Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Mt-25 Antifriz

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    24 Ağustos 2017
    Şehir
    Mersin
    Motosikleti
    MT-09
    Selamlar,

    Konuya hemen girmek istiyorum müsaadenizle ; 2016 Model Mt-25 Kullanmaktayım. 10.xxx KM'de. R25 Ve Mt-25 Geri çağrılmasını duymuşsunuzdur. Ben de Şase no'ya göre geri çağırılanlardanım. Radyatör hortumu ve Vites mil yayı değişti. Antifriz boşaltılmışken usta tavsiyesi ve yıl bakımından ötürü yenisi koyuldu. Bu değişimler 1.5 Hafta kadar oluyor. Birkaç gündür motosiklette antifriz akıtması oluyor. Motosikleti sürüyorum, Ne hikmetse eve döneceğim sırada antifriz kokusu geliyor ve evin önüne geldiğimde birkaç damla akıtıyor bildiğiniz. Çok sert kullanan birisi değilim. Servisi aradım yeni antifriz değişti normal olduğunu söyledi. Bu normal midir gerçekten ?

    Teşekkür ediyorum, Hayırlı Ramazanlar.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Merhaba,

    Öncelikle,elinize yildiz başli bir tornavida alarak,

    Radyator bogazi ile hortum baglantisi vazifesi goren kelepçeyi kontrol edin gevşeme var ise sağlamlayın

    Veya,esnek sekmanli baglantiysa(sok tak ile bollaşabiliyor),oraya standart vidali kelepce alip takin

    İkinci olarak,

    Antifiriz seviyesine bakin ve radyator kapaginin tam oturdugunu kontrol edin.

    Hararet seviyesi ne durumda oluyor?

    Sistemde hava olabilir

    Bu kadar basit ve 5dk lik bir işlem

    Hayirli Ramazanlar.





    Hortumun dış çapına gore olacak
    kralecel33 bunu beğendi.

  3. #3

    Üyelik
    24 Ağustos 2017
    Şehir
    Mersin
    Motosikleti
    MT-09
    Alıntı levend84 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba,

    Öncelikle,elinize yildiz başli bir tornavida alarak,

    Radyator bogazi ile hortum baglantisi vazifesi goren kelepçeyi kontrol edin gevşeme var ise sağlamlayın

    Veya,esnek sekmanli baglantiysa(sok tak ile bollaşabiliyor),oraya standart vidali kelepce alip takin

    İkinci olarak,

    Antifiriz seviyesine bakin ve radyator kapaginin tam oturdugunu kontrol edin.

    Hararet seviyesi ne durumda oluyor?

    Sistemde hava olabilir

    Bu kadar basit ve 5dk lik bir işlem

    Hayirli Ramazanlar.

    https://i.hizliresim.com/nQXq0V.jpg

    https://i.hizliresim.com/WqNO3m.jpg

    Hortumun dış çapına gore olacak
    Hocam antifriz seviyesinde değişkenlik yok. Hararet ise her zaman 3 diş, yukarıya çıkmadı şu anlık. Antifriz şaseden geliyor. Yani sol ayak pedinin bağlı olduğu yerden küçük bir delikten damlıyor. Hava olayı nasıl oluyor peki ?

    Teşekkür ediyorum bu arada cevabınız için.

  4. #4

    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Alıntı kralecel33 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam antifriz seviyesinde değişkenlik yok. Hararet ise her zaman 3 diş, yukarıya çıkmadı şu anlık. Antifriz şaseden geliyor. Yani sol ayak pedinin bağlı olduğu yerden küçük bir delikten damlıyor. Hava olayı nasıl oluyor peki ?

    Teşekkür ediyorum bu arada cevabınız için.
    Rica ederim,

    Hava oldugu zaman,tahliyeden bir miktar atmasi normaldir,yoksa ya hortumu patlatir,yada devir daim keçesini bozar.

