Mt25 ...bmw g 310r...cb250r.. Lütfen yardım.Motosiklet tavsiyesi tecrübelerinizi bekl
Reklamlar
-
efendy06 adlı üyeden alıntı
Ya işe öyle bakarsan, bir sürü motor öneririz de, söylediği seçeneklerden yola çıkınca tıkanıyor insan. Bir de uzun yol için inazuma değil de inazuma f daha iyi olmaz mı?
Haklısınız, bir de yanlış anlaşılmasın gönül gözü ayrıdır belki arkadaşın gönlü G310R'a kayar ama ben özellikle motor bloğu çerçevesinde, kıyasa aldığı motorlarla değerlendirdim. 310cc bir A2 ehliyet motoru olarak bulunduğu klasmanda hızlanma ve güç açısından düşük kaldığını düşünüyorum. 140 kmh dan sonra zorlanarak çıkıyor ve fazla ıkınıyor iyi bir şey olarak görmedim bu yüzden ben de zamanında 310GS almaktan vazgeçmiştim 500R'a yöneldim. Fiyat olarak da yüksek kalıyor ama BMW fanatiği olsam nolursa olsun almak isterdim . Inazuma f daha iyi olabilir dediğiniz gibi gerisi kişiye kalmış.
Reklamlar
-
Tengri adlı üyeden alıntı
g310r kullanıcısı olarak artılarını - eksilerini belirteyim..
Öncelikle Hindistan - TVS meselesi daha motorun lansmanından önce bile tüm forumlarda konuşuluyordu. Üretiminin ucuz iş gücünden dolayı Hindistan'da yapıldığı doğru, ancak tüm aşamaları Alman mühendisler tarafından denetleniyor. Günümüzde iş gücünün pahalı olduğu ülkelerde pek çok otomotiv-motor firması aynı yöntemi uygulamakta - veya asya, uzakdoğu ülkeleri ile ortaklık kurmakta. Örneğin KTM markası da Bajaj ile ortak üretim bandı kullanıyor. Volvo firması Çinlilerle ortak üretim yapıyor. Bu meyanda g310r'ın işçilik ve mühendislik anlamında BMW'nin diğer modellerinden kesinlikle eksik olmadığını net bir şekilde söyleyebilirim.
Makinanın kullanımı çok rahat, manevraları kıvrak. Ağırlığı dengeli, uzun yolda stabil. Tek silindirli olmasına rağmen titreşim çok az ve sele konforu çok yüksek. Stok egzoz sesi tok ve güzel, stok lastikleri de michelin pilot. Bel fıtığından ameliyatlı ve kilolu olduğum halde molasız 150 km rahat yapabiliyorum. Ara hızlanmaları uzun yol için yeterli. 120 km/st hızla rahat seyredebiliyorsunuz, 140-145 km hızlara da rahat çıkıyor.
Negatif yönleri; aksesuarları kolay bulunmuyor. Pek çoğumuz yurt dışından sipariş edip taktık. Türkiyede orijinal topcase ve yan sanayi koruma demiri bulunuyor. Bir de ikinci el piyasası durgun. Eğer satın alacaksanız malum sitede sıfır fiyatının oldukça altında satışta olan birkaç bin km'de temiz ilanlar var, onları değerlendirmenizi öneririm. Malum BMW parça ve bakım masraflarından bahsedilmekte. Ancak bakım maliyeti çok yüksek değil ve 10.000 km'de bir yapılıyor. Bu yüzden parça değişimi gerekmedikçe bakımları diğer muadillerinden daha pahalı değil.
Şimdiden seçeceğiniz makinanız hayırlı olsun.
Merakımdan soruyorum, bakımları ne tutuyor?
-
Tengri adlı üyeden alıntı
g310r kullanıcısı olarak artılarını - eksilerini belirteyim..
Öncelikle Hindistan - TVS meselesi daha motorun lansmanından önce bile tüm forumlarda konuşuluyordu. Üretiminin ucuz iş gücünden dolayı Hindistan'da yapıldığı doğru, ancak tüm aşamaları Alman mühendisler tarafından denetleniyor. Günümüzde iş gücünün pahalı olduğu ülkelerde pek çok otomotiv-motor firması aynı yöntemi uygulamakta - veya asya, uzakdoğu ülkeleri ile ortaklık kurmakta. Örneğin KTM markası da Bajaj ile ortak üretim bandı kullanıyor. Volvo firması Çinlilerle ortak üretim yapıyor. Bu meyanda g310r'ın işçilik ve mühendislik anlamında BMW'nin diğer modellerinden kesinlikle eksik olmadığını net bir şekilde söyleyebilirim.
