Zincir Gerdirmekten Usanmak
Reklamlar
-
Arkadaşlar merhaba, motosikletimi ne kadar düzenli yağlarsam yağlayayım 20 25 günde bir bollaşıyor gerdirme istiyor.. sürekli gerdirme yapmak yerine zincir gergileri varmış satılan. kullanan ve faydasını gören var mı? bunların hem açık hem kapalı versiyonları var sanırım gördüğüm kadarıyla aradaki farkı bilmiyorum.. sanki kapalı versiyonu daha güvenli gibi geldi bana hem görsel olarak da daha iyi gibi ancak aparat olarak bulamadım kapalı tipi bazı enduro motosikletlerin direkt fabrika çıkışı olarak geliyor sanırım.. bir de bunların kullanılan motosikletin cc'sine göre değişkenlik gösterip göstermediğini bilmiyorum.. her gergi her motor gücüne uygun olmayabilir..
Açık versiyonu:
Kapalı Versiyonu:
Reklamlar
-
Zinciri sürekli gerdirmek zorunda kaldığına göre zincir motorun gücüne dayanmıyor demektir. Zincir vergisi alacağına alacağına adam gibi kaliteli bir zincir almak daha mantıklı.
-
Moderatör
Zincir sürekli gerdirme istemez, ömrü bitmiş olabilir mi ? Ayrıca kişisel olarak Forever Şaft diyorum
-
mustafa_325 adlı üyeden alıntı
Zinciri sürekli gerdirmek zorunda kaldığına göre zincir motorun gücüne dayanmıyor demektir. Zincir vergisi alacağına alacağına adam gibi kaliteli bir zincir almak daha mantıklı.
Ulan zincire de mi vergi geldi lanet olsun
-
mustafa_325 adlı üyeden alıntı
Zinciri sürekli gerdirmek zorunda kaldığına göre zincir motorun gücüne dayanmıyor demektir. Zincir vergisi alacağına alacağına adam gibi kaliteli bir zincir almak daha mantıklı.
fabrikasyon gelen zinciri... motor henüz 24 bin km de.. servis aralığına göre zincir değişimi 44 binde imiş aynı motora sahip bir arkadaşımın demesine göre.. peki eğer zincir ve dişli sağlam ise pay kalmadığında bakla çıkartmak gibi bir durum söz konusu olabilir mi? bu arada zincir bakımı düzgün yapılmamış olabilir öncesini bilmiyorum. sonuçta sarf malzeme bu.. bin tl bandında zincir ve dişli seti.. ve bunlar beraber değişmek zorundadır gibi bir durum var mıdır?
-
foxtrot adlı üyeden alıntı
fabrikasyon gelen zinciri... motor henüz 24 bin km de.. servis aralığına göre zincir değişimi 44 binde imiş aynı motora sahip bir arkadaşımın demesine göre.. peki eğer zincir ve dişli sağlam ise pay kalmadığında bakla çıkartmak gibi bir durum söz konusu olabilir mi? bu arada zincir bakımı düzgün yapılmamış olabilir öncesini bilmiyorum. sonuçta sarf malzeme bu.. bin tl bandında zincir ve dişli seti.. ve bunlar beraber değişmek zorundadır gibi bir durum var mıdır?
Honda'nın stok zinciri, otomatik yağlama filan varsa belki 44 bin gider.
Benim motorda 16 binde bir ölüyor zincir. (Yağmur sürüşleri ve yeterince yağlamamamın da etkisi büyük tabii) Bir dahakine gidip, DID'nin düzgün serisinden alacağım.
Bakla çıkartmak söz konusu değil, zincir aşınmış sonuçta.
Dişlilerin durumuna bakmak lazım. İyi durumdalarsa değişim gerekmeyebilir.
-
Levent adlı üyeden alıntı
Zincir sürekli gerdirme istemez, ömrü bitmiş olabilir mi ? Ayrıca kişisel olarak Forever Şaft diyorum
üstadım problemin sebebi başka bir şey olabilir mi acaba. genelde eşimle biniyoruz toplam 165 kilo çantalar falan 175 kilo diyelim ortalama.. monoshock un rebound ayarı yumuşaktır belki.. ilk motorum olduğundan farkı bilemem.. eğer rebound ayarı gevşek ise yük zincire biniyor ve bu sebepten hızlıca gevşiyor olabilir mi?
