Merhaba hiç birşey olmaz.32bin km tecrübesi olan kişinin bileği hassastır.Mt9 unda şanın şöhretini duymuş adamdır.Ona göre kalkış yapar ona göre gazını açarsan 1000km sonra bileğin o hassasiyete de tamamen alışır kaymak gibi gidersin mt9 ile.
Bende r25 ten mt7 ye geçtim.Hatta r25ten sonra ns200 e ordan mt7 e geçtim diyeyim.İlk deneme sürüşümü hatırlıyorum bir sıkıntı sorun yeşamadım hatta abartıldığı kadar yokmuş diye düşündüm.2 senedirde kazasız belasız kullanıyorum çok şükür.
Mt7 ile 9 bir değil evet farkındayım ancak tehlikenin farkında olursan zaten tecrübende var bence sorun yaşamazsın.
Belli bir süre yüksek cc motosiklet sahibi olmamış arkadaşlar niye cevap vermek zorunda hissediyorlar ki kendilerini?
MT09 direk kullanmadığım için net bir şey söylemem, ancak 1300cc Superduke kullanabilirsiniz. Hatta MT07'den daha iyi olur muhtemelen:
Traction control açık olduğu müddetçe gazı istediğiniz gibi kökleyin, ön kalkmaz, motosiklet yere aktaramatacaği gücü arka tekere göndermez. Virajda highside riski yok. Süspansiyon daha iyi tutunur yola, sınırları daha iyi iletir. Daha iyi durur.
Yeterince deneyimi olmayan insanlar, büyük motosikletleri sadece çok deneyimli ve profesyonel insanların kullanabileceğini zannedip yanılıyorlar...
Mt09 zaten direk kullanabileceğin bir motosiklet değil.Güç ağırlık oranı çok dengesiz.Mt-10 bile daha dengeli mt09 a göre.ki yukarı da yok ön düzeninden yok amortisörlerinden yakınan bir kaç yorum da okudum.Merak ettiğim şu yorumları yapan vatandaşların kaçı mt09 u pist de dibine kadar vurmuş da ön düzeninden yakınıyor.
"Traction control açık olduğu müddetçe gazı istediğiniz gibi kökleyin, ön kalkmaz, motosiklet yere aktaramatacaği gücü arka tekere göndermez. Virajda highside riski yok. Süspansiyon daha iyi tutunur yola, sınırları daha iyi iletir. Daha iyi durur" şu teoriye göre artık bütün 1000 lik süpersportlar da hemen hemen bahsettiğin özellikler var.Parası yeten direk motosiklete 1000 lik ile başlasın!
Epey 600 ve 1000 lik süpersportlarım oldu ve şunu çok rahat söyleyebilirim mt09 da direk sıçranıcak motosiklet değil.En kötü 2-3 ay mt-07 ile gaz tork tepkisine adapte olmadan 09 a geçilmemeli.Haa üstüne binip karakaçan gibi hareket ettireyim yürüsün yeter dersen git yarın al ama patron benimi oynamaya kalkarsan sakat bırakır.
Bileğine hakim olabileceğini düşünüyorsan, yeterli tecrübeyi edindiğine ikna olduysan, hiç bekleme derim. Neticede az veya çok her motosiklet tehlikelidir.
Bence kaç km yol yapıldığının bir önemi yok. Bana göre aslolan veya tecrübe denince benim anladığım; kullandığınız motosikletle ne kadar badire atlattığınız, kaç kere düştüğünüz; ıslak, kaygan veya toprak yolda motosiklet kullanıp kullanmadığınız veya bu koşullarda yaşadığınız atlattığınız badirelerdir. Yaşadığınız her sıkıntılı durum veya kaza, tecrübe hanenize yazılır. Bu tecrübeleri yüksek cc bir motosikletle yaşamak elbette daha tehlikelidir. Bu tanıma göre ben tecrübeliyim diyebiliyor musun?