Makinanın kullanımı çok rahat, manevraları kıvrak. Ağırlığı dengeli, uzun yolda stabil. Tek silindirli olmasına rağmen titreşim çok az ve sele konforu çok yüksek. Stok egzoz sesi tok ve güzel, stok lastikleri de michelin pilot. Bel fıtığından ameliyatlı ve kilolu olduğum halde molasız 150 km rahat yapabiliyorum. Ara hızlanmaları uzun yol için yeterli. 120 km/st hızla rahat seyredebiliyorsunuz, 140-145 km hızlara da rahat çıkıyor.
Negatif yönleri; aksesuarları kolay bulunmuyor. Pek çoğumuz yurt dışından sipariş edip taktık. Türkiyede orijinal topcase ve yan sanayi koruma demiri bulunuyor. Bir de ikinci el piyasası durgun. Eğer satın alacaksanız malum sitede sıfır fiyatının oldukça altında satışta olan birkaç bin km'de temiz ilanlar var, onları değerlendirmenizi öneririm. Malum BMW parça ve bakım masraflarından bahsedilmekte. Ancak bakım maliyeti çok yüksek değil ve 10.000 km'de bir yapılıyor. Bu yüzden parça değişimi gerekmedikçe bakımları diğer muadillerinden daha pahalı değil.
Şimdiden seçeceğiniz makinanız hayırlı olsun.
Açıkçası nerede yapıldığı olayına takılmıyorum kalitesi belli ...benim aklıma takılan başka konular var ...
Konforlu hız limitleri ...
Titreşim kaç km hızlarda hissedilmeye başlıyor acaba ...
Örneğin 120 -130ile uzun yolculuk yapılabilir mi ...
Verdiğiniz bilgiler için teşekkürler
---------- Mesajlar birleştirildi - 07:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 07:02 ----------
Erenk34 adlı üyeden alıntı
Haklısınız, bir de yanlış anlaşılmasın gönül gözü ayrıdır belki arkadaşın gönlü G310R'a kayar ama ben özellikle motor bloğu çerçevesinde, kıyasa aldığı motorlarla değerlendirdim. 310cc bir A2 ehliyet motoru olarak bulunduğu klasmanda hızlanma ve güç açısından düşük kaldığını düşünüyorum. 140 kmh dan sonra zorlanarak çıkıyor ve fazla ıkınıyor iyi bir şey olarak görmedim bu yüzden ben de zamanında 310GS almaktan vazgeçmiştim 500R'a yöneldim. Fiyat olarak da yüksek kalıyor ama BMW fanatiği olsam nolursa olsun almak isterdim
. Inazuma f daha iyi olabilir dediğiniz gibi gerisi kişiye kalmış.
Inazuma yaptığım araştırmalara göre çok çabuk kesiciye giriyor ...biraz cılız geldi bana tork beygir acısından..
Yanı aslında eski motorumun 44 beygir olmasından kaynaklı bu çelişkiler ...
Parasızlık yüzünden naked olduk...
Çıplak kaldık
-
aresramses adlı üyeden alıntı
Açıkçası nerede yapıldığı olayına takılmıyorum kalitesi belli ...benim aklıma takılan başka konular var ...
Konforlu hız limitleri ...
Titreşim kaç km hızlarda hissedilmeye başlıyor acaba ...
Örneğin 120 -130ile uzun yolculuk yapılabilir mi ...
Verdiğiniz bilgiler için teşekkürler
---------- Mesajlar birleştirildi - 07:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 07:02 ----------
Inazuma yaptığım araştırmalara göre çok çabuk kesiciye giriyor ...biraz cılız geldi bana tork beygir acısından..
Yanı aslında eski motorumun 44 beygir olmasından kaynaklı bu çelişkiler ...
Parasızlık yüzünden naked olduk...
Çıplak kaldık
İnazuma devri erken tüketir, ama çok konforlu alet. Üstelik her yolda hız sınırlarının üst çizgisinde seyredebilecek güce sahip. Yani otoyola çıkıp 120 km/h ile seyredebilirsiniz. Artısı konforu.
