Motul Yağ Kullandıran (Kullanan) Yamaha Servisi Aranıyor
Reklamlar
-
Yağdan yağa tabiki fark var.. Katkı maddelerinin kalitesi ve oranları yağdaki kalibreyi belirler.. Ha sorun yaşatmaz ancak bazı yağlar bazı motorlarla çok uyumlu çalışır. Örnekleri çoktur.. Yağ eksiltme sorunu olan motora aynı speclerde gorunen başka bir yağı koyduğunda yap eksiltmediği tecrübe edilmiştir. aynı şekilde yakıttan yakıtada fark vardır. Yani herşey kağıt üzerinde belirtildiği gibi değil...
Reklamlar
-
Deneyeceğim bende motul 7100'ü. İnat ettim bir kez
-
şu başlığı okuyanlar sanacak ki; başlığı açan arkadaş Yamaha R1M ile istanbul park'ta 2:08'in altına düşemiyor , ona diğer tavsiye verenler de ZX10RR /BMW hp4 ile 2:06 dönebildiği için tavsiyede bulunuyor.
Benim tahminim 150-300cc bandındaki motosikleti ile kaç litre benzin yaktığının hesabını yapan adamlar gelmiş burada hangi yağdan performans alabileceğinin geyiğini yapıyor. Tamam zeytinyağı koymayın bir zahmet ama motul 5100müş 7100müş yamalubemuş castrolmüş 1-2 silindirli, 200-300 cc bandındaki motorlar için kafa patlatmaya değmeyecek konular. Motosiklet yağı olsun da ne olursa olsun koyuverin gitsin, yağa daha fazla para verince 180'i geçmeyen motor 185 yapmayacak emin olun motor ömrüne de ömür katmayacak
-
Demin Yamaha-İstanbul'u aradım ve bana onlarda başka marka yağ konulur ise garanti dışında kalacağını söylediler. Yarın sabah 8.30'da motoru bırakırsam öğlen 12.00 gibi alabileceğimi de söylediler. 10000km bakımı 3,5saat sürüyormuş. Kapsamlı bakımmış. Bende Yamaha Call Center'i arayıp konu ile ilgili güncel ve doğru bilgi istedim. Yemin ederim Yamaha'dan soğudum. Bir normal bakım bu kadar zor olmamalı die düşünüyorum. Acaba ben mi yanlış düşünüyorum?
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:41 ----------
piaggioman adlı üyeden alıntı
şu başlığı okuyanlar sanacak ki; başlığı açan arkadaş Yamaha R1M ile istanbul park'ta 2:08'in altına düşemiyor , ona diğer tavsiye verenler de ZX10RR /BMW hp4 ile 2:06 dönebildiği için tavsiyede bulunuyor.
Benim tahminim 150-300cc bandındaki motosikleti ile kaç litre benzin yaktığının hesabını yapan adamlar gelmiş burada hangi yağdan performans alabileceğinin geyiğini yapıyor. Tamam zeytinyağı koymayın bir zahmet ama motul 5100müş 7100müş yamalubemuş castrolmüş 1-2 silindirli, 200-300 cc bandındaki motorlar için kafa patlatmaya değmeyecek konular. Motosiklet yağı olsun da ne olursa olsun koyuverin gitsin, yağa daha fazla para verince 180'i geçmeyen motor 185 yapmayacak emin olun
motor ömrüne de ömür katmayacak
Oooo motor marka modellerini de öğrenmiş. Burada gelmiş millete şov'da kasıyor. Üstüne kalkmış ^^KENDİSİNE DAYATILANI^^ koyun gibi kabul ediyor. Tam imrendiğim karakterde bir arkadaşsın. Seninle forumu daha uzun süre beraber kullanmak isterim
-
Angrypower adlı üyeden alıntı
Demin Yamaha-İstanbul'u aradım ve bana onlarda başka marka yağ konulur ise garanti dışında kalacağını söylediler. Yarın sabah 8.30'da motoru bırakırsam öğlen 12.00 gibi alabileceğimi de söylediler. 10000km bakımı 3,5saat sürüyormuş. Kapsamlı bakımmış. Bende Yamaha Call Center'i arayıp konu ile ilgili güncel ve doğru bilgi istedim. Yemin ederim Yamaha'dan soğudum. Bir normal bakım bu kadar zor olmamalı die düşünüyorum. Acaba ben mi yanlış düşünüyorum?
