Cihan abi konuyu çorba etmişsin 😂 benim bahsetyiğim yemek bölümü
cezaları scotty ödüyorda motor bağlatma olayı sıkıntı hemen çıkarılabiliyor mu baş ağrısı yaptırırlar
yaklaşık 7 aydır glovoya çalışıyorum. Aynı zamanda scotty hesabım da var. Bu süreçte yüzlerce kurye ile bu karşılaştırmayı konuştum ve bilgi topladım. Sonuç şu;
Glovo da scotty de paket taşıma işi yaptığında aşağı yukarı aynı miktarda para kazandırıyor. İki firma da bonus kampanyaları yaparak az miktarda çalışan kişilere az, çok miktarda çalışan kişilere daha çok para kazandırıyor. Yani haftada bir gün çalıştığında 150 lira kazanıyorsan 7 gün çalıştığında 1500 lirayı geçiyorsun. Yani iki firmaya aynı anda çalışmak zarar. Birini seçip ona çalışmak gerekiyor.
Fakat eğer polise yakalanma riskini alıyorsan en çok parayı scotty yolcu taşıma işi kazandırıyor. Fakat bu işi yapan kişilerin geneli polise yakalanıyor.
Genel mantık olarak bu iki firma arasında şu fark var; Scotty kendisini bir teknoloji firması olarak tanımlayıp müşteri ile kuryeyi buluşturuyor. Müşteri bildirdiği siparişe bir kurye buluyor ve alışveriş kurye-müşteri arasında gerçekleşiyor. Glovo ise kendini yemeksepeti gibi bir sipariş uygulaması olarak görüyor. Müşteri şiparişi glovoya veriyor. Glovo kuryeyi kendisine çalışan bir işçi olarak görüp nakliye işini yaptırtıyor. Sonuç olarak aynı iş yapılmış oluyor fakat olaya bakış açıları biraz farklı.
Bence git ikisinin de eğitimini al hesabını açtır. Hangisinin sistemini beğenirsen ondan devam edersin.
Scotty de polis yakalanma olayını anlamadım.
motosiklette ayırt edici bir unsur mu olması gerekiyor calısma için?
ne bileyim; arkadaşımla geziyoruz da diyebiliriz sonuçta.
Arkadaşının adı ne dendiğinde cevap veremeyen yolcular olunca motor anında bağlanıyor.
Polis , yolcuyu yemleyip arkadaşınız terörden aranıyor diyince anında öten benim olayla alakam yok uygulamadan motor çağırdım sürücüyü tanımıyorum diyen yolcu bile gördüm.
Sorgulama yapıyorlar kısacası.
CBR 250 ile paket taşıma işi yapılmaz. Kazandigin parayı motoru eskitip değerini düşürerek kaybedersin. Ben rs200 ile yaptım çünkü kullandığım motosiklet hem eski hemde kazaliydi. Yani daha fazla değer kaybetmiyordu. Bu yüzden motosikletinin işletme maliyeti kilometrede 40-50kurus arası çıkıyordu. Ama CBR 250nin işletme maliyeti en az 70kurus cikar. Kilometrede 30kurus maliyetli Honda spacyler ile rekabet edemezsin.
Bana inanmıyorsan eline kağıt kalemi al hesapla. Motosikletin kilometrede kaç kuruşluk yakıt yakıyor? 20000 kilometre kullanıldığında ne kadar değer kaybediyor? Yağ değişimi ne sıklıkla ve ne fiyata? Lastiği kaç para? Debriyaj değişimi kaç para? Fren balatalari, zinciri kaç para? Arıza yapma ihtimali nedir ve ne kadar masraf çıkarır? Kaza yaptığında ne kadar masraf olur? Bunların hepsini bir Honda spacy ile karşılaştır.
Bu scotty nin kabul ettigi motorsiklet modelleri nelerdir mustafa_325
Çanta zorunlu değil ama çanta olmadan müşteriye sıcak yemek goturemezsin. Yani düzgün iş yapmak istiyorsan izolasyonu çanta kullanman lazım.
Ben ilk başladığımda çanta için 100 lira alıyorlardı sonra ücretsiz yaptılar.
---------- Mesajlar birleştirildi - 08:13 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:04 ----------
Çok büyük bir liste. Ezberlemek ve buraya yazmak mümkün değil. Scotty internet sitesinde yazıyor olmalı.
Geçen sene sürücü olarak başvurdugumda iron 883 ü kabul etmemişti. Değişmiş demekki
ben telefon ile Pulsar'ı sormuştum o zaman kabul etmeyiz demişlerdi. Fakat pulsarlı scooty sürücüleri gördüm çok kez. Tekrar telefonla sorduğum da bana onlar önceden kayıt olan sürücüler demişlerdi.
Ayrıca bende birşey sormak istiyorum. Motosikletin konforuna yada tarzına göre ücretlendirme de değişiklik oluyor mu sarı taksi mavi taksi gibi ?
Geçen gün levent girişinde çevirdiler tam önümde xmas momodesign arkada artçı çok güzel bir hatun vardı ben bile daha durdururken scooty olduğunu anladım nerden anladın deme anladım işte :D kızı uzağa aldılar biraz kimlik kontrolü ayağına arkadaşın adı ne dedi onu duydum nerden tanıyorsun dedi falan .. o sıra benim araba gelince bindim gittim... devamında ne oldu bilmiyorum..
scooty cezaları ödese bile motorunun çekilmesi ve ehliyetine işliycek ceza puanı ayrı sıkıntı.. ayrıca artçıya kesilen cezada var en son 260tl gibi bir şeydi.. ayrıca 6 gün trafikten men var..
glove mantıklı getir mantıklı ama iş insan taşımaya gelince ben scooty gibi uygulamaların uzun vadede uzun ömürlü olucağını düşünmüyorum trend sadece. 2laastik motrocunun sürüş geçmişi tecrübesi bir yana birde ekipman güvenliği var herkes kask diyorda herkesin kafa ölçüsü farklı sen garanti olsun diye large kask alırsın artçı kaskı her kafaya uysun diye çıtı pıtı minyon hatun kelir kafa small yada xs artık o kask akvaryum kafada yüzer.. bırak kazayı rüzgar bile uçurur kafadan.. 5000 bin 7-8 bin liralarda çok güzel paralar şirket müdürleri o kadar kazanmıyor..
Aynen öyle. Birçok işletmedeki müdürün aldığı maaş bundan az. Ama scooty' de kazanılabiliyor, tabi ki yasallığı hala "gri" bölgede, ne yasal ne değil. Öyle birşey işte. Yapmıyorum ama yapana da kızmıyorum diyeyim.
Bu arada, scooty' de ceza alan müşterinin de cezasını scooty ödüyor
...
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)