CBR250R ve aynı bloğu paylaşıyor diye bildiğim CB250R'de ufaktan (bana göre) titreşim var. Öyle uyuşukluğa sebep falan olmaz. Dediğim gibi, günübirlik bir turda 600 km yol yapabiliyordum kendisi ile.
R25 güzel motor. ABS'si olanını alırsan, çift silindir, daha az titreşim olur. İnazuma/CB250r ikilisinden de daha güçlüdür. Uzun yolda içlerinde en yeterlisi o olur. Servis giderleri CB250R'den yüksek (azıcık), İnazumadan düşük (azıcık), BMW'den ise çok daha düşük olacaktır.
G310R, daha önce bmw kullandığım için, kalitesi konusuna girmeyeceğim. Ancak parçası çok çok pahalı BMW'lerin. 2 buji kablosuna bir asgari ücretin yarısından fazla istemişti borusan. Servis gideri deyince herkesin aklına yağ ve liftre geliyor ama bu iş o kadarla bitmiyor.
Verdiğiniz bilgiler doğrultusunda, bütçe elveriyor ise, CBR500R öneririm. CB500F'de olabilir tercihe göre. Daha güçlü, daha titreşimsiz, daha konforlu, daha güçlü.
Evet Manuş Baba dinliyor, kitap, gazete okuyor ve düşünüyorum...
Düşünün, düşünmekle ölmüyor insan...
-
Huseyin9595 adlı üyeden alıntı
Bende bu düşüncelerdeydim. Gidip mt-25 aldım. angry kompresör demişsin fakat sanırım abs sizlerde öyle ben absli aldım çok az gazı aniden de bıraksam öne yığılmadı hiç.
Bmw ye baktım fakat dedim şimdi servisi parçası tuzlu olacak. Açıkcası bide hıza baktım en son olarakta hindistan da tvs fabrikasında üretiliyormuş onu öğrendim vazgeçtim.
CB250r baktım onun hem titreşim hem de bana küçük gelir diye vazgeçtim. 180 boyunda 90 kiloyum.
Gidip mt 25 aldım abs li şuan çok memnunum fakat daha çok kullanamadım. 2 haftada 290km yaptım bugün şileye doğru gidip geldim 120km yapmışım hiç rahatsız etmedi beni. 3.5 ortalama ile geziyorum şuanlık.
Bütçem yetseydi benim gidip duke 390 alırdım açıkcası veya cb500f
2018 yani euro4 modelini kullanmadım ama vloggerlar tarafından aktarıldığına göre saçma sapan kompresyonu düzeltilmiş. Sen diyince aklıma geldi. İnsan kendi motoruna göre yorum yapıyor Hatta 1lt daha az yakıyordur senin motorun benimkine göre. 2017km euro3'e sahibim ben. Elimden geldiğince, dilim döndüğünce herşeyini anlatırım. Mesela euro3 versiyonlarında sağ ayna, sol aynaya göre daha fazla titreyip görüşü azaltıyor
-
Angrypower adlı üyeden alıntı
96 km / sa.
ns 200 de 100 km hızla gidiyor 7000 devirde
-
karaca3 adlı üyeden alıntı
ns 200 de 100 km hızla gidiyor 7000 devirde
Kıyas biraz yanlış. Birisi 10500rpm’de kesiciye giriyor diğeri ise 14000rpm’de. Birisinin hız bandında 157’de kesiciye girip nefesi kesilirken diğeri uygun şartlarda 190’ı görebiliyor.
Birde yanılmıyorsam mt-25 arka tekerden km ölçümünü yapıyor. Benim lastik 140 değil 160 olduğu için 1-2km düşük ölçüyor olabilir.
-
Angrypower adlı üyeden alıntı
2018 yani euro4 modelini kullanmadım ama vloggerlar tarafından aktarıldığına göre
saçma sapan kompresyonu düzeltilmiş. Sen diyince aklıma geldi. İnsan kendi motoruna göre yorum yapıyor
Hatta 1lt daha az yakıyordur senin motorun benimkine göre. 2017km euro3'e sahibim ben. Elimden geldiğince, dilim döndüğünce herşeyini anlatırım. Mesela euro3 versiyonlarında sağ ayna, sol aynaya göre daha fazla titreyip görüşü azaltıyor
Şu kompresyonu bir ben seviyorum herhalde Fren kullanımımı ciddi azaltıyor, rampa inişlerinde de baya işe yarıyor hatta...
