Bizim ülkemiz de motosiklet kültürü yok. Racing yani SS motor dışında talep çok az. Görüntü, ses, 4 silindir ve kadrandaki rakama odaklı bir tüketici var burada.
Chopper motorların görüntüsü var ama silindir sayısı 4 değil. Ses güzel olsa bile 4 silindir olmadığı için kötü. Kadrandaki rakamda düşük. Kısaca bize hitap etmiyor.
Naked motorların tutulmaya başlaması bile yeni sayılır.
naked motorlar sevildiği için mi tutuluyor sanıyorsun.millet genelde grenaj parası ödememek için alıyor ağırlıkla.. nakedi yatırsa takozu varsa yada koruma demiri varsa hiç bir şey olmaz kaldırır yola devam grenajlı motoru yatırsa yandı gülüm keten helvam kafa grenajı, sağ yada sol alt üst grenaj tek parçaysa daha kötü onlar set halinde genelde satılır bugün bir aliexpress den set almaya kalk en ucuzu 400 dolar türkiyede onu 3 ile çarp..
Scooterda koca tekne var scooterların ayaklık kısımları vardır hafif çıkık.. düşersen o kısım kırılırsa kırılır onlarda parçalıdır zaten ucuzdur çok sık darbe alan parçalar olduğu için.. çoğu scooterda belli bir açıda yatar komple devrilmez.. devrilsede kıç tarafı kolay kolay yerle temas etmez.. benim x10 bir kaç defa devirdim misal ayaklığı çizildi sadece..
Komple alt-tekne, sağ marşpiye ve ön karenaj değiştirmişliğim var... Scooter'larda ağır kaza da geçirmek gerekmiyor, karenajı ufak tefek birkaç plastik tırnak tutuyor, esneme payının üstünde bir baskı olduğunda tırnaktan gidiyor zaten.
ben beşiktaş iskelesinin önünde bildiğin yerleri yıkamışlar deterjanla orda kaydım düşdüm motor sürüklendi otobüs duraklarının oraya kadar grenajda en ufak bir şey olmadı ama ayaklıkda çok derin çizikler oldu satarken değiştiricem onu zaten..
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:46 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:42 ----------
birde hız tümseğini görmeyip hızlı girip uçmuşluğum vardırki o başka hikaye ..
Dört silindir sayısı dört olan chopperlar var mesela Honda magna. Diğer markaların da mevcut. Ses güzel olsa bile 4 silindir olmadığı için kötü ne demek anlayamadım. Güzel mi kötü mü?
İnsanlar chopper sevmiyor denemez. Sevmese ortada bu kadar Çin, kore malı 250 lik motor olmaz. Kalite ve servis imkanları daha iyi olsa satış rakamları çok daha yüksek olur.
Bence ihtiyaclarla alakalı da olabilir.
Cruiser sınıfı motosikletler hız ve kıvraklık konusunda eksik kalıyor çoğu türe göre.
Ancak cruiserın benim için önemi ayrıdır; artçılı ve rahat kullanım; yük kapasitesi ile uzun yolda sıkıntı cıkacağını düşündürse bile keyif ve huzur verici olarak görüyorum bu türü.
Ancak cruiser denilince "harley ağa ya" diye bir mantık var.
yani sen adamın önüne 300 bin tl'lik ducati koysan bile adamların gözünde "harley ağa ya" dır. En azından motosikeltten anlamayanlar için böyle. Bu nedenle şekilci gencler cruiser yerine cbr 125 alıp "aga bu honda" "kaslı motor" "heybetli" diyip artistlik yapıyor kafe önlerinde.
tabi bu cogu nedenden sadece birisi.
Arkadaş yurdum insanının 4 silindir fetişinden dem vurmuş.
4 silindir cruisera anca tek tük örnek bulabilirsiniz. Çoğu 2 silindirdir, çünkü o ağırlıkla atik olması için düşük devirde yüksek tork üretmesi gerekir. Kawasaki 2 silindir 2000cc motor üreterek son noktayı koymuştu
yine ender örnek olarak Valkyrie var tabii ki 6 silindir olarak, ve de 3 silindir Rocket 3.
