Ve ben motorumu 3bin liraya almışimdir... Bu fiyatlar ne abiler? Bende motoru yükselteyim diye düşünüyorum ama böyle ise durumlar beni fena zorlar...
Ve ben motorumu 3bin liraya almışimdir... Bu fiyatlar ne abiler? Bende motoru yükselteyim diye düşünüyorum ama böyle ise durumlar beni fena zorlar...
"Anadolu'da 250cc üstü motosiklet hobidir."
Karl Marx.
https://www.lastikal.com.tr/urun/225...ort-4-michelin
Muadil araba lastikleri de bedava değil ki
Motosiklet sektörü ve malzemeleri ucuz değil buna katılıyorum ancak bana göre bu karşılaştırma baya komik olmuş. Şöyle ki benim motorum Suzuki GSX1250FA ve 120-180 kombinasyonlu lastik kullanıyor benim motorum ağır dolayısıyla her lastik randıman vermiyor bende gidip Michelin Road 4 GT aldım bunun için. Bu motor bu lastiklere 265 km hız civarında kesiciye giriyor haritalamayla 280-290 belki de 300 görmesi mümkün yol tutuşuda bir racing kadar olmasada bence harika. Üstelik bu performansı 2 teker üzerinde sağlıyor bunun ar-ge'si satış oranına bakıldığında araçlardan çok çok daha pahalı.
Eşinize aldığınız arabanın teknik verileri nedir acaba o fiyatlara lastik buluyorsunuz. Benim babamın arabasının jantları 19 inç ve aracın kalitesine uygun lastik aldığımızda verdiğimiz para 4000 TL. Ki bu araba benim motosikletimin verdiği konfor ve performans verilerine eşit bile değil. Benim motosikletimle performans anlamında yarışabilecek bir aracın lastikleri muhtemelen bu fiyatı 1.5 2 kat daha yukarı çekecektir. Karşılaştırmanın mantıklı olması lazım yani.
Bir çoğumuzun kullandığı misalen lassa greenways otomobil lastiğinin eşdeğeri bir lastiği hiçbirimiz motorumuza takmayız. Otomobil lastiği ile motosiklet lastiğinin tek ortak noktası ikisinin de yuvarlak oluşudur bana göre. Motosikletlerimizde hep premium lastikler kullanıyoruz ve kullandığımız motorlar da hep performans otomobili kıvamında. Aynı seviyede otomobil için lastik bakmak, yahut herhangi bir otomobil için premium lastik bakmak daha reel bir veri elde etmemizi sağlayacaktır.
https://www.hepsiburada.com/goodyear...C3%87%C4%B1nar
Mesela bu fiat egea 1,3 multijet aracımızda kullandığımız lastik. Bahsettiğim araç bana göre olsa olsa işte cbr 250 neyse motor segmenti olarak, o ayarda bir araç. 810*4 diye hesap yapın bence.
Ha diyeceksiniz ki 250-300 liraya da aynı ebatta lastik var. E motosiklet için de bir sürü lastik var değişik fiyatlarda, ama toplassanız 3-5 markadan yapıyoruz tercihleri çoğunlukla. Onlar da premium lastikler oluyor.
Motosikletin ülkemizde pahalı bir hobi olduğu konusuna katılıyorum. Özellikle 250cc üstü motorlar için bu geçerli. Kullanılan yağdan, yedek parçadan, aküsüne varana kadar her şeyi pahalı.
Ama öyle bir bağımlılık yapmış ki bu meret bende, insan bırakamıyor yahu. Hani akciğer kanseri olup hastane koridorunun köşesinde hala gizli gizli sigara içen tiryakiler vardır ya, benim ki de o hesap.