-
RoofRoof adlı üyeden alıntı
Ulan zincire de mi vergi geldi lanet olsun
Yazım hatası yapmışım pardon.
Zincirde de ÖTV var ne yazık ki. Ayrıca ilave yüzde 20 gümrük vergisi, kdv, ÖTV'nin KDV'si.. diye uzayıp gidiyor liste.
-
NC torklu ve ağır makina, ben 15-17.000 arası sadece zincir değiştirip 30-34.000 arası komple takım (dişlilerle birlikte) değiştirmeyi uygun buluyordum.
Benim CB500F çok daha kibar davranıyor zincire; 18.500'deyim değişiklik istemiyor, 10.000km'dir aynı gerginlik ayarında kullanıyorum...
-
Kaliteli bir zincirle problem çözülür
-
Moderatör
foxtrot adlı üyeden alıntı
üstadım problemin sebebi başka bir şey olabilir mi acaba. genelde eşimle biniyoruz toplam 165 kilo çantalar falan 175 kilo diyelim ortalama.. monoshock un rebound ayarı yumuşaktır belki.. ilk motorum olduğundan farkı bilemem.. eğer rebound ayarı gevşek ise yük zincire biniyor ve bu sebepten hızlıca gevşiyor olabilir mi?
Çok iyi bildiğimi söyleyemeceğim fakat, zincirin sürekli gevşemesi bildiğim kadarı ile 2 sebepten meydana gelir.
1- uygun zincir değildir (ölçüsü, bakla sayısı ve zincirin cinsi)
2- kullanım ömrü bitmiştir (ömrü dolan veya dolmaya yaklaşan zincir kendisini salar ve sürekli bollaşır, bir yerden sonra da kopar zaten)
Öncelik ile zinciri kontrol etmeniz gerekir, üzerindeki zincir doğru mu diye? Akabinde zincirin ne kadar kullanıldığı önemli, ortalama bir zincir 20 bin ile 30 bin km stabil çalışır, tabi bu demek değil ki 10 bin km'de zincir perişan olmaz. Burada kullanım şekli devreye girer, hor kullanılan bir motosiklette zincir hızlı tükenir, veya kapasitenin üzerinde yüklenen bir motosiklet yine zincire olumsuz etki eder.
Genel olarak bilgim bu yönde.
-
fotoğraftaki ürünler aşınan zinciri gerdirmez , onlar extrem şartlarda sürülen motorlara aittir ve zincirin maşaya çarpmasını engeller , o kadar kısa sürede gerdirme istiyorsa zincir çok kalitesizdir , yakında kopabilirde ! veya zincirinde lokal uzama vardır ayar tutturamassın , her halükarda kaliteli bir zincir dişli takımı hatta arka jant takozlarına ihtiyaç var , ihmal etme başına iş açarsın !!
-
Zincirinde sorun var. 30 bin km dir aynı zinciri kullanıyorum ve sadece 3 defa gerdirdim.
-
Vay yavrum 40k km zincir nasıl dayanıyor helal olsun. Ben 15.000 e geldiğimde artık zinciri gerdirecek mesafem kalmamıştı. 17.000 kmde de zincir peynire dönmüştü. Zincir değiştirecek isen dişliler ile birlikte değiştirmeni öneririm. Eski dişli yeni zincirin ömrünü kısaltıyor.
-
valeros46 adlı üyeden alıntı
Vay yavrum 40k km zincir nasıl dayanıyor helal olsun. Ben 15.000 e geldiğimde artık zinciri gerdirecek mesafem kalmamıştı. 17.000 kmde de zincir peynire dönmüştü. Zincir değiştirecek isen dişliler ile birlikte değiştirmeni öneririm. Eski dişli yeni zincirin ömrünü kısaltıyor.
vstrom 86.000 km 2013 model ilk sahibiyim 50k da ön dişli ile zincir değişti , sıvı yağ kullanırsan uzun km leri görürsün , otomatik yağlama sistemleri kullanıp 80k gidenler var..
