PERFORMANS EGZOZ VE YAZILIM
Reklamlar
-
Herkese iyi forumlar bu performans egzoz olayını netleştirebilir miyiz ? Mesela akrapovic egzozu 1000lik makineye taktık direk 10 15 hp arası alıyor muyuz yoksa dynoya sokup değerlerine bakıp ordan gerekli olan yazılım atılıp da kullanmak performansı artırıyor. Akropovicin sitesinde bir modele özgü egzoza bakıyordum özellikleri kısmında şu yazıyordu ecu remapping No şimdi bu yazılıma gerek yok mu demek oluyor taktığımız an performans artıyor mu? Ek olarak performans egzoz düşük devirleri kötü yönden etkiliyor mu ?
Reklamlar
-
Muhtemelen o eksozdan verim alabilmek için, o modelin ecusunda değişiklik gerek yoktur. Dahada, performans için, hava filitresinden, motorda performans parçalarına kadar değiştirilirse, ya ecuya yeni yazılım veya yeni modellerde, tak kullan performans chipleriyle değiştiriliyor. Bir kaynakda, en gelişmiş ecu tak kullan ünitesi vivid racing diye geçiyor. Sanırım, o ecu ile tam verim alabilmek için, motosokleti tam bir performans racing makinasına dönüştürmek gerek.
-
Volkan76 adlı üyeden alıntı
Muhtemelen o eksozdan verim alabilmek için, o modelin ecusunda değişiklik gerek yoktur. Dahada, performans için, hava filitresinden, motorda performans parçalarına kadar değiştirilirse, ya ecuya yeni yazılım veya yeni modellerde, tak kullan performans chipleriyle değiştiriliyor. Bir kaynakda, en gelişmiş ecu tak kullan ünitesi vivid racing diye geçiyor. Sanırım, o ecu ile tam verim alabilmek için, motosokleti tam bir performans racing makinasına dönüştürmek gerek.
Yani yazılımsız da performans artabiliyor bir de şu var EC tip onaylı performans egzoz ne demek trafiğe çıkış izni var mı demek oluyor ? Bu arada açtığım konular bu konu dahil prfilim kısmında açtığım konular kısmında gözükmüyor nedenini biliyor musunuz acaba ?
-
Benim bildiğim full boğazdan olmadığı müddetçe öyle aman aman bir hp değeri artmıyor. Slip on modeller oluyor onlar. Onlarda hem ağırlıktan fayda sağlıyor hemde susturucudan feragat ettiği için bir kaç hp yukarı çekiyor otomatikman. 10-15hp değil de 3-5hp olması gerekiyor die biliyorum.
-
AFAT DOĞRU adlı üyeden alıntı
Herkese iyi forumlar bu performans egzoz olayını netleştirebilir miyiz ? Mesela akrapovic egzozu 1000lik makineye taktık direk 10 15 hp arası alıyor muyuz yoksa dynoya sokup değerlerine bakıp ordan gerekli olan yazılım atılıp da kullanmak performansı artırıyor. Akropovicin sitesinde bir modele özgü egzoza bakıyordum özellikleri kısmında şu yazıyordu ecu remapping No şimdi bu yazılıma gerek yok mu demek oluyor taktığımız an performans artıyor mu? Ek olarak performans egzoz düşük devirleri kötü yönden etkiliyor mu ?
Siteyi muhtemelen çok incelememişsiniz veya teknik detay verilerine göz atmamışsınız. Stok egzozu söktüğünüz de bile tork kaybı yaşamanıza rağmen motorda bir rahatlama oluşur ve top speed ve üst devir ivmelenmesinde bir artış yaşarsınız. Sadece tüpü değiştirdiğinizde motorunuzun potansiyelini göre 1 ila 5 hp civarlarında bir güç artışı gözlenebilir. Daha fazla güç artışı için full sistem yani tüpün yanında headers'ın katalizörsüz hale çevrilmesi bunun yanında hava akışının daha verimli sağlanması için performans hava filtresi takmak gerekmektedir. Bunları yaptığınızda yine motorunuzun potansiyeli ile orantılı olarak %5-20 belkide daha fazla güç alma şansınız vardır.