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:41 ----------
Oooo motor marka modellerini de öğrenmiş. Burada gelmiş millete şov'da kasıyor. Üstüne kalkmış ^^KENDİSİNE DAYATILANI^^ koyun gibi kabul ediyor. Tam imrendiğim karakterde bir arkadaşsın. Seninle forumu daha uzun süre beraber kullanmak isterim
Ben de anlamıyorum insanların "amann boşver kurcalama, zaten değmezzz, sanki 1000 lik motor varaltında v.s." mantığını. Sanane hocam adam daha fazla öğrenmek için dahi sorabilir. Sen bu konuları önemsemiyorsan buraya yazarak vakit kaybetme bence. Varsa bir bildiğin, paylaşmak istediğin bişeyler yazarsın biz de bilmiyorsak öğrenmiş oluruz.
Hocam ben yamalube da denedim motul 7100 de. İlk rodaj bakımında koyulmuştu Yamalube. Yamalube da 3000 km civarında vites geçişlerinde sertleşme hissettim. Sonrasında 17.000 km dir Motul 7100 kullanıyorum. Yine 3500-4000 km de bir değiştiriyorum yağı fakat hiç vites geçişlerinde sertleşme hissetmiyorum. Bundan sonra da 7100 kullanırım zaten. Garanti olayı için de rahmetli Barkın Abi' nin şöyle bir çözümü vardı: servis kendi yağını koyduktan sonra eve gidip istediği yağı koyuyordu. Servis dönemi geldiğinde de servise gitmeden yeniden boşalttığı yağı koyup servis bakımına gidiyordu. Bakım başına 2 kez yağ bedeli ödeyerek çözüyordu anlayacağın. Sen de deneyebilirsin.
-
Yok canım kardeşim sen haklısın..Yamaha Türkiye "müşterinin tercih edeceği marka onaylı başka bir yağı" kullanmak durumunda..Garanti dışına çıkar diyemezler.. Öyle bir durum var ise yazılı isteyin vermeyeceklerdir... Yamahanın bu tavrı hiç hoş değil..Yamaha sahipleri bu durumu protesto etmeli bence..
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:05 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:59 ----------
valeros46 adlı üyeden alıntı
Ben de anlamıyorum insanların "amann boşver kurcalama, zaten değmezzz, sanki 1000 lik motor varaltında v.s." mantığını. Sanane hocam adam daha fazla öğrenmek için dahi sorabilir. Sen bu konuları önemsemiyorsan buraya yazarak vakit kaybetme bence. Varsa bir bildiğin, paylaşmak istediğin bişeyler yazarsın biz de bilmiyorsak öğrenmiş oluruz.
Hocam ben yamalube da denedim motul 7100 de. İlk rodaj bakımında koyulmuştu Yamalube. Yamalube da 3000 km civarında vites geçişlerinde sertleşme hissettim. Sonrasında 17.000 km dir Motul 7100 kullanıyorum. Yine 3500-4000 km de bir değiştiriyorum yağı fakat hiç vites geçişlerinde sertleşme hissetmiyorum. Bundan sonra da 7100 kullanırım zaten. Garanti olayı için de rahmetli Barkın Abi' nin şöyle bir çözümü vardı: servis kendi yağını koyduktan sonra eve gidip istediği yağı koyuyordu. Servis dönemi geldiğinde de servise gitmeden yeniden boşalttığı yağı koyup servis bakımına gidiyordu. Bakım başına 2 kez yağ bedeli ödeyerek çözüyordu anlayacağın. Sen de deneyebilirsin.