-
Moderatör
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
vstrom 86.000 km 2013 model ilk sahibiyim 50k da ön dişli ile zincir değişti , sıvı yağ kullanırsan uzun km leri görürsün , otomatik yağlama sistemleri kullanıp 80k gidenler var..
80 bin de biraz abartı
O kadar büyük riske gerek yok, düşünsene zincir 60 binde yurt dışına cikiyorsun, Transfagaraşan dağlarında zincir koptu
-
tekrardan merhaba dün bir tanıdığın önerdiği motosiklet ustasına gittim.. ustamız zincirin miadını doldurduğunu söyledi ve zincir üzerindeki burkulmaları gösterdi (yan yana duran bazı baklaların biri yüksek biri alçak durmakta.. bunu görüyorsan zinciri hemen değiştirmelisin dedi.. dişlilerin ise herhangi bir problemi olmadığını çok minimal aşınmalar olduğunu söyledi.. elbetteki beraber değiştirmek en sağlıklısıdır ancak bu benim kendi motorum olsa değiştirmezdim tertemiz dişliye yazık dedi.. iki marka önerdi.. birincisi sfr diğeri did... sfr haftasonları biniyorsan çok yol yapmıyorsan yeterli ancak günlük kullanıyorsan did öneririm dedi.. nitekim ben de did vx2 almaya karar verdim.. sarı rengini almayı düşünüyorum ileriki zamanlarda pas oluşumunu belli etmemesi ve temiz durması bakımından iyi olur diye düşündüm... biraz araştırırken zincirlerde ring tiplerinin değiştiğini öğrendim o ring v rin x ring diye gidiyor.. bunlardan en çok yağ tutanı hangisidir kullanım ömründe farklılıklar var mıdır.. mesela aynı koşullarda oringli 30 bin gidiyorsa x ring 20 bin gider gibi bir durum var mıdır?
-
Ben de benim NC'ye 2. zincir olarak D.I.D. Vx takmıştım; bunlar X ring oldukları gibi O ring'li varyantlardan da daha dayanıklı materyalden üretiliyormuş. (D.I.D. ürün sayfalarında yazılan...) En yüksek dayanım için de bir üst serisi var. Takınca bir 1.000-1.500 sonra bir gerdirme isteyecek sonrasında stabilleşecek.
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:48 ----------
Bir not: Pas oluşumu ile ilgili derdiniz varsa zinciri yeterli kadar veya yeterli sıklıkta yağlamıyorsunuzdur, ben hiçbir zincirimde noktasal bile pas görmedim şimdiye kadar. (Yağmur çamur demem kullanırım ve motor hep açıkta durur...) Erken gerdirme ihtiyacı bundan da olabilir...
-
Cyan adlı üyeden alıntı
Ben de benim NC'ye 2. zincir olarak D.I.D. Vx takmıştım; bunlar X ring oldukları gibi O ring'li varyantlardan da daha dayanıklı materyalden üretiliyormuş. (D.I.D. ürün sayfalarında yazılan...) En yüksek dayanım için de bir üst serisi var. Takınca bir 1.000-1.500 sonra bir gerdirme isteyecek sonrasında stabilleşecek.
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:48 ----------
Bir not: Pas oluşumu ile ilgili derdiniz varsa zinciri yeterli kadar veya yeterli sıklıkta yağlamıyorsunuzdur, ben hiçbir zincirimde noktasal bile pas görmedim şimdiye kadar. (Yağmur çamur demem kullanırım ve motor hep açıkta durur...) Erken gerdirme ihtiyacı bundan da olabilir...
üst serisi hangisi acaba ? ek olarak motosikleti aldığım günden beri hiç eksik etmedim yağını.. önceden oluşan problemler var belli ki
-
Normal bi durum değil,
Ben ortalama 10.000 km'de bir gerdirme yapıyorum.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)