Bu modifiye'nin en doğru oranda gücü vermesi için Dynojet vs gibi firmaların tune kitleri vardır. Bu kiti motorunuzun beynine bağladığınızda kullandığınız egzoz ve hava filtresi sistemine göre birden çok yazılım atma imkanı ile gücü en az kayıpla tekere iletmeniz mümkün hale gelir. Bunu yapmadığınızda güç artışı alsanızda ciddi tork kayıpları ve aşırı egzoz patlamaları, alev atma gibi durumlar ortaya çıkar. Bunlar motor açısından çok sağlıklı şeyler değildir düzenlenmediğinde. Birde işin Dyno cihazı üzerinde bu performans verilerini alma kısmı var, buda çok sıkıntılı. Farklı dyno markalarında bambaşka sonuçlar ortaya çıkabilmektedir. Bu kitleri satan firmalar aldıkları sonuçları yayınlarlar satış stratejisi açısından ancak hava durumu, iklim, benzin ve motosikletin satıldığı kıtaya göre emisyon farklarından ötürü oluşan güç farkları gibi bir sürü faktör var sonuca etki edebilecek.
**Motoruna sadece tüp egzoz ve uyumlu bir ara boru ile bağlantı sağlarsan değişikliğe gerek yoktur. Ancak stok egzozdan daha önce sübap ayarların kaçacaktır.
-
Ec tüv onaylı anlamına geliyorda. Ama hangi ülkenin tüv normlarına göre onaylı, onuda bir sormak gerek. Başka ülkede tüv onalylı, başka bir ülkede onay almayabilir. Araştırmakda fayda vardır.
Profi içinde, açtığınız diğer konular ne kadar eski bilmiyorum. Ama yeni açılan konular veya misal profile yüklenen resimler, hemen profilde görünmüyor. Sanırım profil bölümü zamanla ve incelenip güncelleniyor.
AFAT DOĞRU adlı üyeden alıntı
Yani yazılımsız da performans artabiliyor bir de şu var EC tip onaylı performans egzoz ne demek trafiğe çıkış izni var mı demek oluyor ? Bu arada açtığım konular bu konu dahil prfilim kısmında açtığım konular kısmında gözükmüyor nedenini biliyor musunuz acaba ?
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:24 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:08 ----------
Performans hava filitresi, egsoz, ve daha kısa sübap zamanlamalarına ek olarak en iyi performans parça, dahada sivri eksantrik mili. ;)
-
Green Arrow adlı üyeden alıntı
Siteyi muhtemelen çok incelememişsiniz veya teknik detay verilerine göz atmamışsınız. Stok egzozu söktüğünüz de bile tork kaybı yaşamanıza rağmen motorda bir rahatlama oluşur ve top speed ve üst devir ivmelenmesinde bir artış yaşarsınız. Sadece tüpü değiştirdiğinizde motorunuzun potansiyelini göre 1 ila 5 hp civarlarında bir güç artışı gözlenebilir. Daha fazla güç artışı için full sistem yani tüpün yanında headers'ın katalizörsüz hale çevrilmesi bunun yanında hava akışının daha verimli sağlanması için performans hava filtresi takmak gerekmektedir. Bunları yaptığınızda yine motorunuzun potansiyeli ile orantılı olarak %5-20 belkide daha fazla güç alma şansınız vardır.
Bu modifiye'nin en doğru oranda gücü vermesi için Dynojet vs gibi firmaların tune kitleri vardır. Bu kiti motorunuzun beynine bağladığınızda kullandığınız egzoz ve hava filtresi sistemine göre birden çok yazılım atma imkanı ile gücü en az kayıpla tekere iletmeniz mümkün hale gelir. Bunu yapmadığınızda güç artışı alsanızda ciddi tork kayıpları ve aşırı egzoz patlamaları, alev atma gibi durumlar ortaya çıkar. Bunlar motor açısından çok sağlıklı şeyler değildir düzenlenmediğinde. Birde işin Dyno cihazı üzerinde bu performans verilerini alma kısmı var, buda çok sıkıntılı. Farklı dyno markalarında bambaşka sonuçlar ortaya çıkabilmektedir. Bu kitleri satan firmalar aldıkları sonuçları yayınlarlar satış stratejisi açısından ancak hava durumu, iklim, benzin ve motosikletin satıldığı kıtaya göre emisyon farklarından ötürü oluşan güç farkları gibi bir sürü faktör var sonuca etki edebilecek.
**Motoruna sadece tüp egzoz ve uyumlu bir ara boru ile bağlantı sağlarsan değişikliğe gerek yoktur. Ancak stok egzozdan daha önce sübap ayarların kaçacaktır.
Bu sitede birisi şunu söylemişti performans hava filtresi takılsa bile kapakçık gibi şeyler motosikletin daha fazla hava emmesini yani performans artışını engeller gibisinden bir şey yazıyordu. Yani boğazdan egzoz ve açık hava filtresi yazılım ve dynosuz da performansı artırır söylediğinize göre bu arada EC tip onaylı olması trafiğe çıkabilmesini sağlar mı ya da alakası yok mu ?
-
AFAT DOĞRU adlı üyeden alıntı
Bu sitede birisi şunu söylemişti performans hava filtresi takılsa bile kapakçık gibi şeyler motosikletin daha fazla hava emmesini yani performans artışını engeller gibisinden bir şey yazıyordu. Yani boğazdan egzoz ve açık hava filtresi yazılım ve dynosuz da performansı artırır söylediğinize göre bu arada EC tip onaylı olması trafiğe çıkabilmesini sağlar mı ya da alakası yok mu ?
İlk dediğinizi tam anlamadım ancak motor ne kadar çok hava akışı alır ise o kadar rahat ve performanslı çalışır. Yani performans yüklemelerine daha iyi karşılık verir. Egzozların üzerinde race only ibareleri görünür yani pist içindir. Susturuculu olarak gelmelerinin sebebi bazı ülkelerde izin verilmesidir onlarda da streetlegal ibareleri vardır. Bizde ikiside yasak hocam ses çıktığı anda moturunuz bağlanabilir ve ceza uygulanabilir.
-
AFAT DOĞRU adlı üyeden alıntı
Herkese iyi forumlar bu performans egzoz olayını netleştirebilir miyiz ? Mesela akrapovic egzozu 1000lik makineye taktık direk 10 15 hp arası alıyor muyuz
Hayir. Buyuk ihtimal guc azalir, yakit sarfiyati artar.
AFAT DOĞRU adlı üyeden alıntı
Akropovicin sitesinde bir modele özgü egzoza bakıyordum özellikleri kısmında şu yazıyordu ecu remapping No şimdi bu yazılıma gerek yok mu demek oluyor taktığımız an performans artıyor mu?
Hayir. Egzos, motora ozel yazilim ile birlikte geliyor demek. Akropovic firmalarla calisip modele ozel yazilim gelistiriyor.
AFAT DOĞRU adlı üyeden alıntı
Ek olarak performans egzoz düşük devirleri kötü yönden etkiliyor mu ?
Modele gore degismekle birlikte bir yerlerde bir degisiklik oluyor. Ya dusuk devir torku dusuyor, dusmese bile az ve orta gazda calisma stabilitesi azaliyor, yakit sarfiyati artiyor, vs.
Kendi motosikletim icin arastirmistim: Akrapovic'in KTM ile birlikte gelistirdigi egzos yazilimiyla birlikte geliyor. Sadece egzosu degistirince guc dusuyor, yakit sarfiyati artiyor. Yazilimi atinca 10 beygir civari artiyor guc.
-
Evet, normalde orjinal hava filitresi, havayı nerden çekiyorsa, ona göre hava geçen borularda türbülansa uğratılıyor. Misal açık hava filitresi takîp, filitre havayı sade bir tarafdan alabiliyorsa, birde hava kanalı çok kısaysa, yeterince türbilans oluşmayınca, hava gaz karışmadan, silindire ulaşır. Buda ters tepkiye sebep olur. Patlama zayıf ve yanma uzun olur. Kısa mesafeli açık havafilitreleri her yönden aynı havayı alabilmeli ve oldukca serin hava olmalı. Motordan yayılan sıcak hava almamalı.
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:06 ----------
Genleşmeden dolayı, serin havada oksijen miktarı daha çok. Gazın tutuşup yanmasını sağlayan oksijen. Silindirde oksijen bittimi, kalan gaz yanmadan egsoza iletilir. Susturusu olmaya, açîk egsozlardada, yanmamış gaz çıkarken havadaki oksijen sayesinde tekrek patlar ve yanmaya başlar. Buda egsozda alev ve patırtıya sebep olur.
-
O değil de MT-07 için turbo kiti satıyorlar. Sadece turbo kit fiyatı 35.000 TL gibi bir rakkama geliyor. Ama makine 105HP' e çıkıyor. Canım çekiyor
-
Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı
O değil de MT-07 için turbo kiti satıyorlar. Sadece turbo kit fiyatı 35.000 TL gibi bir rakkama geliyor. Ama makine 105HP' e çıkıyor. Canım çekiyor
Abi gel senin MT'yi 09'a evirelim, hemen hemen aynı hp'ye çıkıyor
-
Volkan76 adlı üyeden alıntı
Evet, normalde orjinal hava filitresi, havayı nerden çekiyorsa, ona göre hava geçen borularda türbülansa uğratılıyor. Misal açık hava filitresi takîp, filitre havayı sade bir tarafdan alabiliyorsa, birde hava kanalı çok kısaysa, yeterince türbilans oluşmayınca, hava gaz karışmadan, silindire ulaşır. Buda ters tepkiye sebep olur. Patlama zayıf ve yanma uzun olur. Kısa mesafeli açık havafilitreleri her yönden aynı havayı alabilmeli ve oldukca serin hava olmalı. Motordan yayılan sıcak hava almamalı.
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:06 ----------
Genleşmeden dolayı, serin havada oksijen miktarı daha çok. Gazın tutuşup yanmasını sağlayan oksijen. Silindirde oksijen bittimi, kalan gaz yanmadan egsoza iletilir. Susturusu olmaya, açîk egsozlardada, yanmamış gaz çıkarken havadaki oksijen sayesinde tekrek patlar ve yanmaya başlar. Buda egsozda alev ve patırtıya sebep olur.
Bu bahsettiğiniz durum karbüratörlü modeller için geçerlidir, enjeksiyonlu modelleri pek bağlamaz.
Bağladığı kısım ise emiş esnasında emme manifoldudaki havanın akış hızının yarattığı emiş basıncı artışı etkisidir ki bu da bildiğin iki ucu b.k lı değnektir. Uzatsan derttir, kısaltsan derttir. Biri emiş basıncını düşürür güçten çalar, diğeri emiş akış hızı stabilitesini bozar güçten çalar. Eklemek istedim
-
Sadece egzoz ile beygir gücü vs hikaye. Eğer düzgün zamanlama yapılmazsa kayıp bile olur. O kadar dynoya motosiklet çıkardık beygir gücü arttığını gözlemlemedik. Remap ile beygir gücü artması var ama her araçta verimli ve kayda değer bir artış olmuyor.
-
-
Mesele havayı oldukca sirkulasyonlu bir şekilde silindir odasına iletmek. Bunu kastetmiştim. Tabi, enjeksion biraz farklı. Emme manifolduda sirkulasyon için de düzellenmiştir. Fazla uzun veya kısa olursa gereken hava sirkulasyon azalır. Ayriyetten, genelde alımınıyum olması geçen havayı serinde tutması. Enjeksionda, havya karışacak gaz ya sübap odasında püskürtülür. Oradsıda spiral şekil sayesinde havayla karışmasını sağlar. Öyle silindir odasına iletilir veya hava silindir odasına gazssız iletilir. Silindir odasında aynı anda yüksek basınçla silindir odasına püskürtülürken havayla karışır. Buda pistonun geri giderken altbasıncın oluğturduğu direnci azaltmak için basınçlı gaz püskürtülür ve piston daha rahat geri iner. Eklemek istedim.
-
Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı
O değil de MT-07 için turbo kiti satıyorlar. Sadece turbo kit fiyatı 35.000 TL gibi bir rakkama geliyor. Ama makine 105HP' e çıkıyor. Canım çekiyor
O paranin daha azi suspansiyona harcanir, cok kral motosiklet olur
-
Volkan76 adlı üyeden alıntı
Mesele havayı oldukca sirkulasyonlu bir şekilde silindir odasına iletmek. Bunu kastetmiştim. Tabi, enjeksion biraz farklı. Emme manifolduda sirkulasyon için de düzellenmiştir. Fazla uzun veya kısa olursa gereken hava sirkulasyon azalır. Ayriyetten, genelde alımınıyum olması geçen havayı serinde tutması. Enjeksionda, havya karışacak gaz ya sübap odasında püskürtülür. Oradsıda spiral şekil sayesinde havayla karışmasını sağlar. Öyle silindir odasına iletilir veya hava silindir odasına gazssız iletilir. Silindir odasında aynı anda yüksek basınçla silindir odasına püskürtülürken havayla karışır. Buda pistonun geri giderken altbasıncın oluğturduğu direnci azaltmak için basınçlı gaz püskürtülür ve piston daha rahat geri iner. Eklemek istedim.