Buna gerek yok zaten hiçbir yetkili servisin bir yağı analiz edecek laboratuarı yok Yağın farklı olduğunu farkedebilmeleri mümkün değil.. Bazı kötü niyetli servisler ucuz dandik yağları Castrol Shell kutusuna / variline koyup onları kullanıyor. Teknisten / usta yağın farklı olduğunu anlayamaz..
Yağlar arasında aynı spekte olsalar dahi fark olur.. Uyumlulukla ve uzmanlıkla ilgili mesele bu.. Motul motosiklete focus olduğu için inovasyonu daha gelişmiş olması mümkün mutlaka.. Yamalube dediğiniz yağı muhtemelen bir 2. 3. dünya ülkesi Yamaha ya üretiyor. Japon olduğuna bile ihtimal vermiyorum..
-
newmoto76 adlı üyeden alıntı
Yok canım kardeşim sen haklısın..Yamaha Türkiye "müşterinin tercih edeceği marka onaylı başka bir yağı" kullanmak durumunda..Garanti dışına çıkar diyemezler.. Öyle bir durum var ise yazılı isteyin vermeyeceklerdir... Yamahanın bu tavrı hiç hoş değil..Yamaha sahipleri bu durumu protesto etmeli bence..
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:05 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:59 ----------
Buna gerek yok zaten hiçbir yetkili servisin bir yağı analiz edecek laboratuarı yok
Yağın farklı olduğunu farkedebilmeleri mümkün değil.. Bazı kötü niyetli servisler ucuz dandik yağları Castrol Shell kutusuna / variline koyup onları kullanıyor. Teknisten / usta yağın farklı olduğunu anlayamaz..
Yağlar arasında aynı spekte olsalar dahi fark olur.. Uyumlulukla ve uzmanlıkla ilgili mesele bu.. Motul motosiklete focus olduğu için inovasyonu daha gelişmiş olması mümkün mutlaka.. Yamalube dediğiniz yağı muhtemelen bir 2. 3. dünya ülkesi Yamaha ya üretiyor. Japon olduğuna bile ihtimal vermiyorum..
Renkten anlaşılıyor hocam. Motul 7100 kırmızı, yamalube sarı. Biri koyu sarı oluyor diğeri koyu kırmızı
-
madem para mühim değil diyorsun o zaman sana garanti yöntemi söylüyorum. motorunu servise sok çıkar bakımını yaptır.. sanırım motorun 2 litre yağ alıyor 4 litre motul al servisden sonra yamalubeyi boşalt ilk 1 litre motul koy eski ağ filtresini tak engine flush yap 3-5 dakka motoru çalıştır.. sonra o yağıda dök yağ filtresini sök... sıfır yağ filtresi ve yeni yağını koy bak yoluna.. en garanti çözüm..
-
Angrypower adlı üyeden alıntı
Demin Yamaha-İstanbul'u aradım ve bana onlarda başka marka yağ konulur ise garanti dışında kalacağını söylediler. Yarın sabah 8.30'da motoru bırakırsam öğlen 12.00 gibi alabileceğimi de söylediler. 10000km bakımı 3,5saat sürüyormuş. Kapsamlı bakımmış. Bende Yamaha Call Center'i arayıp konu ile ilgili güncel ve doğru bilgi istedim. Yemin ederim Yamaha'dan soğudum. Bir normal bakım bu kadar zor olmamalı die düşünüyorum. Acaba ben mi yanlış düşünüyorum?[COLOR="Silver"]
Ya dostum kaç kere yazacak insanlar sana. Hala servis arayıp bayi arayıp duruyorusun. Al orjinal Motulunu git Tuna'ya laf etmeden koyacaklar.
Adamlar telefonda gel kardeşim sen getirirsen getir koyarız garantiden çıkmayacak demiyecek tabi. Ek olarak servislerde ayak yapmasın 1obin bakımının da 3,5 saat sürdüğü falanda yok. 30 dakikalık işi var.