    Antifiriz dolumu yapildiktan sonra,motosiklet fan açana kadar caliştirilir ve beklenir,sonra dolum kapagi çeyrek veya yarim acilarak sistemdeki hava alinir.(bu işleme bakim final kontrol deniliyor,serivisi arayip,siz radyatordeki havayi aldiniz m?diye sorabilirsiniz.)

    Motor sicak iken,elinizle hortumdaki sertligi kontrol edin,

    Sert ise hava var,
    Orta yumuşak ise normal.
    kralecel33 bunu beğendi.

  5. #5
    Betoo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mart 2019
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    yamaha mt25
    İzlediğim bir videoda r25 antifirizini değiştirdikten sonra kapak açıkken motoru çalıştırmadan lastik hortumları eliyle 5-6 defa sıkıyordu ve çıkan baloncukların sesi bariz bir sekilde duyuluyordu. Ek bilgi olarak kalsın.
    kralecel33 bunu beğendi.

  6. #6

    Üyelik
    24 Ağustos 2017
    Şehir
    Mersin
    Motosikleti
    MT-09
    Alıntı levend84 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Rica ederim,

    Hava oldugu zaman,tahliyeden bir miktar atmasi normaldir,yoksa ya hortumu patlatir,yada devir daim keçesini bozar.

    Antifiriz dolumu yapildiktan sonra,motosiklet fan açana kadar caliştirilir ve beklenir,sonra dolum kapagi çeyrek veya yarim acilarak sistemdeki hava alinir.(bu işleme bakim final kontrol deniliyor,serivisi arayip,siz radyatordeki havayi aldiniz m?diye sorabilirsiniz.)

    Motor sicak iken,elinizle hortumdaki sertligi kontrol edin,

    Sert ise hava var,
    Orta yumuşak ise normal.
    Antifriz değişiminden sonra motor 10-15 dakika çalıştırıldı, Muhtemelen dediğiniz yöntemi uyguladılar. Ama bu şekilde yapılıp damlatması ilginç Ve ilk günler de değilde, biraz zaman geçtikten Sonra akıtmasıda değişik

  7. #7
    Betoo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mart 2019
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    yamaha mt25
    https://m.youtube.com/watch?v=FjUmApsCXTA" width=320 height=288 type=application/x-mplayer2 controller="true" loop="0" transparentstart="1" autostart="false">

  8. #8

    Üyelik
    24 Ağustos 2017
    Şehir
    Mersin
    Motosikleti
    MT-09
    Alıntı Betoo adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Teşekkür ederim.

  9. #9
    Betoo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mart 2019
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    yamaha mt25
    Alıntı kralecel33 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Antifriz değişiminden sonra motor 10-15 dakika çalıştırıldı, Muhtemelen dediğiniz yöntemi uyguladılar. Ama bu şekilde yapılıp damlatması ilginç Ve ilk günler de değilde, biraz zaman geçtikten Sonra akıtmasıda değişik
    Ya antifiriz fazla koyuldu ya da havasını almadılar. Hortum ya da keçe daha fazla dayanamayıp bağlantılardan sızdırmıştır. Tüm bağlantılara bakmak lazım. Dediğiniz gibi kelepçe de gevşemiş olabilir.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 18:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:52 ----------

    Alıntı kralecel33 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Teşekkür ederim.
    bir de becerebilseydim video yu düzgün eklemeyi tam olacaktı. Acemilik işte. :(

  10. #10
    valeros46 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Ağustos 2017
    Maalesef 2-3 yıldır ben de R25 de damlatma sorunu yaşıyordum. Havalar soğuyunca radyatör hortum kelepçeleri gevşiyor. Ben komple kelepçeyi değiştirip locktite sürdüm ve sorunu çözdüm. Şu R25 sayfasında da konuyu tartışmıştık. Çözüm için yardımcı olabilir: http://www.motosiklet.net/forum/moto...sligi-349.html

  11. #11

    Üyelik
    24 Ağustos 2017
    Şehir
    Mersin
    Motosikleti
    MT-09
    Alıntı valeros46 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Maalesef 2-3 yıldır ben de R25 de damlatma sorunu yaşıyordum. Havalar soğuyunca radyatör hortum kelepçeleri gevşiyor. Ben komple kelepçeyi değiştirip locktite sürdüm ve sorunu çözdüm. Şu R25 sayfasında da konuyu tartışmıştık. Çözüm için yardımcı olabilir: http://www.motosiklet.net/forum/moto...sligi-349.html
    Öncelikle yazdığın cevap için teşekkür ederim. Radyatörden gelen hortumlara ve kelepçelere baktığımda herhangi bir terslik yok, yani kelepçeler de sıkılı. Dediğim gibi orta kısımdan damlama yapıyor, ne olacak bilmiyorum.

    https://i.hizliresim.com/pbd1Qo.jpg

    Öğrendiğim, resim de görülen antifriz tahliye hortumu işaretli alandaki deliğe tahliye oluyor ve şasenin en alt kısmındaki (2) delikten damlıyor. Başka yerinde bi kaçak vs göremedim.

  12. #12
    ogzcngdk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2012
    Şehir
    Bursa/Erdek
    Motosikleti
    Kuba Dragon 50 - Hero X Pulse 200 - Puch Maxi S
    merhabalar, normal bir durum değil, soğutma sistemi kapalı sistemdir dışarı ortamla bağlantısı olamaz.

    radyatör, hortumlar, termostat girişi, yedek su deposu ve kapağını kontrol edip kaçağı tespit edin, ona göre ne yapılması lazımsa yaptırın.

  13. #13

    Üyelik
    24 Ağustos 2017
    Şehir
    Mersin
    Motosikleti
    MT-09
    Alıntı ogzcngdk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    merhabalar, normal bir durum değil, soğutma sistemi kapalı sistemdir dışarı ortamla bağlantısı olamaz.

    radyatör, hortumlar, termostat girişi, yedek su deposu ve kapağını kontrol edip kaçağı tespit edin, ona göre ne yapılması lazımsa yaptırın.
    Hocam radyatör, hortumlar, termostat girişi, yedek su deposunu kontrol ettim bir kaçak vs göremedim. Biraz önce motosiklet kullandıktan sonra fan açtı, fanı açar açmaz antifriz damlatmaya başladı bir önceki paylaştığım resimdeki yerden. Yalnız koyulan antifriz yamalube'nin turuncu kaptaki antifrizi. Ama motosikletten damlayan yeşilimsi. Muhtemelen bir basınç oluşuyor ve geri tepme meydana geliyor. Ve o geri tepmeyle dışarı atıyor ama neden anlamış değilim.

    Edit: Yarın servisi arayıp götürmeye çalışacağım.

  14. #14
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Motor iyice ısındıktan sonra plastik rezervuardaki antifriz seviyesi artıyor mu? Soğutma sistemindeki basınç belli bir seviyeyi geçince genelde radyatör kapağına bağlı bir hortuma ait subap açılır, ve genleşen fazla antifriz rezervuara yollanır. Orada mı bir sorun var acaba?

    Bir de yeni antifriz konulurken sistemdeki havanın düzgün tahliyesi için belirli civata(lar) gevşetilir, oralardan antifriz çıkana kadar yeni antifriz doldurulur. Hatta bu işlem esnasında havanın düzgün tahliyesi için bazi motosikletlerin önünü kaldırmak falan icap eder, servis kitapçığında yazılıdır.

  15. #15

    Üyelik
    24 Ağustos 2017
    Şehir
    Mersin
    Motosikleti
    MT-09
    Bugün bir şey farkettim motor soğukken radyatör kapağını açtım,sonra motoru çalıştırdım radyatördeki su seviyesi çok yavaş şekilde yükseliyor bu normal bir şey mi ?

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:07 ----------

    Edit: Yedek depodaki antifrizi kontrol ettim, Deponun içinde tortular vardı. Siyahımsı gibi ve yağ gibiydi aynı, yapışkan bir hali vardı. Yağ karışmış olabilir mi ?



Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)