Aslında çok fazla sirkülasyon istenmez. Eğer sirkülasyon (vorteks) çok fazla olursa emiş hızı düşer. Bu nedenle ve buna ek olarak emiş hava sesini azaltmak için filtre kabı ile manifold arasına birçok motorda doğrultucu olarak kafes yapılar eklenir. Maksat vorteksi, yani girdap etkisini etkisizleştirerek emiş hızını arttırmaktır. Dediğim gibi, iki ucu b.k lu değnek
Emme manifoldu gerekli akışı en yüksek hızda sağlayabilirken aynı anda tüm silindirlere aynı miktarda havayı emiş basıncı ve hızı farketmeksizin sürekli eşit miktarda gönderebilecek şekilde tasarlanır. Tabi bunu ne denli yapar orası malum... O nedenle çoklu karbüratör sistemleri hala birçok ekstreme motorda tercih edilir. Çünkü her biri ayrı ayrı kalibre edilebilir ve silindire gönderilen hava/yakıt oranı tam olarak ayarlanabilir. BMW' nin karbüratörlü motosikletlerinde sıklıkla yapılmak zorunda kalınan "senkron ayarı" nın da nedeni budur. Her silindirden eşit güç almak için yapılabilecek hemen herşeyi yapmaya çalışırız. Ayrıca yeni nesil motorların birçoğunda emme manifoldu plastik tabanlı malzemeden üretilmektedir. Genel amaç hafiflik ve maliyeti düşürmektir.
Enjeksiyon sisteminde (benzinli ve dizel motorlarda) enjektörden gaz püskürtülmez. Enjektör nozzle' larından yüksek basınçlı yakıt atomize edilerek püskürtülür ki bu da ince zerrecik formudur, kesinlikle gaz değildir. Kaldı ki günümüz benzinli motorlarında dahi artık yakıtı doğrudan silindire püskürten modeller mevcut. Ekmek/köfte misali Yakıt hava ile "spiral şekil" sayesinde karışmaz, spiral yani dairesel şekilde karışır ki bu da aslında tam olarak yakıt havanın optimum karıştırılması ve yanma basıncının maksimize edilmesi için kullanılır.
Ama orada belirttiğiniz "gazsız iletilir" kısmını anlayamadım. Sanırım orada "Gaz" dan kastınız yakıt oluyor. Eğer bunu kastettiyseniz doğrudur, bir üst paragrafta yazmıştım. Ama bahsettiğiniz motorlar oldukça nadirdir. Dizel motorların tamamı bu şekilde çalışsa da benzinli motorlarda çeşitli nedenlerle tercih edilmez ki zaten bu kadar yazdım, ona da girersem yazı epeyce uzar. O nedenle o konuyu es geçiyorum. Asıl çözemediğim kısım ise "pistonun geri giderken alt basıncın oluşturduğu direnci azaltmak için basınçlı gaz püskürtülüp pistonun daha rahat geri gitmesini sağlanması" konusu. Bunu anlayamadım
Neyse, bende bunları ekleyeyim dedim Maksat yanlış bilgilendirme olmasın
-
Evet, hava/gaz diyip durunca, gaz ile benzini kastetmiştim. Sıvı benzini bir iğne dekiği gibi ucdan basıncla püskürtüldümü tanesine kadar dağılıp, gaz formunda dağılır. Buda havayla daha iyi karışmasına fayda sağlar.
Tabi, turbulansda bir yere kadar. Aşırı sirkulasyonda, havanın bile merjezkaç gücüne maruz kalîp, hava kanallarının duvarlarına ''yapışmasına'' sebep olur. Buda emmeyi zorlaştırılır. Sübap odasındaki spiral kıvrım, oraya kadar sirkulasyona uğratılan havayı duvardan, elmanın kabuğunu soyarcasına, sübap tası çapında ve ordan silindire geçecek şekilde, sıyırıp, silindire iletmesi.
Dizel motorlarda, silindirdeki karışım tutuşması için yüksek kompresionlar gerek. İstenmeyen erken ateşlemeler olmasın diye, yeni dizel motorlarda, silindire sade hava alınıp, kompresyon yapılır. Piston, ateşleme pozisyona gelince, kompresyondan daha yüksek bir basınçla mazor, injekte edilir. Buda silindirde ani patlamaya sebep olur. Tabi bu yüksek basınçları üretmek için, Yine motorun ürettiği gücden alınır.
Neticede, 120 seneden aşkın hep aynı prensiple çalışan 4 zamanlı otomotor. Nerden baksan güç kaybının hattı hesabı yok. Motorun kendini çalıştıra bilmesi için, benzinlide 20%, dizelde 40% güç kaybı deniyordu. Bu, ben mekanik okurken deniyordu.
