Motosiklet Tamircileri Sorunu!
Reklamlar
-
Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı
İyisinden, fazlasıyla iş görür. Ama kullanması az tecrübe ister, özellikle "tatlı sıkı" hissiyatını anlamadıysanız bulaşmayın. Bu hissiyatı anlamak için (0-25)mikrometre sentil ayatına getirilip kilitlenir ve sentil mikrometreye takılıp o hassas hissiyat öğretilirdi. Mikrometreler pahalı sayılır, böyle birşey için onu almaya gerek yok. "Siz zorlamadan girsin ama çok da rahat hareket etmesin" cümlesine uyarak ve fabrika değerlerinde ayar yapın, motor akşamdan sabaha çalışmamış olsun (tam soğuk) yeter
Yukarıda çok iyi bir markanın ürününün linkini verdim. ancak yakınınızdaki bir nalburda daha uyguna da bulabilirsiniz...
aklıma birşey geldi
dijital mikrometre yada dinamometre gibi ne kadar basınç yaptığımızı gösteren,yada sınırlayan tork anahtarı gibi bir alet olsa,
subap ayarını yaparken,o tatlı sıkı olayını dijital olarak,bir dijital sentil çakısı olsada bize gösterse,o aradaki boşluk hakikaten ne kadar öğrensek
ama bunun çözümü bence motorların fabrikalarına gidip üretim bandında nasıl yapıyorlar görmek lazım
binlerce motosiklet üretiliyor hepsi aynı ayarda çıkıyor bunu nasıl öğrenebiliriz?
Reklamlar
-
sharkspeedr2 adlı üyeden alıntı
aklıma birşey geldi
dijital mikrometre yada dinamometre gibi ne kadar basınç yaptığımızı gösteren,yada sınırlayan tork anahtarı gibi bir alet olsa,
subap ayarını yaparken,o tatlı sıkı olayını dijital olarak,bir dijital sentil çakısı olsada bize gösterse,o aradaki boşluk hakikaten ne kadar öğrensek
ama bunun çözümü bence motorların fabrikalarına gidip üretim bandında nasıl yapıyorlar görmek lazım
binlerce motosiklet üretiliyor hepsi aynı ayarda çıkıyor bunu nasıl öğrenebiliriz?
Motosiklet değil ancak otomobil firmalarının bir kısmına ([Sango otomotiv, Toyotetsu] Toyota, Honda Türkiye v.s..) eğitim vermek için sıklıkla gidiyorum. Bu tip ayarları eskiden montaj bandında birkaç vatandaş elinde bir iki sentil ile yapardı. Şimdi gittiğim yerlerde motorlar sandıkta hazır olarak geliyor. Belki yine TR' de üretiliyordur ancak bu markalar için şahsen görme imkanım olmadı. Yine de tahmin ediyorum ki yine sentilledir. Ayarı makine yapsa da bu tip ayar kontrolleri tek tek yine insan tarafından yapılıyor.
Dediğiniz gibi bir ekipman gerçekten iş görebilirdi. Fikri "ürün geliştirme patent başvurusu" için dahi kullanabilirsiniz
-
Uyarı için. Teşekkürler. Aslında öyle. Ama benim kullanım kılavuzunda öyle yazıyor. Benimkide jaguar parçası tek silindir çok torklu. Hatta sınıfında en torklusu.
levend84 adlı üyeden alıntı
Dostum,
Emme ile egzoz degerleri ayni olmaz,
Egzoz isiya daha maruz kaldigi icin biraz bol olur
Yanlis olmasin,eski jaguarlarda ayni diye biliyorum
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:05 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:49 ----------
Bilgi için sağolun. Zamanında, toyota mr2 mi kendim ayarlıyordum. 16 valve, twin cam, v-tek motor. Sübap ayarından, injeksiona kadar. O zamanlar, 126 be6girle, 600ccleri ekip, 340 beygir s4 po4scheleri tokatlıyordum. Otobanda ibre 240 km/h'ya dayanıp dahada gösteremeyince, hala gas pedalını köklemiş değildim. Hiçbir sorun yaşamadım. Sade bir kez 3den 4de atayım derken vites ikiye girip, twin cam 6 tane başparmak vidayı birkk=erede koparıp, volandı söktü. MAN'de motorları kontrol ederken 6 numara parmak kadar anahtarla başlayıp, 1 metrelik 40 numara anahtarla turboyu denetliyordum. Tatlı, sıkı ne iyi bilirim, merak etmeyin.
Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı
İyisinden, fazlasıyla iş görür. Ama kullanması az tecrübe ister, özellikle "tatlı sıkı" hissiyatını anlamadıysanız bulaşmayın. Bu hissiyatı anlamak için (0-25)mikrometre sentil ayatına getirilip kilitlenir ve sentil mikrometreye takılıp o hassas hissiyat öğretilirdi. Mikrometreler pahalı sayılır, böyle birşey için onu almaya gerek yok. "Siz zorlamadan girsin ama çok da rahat hareket etmesin" cümlesine uyarak ve fabrika değerlerinde ayar yapın, motor akşamdan sabaha çalışmamış olsun (tam soğuk) yeter
Yukarıda çok iyi bir markanın ürününün linkini verdim. ancak yakınınızdaki bir nalburda daha uyguna da bulabilirsiniz...