Mt 09'un MT 07'den daha emniyetli motor olduğunu düşünenlerden biri de benim. TCS, güç modları ve daha iyi olduğu söylenen amortisörleri nedeniyle 09'u seçmenin daha mantıklı olacağını düşünüyorum. 07 daha düşük cc'ye sahip olabilir ama elektronik desteklerden yoksun olması nedeniyle daha tehlikelidir.
Kardeş hayatında MT-09 üzerine oturdun mu acaba merak ediyorum. Burda bizzat kullanıcılar yorum yapıyor hala yok MT-09 şöyle yok böyle diye atıp tutuyorsunuz. Ben MT-09 baya bi kullandım. Sonrada satıp Tracer 900 aldım. 19000km old.u hala onu kullanıyorum Eski motorum olan MT-09 ilk jenerasyon olan 2013 model TCS'siz fakat ABS li bir modeldi. TCS'nin farkını çok iyi biliyorum. Tracer'da sırf TCS olduğu için arka lastiğin kullanım ömrü uzadı. Eski MT-09'umda 5-6K da bir arka lastiğim biterdi.
Burda pist şartlarından kimse bahsetmiyor zaten. Hangimiz motoru alıp 7-24 pistte kullanıyoruz. Cadde şartlarından bahsediyoruz. Evet Arkadaşlar doğru söylemiş. TCS olan bir MT-09, TCS olmayan bir MT-07'den daha güvenlidir
İkincisi Bu kaza yapanların çoğu yüksek sürattan kaza yapıyor. Arkadaş 80 ile gidilecek yerde sen kalkıp 150-160 ile gaza gelip basarsan patlarsın. Bu açık ve net. Bunun motor ile ilgisi yok kullanıcı ile ilgisi var. Sorumluluk kullanıcıda dır. Bu sorumluğu ben alabilirim diyenler rahatlıkla MT-07 de kullanır 09'da kullanır 1290 superduke'da kullanır. Yok ben gaza gelirim olduk olmadık yerde gaz açarım diyenler 125'cc kullanmaya devam etsin.
Ek olarak daha 3 hafta önce arkadaşıma 2019 MT-09'aldık. TCS modları eklenmiş ve motor ilk jenerasyon olan 2013 modele göre oldukça iyileştirilmiş. QS felan gelmiş ki motoru çok beğendim. O eski versiyonlardaki sorunarın(kafa sallama vs) hepsi çözülmüş daha stabil bir hale getirilmiş. Alacak arkadaşlara tavsiye ederim.
www.arectron.com
Ona bakarsaniz Superduke cok daha dengesiz. MT09'dan 20 kilo daha agir, ama 65 beygir daha guclu, torku da 1.5 kati. Ama kucuk bir motosikletle yeterli tecrube edindikten sonra hic 600cc ile ugrasmadan gecilebilecek gayet kullanilabilir bir motosiklet.
Suspansiyonu, sasesi, geometrisi yeterince guven vermeyen motosikletle pistlerin dibine vuramazsiniz. Tedirgin olursunuz limitleri yoklamaya, cunku limitin nerede ve ne kadar yakin oldugunu seffaf sekilde nakletmez size suspansiyon ve sase. Yani limite yaklastiginda guven vermez alet. Kaliteli sase ve suspansiyonla limite yaklastiginizi anlarsiniz, limiti gectiginizde ise birden koyvermez alet, progresif olarak kaybeder cekisi... Ki zaten TCS varsa o da olmaz cogu zaman. "Epey 600 ve 1000 lik süpersport" sahibi olarak, eger yeterince pist deneyiminiz varsa bunlari bilmeniz lazim aslinda.
Ben boyle bir sey demedim. SS olayi apayri, konu naked.
Bence olay kafanda bitiyor, kolu çevirdiğin kadar gidersin. Kolu çevirdiğinde neler olacağını hesaba katabilecek erdeme sahipsen. Düşünmeden al, deli dolu bir insansan teker yaparım yanlarım, agresif sürüş yaparım diyen biriysen de önce mt 07 daha sonra mt 09a geçmen daha mantıklı geliyor bana göre.
Bakınız.''BANA GÖRE''. abilik taslayacak ''Erkekler'' için tekrar yazıyorum ''BANA GÖRE''
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)