Ama bana sorarsan, o rakanları 2 hatta 3le çarpmak gerek. O rakamlar sade dışlileri çevirmek için kayış, zincirlerin tükettiği miktarlardı. Bu yakïlan yakıtïn birde tamamı kullanılamayan ürettiği ısı enerjisi var. Hiç hesaba katılmamış. Artı, o kompresyonu ateşlerken, kullanılacak basınç, piston kolununun dlkey konumundan sade nirkaç derce sonra en güçlü basıncı uygulaması. Yanï kol, 90 derece yatıkken, en iyi kaldırma gücü konumundayken, basınç diye birşey kalmıyor, egsoz sübapları kalanıda dışarı salıyor. Azdaha dikey konumda pistona uyguanan basınç, kolun 90 derece yatay konuma gelene kadar, basıncın Çoğu silindir duvarlarına uygulanıyor. Yani, yeni bir araçda herşey değiştirildi, sade içinde gizlenmiş otto'nun b.ktan bir MOnoksit püskürten ve TORk kaybeden, motor'u hala orda. Somürge sistemi kurmuş patenti kendinde, ilahi icatla gelsen, anında başını eziyor. Kendi afedersiniz pisliğinı sürüyor.
Vankelin neyi vardı. Fikir harikaydı. Mile eksantrik bir üzgen parça asılmış olsada dairesel bir hareketti. Sade tek büyül bir üçgen olduğundan, yüksek turlarda, eksantrik üçgen ''pistonu'' motorbloğua çarpmasına sebep oluyirdu.
Niye onu geliştirip sorunu gidermediler. Kartel otto sanayinin patenti tekel olmayacaktı ve vankel daha verimli çıksaydı, otto diye birşey bile kalmayacaktı. Misal, vankeli tek büyük eksantrik üçgen ''piston'' yerine, karşılıklı 2, hatta 2 iki karşılıklıya 90 decere yatay 2 üçgen daha asılsaydı mile. Krankda sade ağırlıkla balans edebiliyor, vankeli dahada geliştirerek balansmı edemedi.
Kartel işi diyorum. Bir arabada, az çok herşey değişip, hatta uzaylı araca dönüşdü, ama içinde hala b.ktan bir otto motor değişmedi.
Sübap başlığïda otto'nun sürüsünden. Mekanik o kadarcıkla değil, bana sorsan, ben bile daha verimli fikirler ortaya atabilirim. Ülke kendi arabasını yapmaya kalkıyor. Başarammıyor. Bir insanmı kartele yeni düzen getirecek.
Neyse, dahada uzatmayayım. Zaten ottoda sınırlarına çoktan ulaşıp, ne kadar zorladığïnın farkında. 12 silindir bir lambo 390 km/h gidebiliyorsa, onu 400 km/h ya çıkartmak için 16 silindir gerekiyorsa, bunun akıl işiyle pek ilgisi kalmadığı barız bir şekikde belli oluyor.
Son bir örnek vereyim. Her otto motorda her defasında yaşadığınız olay, ama 99.9%'un bunu nedenini bilmediği olay. Vitesde boşdayken, çalışan bir motoru stop etmek için ssade konrağı kapatınca, motor 1-2 saniye içinde duruyor dimi. Buda, krankmiline, 50cm-1m çapında ağır bir volant dönmesine rağmen. Niye. Çünkü 4 zamanlı otto motor kendini çalıştırmak için ürettiği gücün yüzde 80-90'ıni kendine harcıyor. Saniye bir arabaya elimle 3-5 binkez dürte bilsem, motordan daha seri iterdim.
Bazıları, kafaları doğru çalışmadığı için, ellerine velge verilip injinör minjinör olmalarına izin veriliyor, bazılarınında kafaları fazla çalıştığı için, ellerinden belgeleri alïnıp, iş güçden uzak tutuluyor. Kapitalist dünyaya akıl işe ne gerek var, dimi. Kahraman sorsan, sioayderman, diyorlar. Kral sorsan, Sinemadan ne sallarsan salla, diyorlar.
-
hiç anlamıyorum +180hp motosiklet kullanıp bir motor parası masraf edip egzos takıp güç almak isteyenleri.310 km/s yapıyor zaten en kötüsü bile.Ne istiyorsunuz beyler.Uçacak mısınız.kendim de 1000cc makina kullanıyorum stok devam.Ben daha uzağa işerim hesabı heralde.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)