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:08 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:05 ----------
Bilgi için sağolun. Zamanında, toyota mr2 mi kendim ayarlıyordum. 16 valve, twin cam, v-tek motor. Sübap ayarından, injeksiona kadar. O zamanlar, 126 be6girle, 600ccleri ekip, 340 beygir s4 po4scheleri tokatlıyordum. Otobanda ibre 240 km/h'ya dayanıp dahada gösteremeyince, hala gas pedalını köklemiş değildim. Hiçbir sorun yaşamadım. Sade bir kez 3den 4de atayım derken vites ikiye girip, twin cam 6 tane başparmak vidayı birkk=erede koparıp, volandı söktü. MAN'de motorları kontrol ederken 6 numara parmak kadar anahtarla başlayıp, 1 metrelik 40 numara anahtarla turboyu denetliyordum. Tatlı, sıkı ne iyi bilirim, merak etmeyin.
Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı
İyisinden, fazlasıyla iş görür. Ama kullanması az tecrübe ister, özellikle "tatlı sıkı" hissiyatını anlamadıysanız bulaşmayın. Bu hissiyatı anlamak için (0-25)mikrometre sentil ayatına getirilip kilitlenir ve sentil mikrometreye takılıp o hassas hissiyat öğretilirdi. Mikrometreler pahalı sayılır, böyle birşey için onu almaya gerek yok. "Siz zorlamadan girsin ama çok da rahat hareket etmesin" cümlesine uyarak ve fabrika değerlerinde ayar yapın, motor akşamdan sabaha çalışmamış olsun (tam soğuk) yeter
Yukarıda çok iyi bir markanın ürününün linkini verdim. ancak yakınınızdaki bir nalburda daha uyguna da bulabilirsiniz...
-
Volkan76 adlı üyeden alıntı
Bilgi için sağolun. Zamanında, toyota mr2 mi kendim ayarlıyordum. 16 valve, twin cam, v-tek motor. Sübap ayarından, injeksiona kadar. O zamanlar, 126 be6girle, 600ccleri ekip, 340 beygir s4 po4scheleri tokatlıyordum. Otobanda ibre 240 km/h'ya dayanıp dahada gösteremeyince, hala gas pedalını köklemiş değildim. Hiçbir sorun yaşamadım. Sade bir kez 3den 4de atayım derken vites ikiye girip, twin cam 6 tane başparmak vidayı birkk=erede koparıp, volandı söktü. MAN'de motorları kontrol ederken 6 numara parmak kadar anahtarla başlayıp, 1 metrelik 40 numara anahtarla turboyu denetliyordum. Tatlı, sıkı ne iyi bilirim, merak etmeyin.
MR2 dediniz, anılar canlandı
Güzel arabadır, kıymeti pek bilinmez, fazla duyulmamıştır. MRS görüp porsche zanneden yurdum insanı, MR2 görünce ferrari zanneder.
Çok zevkli bir araba kullanmışsınız, ben bilgi ve tecrübenizi bilmediğimden yardımcı olmak için söylemiştim. Biliniyorsa sorun yok.
-
Zevkmi desem harikamı dresem. En özlediğim araba. Japon ferraririsi. Her gören ferrari peşime takılırdı. Bir günde 3-4 ferrari peşime takıldığını hatırlıyorum. O zaman mr2 deki teknologi paketi kimsede yoktu. 1.6 litre ccorola motorunu alıp, arka aksın arasına sığdırıp, teknologi doldurmuşlar. Bendeki MK1'di mk2 ferrari merrari ararmaz. 2 litre t-barlar şipşak 260-270 km/h gœrüyordu. Bende mk1 varkemn birr arkadaşda mk2 vardı. Mükemmel bir spor arabası. Mk3 ler tam bir keyf arabası üustü tam açılır. mk1 ve 2 sade targa tavandı. Almanyada şu an 5-6 bin avroya tertemiz bol bol satılırken burda arasıra ilan 1-2 ilan görüyorum, onlarda 80-90 bin li4adan aşağı değil. Altı üstü değişmiş, öyle bir arabada neden acaba. MK1'lerin fiyatları artıyor artık, gözde oldi olmaya başladiılar. Temiz bir m2'de 3-5. seneye artmaya başlar. Yatırım ve keyf için bir fırsat. Ama ülkemizde dayanmaz ve yokda öyle temiz alıp bakıp oldi değerini arttırasın.
Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı
MR2 dediniz, anılar canlandı
Güzel arabadır, kıymeti pek bilinmez, fazla duyulmamıştır. MRS görüp porsche zanneden yurdum insanı, MR2 görünce ferrari zanneder.
Çok zevkli bir araba kullanmışsınız, ben bilgi ve tecrübenizi bilmediğimden yardımcı olmak için söylemiştim. Biliniyorsa sorun yok.
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:46 ----------
https://youtu.be/FghHghOaypM
Bu videoya bayılıyorum. 900 beygir mr2, ne var ne yok tokatlıyor. Nissan GT-R 1300 beygiri bile.
