
    Bence mt09a geçiş yaptiktan sonra kendi motorunla hakimiyet eğitimi alirsan sorun olmaz diye düşünüyorum. Ya da fıtı fıtı 2-3 bin km gaz açmadan takilacaksin şehir içi.

  9. #9

    Üyelik
    02 Ağustos 2014
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    MSX 125 - MT 07 ABS
    Çekiş kontrol sistemine sahip olmasından dolayı mt-07'den daha güvenli olduğunu düşünüyorum. Yoksa ölecek adam mt-07'de de hayli hayli ölür.
    muhammetcon, hasmet ve TempesTr bunu beğendiler.

  10. #10

    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Rahmetlinin dedigi gibi..

    250/600cc naked arasi motor üstünde yiyip içip sçmdn 100+hp üzeri makinaya geçilmez diye

    Mt7 ile 9 arasinda 40hp fark var.

    Tükürme olayina hiç girmiyorum,zira 250de 600de 700de tükürür,amma 9 daha farkli tükürür..

    Hee dengesi,frenleri ve süspansiyonlari 7 ye göre daha iyi orasi ayri mevzu

    Para senin,keyif senin,alip denemek lazim..

    Aldiktan sonra bu başligi hortlatabilirsin..

  11. #11

    Üyelik
    26 Kasım 2017
    Şehir
    Sin City
    Motosikleti
    Yoqhtır...
    Ben 7’nin hayalini kuruyorum, insanlar 9 alıyor. 10000km B modunda sürersen bence alınabilir. Kıldan nem kaparım, gaz açtım mı ortalığı yırtarım der isen işler farklılaşır.

  12. #12
    atillatopal9 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Kasım 2014
    Şehir
    İST/SANCAKTEPE
    Motosikleti
    Suzuki V-Strom DL650
    mt25 güçsüz motor değil mt09 güçlü motor değil. ikisini karşılaştırmak yanlış olur. evet ikiside naked motor olabilir, lakin mt25 den doğrudan mt09 a geçmek cesaret işidir. birazda olay sendedir. şunu belirteyim, güçlü motorda kaza oranu güçsüz motora göre azdır. ancak güçlü motorda olan kazalar ölümcüldür. bu süreci senin iyi değerlendirmen gerekiyor. motosiklet sürmek basittir. debriyajı bırak gaza baz. ancak en önemli şeyi unutuyorsunuz. REFLEKS. aslında motor demek refleks demek, 125 de de olsa 1000 de de olsa refleks hayat kurtarır. yolda gerçekleşen kazaların %95 i araç şöförleri yüzünden gerçekleşiyor. sizi kurtaracak olan refleksinizdir. eğer refleksiniz iyiyse tercihinizi mt09 dan yana kullanabilirsiniz. bu işin hızlı gitmek ile alakası hiç yok. ben cbr 250 den r6 ya geçmiştim. reflekslerim varmış, kazam hiç olmadı. ama şunuda belirteyim, nakedler daha hırçın kalkışlarda vs dikkatli olmak lazım.

  13. #13

    Üyelik
    05 Mayıs 2011
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Yamaha YZF R25
    Direk geç hocam daha güvenli bence bende direk 9 a geçeceğim r25 ten şuan nakit sıkıntı 3 yıl daha devam r 25 e

  14. #14
    kulspruta - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Haziran 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xmax 250 / 2019
    Arkadaşlar zaten işin güvenlik, eğitim vs kısmı hakkında konuşmuş.
    İşin şöyle bir kısmı da var; insanoğlu doyumsuz, hep daha iyi daha büyük motosiklet istiyoruz. Direkt olarak mt 09 gibi motora geçtikten sonra ileride sizi ne tatmin edecek?
    Bence yavaş yavaş ilerlemek en sağlıklısı olacaktır.

  15. #15

    Üyelik
    18 Ağustos 2014
    Alıntı newmoto76 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    MT09 a geçiş kriterlerim benim şunlar ;

    1) 30+ yaş
    2) 1.2.3. seviye prof.motosiklet eğitimi.
    3) 5 yıl / 50.000 km deneyim
    4) Aklı başında bir insan evladı olmak.

    Bunlar tutuyorsa bence alınabilir. Yoksa bir 2-3 yıl 400-500 cc gibi birşey kullanmak lazım.
    3 ü geçte 1,2 ve 4 olmazsa olmaz bence de

  16. #16
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    13 Ağustos 2017
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    WR 250 R
    mt09 iyidir , geçilecek motosiklettir. İmkan varsa eline nefsine hakim olabileceksen geç derim. İlk 3-5 bin km B modda takıl sonrada aynı şekil standart ve a moda zıplarsın. Bunun kararını kendin vermen lazım, buradaki önemli birden fazla etken var.

  17. #17
    uzay gemisi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ocak 2017
    Şehir
    İstanblue
    Motosikleti
    09
    32 bin km r25 e çok bile dayanmışsın paran varsa düşünme al. bu sitede ki insanlar büyük cc motosikletten deli gibi tırsıyor o yüzden yazılanlara fazla kulak asma. mt09 gibi makinelerin üstüne oturunca insan motosiklet kullandığını hissediyor r25 bisiklet gibi gelir.

  18. #18
    Mucit23 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ağustos 2012
    Şehir
    ELAZIĞ
    Motosikleti
    Tracer 900 & KTM450EXC & BWS100
    Ben Duke 200 den MT-09'a. İlk 250cc üzeri motorumdu. Biraz çılgınlık oldu elbet ilk başlarda gaz açmaya korkuyordum. Tabi çok kısa sürede alıştım. Üstelik benim aldığım motor ilk jenerasyon mt-09 du. TCS felan yoktu. Şimdikilerde TCS felan var. Eski modellere göre daha kontrollü.

  19. #19
    BAIIHAN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Eylül 2008
    Şehir
    İst
    Motosikleti
    CB1000R
    Alıntı canxsarioglu adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu arada ciddiyetin dibine kadar farkındayım.Nerede ne kadar gaz açağımın olsun vs.
    yine bütün olay burada. ağırlık denge vs gibi başlıklarda sorun yaşamazsınız. oyuncak gibi zaten.

    Bu motosikletle ilgili sorun, 2-3. viteslerde alışık olmayan bünyenin aklının alamayacağı ivmelenmeler yapması. Viraja giderken virajı algılayamamak yada yoldan çıkmak gibi durumlara ayık olmak lazım. Bu ivmelenmeleri yaparken ve yüksek hızlarda da ön takımın yetmemesi yine bir sorun. 80-140 arabaların arasından zıplıyorum derken kaçla gittiğinizi anlayamayabilirsiniz. O sırada ön tekerlek kafasına göre geziyor olabilir. Tecrübe, reflekse dönüşene kadar sakin kalmak lazım.

    Ben ne kadar fena gittiğinden ziyade ne kadar efendi gittiği ile ilgilendim hep. 3-5000 devir aralığında b modu, 8000 devir A modundan daha zevkli geliyor. A modu ya şile'de ya çatalca'da zaten

  20. #20
    YBRMANİA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Kasım 2011
    Şehir
    AnTALYA
    Motosikleti
    HONDA CBR 1000RR(14)-YAMAHA YBR(12)
    Bence mt-07 den sonra geç


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler