Yağmur sonrası zinciri " hemen yağla, hemen yağla " abartı mı ? ne yapılmalı ?
-
Valla bende ilk başlar hep bunu düşünüyordum. 2 sene oldu motosiklete başlayalı 25 bin km yol yaptım.
Zinciri şuan 300-500 arasında yağlıyorum tabi ki elimle bi bakıyorum yağlı mı diye zaten anlaşılıyor. 2-3 sefer yağlamadan sonra temizliyorum iyice.
Yağmurdan sonra hemen yağlamıyorum ben aynı şekil devam ediyorum.
Yağlamak için motul c4 temizlemek içinde c1 kullanıyorum. Biraz pahalı ama diğerleriyle uğraşacak zamanım yok.
Önceden gaz yağı ile temizlerdim fakat c4 baya yapışıyor gaz yağıyla çıkarmak zor oluyor.
Reklamlar
-
Şimdi bu birazda yağmurda ne kadar yol yaptığına ve kullandığın zincir yağına bağlı... Çıkma motor yağı mı, sıvı gres mi, şanzuman yağı mı,kaliteli sprey mi vs... Normalde yağmurda ben motora binmem...Geçen gün yolda yakalandım mecburen bi 30-35km kadar yağmurda kullandım...Kullanım sonrası ve ertesi gün gözle-elle kontrol ettiğimde c4'ün umrunda bile olmamıştı mesela o kadarcık yağmur...300-400km de bir yağlama ve her 2 yağlamada bir de temizlik yapıyorum bende c1 ile...
-
Mt-07 ye 250 km de bir motul ile yağlama .400-500 km de detaylı zincir temizliği ve yağlama yapıyorum .
-
Huseyin9595 adlı üyeden alıntı
Valla bende ilk başlar hep bunu düşünüyordum. 2 sene oldu motosiklete başlayalı 25 bin km yol yaptım.
Zinciri şuan 300-500 arasında yağlıyorum tabi ki elimle bi bakıyorum yağlı mı diye zaten anlaşılıyor. 2-3 sefer yağlamadan sonra temizliyorum iyice.
Yağmurdan sonra hemen yağlamıyorum ben aynı şekil devam ediyorum.
Yağlamak için motul c4 temizlemek içinde c1 kullanıyorum. Biraz pahalı ama diğerleriyle uğraşacak zamanım yok.
Önceden gaz yağı ile temizlerdim fakat c4 baya yapışıyor gaz yağıyla çıkarmak zor oluyor.
250 - 300 km de bir motul c4 ile yağlama , 500 km de bir motul c1 ile temizleme ve motul c4 ile yağlama .. bu iş bana kolay geldi, gerçi 300 km benim için sadece 3 gün demek, her hafta sonu temizleme yağlama yapsam benim için en iyisi olur gibi .. ( tabii zincirin o 500 km süresinde yağlı kaldığını var sayıyorum, kalmazsa mecburen arada yağ sıkacağız yine )
Honda NSS Forza 300 İnceleme Videosu [ https://www.youtube.com/watch?v=E9QdDCCxKpc ]
Mondial 150 Sentor İnceleme Videosu [ https://www.youtube.com/watch?v=Rl79HfGpcS4 ]
-
Eğer sürekli olarak uzun yol yapacaksanız (örneğin ev/iş arası günde 70-150 km + hafta sonu gezi = ayda 5000 km) zincir yağlamakla uğraşmaktansa otomatik yağlama sistemlerini düşünebilirsiniz.
Ben de az yol yapmıyorum ama otomatik yağlama sistemi taktırmayı düşündüm mü? Hayır. Otomatik yağlama sistemi yapıp takmayı düşündüm mü? Evet
Ve eğer sık sık yağlama yapacaksanız 90 numara ile 140 numara dişli yağlarını alıp birebir karıştırırsanız, veya ikisinden birisini doğrudan kullanırsanız, yukarıdaki kullanım şartlarında iki günde bir yağlamak yine fazlasıyla yeterli olacaktır.
Elimdeki projeler bittiğinde bir otomatik yağlama sistemi yapmayı ben de planlıyorum. Elinizden gelirse siz de basit birşey de olsa çok uygun fiyata mal ederek yapabilirsiniz.