Ek olarak tekrar yazıyorum, koyduğun motulunda bir hayrını görmeyeceksin. Plesebo yapmayın kendinize.
Yukarda arkadaş yazmış piste mi giriyorsunuz da bu kadar dert ediyorsunuz diye. Çok da yanlış değil dediği.
Orjinal ürün sattığını bildiğin bir yerden al yağını (Motul) git servise sıkıntı etmeden değiştirirler. Maddi olarak ekonomik olur.
Bunlara da ek olarak Türkiye'de her şey kullanıcı hatası. Motorunun garantisini çok da şeetme yani.
-
valeros46 adlı üyeden alıntı
Renkten anlaşılıyor hocam. Motul 7100 kırmızı, yamalube sarı. Biri koyu sarı oluyor diğeri koyu kırmızı
Demek istedigim ancak farklı renk ise bu bizim yağ değil diyebilirsin Başka şekilde fark edilebilmesi mümkün değil.. Yani aslında birçok otomobil müşterisi arabasında Shell Castrol var diye dolaşıyor ancak en az 3 te birinde fazlasında ucuz piyasa yağları var..
-
newmoto76 adlı üyeden alıntı
Demek istedigim ancak farklı renk ise bu bizim yağ değil diyebilirsin
Başka şekilde fark edilebilmesi mümkün değil.. Yani aslında birçok otomobil müşterisi arabasında Shell Castrol var diye dolaşıyor ancak en az 3 te birinde fazlasında ucuz piyasa yağları var..
Zaten renkten anlıyorlar ama yağ analizi ile öğrenebilirler de. Şöyle ki yağ firmaları ile yapılan anlaşmalarda yağ analizini bedavaya bile yaptırtıyor olabilirler. Ben de motosiklet olmasa da doğalgaz ile çalışan gaz motoru üzerine bir firmada çalışıyorum. Motor yağlarını mobilden alıyoruz. Motorlardan belli periyotlarda yağ numunesi alıp ücretsiz olarak Hollanda'da ki merkezlerine yolluyoruz. Onlar da analizini yapıyorlar ve gerekiyor ise yağ değişmini öneriyorlar. Ama bu şekilde çalışan bir motosiklet servisi olduğunu sanmıyorum. İş, anlaşmazlık ile davalık bi noktaya gelir ise anca o zaman böyle bir zahmete girişirler diye düşünüyorum. Fakat Yamalube koymazsan garantiden çıkar diye bir durum yok.
-
Placebo etkisi olup olmadığını anlamanın tek yolu maalesefki motor yağını başka koymak değil mi? İnsanlar deneye yanıla istediği sonuca ulaşır.
Benim lastiklerim standart dışı ve lastik havalarını tamamen farklı basıyorum. Ön arka arası normal ebat fabrik verisi ile 4psi oynarken benim bastığım havalarda 36/37 basıyorum aralarındaki fark 1psi ve ben bununla optimum kullanıyorum. 120/160 ebatlarında lastiklerim var.
Herkes şöyle yapıyor, bende böyle yapmak zorundayım die kendinizi sınırlandırmayın. Herşeyi körü körüne kabul etmeyin. Bu mantığa göre 3,5saat sürecek servis dallamalığına da ses etmemem gerek ama ben sabah götürdüğümde azıtmayın şunu düzgünce yapın diyeceğim. Yok mok derler ise direk Tekirdağ'a götüreceğim motoru. Demokrasilerde çare tükenmez...
-
Tabiki istediğini koy ona hiç lafım yok.
Ben de değişik koydurdum, başkası da ve bu böyle devam edecek. Sadece demek istediğim öyle atla deve değil yani çok büyük beklenti içine girme.
Dediğim gibi al yağını git sen servise sıkıntı çıkmaz En kötü basar küfürü çıkarsın.
-
waldorf adlı üyeden alıntı
Tabiki istediğini koy ona hiç lafım yok.