Seviyorum mereti, bırakmak na-mümkün
Siz KTM'nin TÜM parçalarının Avusturya'da üretildiğini mi zanendiyorsunuz? KTM her ne kadar Avusturya'da fabrikası olsa da aslında bir montaj fabrikası. Sonuçta o motosiklette kullanılan ürünler Hepsi Avusturya malı olacak diye bi şart yok, kaldı ki tüm markalarda olay aynı. Parçalar farklı ülkelerden gelir onlar montaj yapar. Tüm parçaları kendileri üretecek diye bi şart yok. Ayrıca diğer linkleri de incelemenizi tavsiye ederim...
Bir başkadır Balkanlar'da Türk olmak!
bende de nc vardi hep korkarak bindim duser de bir yerini kiraririm diye ama simdi n max var gozum gormuyor pek gerci onun da parcalari pahalıdır kesin ama nc kadar sanmıyorum
cbf/ybr tarzı düdük kadar motorların lastiği bile 544 tl takımı. Allah aşkına 200 km/h ile mi gidiyor. Zorlasan 110km/h anca zar zor giden motora. 544 tl lastik nedir?
https://urun.n11.com/yedek-parca/hon...E&gclsrc=aw.ds
Bu kadar yakınmanın nedeni belli Döviz dolar 6 küsür bilmem ne euro 7 küsür bilmem ne ? Dolara euroya vurursanız bu rakamaları onlara göre normal olan bizim tl nin değersizliği yüzünden böyle tablo karşımıza çıkıyor. Gürcistan lari si bulgar levası bile bizden daha değerli hal böyle iken fiyatların bu kadar artması, pahalı olması bana garip gelmiyor.
Hocam konu pahalı olması değil. Sıkıntı araba malzemesi motor malzemesine göre uygun olması. Ha diyecekseniz kaç tane motor üretiliyor ki sürüm yok. Kalite farkı var. Ok haklısın. Ama önceki mesajımda birkaç tane ürünün linklerini paylaştım. Allah aşkına bi tane topcese 7000 tl olur mu? 1000 avro ya. az para değil bu bi avrupalı için.
Yani kıçı kırık bi CBF/YBR nin lastiği 270 tl olması normal mi? Araba lastiğine göre?
Bir başkadır Balkanlar'da Türk olmak!
Kim KTM'nin TÜM parçalarının Avusturya'da üretildiğini iddia etti? Cevap vereyim: Kimse. Bir ton lafi bosu bosuna yazdiniz.
Ayrica linkini yolladiginiz parca Avusturya uretimi. Kocaman yaziyor kutusunun uzerinde. Yani o radyatoru ureten isci aylik minimum 1688 Euro kazaniyor.
Aslında artık otomobil lastiği daha uygun değil. Çünkü artık 14 15Jant kalmadı gibi birşey.. Şimdi yeni bir araba alsan 16 inch alacaksın.Yanakta 195 ten başlayacak. Yani lastik artık 300-400 liralara alınabilen birşey olmaktan çıkıyor.. Artık lastiklerde 1000 TL ortalamasına doğru yürüyor. Premium otomobil markalarını saymıyorum zaten premimumda 2000 TL nin üzerine çıkıyor lastikler..
Birde bir ürün çok satıldığında ürün fiyatı düşer.. Lastik böyle birşey..Raf ömrü var.. Motosiklet lastikleri gerek pazar payı gerekse motosiklet binicilerinin büyük bölümünün bilinçsiz olması sebebiyle kabak lastiklerle dolaşıyor. Satış az olduğundan motosiklet lastikleri pahalı.. Ancak otomobil lastikleri son 1 yıldır ucuz değil..önümüzdeki ıyllarda 17 inch lastikleri 1000 TLlerin altına alamayız söyleyeyim..
daha bu sıkıntının %5 i falan, zamanında bizde burda konu açtık ama vergi almicak neyden alıcak diyenler lastik tutmayıp öldü bile
Otomobil lastiği ile farklı teknolojiler kullanılarak üretildiği için fiyatın daha yuksek olmasını normal karsiliyorum. Motosiklet de genel olarak hobi işi olduğundan ulaşım için daha küçük cc bir motosiklet tercih ederseniz lastik masrafiniz da diğer masraflarınız da düşecektir.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)