-
Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı
Eğer sürekli olarak uzun yol yapacaksanız (örneğin ev/iş arası günde 70-150 km + hafta sonu gezi = ayda 5000 km) zincir yağlamakla uğraşmaktansa otomatik yağlama sistemlerini düşünebilirsiniz.
Ben de az yol yapmıyorum ama otomatik yağlama sistemi taktırmayı düşündüm mü? Hayır. Otomatik yağlama sistemi yapıp takmayı düşündüm mü? Evet
Ve eğer sık sık yağlama yapacaksanız 90 numara ile 140 numara dişli yağlarını alıp birebir karıştırırsanız, veya ikisinden birisini doğrudan kullanırsanız, yukarıdaki kullanım şartlarında iki günde bir yağlamak yine fazlasıyla yeterli olacaktır.
Elimdeki projeler bittiğinde bir otomatik yağlama sistemi yapmayı ben de planlıyorum. Elinizden gelirse siz de basit birşey de olsa çok uygun fiyata mal ederek yapabilirsiniz.
Standart olarak çift taraflı dispenseri olsun ama Uyanık scottoiler gibi sonradan parça almak zorunda bırakılmayalım.
-
Motordan çıkan yağla falan değil adam gibi yapışan, bu iş için bu teknoloji ile üretilmiş bir yağ kullanırsan hiçbişey olmaz. Motul c4 kullanıyorum. Yağmur çamur sorun yaratmıyor. Sura çözünmüyor çünkü. Ha bi de oringsiz 520 zincir kullanıyorum. Motordan çıkan yağla yağlicam dersen hem motoru mahfedersin hem sürekli yağlaman gerekir.
-
Bunları okuyunca scooter candır diyorum.
Gidiş geliş toplam 100 km, haftada iki kere zincir temizleyip yağlamak gerekecekti. Scooter olunca kiyafetleri giy, zincir kilidi çöz ve yola çık, bu kadar pratik.
-
Mt-25 hergün 90km yol yapıyor. 3-5 günde bir yağlıyorum. Bugün 250km yaptı. Yarın yağlayabilirsem yağlayacağım yoksa did zincir daha çok ağlar. Orta sehpa olmayınca bu iş işkence. Temizleme için walla motorcuya götürüyorum. Padock alacağım ama az kaldı.
-
Mümkünse zincir için bir zincir koruma kapağı monta edilebilinir. Orjinal aksesuar bulabilirseniz, en iyisi. Yoksa, bir ustaya gösterip, öyle birşey yapabilinirmi diye sorun.
Benim zincirin üstünde koruma var, at kısmı açık. Bemin model için zinciri komple koruyan kapakda var. Aksesuar denilebilinir. Değiştirmeyi düşünüyirdum. WD40 yağlama spray aldım. 1200 km;de 2 kez yağlama ihtiyacı duydum. Fakat, yağmurda kullanmıyorum ve genelde branda ile üzerini kapatıyorum. Koruna daimi ve uygun bir seçenek olabilir. Kapakta biriken toztoprağı gerektiğinde temizleyip, arasıra iyi tutunan yağla yağlasanız, sorun yaşamazsïnız sanırım.
-
Ankara'da kar kış demeden 12 ay motor kullanıyordum. Yol gölete dönmemişse, öyle habire yağlamaya hiç gerek duymadım. Minimum 300 km gidiyordu bir yağlama ile. Ben sprey ipone kullanıyordum. Temizlerken zor çıkartıyordum yağı zincirden, bırakın su ile yağmur ile çıkmasını. Tavsiye ederim. 90 numara yağ, 10w40 eski yağ vb. tamam yağlar da, sıyırır atar yağı zincir, çok işlevsel olmaz bence.
Tabi en rahatı şaftlı bmwydi. Muhteşem bir şeydi. Bakımda şaft yağının kontrolü, bitti. Ver coşkuyu
-
Volkan76 adlı üyeden alıntı
Mümkünse zincir için bir zincir koruma kapağı monta edilebilinir. Orjinal aksesuar bulabilirseniz, en iyisi. Yoksa, bir ustaya gösterip, öyle birşey yapabilinirmi diye sorun.
Benim zincirin üstünde koruma var, at kısmı açık. Bemin model için zinciri komple koruyan kapakda var. Aksesuar denilebilinir. Değiştirmeyi düşünüyirdum. WD40 yağlama spray aldım. 1200 km;de 2 kez yağlama ihtiyacı duydum. Fakat, yağmurda kullanmıyorum ve genelde branda ile üzerini kapatıyorum. Koruna daimi ve uygun bir seçenek olabilir. Kapakta biriken toztoprağı gerektiğinde temizleyip, arasıra iyi tutunan yağla yağlasanız, sorun yaşamazsïnız sanırım.
Wd 40 oringlere zarar verir ciddi bir solvent yani çözücü olduğu için.Kullanmamanızı tavsiye ederim.
-
MimTolga adlı üyeden alıntı
Wd 40 oringlere zarar verir ciddi bir solvent yani çözücü olduğu için.Kullanmamanızı tavsiye ederim.
WD40'ın O Ring'lere zararlı olduğu tamamen bir şehir efsanesidir... Videolar testler var internette Youtube'da biraz arayın bulursunuz. (MC Garage ve FortNine)
-
Gökhan_Aygün adlı üyeden alıntı
Valla okuduklarıma göre kötü havalarda benim 2 - 3 gün sonunda en kötü yağlama, her hafta sonu kesin yağlama ve temizlik yapmam lazım.
Tabii elle ve gözle kontrol edip.
yaklaşık 200.000 km zincirli motosiklet tecrübem var , 10 yıldır 12 ay aktif olarak işe motorla giderim , bu sürede tek yaptığım küçük bir yağdanlık ile her sabah yola çıkmadan önce arka dişlinin üzerine 4-5 damla yağ sıkmakdan ibaret , temizlik bile yapmam zira sıvı yağ kullanırsan hiç gerek yok , 2014 den beri de sukuter kullanıyorum , yazın vitesli ok ama kışın sukuterini çook ararsın demedi deme zincir bakımını gözünde büyütme , viteslide asıl sıkıntı ön tekerden sıçrayan çamurdur , dizlerinden aşağısı berbat durumda kalacak , en iyi marka botun bile olsa zamanla su almaya başlayacak !
-
500km de bir filan temizler yağlarım,temizlemeden asla yağlamam standartım yağmur gördü diye yağlamam motorumu yıkatırsam yağlarım o da çok yağmur gördükten sonra oluyor zaten bende
-
eklemek istedim , zincirin üzerine orijinalin haricinde koruma kapağı , sacı , yağlama borusu vs eklemeyin , bunlar titreşimden gevşeyebilir zincirle dişli arasına girip büyük tehlike yaşamanıza sebep olabilir..
-
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
yaklaşık 200.000 km zincirli motosiklet tecrübem var , 10 yıldır 12 ay aktif olarak işe motorla giderim , bu sürede tek yaptığım küçük bir yağdanlık ile her sabah yola çıkmadan önce arka dişlinin üzerine 4-5 damla yağ sıkmakdan ibaret , temizlik bile yapmam zira sıvı yağ kullanırsan hiç gerek yok , 2014 den beri de sukuter kullanıyorum , yazın vitesli ok ama kışın sukuterini çook ararsın demedi deme
zincir bakımını gözünde büyütme , viteslide asıl sıkıntı ön tekerden sıçrayan çamurdur , dizlerinden aşağısı berbat durumda kalacak , en iyi marka botun bile olsa zamanla su almaya başlayacak !
V-storm için soruyorum, çamurluk uzatma aparatıyla yine de ıslatıyor mu öyle çok? Bu konuda yine en rahat ettiğim motor BMW R1100RT idi. Onun dışında da bindiğim motorlar genelde naked olduğu için hep belime kadar suya girmiş gibi oluyordum. CBR bir tık iyiydi, ama bmw açık ara koruyordu.
Evet Manuş Baba dinliyor, kitap, gazete okuyor ve düşünüyorum...
Düşünün, düşünmekle ölmüyor insan...
-
Motul c4 kullanıyorum.
Elimle zincire bakıyorum ne zaman yağlanması gerektiğini düşünüyorsam o zaman yağlıyorum bazen bu 150 km de oluyor bazen 400
zaten asfaltta temiz yollarda kullanıyorum zincir pis ise temizliyorum, temizse üstüne basıyorum yağı.
-
Zincir dediğin nedir ki 30 liralık Çin zinciri eskisi yenisini alırsın
-
Motul c4 bitti diye elimde birisi 9numara Şanzuman yağı demişti doğru mu hatırlıyorum
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)