-
Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı
O zincir virajda kopabilirdi de. O zaman sizi haberlerde kısa bir an görebilirdik, TV' ye çıkardınız belki.
Sizin başınıza gelmemiş ama darısı size "birşey olmaz" diyen usta geçinen çırak bozmasının başına.
Kardeş emin ol sürüş Yaptığım yollar uçurum kenarı viraj uçurum ne ararsan var dağ kenarı allah korudu garip yani bu kadar rahat olmaları
-
Buralarda da var bir kaç uyanık geçinen gerzek ; herifçioğlu motor çin malı diye her fırsatta gömüyor motul yerine muadil bile sayılamayacak boktan bir yağı bana layık görüp ''buna bu yeter ; ben herkese bundan koyuyorum'' Diyerek zaten aman aman kalibrede bir motor sayılmayan aleti daha da bozulası bir hale getirebilmek için hem kendi emeğine hemde bana yazık ediyor bizi de bir sonraki istasyona mecburi olarak yönlendiriyor .
-
RÇ1978 adlı üyeden alıntı
Buralarda da var bir kaç uyanık geçinen gerzek ; herifçioğlu motor çin malı diye her fırsatta gömüyor motul yerine muadil bile sayılamayacak boktan bir yağı bana layık görüp ''buna bu yeter ; ben herkese bundan koyuyorum'' Diyerek zaten aman aman kalibrede bir motor sayılmayan aleti daha da bozulası bir hale getirebilmek için hem kendi emeğine hemde bana yazık ediyor bizi de bir sonraki istasyona mecburi olarak yönlendiriyor .
Araştır yağını yağ filitreni lastigini elcigini manetini balatalarını kendin al takamıyorsan git başında bekle taktır kesinlikle motosiklet tamircilerinin kullandıgı yağı kullanmam mineral çünkü ve 20w50 koyuyorlar sıcakta bu iyi olur diye herşeyimi kendim alıp takmaya çalışıyorum blok hariç hem karlı hemde lafan rahat ne kullandıgını biliyorsun çünkü
-
Whatsapp facebook gruplarında da bu tarz sorunlar dile getiriliyor. Google haritalar uygulamasında işletme için yorum yazılabiliyor, lütfen oraya yazın, benim gibi okuyan insanlar var, en azından fikir sahibi oluruz.
-
Evet, şikayet etmek gerek.
Yetkili servise 1500km'de yağ değişimi için gittim, enson.
Kullanım kılavuzunda 15-40 yarı sentetik yağ yazıyor. Servisde pek bulunmuyor diye kendim aldım, bunu koyalım dedim. Yok, olmaz diyor, garantiden çıkar diyor, biz 10-40 koyuyoruz diyor. Gösterdiği yağ bidonuda, motul, ama bidonu sanki 2 senedir boşaldıkca doldurmuş, okadar yani, üzerindeki motul yazısı bile azdaha okunmuyor. Çıkma 6ağı doldurup 0.8 litresi 60 liraya geçirmeye çalışıyor. İlk defasında öyle ettiler motorun içine.
Nekadar yüzsüzler, insan anlamakta zorlanıyor. Kendim aldığım doğru yağı koyarsa garanti dışı kalırmış. Olmaz olsun öyle servis.
-
siz türkiyede servisten ne bekliyorsunuz?
yıllar önce arkadaşımdan bir modenas sıfır motor aldım. istediğim renkten bir tane vardı. o motor da gemide gelirken yan kaportası çizilmiş. motorları getiren şirketi arkadaş aradı. adam kaportayı vermemekte diretiyor. arkadaş sonunda delirdi. "al ulan motorlarını da satmıyorum şerefsiz" diye ana avrat küfür etmeye başladı. en sonunda bir ay kadar sonra kaportayı gönderdiler.
bu ülkede kimse işini düzgün yapmaz. gerçekten tuhaf bir ülke burası. ben yamaha aldım servise gitmedim. çünkü biliyorum ki bir arıza oldu mu garanti dışı gösterip kendileri el altından yiyecekler. onun için servise asla gitmeyin.
-
Bu memleket için iş ahlakı yok denecek kadar azdır..Bizim yapabileceğimiz şey işini düzgün yapan ustaya/servise gitmektir.. Yetkili servis size yağ dayatması yapamaz..MArkanın onayladığı herhangi bir yağı motorunuzda kullanabilirsiniz garantiden çıkmaz..Y.Servis buna diretiyorsa distributore şikayet edin gerekirse yazı isteyin veremezler.. Yakın zamanda forumda bi arkadaşın Yamaha da başına geldi. Yamaha Türkiye konu ile ilgili müşteri olarak yağı siz tercih edebilirsiniz dönüşü yaptı..
Yani servisler meydanı boş bulup diretiyor olabilir. Gitmeyin bu adamlara..Para kazandırmayın..Düzgün olana gidin..Onlar para kazansın..
-
kimse yok kimse kendin yapıcaksın yapabildiğin kadar
-
Sonunda motul ile çalışan bir servis buldum şu an içim rahat tavsiyeni dikkate alacağım teşekkürler Hsntt .
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)