-
erhn42 adlı üyeden alıntı
Şu kompresyonu bir ben seviyorum herhalde
Fren kullanımımı ciddi azaltıyor, rampa inişlerinde de baya işe yarıyor hatta...
Frene destek olmasını ben de seviyorum ancak gazi bıraktığında artçı kafa atıyor ...
Bana çok oldu ...akıcı bir motor her zaman idealdir sanırım...frene basınca dursun gaza basınca ağlamadan gitsin..
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:42 ----------
Angrypower adlı üyeden alıntı
Kıyas biraz yanlış. Birisi 10500rpm’de kesiciye giriyor diğeri ise 14000rpm’de. Birisinin hız bandında 157’de kesiciye girip nefesi kesilirken diğeri uygun şartlarda 190’ı görebiliyor.
Birde yanılmıyorsam mt-25 arka tekerden km ölçümünü yapıyor. Benim lastik 140 değil 160 olduğu için 1-2km düşük ölçüyor olabilir.
Yukardaki arkadaşta bmw için 6500 devirde 120 ile seyrediyor demiş..
Mt 7000 devirde 95-100 bandında
-
BMW tek silindir. Dolayısı ile rpm skalası daha küçük. Birde cc olarak büyük. 6500rpm de o hızı görmesi olası. BMW de tek piston yukarı aşağıya 310cc’lik bir yerde çalışıyor, mt’de 2 tane 125’lik odada çalışıyor. Lakin dediğim gibi mt’nin rpm bant aralığı biraz normal dışı çünkü racing’den çakma naked. Safkan bir naked değil motoru.
-
Erenk34 adlı üyeden alıntı
G 310r almak için herhangi bir mantıklı sebep göremiyorum. Parasını hiç mi hiç haketmeyen bir motor bana göre. Ayrıca o motor bildiğim kadarıyla tvs fabrikasında üretiliyor yani üretim yeri Almanya değil Hindistan. Hız olarak diğerlerine karşı geride kalır,titreşimi vardır, servisi yedek parçası pahalı olur vs. Aradığın kriterlerde önerebileceğim suzuki inazuma veya cb500f olur onları da bi incele istiyorsan. Ben olsam çift silindir bir motor tercih ederim gidişi rahat olur hem de sesi moped gibi çıkmaz tatmin eder.
Inazuma çok araştırmıştım sonra tipinden ötürü geri çektim.kendimi ancak tekrar araştırmaya alacağım senin tavsiyen üzerine...
Cb500f bütçemi aşar dostum ya ...
-
-
Angrypower adlı üyeden alıntı
BMW tek silindir. Dolayısı ile rpm skalası daha küçük. Birde cc olarak büyük. 6500rpm de o hızı görmesi olası. BMW de tek piston yukarı aşağıya 310cc’lik bir yerde çalışıyor, mt’de 2 tane 125’lik odada çalışıyor. Lakin dediğim gibi mt’nin rpm bant aralığı biraz normal dışı çünkü racing’den çakma naked. Safkan bir naked değil motoru.
Açıklayıcı bilgiler için teşekkürler ...
Hangisini alırsın?
Güç konfor yeterince hız...
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:16 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:07 ----------
Umarım doğru karar veririm ...
-
"TRT'deki Ressam" Bob Ross'un "şuraya şirin ağaçlar kondurayım" dediği gibi; şuraya bir
kızıl dana Benelli BN251 ABS
yeşil Kawasaki Z250 SL ABS bırakayım
İlkinin sıfırını, ikincisinin temiz 2. elini 18 bin TL'lere bulmak mümkün...
Demirel'in bir soruya verdiği cevap gibi sorunuzun cevabı verdiğiniz şıklarla sınırlı olmayabilir
-
GezeGeze adlı üyeden alıntı
"TRT'deki Ressam" Bob Ross'un "şuraya şirin ağaçlar kondurayım" dediği gibi; şuraya bir
kızıl dana Benelli BN251 ABS
yeşil Kawasaki Z250 SL ABS bırakayım
İlkinin sıfırını, ikincisinin temiz 2. elini 18 bin TL'lere bulmak mümkün...