Ben de değişik koydurdum, başkası da ve bu böyle devam edecek. Sadece demek istediğim öyle atla deve değil yani çok büyük beklenti içine girme.
Dediğim gibi al yağını git sen servise sıkıntı çıkmaz
En kötü basar küfürü çıkarsın.
Ya adam bana şu cümleyi kurdu. 3,5 saatte bir yağ, yağ filtresi ve tapa pulu değiştireceğim dedi. Birde vites geçişleri kemikli ve sertleşti. Lakin utanmasalar koruma takozuna bile garantiden çıkar die karşılık verecekler. İlin parasında da değilim. Motul daha pahalı zaten
-
boşuna yorma kendini sen bakımını yaptırt .. ustan varsa ustana yoksa kendinde yaparsın mt25 in yağ değişimi basit .. ihtiyacın olan tek şey 4 litrelik motul yağ ve sıfır mt25 yağ filtresi.. yamalube yağı boşalt , engine flush yap 1 litre yada istersen 2 litre kullan motul ile önden eski filtre ile hani diyorsunya karıştırmak istemiyroum yağı işte o flush ile geriye arta kalan bütün yağ koyduğun yağa karışıcak 3-5 dakka çalıştır hatta bir tur at yağ dönsün iyice onuda boşalt .. sıfır filtre yeni yağını koy yoluna bak..
-
En kötü öyle yapacağım. Onu yapana kasar 2500km kullanırım ben o yağı zaten. Sonrasına bakarım. Birazda boş zamanım vardı. Yamaha’ya hem bir ton para vereceğim hem de beni mağdur etmeye çalışacak? En çok buna kızdım. Yoksa zaten titreyen, 5 para etmez motor gözümde. Lakin değiştiripte bir araba parası vermek istemiyorum. Çalınsa da kaskodan parasını alsam
Hoş hep kapalı otoparkta nasıl çalacaklar da olsun. Bir umut işte ahahaha
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:47 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:43 ----------
Yaklaşık 30dk önce servisle işim bitikten sonra gizli numaradan Yamaha Türkiye aradı. Gerekli değerleri tutan kendi yağınızı kullanabilirsiniz, servis müşteri kendi yağımı getirdi die marka ve özelliklerini yazar ve GARANTİDEN DÜŞMEZ dendi. Tabi onlar arayana kadar full sentetik yamalube attırdım motora. Neyse başka bahara artık. Bu yağıda böylece test edeceğiz. Bakalım şanzıman tepkileri zamanla nasıl olacak.
-
Angrypower adlı üyeden alıntı
En kötü öyle yapacağım. Onu yapana kasar 2500km kullanırım ben o yağı zaten. Sonrasına bakarım. Birazda boş zamanım vardı. Yamaha’ya hem bir ton para vereceğim hem de beni mağdur etmeye çalışacak? En çok buna kızdım. Yoksa zaten titreyen, 5 para etmez motor gözümde. Lakin değiştiripte bir araba parası vermek istemiyorum. Çalınsa da kaskodan parasını alsam
Hoş hep kapalı otoparkta nasıl çalacaklar da olsun. Bir umut işte ahahaha
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:47 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:43 ----------
Yaklaşık 30dk önce servisle işim bitikten sonra gizli numaradan Yamaha Türkiye aradı. Gerekli değerleri tutan kendi yağınızı kullanabilirsiniz, servis müşteri kendi yağımı getirdi die marka ve özelliklerini yazar ve GARANTİDEN DÜŞMEZ dendi. Tabi onlar arayana kadar full sentetik yamalube attırdım motora. Neyse başka bahara artık. Bu yağıda böylece test edeceğiz. Bakalım şanzıman tepkileri zamanla nasıl olacak.
Anlatmaya çalıştığım forum boyunca buydu.. Bu işlerin içinde olan biri olarak kesinlikle marka onaylı yağ tercihinizde motorunuz GARANTİDEN ÇIKMAZ..Arkadaşlar.. Bu yönde sizi sindirmeye çalışan hiçbir servise prim vermeyin..
