aklımda supercorsa sp ve rosso 3 var sizce hangisini tercih etmeliyim. veya öneriniz varsa açığım
---------- Mesajlar birleştirildi - 05:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 05:28 ----------
michelin power rsde olabilir ?
aklımda supercorsa sp ve rosso 3 var sizce hangisini tercih etmeliyim. veya öneriniz varsa açığım
---------- Mesajlar birleştirildi - 05:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 05:28 ----------
michelin power rsde olabilir ?
Ben pilot road4 kullanıyorum. Daha tutuşta bir problem yaşamadım. Ebat değiştireceğin için virajlar daha farklı gelecektir. Lastik basınçlarını kendini göre ayarlaman gerekecek.
Uzun ömürlü demişsiniz ancak bunlar uzun ömürlü lastikler değil. Kaliteli, iyi tutunan, sağlam ama genel anlamda kısa ömürlü lastikler. Genel olarak ömür/iyi tutunma ters orantılıdır.
yollarımız iyi olsa. gidip sert hamurlu lastik alırsın. uzun ömürlü olur yol tutuşu da iyi olur. ama kiraç taşından yol yapıldığı için bizim ülkemizde uzun ömürlü iyi tutan lastik yok
michelin power rs yenı bır teknolojı onu alırdım alcak olsam
üstadım ben de pilot road 4 gt kullanıyorum. ancak özellikle motor soğukken (sıcakta da yapıyor ama daha az) virajda biraz olsun gaz açayım anında arkadan kayıyor.. lastik üretim tarihi itibariyle daha yeni sayılır. 2 yıl önce üretilmiş ve 12 bin km dir motosikletin üzerinde.. virajlarda kaymaktan kastım diyelim ki keskin bir viraja geldiniz ve bir yola bağlantı yapacaksınız.. hızın 5 e 10 a düştüğü noktalardan bahsediyorum. yola bağlanırken biraz açınca gazı hemen sarmaya başlıyor ve tehlike yaşatıyor.. (basınçlar fabrika verisinden 1 psi daha fazla basıyorum. ve elbette lastik soğukken kontrol ediyorum.. nedeni ne olabilir acaba..
supercorsa sp pist lastiği değil mi, pek de uzun ömürlü olmaz diye düşünüyorum.
Michelen pr4 iyidir. Ortası sert yanları yumuşaktır ( çift hamur) . 10 bin km oldu daha gözle görünür aşınma yok. En az 15 bin daha gider.
son2 motorumdada rosso 3 kullandım fazlasıyla memnun kaldım. Islak kuru performansı rosso 2 ye göre arttırılmış ve ömrüde arttırılmış deniyor.
Uzun ömürlü ve başarılı: http://www.motorumla.net/anlas
Bahsettiğiniz durum, motor soğukken, otomatik jikle devrede, hava/gaz karîişımı zengin, buda silindirde yanma esnasındsa piston sonuna kadar itiliyor demek. Türkce terimini bilmiyorum, ama almancada langhuber etkisi yaratıyor, yani gt motorun aksine piston itilerek daha uzun bir yll alıyor.Yani motor daha torklu çalışıyor. Yeni bmw motorlarına bakmadım, eski bmw motorları hep langhuber'di. Gazı saldıktan sonra, devir düşerken, motor hala itiş sağlıyor. Birde, düşük hızda orta devirlerde tork en etkinken, otomatik jikle, zengin karışım dahada uzun süreli torka sebep oluyor, olabilir. Motorsikletin açısıda yana yattıkca badanaj ehtimali yükseliyor. Tabi, birde lastik tipi, durumu ve basıncı bunu dahada tetikliyor olabilir.
Soğuk motorda, jikle devredeyken, motor gücü farklı davrandığından, gazı sakin ve daha dikkatlı kullanmakda fayda var.
Birde lastik hava basıncını lastikcide motorun üzerine otururken baktırın. Lastik en uygun şekilde yola oturması gerek. Lastikci bilir. Önerilenle, gereken hava basıncı farklı çıkabilir. Gereken havayı uygulayın. Tekeriniz düz bassın.
Uzun ömür için yol serilerine bakman lazım onlar süpersport lastikler.
Michelin Pilot Road 4-5 ya da Pirelli Angel GT-ST
İkisini de kullanmadım, deneyimim yok fakat supercorsa bildiğim kadarıyla daha yumuşak ve piste daha uygun bir lastik. Kullanım amacınız sadece pist ise supercorsa daha mantıklı ama aynı zamanda yol da yapacağım derseniz rosso 3 daha mantıklı. Nedeni ise şu: bildiğiniz gibi pist asfaltı normal asfalta göre daha farklı bileşenlerden oluşuyor. Bu bileşenler yol tutuşunu arttırıyor fakat bu da aynı zamanda daha fazla yıpranma demek. Sürtünme kuvvetinin fazla olması ise lastik çalışma sıcaklığının ve basıncının artması demek. Dolayısıyla pist lastiği daha yüksek sıcaklıklarda çalışacak hamur özelliğine (silika oranına) sahip. Bu lastikle ülkemizin müthiş(!) yollarına çıkarsanız büyük ihtimalle düşük sıcaklıktan dolayı yol tutuşunuz azalacak ve bol bol kaymalar yaşayacaksınız. Bu nedenle yolda kullanacağım ama ara ara da pist yaparım deseniz bile rosso 3 daha mantıklı.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)