Demirel'in bir soruya verdiği cevap gibi sorunuzun cevabı verdiğiniz şıklarla sınırlı olmayabilir
Yapma bunu bana yani isteklerim birkaç motoru birden mi kapsıyor diyorsun
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:31 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:30 ----------
mehmetseza adlı üyeden alıntı
suzukı gsx 250r
Racing bana olmuyor kardeşim...teşekkürler
-
aresramses adlı üyeden alıntı
Hangisini alırsın?
Şimdi bu beni aşar. O tamamen senin isteklerin doğrultusunda vereceğin bir karar. Yerinde olsam hepsini gidip tek tek görürüm.
Honda ile Yamaha'yı görmek basit zaten. Çoğu yerde bulursun. BMW için İstanbul'da isen Borusan İstinye'ye gidip görebilirsin. İnceleme videolarına da bakabilirsin. AEA'nın BMW G310R videosu bence gayet başarılı. Rahmetli çok güzel incelemişti. Cb250r öyle uçan kaçan parçalayan bir motor değil. Benim gibi 183 boy 91kg falan geliyorsan altında minicik kalıyor.
Ayrıca çok yerde bahsettim ve hatta burada da söyledim herhalde. Yamaha MT-25 gitmek için yapılmış. Durmak için değil. Hızını önceden ayarlamaz isen bir çok deliğanlu vlogger gibi bir yerde patlaman olası bir durumdur. Şimdiden rastgele ve hayırlı olsun diyorum.
-
Angrypower adlı üyeden alıntı
Şimdi bu beni aşar. O tamamen senin isteklerin doğrultusunda vereceğin bir karar. Yerinde olsam hepsini gidip tek tek görürüm.
Honda ile Yamaha'yı görmek basit zaten. Çoğu yerde bulursun. BMW için İstanbul'da isen Borusan İstinye'ye gidip görebilirsin. İnceleme videolarına da bakabilirsin. AEA'nın BMW G310R videosu bence gayet başarılı. Rahmetli çok güzel incelemişti. Cb250r öyle uçan kaçan parçalayan bir motor değil. Benim gibi 183 boy 91kg falan geliyorsan altında minicik kalıyor.
Ayrıca çok yerde bahsettim ve hatta burada da söyledim herhalde. Yamaha MT-25 gitmek için yapılmış. Durmak için değil. Hızını önceden ayarlamaz isen bir çok deliğanlu vlogger gibi bir yerde patlaman olası bir durumdur. Şimdiden rastgele ve hayırlı olsun diyorum.
Mt25 inceledim aslında onu alacaktım ama.arkadas bmw310r gösterince biranda zehirledi beni ...
Ilk motorum da değil sattığıma çok pişman oldum...
O yüzden bu güç olayına takmış durumdayım.
Ama fikirlerin çok işime yarıyor...sağol dostum ...
Boyum uzun değil..
Mt25 ve bmw310r arasında karar vereceğim...
310r bi yerde bulup incelemem lazım..
Acaba egsoz sesleri nasıl?
Mt mi tok bmw mi? Biliyor musun?
-
Ben olsam listeye duke 390 ekler hatta düşünmeden 390 alır i-olayı bitirirdim. Yüksek ihtimal listedeki herhangi birini aldıktan sonra 390 kullanman durumunda keşke 390 alsaymışım diyeceksin. Bütçe 20 ve biraz üstü anlaşılan. Diğer alternatifde cb500f.
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:54 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:53 ----------
Hepsini bir kenara koyarsam BMW logolu bir motosiklet titrese dahi sahip olmak iyi hissettirir. Mutlu eder. (Titreşimi ybr'den fazla değil sadece biraz daha sarsıntılı çünkü piston büyük)
-
500F pahalı diyorsunuz da, 2016 ve sonrası modellerin 2. el fiyatları 25-28 arası.
G310R'ın da 2. el fiyatları aynı aralıkta.
Sıfır fiyatları da aynı zaten. Bakım maliyeti olarak da aşağı yukarı aynı, hatta BMW bir tık daha yüksektir.
-
Ya şu Honda'nın 500 serisinin kıymeti bilinmiyor ya şu memlekette üzülüyorum vallahi...
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)