Angrypower arkadaşım, Yamaha nın belirttiği "gerekli değerleri tutan yağ" konusunda kullanacağın yağın kesinlikle Yamaha tarafından uluslarararası onaylı olduğunu kontrol etmeni öneririm.. %99 zaten onaylıdır diye düşünüyorum..
-
3 sayfa milleti birbirine düşürdün milletle atıştın "tamam arkadaşlar yamalube koydum yola devam" .. yakınında olsam yeminle 7110 yağı alır zorla ite kaka o yağı motoruna koyardım 3 sayfa başımızın etini yedin koyucaksın kardeşim bu yağı ben anlamam derdim
-
logaritma adlı üyeden alıntı
3 sayfa milleti birbirine düşürdün milletle atıştın "tamam arkadaşlar yamalube koydum yola devam" .. yakınında olsam yeminle 7110 yağı alır zorla ite kaka o yağı motoruna koyardım 3 sayfa başımızın etini yedin koyucaksın kardeşim bu yağı ben anlamam derdim
Açıkçası aramalarını bekledim ama baya bir süre sonra aradılar. Yolda giderken intercom ile konuştum o derece
Bu seferde debriyaj ayarımı bozdular. Yer mi Anadolu çocuğu? Düzelttik gene ama olsun. Şimdi zevkli oldu motor.
-
hasmet adlı üyeden alıntı
Yamaha motosikletin kitapçığında "ille Yamalube kullanmalısınız" yazıyor mu? Yoksa "10W40 JASO MA " tarzı markadan bağımsız standartlara uyan bir yağ mı şart koşuyor?
Tıtın. Anahtar burada. Biraz hortlatmışım ama..
öncelikle gider düzgünce konuşursanız hemen hemen tüm Yamaha servisleri (hadi benim muhattap olduğum 3 tanesi olsun) istediğinizde yanınızda getirdiğiniz Motul'u koyuyorlar. Ben MT-25'im varken Motul ile gitmiştim en son. Burada anahtar nokta şu.
İleride bir garanti problemi olduğunda, servis kaydına baktıklarında yağı göremiyorlar, ve ne yağ kullanıldı sorusu başlıyor. Sen Shell Helix 20-50 koydum Ferrari yağı baboli falan dersen motor çok güzel garanti kapsamı dışında da kalır. Ama öyle bir şey olmayacağı için pratikte olabilecek gerçek hayat senaryolarını konuşalım.
Yamaha Türkiye yağın ne olduğunu bilmiyoruz kayıtlı değil diyerek garanti dışına çıkartmaya çalışacaktır. O gün yapılan işlemler için fotoğrag / video gibi belgeler oluşturun, size red geldiğinde konuyu Yamaha EU'ya taşıyın. JASO MA sertifikalı misal bir Motul 7100 kullanıldığını belgelemeniz halinde Yamaha motoru garantiden falan çıkaramaz.
Zaten bunun adli sonucu bu yönde olduğu için yetkili servisler dışarıdan gelen yağ ile işlem yapmama yolunu seçerler, ki haklarıdır bu. Gidin Borusan'a elinizde Motul ile ne diyorlar bakalım :p
Benim önerim, motosiklet kullanan her insan basit el ayak motor kabiliyetlerine sahiptir / olmalıdır. Yağı kendiniz değiştirin.
Daha tapa contasını değiştiren servis de görmedim, filtrenin oring'ine yağ süren de görmedim, yağ filtresini torklayan da görmedim. Hadi torklamadın bayi elinle sık bırak, düşmana vurur gibi kastırıyorlar filtreyi.
XJ'nin 600-1500-5000 bakımlarını yetkili serviste yaptırdım ben. Onran sonra 10-15-20 kendim yaptım, 20'de bujileri de kendim değiştirdim. 25 geliyor yine kendim yapacağım. Tavsiye ederim.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)