Bizim millette sayı hastalığı var. 32 silindir çıksın, onu ister. Bana fazla gelir mi, ihtiyacım var mı sorusu akla bile gelmez.
Bugün bayiyle sohbet ettik Lifan 250 euro 4 enjeksiyonlu motor piyasaya gircekmiş mondial de 250 nevada getiriyor hayırlısı ses duyuyorlarmı ne :D
Kültürü yok denicek kadar az. Tek silindir birkaç 2 silindir, yüksek cc'lerde 4 silindir az çok kullanılan motosiklet kültürümüzde, birde 4 silindir chopper istersen, bu motosikletin global genel kültürüne biraz ''ZIT'' kalıyor.
Racingle chopper tarz ve kullanımşeklinden 2 uc nokta sayılır. Enduri ve cross bile racinge daha yakın, amaçlarında spor ve aktif kullanım şekli var. Racingde çok silindir, yüksek devirlere ulaşıp, vites aralarında, misal virajlarda geniş devir araları sayesinde, vites değiştirmemek için. Ve Yüksek devirde kullanıldıkları için, vites değiştirirken, gaz verip, aniden gaz salınırken, çok silindirde geçişler daha yumuşakdır. tek silindir yüksek d3virlerde makinayı ani d3ğişikliklerde sağa sola savurur. Racinglerin çok silindir istenmesinin aslı budur.
Chopperlerde daha rahat ve pasif bir oruruş ve kullanım şekli olduğundan ve yapısından dolayı viraj ve çok yüksek imvelenmelere uygun değil. Chopperle ya duruyorsun kalkacaksın, yada 50mi, 100mü, 150'yle mi sürücen, tak tak tak, hızına çıkar, 9turup keyfine bakarsın. Bunuda az silindir, yüksek torkla en iyi halledebiliyorsun. Yol düz, açık ve uzun diye, songaz yapıştır ne varsa diye bir tarz değil. A'dan B'ye 3 saate gideceğime 5 saate giderim, ama kat kat daha keyfime bakarım diyenlerin tarzı.
Dazzzlaya dazzlaya racing tarzı, boburdaya boburdaya baba tarzı.
Bence biraz ülkemiz insanına haksızlık yapılıyor. Beyler Türkiye bilakis de İstanbul dağlar tepeler üzerine kurulu, daracık yolları olan kalabalık bi yer. Gayrettepede şişlide vs. neyin chopper ını kullanıyorsunuz. Trafikten yeri geliyo motoru elimle yatırıp kaldırıyorum aralardan geçebilmek için. Geneli hava soğutmalı asgari 250kg olan bu motorları siz iş çıkışı trafiğe sokun bi motor hararetinden, ağırlıktan, diğer motorların geçebildiği yerlerden rahatça geçememesinden vs. çekeceğiniz eziyetin hesabı olmaz. İleriki planlarında HD 48 almak olan biri olarak bunu ben bile kabullendim. Cruiser tarzı motor geniş uzun ve boş Amerikan yolları için ortaya çıkmış bi tür. bizim içinse bana göre naked veya cross motorları şehir içn en uygun türler (skuter keyifsizliğini es geçiyorum.)Tabi ki sadece haftasonları keyif için motor kullananları bu saydıklarımdan biraz hariç tutuyorum çünkü haftasonları da trafik vs. durumları geçerli olacak.
Yıl olmuş 2021 hala doğru düzgün cruiser motor yok ülkede. Sıfır olarak sadece regal raptor ve bir kaç Çin'li kaldı. Onların fiyatları da 35 45k arası değişiyor. Regal raptor 400 42 k yanlış hatırlamıyorsam. Mondial nevada 40k üzerinde fiyatı var, (yeni sevkiyat yok sanırım şu anda) Hyosung da artık motor getirmiyor, gv300 çıkardılar gayet güzel bir motora benziyor ama ülkemize girmedi.
Ben cruiser harici tarzda motor sevmiyorum maalesef. Eli yüzü düzgün bir 250 cc japon cruiser türkiyeye gelse peynir ekmek gibi satar bence olay ne anlamıyorum.
Pazarın neredeyse yarısı 50cc olmuş. Bu saatten sonra ne cruiser'ı?
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)